miore Skrevet 25. april 2017 #761 Del Skrevet 25. april 2017 3 minutter siden, Weebs skrev: De følger sikkert samme oppskriftsbok. "Hvordan være en uforutsigbar baby." Her er hver kveld og natt ulik. Jeg vet aldri om hun har tenkt å sove fra sju til ti, eller om og jeg må inn til henne fem ganger før jeg gir opp og legger meg selv. Så det føles ut som det kan bli en stund til sprinkelsenga tas i bruk På Ovia (appen) stod det at nå var det vanlig med to lurer på dagtid. Whaaat. Her har vi fem. Dauer av å lese alt som liksom er "vanlig". Ifølge svigermor skal babyer nå spise to ganger om natten, og det gjorde hennes. Så jeg bare "mhm" Forstår frustrasjonen! Hvis jeg husker rett drev vel ikke dere med samsoving heller, så det var opp og ned i sprinkelseng. Akkurat det er fordelen med å henne tett inntil. Slipper de store sprellene for å finne frem matfatet. Menneh... Fordeler og ulemper med begge scenarioer Vi hadde fire lurer på den tiden, men da la vi henne alltid syv, så det er jo et definisjonsspørsmål om første del av "natten" var lur eller legging. To høres helt sykt ut, vi sleit med å gå fra to til en da hun begynte i barnehagen da hun var 14 måneder gammel! Hun sov ved siden av meg i bedside crib i starten av den perioden, men så sendte vi henne ut på eget rom i håp om at hun da skulle våkne sjeldnere. Med MEGET begrenset suksess Jeg var aldri god på liggende amming, da, så måtte sette meg opp i senga selv om hun sov inne hos oss. For små pupper til at jeg "rakk ned" til munnen hennes, eventuelt veldig dårlig teknikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. april 2017 #762 Del Skrevet 25. april 2017 På 22.4.2017 den 18.54, Sisti skrev: Jeg så ferdig forrige sesong i går. Så faktisk hele forrige sesong i går. Ble en sen kveld. Tv-en vår klikka her en dag og mannen ble stressa på mine vegne. "Vi må jo fikse den før i morgen så du får sett på tv mens jeg er på jobb!" Eeeeh... Det er skuffende lite tv mens mannen er på jobb, altså. Det er ikke som i nyfødttiden da man kunne se en skam-episode per amming... Det var tider, det! Den overgangen fra 10 timer tv om dagen til 0 timer har vært brutal her Jeg slukte alt av serier og sesonger de første månedene, men nå får jeg knapt sett en episode Skam i uken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 25. april 2017 #763 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg har en PC som har klikket, så får ikke gått inn og sjekket så ofte som jeg vil her på KG. Har liksom ikke skjønt hvordan man klarer å skrive innlegg på mobil Men da har det selvsagt skjedd masse de dagene jeg har vært logget av. Klarer nesten ikke holde tritt her Vi har endelig klart å legge den lille guttevalpen i egen seng. Men jeg angrer hver kveld og natt. Det var så mye enklere å bare plukke han opp og velte han ned igjen når vi samsov. Nå må jeg liksom våkne litt og konsentrere meg så jeg ikke mister han på vei ut og inn av sengen. Har allerede bommet et par ganger hvor jeg har prestert å slå hodet hans inn i sprinkelsengen fordi øynene mine ikke har klart å justere nattsynet. Stor sukess! Så jeg blir mer våken mellom hver oppvåkning, og oppvåkningene er like hyppige som før. Den eneste fordelen er at han begynner å bli ganske mobil, og da kan jeg ikke ha han noe annet sted enn i en sprinkelseng. Men vil bare si at jeg føler med dere! Søren ikke lett. Vi endte med å selge babysengen (han har fått en ny, større nå) for vi rakk rett og slett ikke ta den i bruk før han ble for stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. april 2017 Forfatter #764 Del Skrevet 25. april 2017 2 timer siden, miore skrev: Vi hadde fire lurer på den tiden, men da la vi henne alltid syv, så det er jo et definisjonsspørsmål om første del av "natten" var lur eller legging. To høres helt sykt ut, vi sleit med å gå fra to til en da hun begynte i barnehagen da hun var 14 måneder gammel! Hun sov ved siden av meg i bedside crib i starten av den perioden, men så sendte vi henne ut på eget rom i håp om at hun da skulle våkne sjeldnere. Med MEGET begrenset suksess Jeg var aldri god på liggende amming, da, så måtte sette meg opp i senga selv om hun sov inne hos oss. For små pupper til at jeg "rakk ned" til munnen hennes, eventuelt veldig dårlig teknikk Den appen sier mye rart. Her en dag tipset den meg om å gi spinat da M ble seks måneder. Jeg bare "nei". Oh my jeez. Glad jeg lærte liggende amming på sykehuset. Sånn omtrent tre minutter etter fødselen 2 timer siden, Carouselle skrev: Jeg har en PC som har klikket, så får ikke gått inn og sjekket så ofte som jeg vil her på KG. Har liksom ikke skjønt hvordan man klarer å skrive innlegg på mobil Men da har det selvsagt skjedd masse de dagene jeg har vært logget av. Klarer nesten ikke holde tritt her Vi har endelig klart å legge den lille guttevalpen i egen seng. Men jeg angrer hver kveld og natt. Det var så mye enklere å bare plukke han opp og velte han ned igjen når vi samsov. Nå må jeg liksom våkne litt og konsentrere meg så jeg ikke mister han på vei ut og inn av sengen. Har allerede bommet et par ganger hvor jeg har prestert å slå hodet hans inn i sprinkelsengen fordi øynene mine ikke har klart å justere nattsynet. Stor sukess! Så jeg blir mer våken mellom hver oppvåkning, og oppvåkningene er like hyppige som før. Den eneste fordelen er at han begynner å bli ganske mobil, og da kan jeg ikke ha han noe annet sted enn i en sprinkelseng. Men vil bare si at jeg føler med dere! Søren ikke lett. Vi endte med å selge babysengen (han har fått en ny, større nå) for vi rakk rett og slett ikke ta den i bruk før han ble for stor Hvor gammel er han nå? Hvilken teknikk brukte dere? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan vi skal få det til. Her er det amming i søvn på høyt nivå Skal hun liksom bare kutte ut det av seg selv? Huffameg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. april 2017 Forfatter #765 Del Skrevet 25. april 2017 Her kokes det kraft! Jeg satt det på i morges. Det skal liksom stå på i minst 12 timer, men vannet koker jo vekk som bare juling. Flere av beina er snart ikke nedi vannet engang. Det står bare å putrer helt forsiktig. Såvidt det kommer bobler. Jeg har allerede fylt på vann to ganger. Det er sikkert helt feil Jeg er skikkelig giddaløs i dag. Har vasket et par maskiner, det får jammen meg holde M er på sin tredje lur og snart kommer ungene hjem. I dag har Godt Levert bestemt at vi skal ha noe pastagreier til middag. Det ser kjempegodt ut på bildet! Vi pleier å ha tre middager annenhver uke. Ganske enkelt og greit med tanke på M og alle aktivitetene ungene går på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. april 2017 #766 Del Skrevet 25. april 2017 Men skal du ikke ha på lokk mens du koker kraft? Og det skal bare trekke, ikke koke? Da skal det ikke minke særlig med vann? Men på slutten kan du koke uten lokk hvis du vil redusere den? Har jeg skrevet et helt innlegg med kun spørsmål nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. april 2017 #767 Del Skrevet 25. april 2017 Næringen forblir uansett i vannet som er igjen i kasserollen da, så ingen krise at du må fylle på med vann. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. april 2017 Forfatter #768 Del Skrevet 25. april 2017 1 time siden, Sisti skrev: Men skal du ikke ha på lokk mens du koker kraft? Og det skal bare trekke, ikke koke? Da skal det ikke minke særlig med vann? Men på slutten kan du koke uten lokk hvis du vil redusere den? Har jeg skrevet et helt innlegg med kun spørsmål nå? Lokk, ja! Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg har klart meg til nå. Nå fylte jeg på vann for tredje gang og tok på lokk Takk for alle spørsmålene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. april 2017 #769 Del Skrevet 25. april 2017 24 minutter siden, Weebs skrev: Lokk, ja! Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg har klart meg til nå. Nå fylte jeg på vann for tredje gang og tok på lokk Takk for alle spørsmålene! Doh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 25. april 2017 #770 Del Skrevet 25. april 2017 Du trenger ikke lokk! Det er greit å fylle på vann altså, og det skal bare såvidt boble på toppen, ikke koke. Husk å ta vekk skummet på kantene og det fettet som ligger å flyter på toppen (skal kastes). Hvilke bein er det da? Når du siler av senere skal det ikke koke men bare trekke (så du ser at det ryker, også uten lokk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. april 2017 #771 Del Skrevet 25. april 2017 12 minutter siden, Beccy87 skrev: Du trenger ikke lokk! Det er greit å fylle på vann altså, og det skal bare såvidt boble på toppen, ikke koke. Husk å ta vekk skummet på kantene og det fettet som ligger å flyter på toppen (skal kastes). Hvilke bein er det da? Når du siler av senere skal det ikke koke men bare trekke (så du ser at det ryker, også uten lokk). Må ikke ta vekk skummet eller fettet hvis man ikke gidder ( ), det gir bare mer grumsete kraft, men er ikke dårlig på noe vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. april 2017 Forfatter #772 Del Skrevet 25. april 2017 4 timer siden, Beccy87 skrev: Du trenger ikke lokk! Det er greit å fylle på vann altså, og det skal bare såvidt boble på toppen, ikke koke. Husk å ta vekk skummet på kantene og det fettet som ligger å flyter på toppen (skal kastes). Hvilke bein er det da? Når du siler av senere skal det ikke koke men bare trekke (så du ser at det ryker, også uten lokk). 4 timer siden, Sisti skrev: Må ikke ta vekk skummet eller fettet hvis man ikke gidder ( ), det gir bare mer grumsete kraft, men er ikke dårlig på noe vis. Så bra at jeg i praksis ikke gjorde noe feil da En kombo er helt sikkert topp. Jeg tok vekk skummet i starten, det så helt crazy ut Fettet tenkte jeg å beholde i - er ikke det greit for babyen, mon tro? Jeg har nettopp våknet, så jeg skrudde bare av platen. Fortsetter prosjektet i morgen Jeg leste i en oppskrift at det var greit. Håper det. --- Jaa, det skjedde igjen Jeg skulle bare hvile hodet litt da M hadde sovnet, så våknet jeg nå. Har hatt sånn migrenevondt siden middag. Ikke fullblown "må ligge på soverommet"-vondt heldigvis. Men nok trykk bak øyet til at jeg har drømt om å bore luftehull i pannen. Herregud, nå rullet nettopp M seg på magen i halvsøvne på jakt etter meg. Liker det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. april 2017 Forfatter #773 Del Skrevet 26. april 2017 Glemte å svare på det i går, @Beccy87, men jeg kjøpte kraftbein fra frysedisken. Så det er vel diverse fra storfe tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. april 2017 Forfatter #774 Del Skrevet 26. april 2017 Nå har jeg kraft til avkjøling i vannbad. Så skal det fryses i isbitposer. Har ikke bestemt meg for hvilken metode som det blir minst søl av Det lukter i alle fall kjempegodt! Mmm. I natt drømte jeg at jeg hadde kraft i puppene, så hver gang M våknet var jeg fornøyd med at hun likte kraften og ville ha mer. Jeg holdt seriøst på med den drømmen hele natta. Koko. Og hodepinen ble bare verre, så klokka ett måtte mannen finne Paracet til meg, da var jeg så kvalm. Etter det fikk jeg sove. Vet ikke om tabletten hjalp eller om jeg bare var så sliten. Av og til har jeg lyst å fortelle ting til mannen, men tenker "nei, han er ikke interessert i å høre om sånt". Men plutselig åpner jeg munnen likevel. "Selv om jeg grer håret før jeg dusjer og drar ut masse med hendene når jeg vasker det så mister jeg likevel så mye hår at det samler seg EN HAUG i rompesprekken så jeg må ta bort etterpå." Nei, fader. Det skulle jeg ikke si Og han bare "hehe, okei..." Hot mama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 27. april 2017 #775 Del Skrevet 27. april 2017 Haha du er herlig Synes mannen din er heldig jeg som får slike gullkorn servert titt og ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. april 2017 Forfatter #776 Del Skrevet 27. april 2017 5 timer siden, Carouselle skrev: Haha du er herlig Synes mannen din er heldig jeg som får slike gullkorn servert titt og ofte Ja, han synes nok han er ekstremt heldig Men han er det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. april 2017 Forfatter #777 Del Skrevet 28. april 2017 Nå koser jeg meg skikkelig med boka Babymat av Margit Vea M er på lur 2 av 5, og jeg har masse klær som burde vært brettet. Men Babymat og et glass Solo Super (vi har fått dilla på Solo etter påsken) fristet mye mer. Jeg gleder meg SÅNN til å se hvordan M reagerer på mat. Til nå er hun ikke interessert eller fascinert av å se at vi spiser. Men det er kanskje fordi hun sitter i vippestolen på gulvet, stakkar. Kanskje det blir mer interessant når hun kan sitte i høystol og se hva som egentlig foregår. I går lagde jeg lasagne og testet ut kraften min. Jeg hadde en desiliter som jeg ikke frøs ned. Den hadde jeg i kjøttsausen. Og den ble SÅ god Nei, vi merket ikke noe forskjell. Men lasagnen jeg lager er alltid perfekt. I går hadde jeg parmesan i ostesausen i tillegg, så den nådde rett og slett nye høyder. Nei, jeg må lese videre før hun våkner fra mikroluren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 28. april 2017 #778 Del Skrevet 28. april 2017 Høres spennende ut å lage babymat, så skjønner godt at lesing og solo ble prioritert! Imponert over den kraftkokinga altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. april 2017 Forfatter #779 Del Skrevet 29. april 2017 15 timer siden, Marimba skrev: Høres spennende ut å lage babymat, så skjønner godt at lesing og solo ble prioritert! Imponert over den kraftkokinga altså! Det var egentlig latterlig lett! Spesielt etter at jeg satt på lokk, da kunne jeg jo glemme hele kraften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. april 2017 Forfatter #780 Del Skrevet 29. april 2017 Nå er det helg! Og mannen har fått arbeidslyst. Det er veldig deilig. Så nå er det full rydding i boden(e). Han er egentlig en hoarder uten like, mens jeg er den som pusher på om å kaste alt. Men nå har han allerede satt en haug med greier i gangen som skal kastes. Og hva har han brukt som "bossdunk"? Lekekassen min fra da jeg var liten! Jeg hylte pittelitt, men kom frem til at den egentlig ikke er så fin lenger. Fargene er blitt blasse og jeg vil at M skal få en litt freshere Jeg må ta et kjapt blikk på hvilke andre ting han har bestemt seg for at skal kastes. Vet aldri hva han kan finne på når han får sånne kick En nabo har konfirmasjon i dag. Jeg var borte med kort og cash i går. Jeg visste ikke at de hadde en sønn engang, men det har de visst. Så jeg visste selvfølgelig ikke hvordan han så ut, men regnet med at han åpnet døren selv. Men da jeg kom stod det en gjeng superkule tenåringsgutter utenfor og jeg bare "Hei! Er en av dere Anders?" Jeg glemte ut alt jeg hadde planlagt å si da situasjonen plutselig ble en helt annen enn hva jeg hadde forestilt meg. Hadde jo håpet på en Lollipop-is også. Det gav jeg til alle som kom på døren til meg Men det er greit! Kan kjøpe is selv, jeg Jeg har fått mikroliten rompe! Det er såvidt det går utover i overgangen fra låret liksom. Herrefred. Det er jo ikke DER jeg vil bli mindre. Hoftene, har jeg sagt! Skjerp deg, kropp Får vel kjøre litt ekstra knebøy. Faens knebøy. Kjedeligste øvelsen i verden. Nå trenger jeg en skei Nugatti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå