Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Søndag! Her er det like fint vær som i går. Det vil si at jeg er akkurat like usikker på hvordan jeg skal kle M i vogna :tongue: I morges var det tåke og litt kjølig. Jeg nøt det! Kulden gjorde godt i den sviende og kløende nakken min. 

Lurer på om jeg må finne frem Fitbiten min igjen. Den gadd jeg ikke å ha på når M var nyfødt fordi det ble så sykt lite skritt på meg når hun bare sov i fanget mitt dagen lang :fnise: Men nå er det jo andre boller. Jeg vet ikke hvor nøyaktig skrittelleren på telefonen er, men den sier i alle fall at jeg er en gåmaskin :trene:

Anyways. Søtpotet pluss morsmelk var konge i dag også. Vi kjører samme greia i morgen. På tirsdag prøver vi noe nytt. Usikker på hva. Gulrot? Eggeplomme? Avokado? Jeg vet ikke! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at mat er godt da! :yvonne:
Jeg stemmer for avokado, det er noe av det første vi skal gi i alle fall. 

Og synes absolutt du burde finne frem fitbiten din igjen. Jeg har på min hele døgnet og nå har jeg hengt meg på å fått lagt til en hel haug med jenter fra termingruppa som slenger ut sånne challenger i hytt og pine så da føler jeg jeg MÅ ut å gå mest mulig. 
Plutselig er det blitt helt greit å både levere og hente i barnehagen fordi det betyr ekstra skritt og det er blitt overraskende viktig for meg å vinne over alle disse jentene jeg ikke kjenner. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy at mat er godt da! :yvonne:
Jeg stemmer for avokado, det er noe av det første vi skal gi i alle fall. 

Og synes absolutt du burde finne frem fitbiten din igjen. Jeg har på min hele døgnet og nå har jeg hengt meg på å fått lagt til en hel haug med jenter fra termingruppa som slenger ut sånne challenger i hytt og pine så da føler jeg jeg MÅ ut å gå mest mulig. 
Plutselig er det blitt helt greit å både levere og hente i barnehagen fordi det betyr ekstra skritt og det er blitt overraskende viktig for meg å vinne over alle disse jentene jeg ikke kjenner. :P  

Ja, det gikk over all forventning! I dag fikk hun søtpotet kokt i kraft så jeg var spent på om hun ville gape like høyt denne gangen også. Men joda, det smakte visst himmelsk :fnise: Da går vi for avokado i morgen! :Nikke:

Jeg glemte å lade Fitbiten i går! Fader så irriterende :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at hun liker mat! Vår var og er mester i rare ansiktsutrykk og grøsninger når hun får noe nytt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chandra skrev:

Herlig at hun liker mat! Vår var og er mester i rare ansiktsutrykk og grøsninger når hun får noe nytt. :P 

Ja! Mannen kommenterte at alt går så lett med M i starten, og så snur det plutselig :tongue: Men jeg håper mat fortsetter å være en hit for dette var jo kjempegøy! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn! M våknet halv seks i dag så hun er allerede på sin første høneblund :rolleyes: I dag er det bikkjus kaldtus så det ble vinterjakke og hansker! Det er ikke mye nytt å fortelle her i gården, men jeg sitter her i garasjen med vogna og pønsker på hva jeg kan finne på :fnise: Aller helst skulle jeg tatt vogna inn i gangen, men det er jo så tidlig at ungene fremdeles er hjemme. 

I går...øhr... I går ble plutselig mannen sykt stressa over hvordan vi skal takle måltidene til M i permisjonen hans. Da er hun 10 måneder. Han har glemt ut mye fra da ungene var små, men det han husker er at de drakk "sinnsykt svære flasker med melk!" Jeg er ikke bombesikker, men jeg tror ikke de var 10 måneder da de flaskene der gikk ned på høykant :P En så gammel baby spiser en del vanlig mat, sa jeg. "Men du mener jo at de ferdigglassene er djevelens verk (det har jeg aldri sagt :rolleyes:), og jeg har IKKE tenkt å drive med sånn hjemmelaget babymat." Jeg fortalte at de glassene er helt okidoki, men han var såpass oppjaget at han ikke tok inn denne "nye" informasjon. "Skal du pumpe deg da? Og når du jobber nattskift - hvordan skal vi løse DET?!" Herregud, det ble faktisk skikkelig dårlig stemning. Han endte opp med å google og fant ut at babyer på den alderen kan spise brødskiver. Da ble han litt mer avslappet. Jeg sa at mye av middagen vi spiser kan baby også spise, bare at hennes del ikke skal saltes. Det tror jeg ikke at han fikk med seg. Godt det er fire måneder til at dette blir aktuelt. Forhåpentligvis har han roet seg litt ned da. Av og til, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Hahaha, mannen din er nå litt søt da. :nigo: Her er det jeg som stresser mest med hva mannen gir når jeg er på jobb. Han har lagt sin elsk på den der posegrøten, så jeg prøver å få han til å innse at han må variere litt mer. Fryseren er full av mat. Men neida. Posegrøt er visst tingen. :P jeg pumper en gang i løpet av jobbdagen, så det blir også gitt i løpet av dagen, det er visst veldig populært! 

Ved ti mnd kan de jo ha melk i maten også, så det er jo bare salt han trenger å tenke på.Går nok helt fint,mannen din har nok godt av litt permisjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le litt av stressa mannen. Enda godt M kan spise brødskiver da :fnise: Og at middagsglass ikke er djevelens verk likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert meg litt her! Livet med lille M høres så koselig og slitsomt ut :biggrin: Jeg passet en baby i helga, og fikk plutselig en helt nye forståelse av dette med legging og søvn. Respekt for dere som klarer det hver kveld (om det så tar tid). Jeg tenker at småbarnsforeldre må være veldig kreative, siden det er stadig nye ting som funker eller slutter å funke, helt uforutsigbart. Jeg har ikke teken på det i hvert fall. Jeg sang for babyen i en halvtime, mens han bare sprellet, før jeg oppdaget at det ble litt bedre da jeg sluttet å synge. Stakkars. Å ha biteringen på hodet var imidlertid usannsynlig gøy (han drev og fikk tenner, men hadde visst ikke lyst til å bite på noe).

Hehe, godt at mannen fikk googlet og roet seg ned! Ikke godt å vite hva babyer kan spise, altså.

Håper det blir en god dag i kulda :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler også litt av mannen din 😂 Mat er så utrolig artig! 

Her spiser K alt vi gir, hun er en skikkelig matmoms 👍 Når jeg er på jobb får hun et par skiver brød med diverse pålegg, og en smothie. Jeg kjøpte gjenbrukbare smothieposer som jeg sørger for alltid er klar til han, de er nemlig på kafe med kompiser hver formiddag 😂 Jeg verken pumper og gir på flaske eller gir mme mens jeg er borte. Regner med hun får i seg de tilmålte 5 dl ila dagen. Natta er jo et eneste stort måltid 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sisti skrev:

Hahaha, mannen din er nå litt søt da. :nigo: Her er det jeg som stresser mest med hva mannen gir når jeg er på jobb. Han har lagt sin elsk på den der posegrøten, så jeg prøver å få han til å innse at han må variere litt mer. Fryseren er full av mat. Men neida. Posegrøt er visst tingen. :P jeg pumper en gang i løpet av jobbdagen, så det blir også gitt i løpet av dagen, det er visst veldig populært! 

Ved ti mnd kan de jo ha melk i maten også, så det er jo bare salt han trenger å tenke på.Går nok helt fint,mannen din har nok godt av litt permisjon. ;)

Er han nå det? :fnise: Han henger seg opp i så mye rart :tongue: 

Fryseren full av mat, sier du? Har du laget middager og frøset ned? Det tenker jeg er en mulighet hvis jeg får dreisen på dette her :) 

Det kommer så lite når jeg pumper for tiden! Lurer på om det er fordi hun spiser så ofte. Tror hun kan ha godt av litt mat nå :Nikke:

7 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, må le litt av stressa mannen. Enda godt M kan spise brødskiver da :fnise: Og at middagsglass ikke er djevelens verk likevel. 

Ja, var det ikke flaks med de glassene?? Jeg dauer :tongue:

At han orker å tenke så langt frem i tid når alt stadig forandrer seg her i heimen. Vi aner jo ikke hvordan rutinene våre vil være da. 

.....sier jeg som bekymrer meg for hvordan soving skal foregå når jeg jobber kveld og natt :plystre:

 

5 timer siden, Illy skrev:

Nå har jeg oppdatert meg litt her! Livet med lille M høres så koselig og slitsomt ut :biggrin: Jeg passet en baby i helga, og fikk plutselig en helt nye forståelse av dette med legging og søvn. Respekt for dere som klarer det hver kveld (om det så tar tid). Jeg tenker at småbarnsforeldre må være veldig kreative, siden det er stadig nye ting som funker eller slutter å funke, helt uforutsigbart. Jeg har ikke teken på det i hvert fall. Jeg sang for babyen i en halvtime, mens han bare sprellet, før jeg oppdaget at det ble litt bedre da jeg sluttet å synge. Stakkars. Å ha biteringen på hodet var imidlertid usannsynlig gøy (han drev og fikk tenner, men hadde visst ikke lyst til å bite på noe).

Hehe, godt at mannen fikk googlet og roet seg ned! Ikke godt å vite hva babyer kan spise, altså.

Håper det blir en god dag i kulda :)

Halla! :biggrin: Så gøy at du er innom. Koselig og slitsomt er en perfekt beskrivelse :fnise:

Ikke verst å legge en baby! En halvtime med sang skal du virkelig ha cred for ;) Søvn er ikke bare bare. Det er ikke uten grunn at det finnes omtrent én million bøker om temaet. Jeg har to på vei i posten as we speak :ler:

Jeg fikk meg noen trilleturer i kulda, gitt :sno:

31 minutter siden, maja87 skrev:

Ler også litt av mannen din 😂 Mat er så utrolig artig! 

Her spiser K alt vi gir, hun er en skikkelig matmoms 👍 Når jeg er på jobb får hun et par skiver brød med diverse pålegg, og en smothie. Jeg kjøpte gjenbrukbare smothieposer som jeg sørger for alltid er klar til han, de er nemlig på kafe med kompiser hver formiddag 😂 Jeg verken pumper og gir på flaske eller gir mme mens jeg er borte. Regner med hun får i seg de tilmålte 5 dl ila dagen. Natta er jo et eneste stort måltid 😂

Sånne poser har jeg forstått er veldig populært! Kanskje jeg også må kjøpe noen hvis hun ender opp med å digge det :) 

Du har et svært måltid på natta, ja :fnise: Godt du har de to timene fri til å (forhåpentligvis) få hvilt deg litt. Underskudd av søvn på jobb er hardt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg har ikke laget middag kun til baby, men har passet på å lage ekstra mye mat de gangene vi har middag som er skikkelig babyvennlig, og det har da havnet i fryseren. Og så er det ørten forskjellige grønnsaksmoser/fruktmoser og MYE kraft. Men mannen gir bare grøt... :P litt frustrerende! Tar jeg noe opp av fryseren og gir beskjed glemmer han det. Argh. 

Jeg pumper meg etter ca 5 timer på jobb, da har det gått 6 timer siden amming. Da er det null problem, melka spruter. :P Men er jo ikke sikkert du får behovet for å pumpe, men siden mannen min er så ensidig føler jeg det er greit at han kan gi litt melk i det minste... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i senga og har litt telefontid :nigo: Det er en stund siden M sovnet, men det er digg å slappe av litt. I dag syntes ikke M det var noe stas å sove på dagtid :riste: Rekorden var 30 minutt. Hun hadde én på 10 minutt og en annen på 14. Og trøtt baby = "utfordrende" baby :fnise: Vel, vel. Godt det er fort glemt. 

Jeg gikk et par ekstra lange turer for å se om det hjalp. På den ene turen traff jeg tre kjentfolk. Først en mann. "Må du trille henne i søvn? Da har du skjemt henne ut :fy_fy:" Så en småbarnsmor. "Det blir en del trilling, ja? :fnise: Det går seg til :)" Til slutt en førstegangsgravid. "Må du trille såå mye? :hakeslepp:

Han mannen tar jeg ikke seriøst når det gjelder noe som helst. Jeg kunne listet opp en haug rare ting han har funnet på, men det mest aktuelle er vel ungene hans som konstant hadde røde merker rundt munnen fordi de fikk smokk med syltetøy på :balltre:

Anyway. Til lunsj i dag fikk M avokado! Det var ikke like populært som søtpotet. Det var liksom bare helt greit. Hun gapet ikke like høyt i dag, for å si det sånn. Men vi prøver igjen i morgen :Nikke:

Jeg må skryte av min egen lunsj! Den var altså så lett å lage at jeg fremdeles er i sjokk. Jeg hadde torsk! Jeg droppet erter fordi jeg kom ikke på om det er så veldig ammevennlig i farten. Og pinjekjerner. Det gadd jeg bare ikke :fnise: Så maten lagde seg jo nesten av seg selv. Godt var det også! Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg har ikke laget middag kun til baby, men har passet på å lage ekstra mye mat de gangene vi har middag som er skikkelig babyvennlig, og det har da havnet i fryseren. Og så er det ørten forskjellige grønnsaksmoser/fruktmoser og MYE kraft. Men mannen gir bare grøt... :P litt frustrerende! Tar jeg noe opp av fryseren og gir beskjed glemmer han det. Argh. 

Jeg pumper meg etter ca 5 timer på jobb, da har det gått 6 timer siden amming. Da er det null problem, melka spruter. :P Men er jo ikke sikkert du får behovet for å pumpe, men siden mannen min er så ensidig føler jeg det er greit at han kan gi litt melk i det minste... :glare:

Ah, forstår. Smart! Synd ikke mannen er like gira. De posegrøtene er jo veldig greie da. Men litt variasjon kunne jo vært en idé :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du alt av ingredienser og oppskrifter til babymaten du lager, var det ei bok du hadde kjøpt? Jeg husker ikke :klo: Jeg er forferdelig dårlig på å lage ordentlig mat, så jeg kunne trengt litt inspirasjon (og motivasjon) :sjenert: 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Leviora skrev:

Hvor finner du alt av ingredienser og oppskrifter til babymaten du lager, var det ei bok du hadde kjøpt? Jeg husker ikke :klo: Jeg er forferdelig dårlig på å lage ordentlig mat, så jeg kunne trengt litt inspirasjon (og motivasjon) :sjenert: 

Jeg er bare begynt med smaksprøver til nå, men jeg har store ambisjoner om måltider etter hvert :nigo: Boka Babymat av Margit Vea likte jeg godt :) Jeg er også med i to Facebook-grupper. Barnematkollektivet og Hjemmelaget babymat. Så har jeg googlet en hel haug selvfølgelig ;) 

Jeg er litt i overkant gira akkurat nå. I natt drømte jeg om grøt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, jeg må også le litt av mannen din. Men fint at han stresser nå allerede da, det gir ham i alle fall god tid til å planlegge. :fnise:
Her er mannen mest bekymret for sovingen på dagtid. Han brant seg på det flere ganger når han var hjemme med Trollet og ignorerte meg når jeg sa at det var veldig viktig at han sov kl da og da for ikke å bli helt umulig. Og senest i går sa han at han gruer seg til vi må begynne å styre med å kutte fra 3 til 2 også til 1 daglur. :sarkasme:

Når Trollet var 10 måneder så var jo jeg ferdig med ammingen for lengst og vet ikke hva du tenker du kommer til å gjøre da, men jeg kan i alle fall gå god for både posegrøt, middagsglass, skiver med leverpostei og smothier i den alderen der. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart-to-åring hadde lett levd utelukkende på rema 1000 sine smoothieposer om hun hadde fått lov :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også medlem av de to fb-gruppene, og det er bare såååå demotiverende!:daane: Jeg føler det er veldig mye "se så flink jeg er som lager mat for et år av gangen og alt er selvsagt økologisk og kortreist og plukka av nakne kjeruber":kvalm:

Ser det ut som at jeg gidder å lage fiskepinner selv? Nei, tenk! Jeg tror faktisk ikke ungen dauer av litt Findus, altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hønselouisa skrev:

Jeg er også medlem av de to fb-gruppene, og det er bare såååå demotiverende!:daane: Jeg føler det er veldig mye "se så flink jeg er som lager mat for et år av gangen og alt er selvsagt økologisk og kortreist og plukka av nakne kjeruber":kvalm:

Ser det ut som at jeg gidder å lage fiskepinner selv? Nei, tenk! Jeg tror faktisk ikke ungen dauer av litt Findus, altså... 

TAKK! :hoho: Jeg lagde middag fra skrætsj til snuppa én gang og det var i jula 2015 da vi var ferske småbarnsforeldre og hadde glemt å hamstre inn mat til ungen før alle røddagene :plystre: Worst Parent Award 2015 tildeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...