Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Sisti skrev:

Nå har jeg kjøpt pampers. Men det finnes jo to typer?? Hvilken bruker du? Jeg tok den med en baby på en måne, det må jo bety at den duger for natt? :P

Jeg har ørten billiggulpekluter fra sparkjøp, og noen få fine fra en nettbutikk. Elsker de fine! Når man lever blant gulpekluter er det kjekt å ha noen fine, den lille detaljen kan gjøre mye, så jeg synes det er en super gave! :nigo: Kommer til å gi det som barselgave til folk fra nå av. 

Jeg ble svimmel av hele Pampers-hylla og tok den første jeg fant som passet vekta hennes. Da jeg handlet i dag så jeg månen, men det var ikke den jeg hadde kjøpt :P Men måne betyr nok at de er supre på natta! Du må teste i natt :) 

Samme her, jeg har også Sparkjøp sine! Ekstra stas med de tre (nå fem :plystre:) fine :Nikke:

1 time siden, Meley skrev:

Ja null kroner er jo billig det :fnise: å klærne var virkelig et godt kjøp når jeg kom på at de kan brukes til 17 mai jo :nordvesta:

17. mai! Der sier du noe. Jeg har egentlig bunad, men jeg orker ikke det styret med amming :daane: M har fått låne en babybunad, så hun får "skinne" for oss begge :biggrin:

-------

Jaa, da var den dagen over. M ligger ved siden av meg og sover, jeg skal straks stå opp. Men jeg må jo utnytte alenetiden min litt :lur: Så da er det surfing på telefon for alle penga.

Alt var flott på kontroll. 6970 gram. Ble litt skuffa over at hu ikke hadde bikka sju jeg altså :ler: Men hun lå akkurat på den berømte kurven sin, så hs var happy. Vaksinen gikk fint. Den siste sprøyten svidde visst litt ekstra, og det merket vi :P Da kom det store tårer! Men det gikk over etter litt pupp og nye spennende leker. Som vanlig fikk jeg masse skryt av amminga. Føler meg nesten som et unikt snøfnugg der jeg sitter. Hun digger virkelig amming :fnise:

Til nå har vi ikke merket noe reaksjon på vaksinen. Gjorde ikke det sist heller så vi krysser fingrene for at alt skal gå knirkefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M veier nesten 7,9 hun :sjenert: Hvor lang er hun da? Syns det er gøy å se hvor forskjellige disse små er. Kjenner både noen som er skikkelige boller og noen som er lange og slanke. M er sånn passe/skikkelig bolle (hun var sår i den ene lårvalken i går liksom). Bra amming og leker hjalp. Hs sa til meg forrige gang at den andre svir mye mer så derfor får de den til slutt. Ellers hadde de vel blitt hysteriske når de nærmer seg andre gangen. 1,5 uke til det er M sin tur stakkars (hun måtte utsette første pga sykdom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, A4-livet skrev:

M veier nesten 7,9 hun :sjenert: Hvor lang er hun da? Syns det er gøy å se hvor forskjellige disse små er. Kjenner både noen som er skikkelige boller og noen som er lange og slanke. M er sånn passe/skikkelig bolle (hun var sår i den ene lårvalken i går liksom). Bra amming og leker hjalp. Hs sa til meg forrige gang at den andre svir mye mer så derfor får de den til slutt. Ellers hadde de vel blitt hysteriske når de nærmer seg andre gangen. 1,5 uke til det er M sin tur stakkars (hun måtte utsette første pga sykdom)

Hohoi! Det var litt forskjell :biggrin: Glemmer alltid ut den lengden! Hun var 61,6 cm. Jeg følte hun lå litt skvist med hodet, men jeg gadd ikke å si noe :P Hvor lang er M da? Eller du har vel ikke målt på en stund forresten. 

M er en passe tjukkas vil jeg påstå ;) Ikke sånn at hun ruller rundt her som en ball, men hun har et par valker på lårene (hs sa det var gode lår å stikke i), og underarmene hennes er større enn overarmene, så jeg kaller henne Skipper'n :fnise: 

Ja, vi merket stor forskjell på de sprøytene. Første gangen distraherte jeg henne lett med en leke. Hadde ikke sjans til det andre gangen :P Neste er ikke før de er ett år heldigvis :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 64 cm, så litt lenger :Nikke: og bollearmer er :hjerte: Samme med håndleddvalk. Det beste er å sette de opp og se Buddha-formen de får :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss henter hs en kollega og så setter de begge sprøytene samtidig. En i hvert lår. Er veldig greit da, så slipper barna å få et nytt sjokk rett etter de har kommet seg av det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang var M på 3 mnd og når hun ble født da? :ohmy:
Her mente hs på at Bølla var 61cm når vi var der på 3mnd kontrollen, men hun var ca 90 år gammel så jeg tror ikke hun så riktig.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, A4-livet skrev:

Hun er 64 cm, så litt lenger :Nikke: og bollearmer er :hjerte: Samme med håndleddvalk. Det beste er å sette de opp og se Buddha-formen de får :fnise: 

Jeg vet! Jeg smelter ekstra hver gang jeg holder henne og hun får små babypupper :ler:

59 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Her hos oss henter hs en kollega og så setter de begge sprøytene samtidig. En i hvert lår. Er veldig greit da, så slipper barna å få et nytt sjokk rett etter de har kommet seg av det første :)

Åh! Sikkert greit det også :) Her fikk mannen beskjed om å holde på en spesiell metode sånn at hun ikke skulle sparke i vei. Først ene veien, så andre. 

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvor lang var M på 3 mnd og når hun ble født da? :ohmy:
Her mente hs på at Bølla var 61cm når vi var der på 3mnd kontrollen, men hun var ca 90 år gammel så jeg tror ikke hun så riktig.. :vetikke:

På 3 mnd var hun eksakt 59,8 og da hun ble født var hun 47 cm. Så det er ikke lange frøkna :) 

Fort gjort å måle feil når de strekkes ut på den måten. Hun var litt nedenfor kurven sin denne gangen, men hs sa at det var sikkert hun som ikke hadde fått nøyaktig mål. Det tror jeg også, fordi hun lå litt rart med hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har du sett den siste episoden av Newton, Weebs? 

- Nei, hva handlet den om? 

- Hvordan babyer lages! 

- Åå, lærte du noe nytt da? 

- Ja! :ohmy:

De spurte meg i fjor - jeg sa "magi". Så da er jeg vel busta :fnise:

- Alle jentene i klassen ser på Skam. De spurte om du også gjør det. Jeg sa JA! Hihihi.

I teorien sant det, men jeg har fremdeles ikke sett ferdig forrige sesong :P Babyer altså. De tar opp sykt mye tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ferdig forrige sesong i går. Så faktisk hele forrige sesong i går. Ble en sen kveld. :nigo:

Tv-en vår klikka her en dag og mannen ble stressa på mine vegne. "Vi må jo fikse den før i morgen så du får sett på tv mens jeg er på jobb!" Eeeeh... Det er skuffende lite tv mens mannen er på jobb, altså. Det er ikke som i nyfødttiden da man kunne se en skam-episode per amming... Det var tider, det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sisti skrev:

Jeg så ferdig forrige sesong i går. Så faktisk hele forrige sesong i går. Ble en sen kveld. :nigo:

Tv-en vår klikka her en dag og mannen ble stressa på mine vegne. "Vi må jo fikse den før i morgen så du får sett på tv mens jeg er på jobb!" Eeeeh... Det er skuffende lite tv mens mannen er på jobb, altså. Det er ikke som i nyfødttiden da man kunne se en skam-episode per amming... Det var tider, det! :P

Her kan det gå dager uten at jeg ser på TV. Ikke helt som i gamle dager :tongue: Da fikk jeg spist et helt måltid under en amming :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhr! I dag tenkte jeg å fryse litt morsmelk så jeg har til senere. Har nemlig lest at det er et triks å mikse i melk for å få baby til å like nye smaker/konsistenser. 

Dette innlegget har jeg prøvd å skrive ferdig siden i går :fnise: Men det var altså i går jeg pumpet. Bortsett fra at pumpa streiket. Det var nesten null vakuum. Det har skjedd et par ganger før. Jeg endte opp med å melke meg selv :ler: Etter 30 ml hadde jeg så vondt i nakken at jeg gadd ikke mer. Må få til den pumpa :P 

I går sovnet vi klokka sju både jeg og M.  Det var absolutt ikke planen, men plutselig våknet jeg av at mannen kom å la seg. Vel, vel. Bare til å sove videre da. M begynte å tulle aaaltfor tidlig i dag. Jeg hadde endelig fått henne til å roe seg på puppen da alarmen til mannen ringte. Og selvfølgelig klarte han ikke å treffe rett, så den bare ringte og ringte! Føltes det i hvert fall ut som. Og M våknet til livs igjen. Topp stemning altså. Men hun var jo selvfølgelig trøtt, så da var det ut med vogna :daane: I tidenes storm. Heldigvis har jeg kommet opp den ekstremt lure idéen om at regntrekk = vindtrekk. Dette er kanskje noe alle vet, men jeg er jo fremdeles ganske ny på dette her. Men ja, ut på tur. Noen morgener er jeg ute og går før jeg har fått pusset tenner og gått på do :heks: Og antrekket er vanligvis helt... :blink: Nei, nå må det bli litt mer vår her! I dag har det kommet både snø og hagl. Takker nei til sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sisti skrev:

Samme vær her også. Og jeg måtte ut med klumpen i bæresele. Det var ikke populært for noen av oss. :glare: 

Det kan jeg tenke meg! Vogna oppførte seg som en hund som ikke kunne gå i bånd i dag. Vind er noe dritt. 

Er du forresten fornøyd med måne-Pampers? Jeg skal teste det i natt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Weebs skrev:

Det kan jeg tenke meg! Vogna oppførte seg som en hund som ikke kunne gå i bånd i dag. Vind er noe dritt. 

Er du forresten fornøyd med måne-Pampers? Jeg skal teste det i natt :) 

Foreløpig ja, men har ikke fått ekstremtestet ennå (dvs med 12 timer uten skift) for legging har vært umulig i det siste og vi har derfor skiftet bleie på kvelden også. :P Har nemlig hatt ambisjoner om å få klumpen over i egen seng (etter jeg har ammet han i søvn). Vel, funka ikke, og prosjekt egen seng er avsluttet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sisti skrev:

Foreløpig ja, men har ikke fått ekstremtestet ennå (dvs med 12 timer uten skift) for legging har vært umulig i det siste og vi har derfor skiftet bleie på kvelden også. :P Har nemlig hatt ambisjoner om å få klumpen over i egen seng (etter jeg har ammet han i søvn). Vel, funka ikke, og prosjekt egen seng er avsluttet. :sjenert:

Fysj og fysj, gruer meg til vi skal starte det prosjektet :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Marimba skrev:

Når tenker dere å starte med det prosjektet? 

Hver gang hun har en natt der hun kan ligge for seg selv utenom måltidene, tenker jeg "kanskje...?" Men så kommer neste natt og hun krever pupp i munn all night long :P Så jeg vet ikke :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M og M er sjelefrender, det er jeg helt sikker på :ler: Jeg har også store planer om å legge i egen seng når hun sover bedre på natta, det føles som om blir flere år til... Leste et eller annet sted at i denne alderen går det gjerne 2-3 timer mellom måltidene på dagen om 5-6 timer på natta. Jeg bare :hoho: Her spises det mer på natta enn på dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var på den alderen spiste hun hver 45. minutt på natta, sånn omtrent, og var så god og mett om morgenen da vi sto opp rundt 5-6 at hun ikke gadd å spise mer før i tolvtiden :rolleyes: Ho mor var en smule frustrert på den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

M og M er sjelefrender, det er jeg helt sikker på :ler: Jeg har også store planer om å legge i egen seng når hun sover bedre på natta, det føles som om blir flere år til... Leste et eller annet sted at i denne alderen går det gjerne 2-3 timer mellom måltidene på dagen om 5-6 timer på natta. Jeg bare :hoho: Her spises det mer på natta enn på dagen....

De følger sikkert samme oppskriftsbok. "Hvordan være en uforutsigbar baby."

Her er hver kveld og natt ulik. Jeg vet aldri om hun har tenkt å sove fra sju til ti, eller om og jeg må inn til henne fem ganger før jeg gir opp og legger meg selv. Så det føles ut som det kan bli en stund til sprinkelsenga tas i bruk :tongue:

På Ovia (appen) stod det at nå var det vanlig med to lurer på dagtid. Whaaat. Her har vi fem. Dauer av å lese alt som liksom er "vanlig". Ifølge svigermor skal babyer nå spise to ganger om natten, og det gjorde hennes. Så jeg bare "mhm" :Nikke:

3 timer siden, miore skrev:

Da min var på den alderen spiste hun hver 45. minutt på natta, sånn omtrent, og var så god og mett om morgenen da vi sto opp rundt 5-6 at hun ikke gadd å spise mer før i tolvtiden :rolleyes: Ho mor var en smule frustrert på den tiden!

Forstår frustrasjonen! Hvis jeg husker rett drev vel ikke dere med samsoving heller, så det var opp og ned i sprinkelseng. Akkurat det er fordelen med å henne tett inntil. Slipper de store sprellene for å finne frem matfatet. Menneh... Fordeler og ulemper med begge scenarioer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...