Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg eeelsker knebøy :nigo: Må ha en PT til å piske meg til å trene annen styrke enn bare rumpe og bein. Mulig jeg er rar :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, miore skrev:

Jeg eeelsker knebøy :nigo: Må ha en PT til å piske meg til å trene annen styrke enn bare rumpe og bein. Mulig jeg er rar :ler: 

Tipper du har en sprettrompe to die for! Jeg må google "nice butts" så jeg får litt motivasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Jeg synes du er litt rar... :sjenert:

Jeg hater knebøy, nesten like mye som utfall. :sprettoy:
Men gi meg en mageøvelse eller 10 så skal jeg være glad og fornøyd. 

----
Også synes jeg egentlig du er litt rar også @Weebs, som gir komf-kort og gave til en gutt du ikke viste fantes en gang... 
Men det er kanskje vanlig med naboer? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg synes du er litt rar... :sjenert:

Jeg hater knebøy, nesten like mye som utfall. :sprettoy:
Men gi meg en mageøvelse eller 10 så skal jeg være glad og fornøyd. 

----
Også synes jeg egentlig du er litt rar også @Weebs, som gir komf-kort og gave til en gutt du ikke viste fantes en gang... 
Men det er kanskje vanlig med naboer? :klo:

Her er det i alle fall vanlig å gi til naboer :) Jeg snakker med foreldrene (og klapper hunden deres :rodmer:), men han gutten må ha holdt seg innendørs sitt hele liv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørte jeg M våkne på babycallen. Så kommer jeg inn på soverommet og ser at hun akkurat har rullet seg over på magen! Fader altså. Hun kommer seg fremdeles ikke tilbake. Har skjedd kanskje tre ganger, liksom :P Må jo begynne å gå inn hver gang hun lager lyd, just in case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 13.09, Weebs skrev:

Hvor gammel er han nå? Hvilken teknikk brukte dere? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan vi skal få det til. Her er det amming i søvn på høyt nivå :ohmy: Skal hun liksom bare kutte ut det av seg selv? Huffameg :P 

7 måneder er guttevalpen blitt! Vi begynte å øve med å sove i egen seng ca på dagen han ble 7 måneder. Skulle egentlig vært når han ble 6 måneder, men jeg feiga ut :baby: Teknikken var følgende: amme i søvn og legge over i egen seng :laugh: Noen ganger merket han ingenting, andre ganger vrælte han. Å få han til å sove i egen seng uten amming, det er noe helt annet! I kveld prøvde vi og brukte 1 1/2 time på legging.:bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Weebs skrev:

Nå hørte jeg M våkne på babycallen. Så kommer jeg inn på soverommet og ser at hun akkurat har rullet seg over på magen! Fader altså. Hun kommer seg fremdeles ikke tilbake. Har skjedd kanskje tre ganger, liksom :P Må jo begynne å gå inn hver gang hun lager lyd, just in case...

Eller kjøp babycall med kamera :) M ruller heldigvis ikke i senga ennå, når hun kan rulle alle veier må hun vel opp i din egen seng så hun ikke ramler ut to ganger på en uke sånn som broren :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Carouselle skrev:

7 måneder er guttevalpen blitt! Vi begynte å øve med å sove i egen seng ca på dagen han ble 7 måneder. Skulle egentlig vært når han ble 6 måneder, men jeg feiga ut :baby: Teknikken var følgende: amme i søvn og legge over i egen seng :laugh: Noen ganger merket han ingenting, andre ganger vrælte han. Å få han til å sove i egen seng uten amming, det er noe helt annet! I kveld prøvde vi og brukte 1 1/2 time på legging.:bond: 

Amme i søvn og flytting tror jeg vi også må begynne med (kanskje ikke helt enda :plystre:), men helt siden fødselen har flytting av sovende baby vært, mildt sagt, en utfordring :fnise: Hun våkner bare jeg vurderer å flytte henne :P Så det blir jo gøøyyy....

Hvordan gjør du når du skal legge uten amming? Mye mas fra meg nå :fnise:

12 timer siden, A4-livet skrev:

Eller kjøp babycall med kamera :) M ruller heldigvis ikke i senga ennå, når hun kan rulle alle veier må hun vel opp i din egen seng så hun ikke ramler ut to ganger på en uke sånn som broren :sjenert: 

Ja, vet du hva! Det har jeg hatt lyst på hele tiden. Enn så lenge er "autorullingen" kun mot venstre (mot midten av senga), så det å falle ned er ikke fare nummer én helt enda. Og på andre sida står sprinkelsenga til pynt og fungerer som et hinder ;) 

Åh, egen seng. Blir stressa av tanken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har M hatt en haug av grønne bleier! Fire i går, to i dag (enn så lenge). Den siste gikk over stokk og stein, selvsagt mens hun satt i vippestolen :ohmy: 

Mannen tror det er tenner på gang fordi svigermor har advart mot bleiene som kommer da. Jeg har hørt at det bare er en myte, men kanskje ikke? Hun virker frisk og fin ellers. Spiser mye da! Ofte hver time. Jeg har fått skikkelig spreng og spruten står når jeg gjør klar til et måltid. Prøver å passe på at når det går så kort tid mellom hver gang at hun får fra samme side sånn at hun ikke bare får i seg formelk. Hmm! Lurer på hva som er på gang. Jeg har ikke spist noe fancy greier heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med fire grønne bleier i dag også! Men hun er frisk og rask, så hvem vet :P 

Jeg gjorde sprinkelsenga soveklar i dag, just in case. Hun har nemlig hatt to netter der hun har rullet vekk fra meg i stedet for å klamre seg fast hele natta. Så jeg tenkte at hvis jeg fikk et kick i løpet av kvelden så kunne den i hvert fall stå klar. Men as we speak ligger hun og holder rundt meg (puppen) og er den søteste personen jeg har sett i mitt liv. Så da blir vi vel liggende sånn heller :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må på jakt! Dressen M har på seg i vogna er snart for liten. Lue trenger jeg også :Nikke: Akkurat nå har jeg totalt gitt opp lue. Vi har hatt en fra Joha, men før hun finner roen vrir hun hodet fra side til side hele veien (ikke rart hun er skalla bak), så den flyr i alle retninger. Nå kjører vi derfor pannebånd over ørene pluss hette (som hun har over hele ansiktet). Øhr. Handle i butikk. Det er ikke favoritten. Hvis noen har en ekstremt bra lue så tar jeg imot tips. 

Sånn ellers har jeg og mannen blitt enige om hvilke bilder vi skal henge opp i stua :fnise: Det er snart ett år siden den ble pusset opp og veggene er fremdeles nakne. Gleder meg til å henge opp M :nordvesta: Eller den fødselstavla som viser hvor stor hun var da :) Den er så FIN! Jeg dauer. 

For informasjon så er det fremdeles fargen grønn som er in :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått overproduksjon? :klo: Da er det visst vanlig med grønn bæsj, samt en del andre symptomer jeg ikke husker i farta. Sjekk Ammehjelpen!

Jeg aner ikke noe om luer som sitter dønn når de vrir på hodet, men Kivat sine har vært veldig greie! :Nikke: Til vognbruk har vi brukt sånne luer med hals, de glir heller ikke veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Leviora skrev:

Du har ikke fått overproduksjon? :klo: Da er det visst vanlig med grønn bæsj, samt en del andre symptomer jeg ikke husker i farta. Sjekk Ammehjelpen!

Jeg aner ikke noe om luer som sitter dønn når de vrir på hodet, men Kivat sine har vært veldig greie! :Nikke: Til vognbruk har vi brukt sånne luer med hals, de glir heller ikke veldig mye.

Skulle nesten trodd det! Jeg var inne å leste nå, og det er jo et par punkter som stemmer der. Spiser ofte, bæsjer ofte, bæsjer grønt, og jeg med vonde mursteiner. Merkelig at det skal komme nå? :P Jeg får fortsette med intervallamming og se om det bedrer seg. 

Kivat-lue, ja! Jeg fikk snap av en kompis som trillet ungen sin i dag. Den luen så grei ut, så jeg spurte hvilken det var. Fikk et nærbilde som svar, med teksten "en med stjerne på" :fnise: Typisk mannfolk, altså. Men det må jo være Kivat :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt en balaklava-variant fra Kivat som sitter veldig bra :Nikke: Vi prøvde mye rart den perioden hun sov på tur i vogna, og nesten alle endte over øynene men ikke over ørene eller hodet fordi hun kræla så fælt før hun sovna :rolleyes: Andre balaklava-luer endte foran hele fjeset :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, miore skrev:

Vi har hatt en balaklava-variant fra Kivat som sitter veldig bra :Nikke: Vi prøvde mye rart den perioden hun sov på tur i vogna, og nesten alle endte over øynene men ikke over ørene eller hodet fordi hun kræla så fælt før hun sovna :rolleyes: Andre balaklava-luer endte foran hele fjeset :ler: 

Noted! :biggrin: 

Det er et himla styr her også før hun endelig roer seg :daane: Så skal jeg liksom fikse på ting, men da våkner hun til livs og blir sur :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle Mallorca. Her er det så og si sommer :fnise: I morges gikk jeg med vinterkåpe og hansker, på ettermiddagen hadde jeg på meg en tynn genser og holdt på å dævve. Og jeg hadde ikke peeiiiling på hvordan jeg skulle fikse vogna til M. Hun er jo en vinterunge. Hun har kun ligget i lammeskinnspose og ulldress. Jeg tok på henne en jakke, en for liten lue i bomull, fjernet "lokket" på vogna og brettet vekk posen så langt den gikk. Så gikk jeg fort frem og tilbake i nabolaget til hun sovnet og satt vogna i yttergangen. Der var det kjøligere enn ute i solsteiken. Gudhjelpes.

Nå har jeg tatt vekk lammeskinnsposen. Tenker å legge et pledd nederst og ha en dyne på henne i morgen. Antrekket må jeg tenke litt på :P Jeg skal jo på shopping etter lue, kanskje jeg kan spør om tips i butikken :tongue: Det er hardt å være newbie. 

I dag må skattemeldingen leveres! Eg trodde det var flere måneder til. Sånn pleier vi å diskutere på jobb, men nå er jeg helt utav det.

Ooog jeg har fått godkjent lenger permisjon :) Ulønnet, da. Men det går fint. Så nå skal jeg være hjemme med M til hun er 10 måneder! Det måtte til for å få alt til å gå opp med permisjonen til mannen. Og det gjorde ikke meg noe altså :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sverger til Kivat sine vårluer, vinterluene funker ikke på jentene her. De beste vinterluene syns jeg er Maximo sine baclava. De er gull! :hjerte:

i forhold til vognen så bruker vi vårpose fra Easygrow. Easygrow lite heter den. Den er så god at jeg sverger til den både hjemme og i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må jakte på disse berømte Kivat luene, de ser jo så fine ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må oppdatere på luefronten om du finner noe som funker :nigo: Jeg har også en som vrir infernalsk på hodet før han sovner, og så blir han illsint når han får lua over øynene. Dårlig kombo! 

Og det er så mye enklere å kle på babyene om vinteren! Bare å kjøre på med masse ull, så kan man nesten ikke gjøre feil. Nå derimot er jo stakkaren konstant for varm eller kald.. mest varm, for jeg har en tendens til å kle på ham altfor mye klær i redsel for at han skal fryse :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2017 den 11.09, Weebs skrev:

Amme i søvn og flytting tror jeg vi også må begynne med (kanskje ikke helt enda :plystre:), men helt siden fødselen har flytting av sovende baby vært, mildt sagt, en utfordring :fnise: Hun våkner bare jeg vurderer å flytte henne :P Så det blir jo gøøyyy....

Hvordan gjør du når du skal legge uten amming? Mye mas fra meg nå :fnise:

Jo, det gjør vi UTEN stor suksess. Det er skrik og gråt. Vi har kanskje ikke fast nok rutine for legging? Det er klart, det er mye av det samme hver kveld, men det er ikke alltid 100 % lik leggerutine hver kveld. Kanskje det er derfor det ikke fungerer? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...