Weebs Skrevet 5. april 2017 Forfatter #681 Del Skrevet 5. april 2017 Nok en motherfucking suksess! Jeg gjorde et nytt forsøk på Operasjon Handletur. Måtte innom tre ulike butikker for å finne en der jeg kunne parkere nærme inngangen. Null skriking på veien forresten. Et par gjesp bare. Handling gikk over all forventning. Jeg fjernet skyggen på setet så hun fikk kikke mens jeg trillet rundt og sa "herregud herregud herregud" inni meg. Jeg glemte ut (=var for stressa til) å sjekke handlelisten så jeg kjøpte ting jeg kom på i farten. Hun var rød rundt øynene så det var tydelig at hun kunne tenkt seg å sovet litt i stedet for å fly rundt her med iskaffe i fanget. Men det gikk strålende! Litt kronglete å putte handlepose pluss bilsete i bilen. Følte meg som en superkloms. Men, men. På vei hjem sovnet hun. Hva er dette for noe? Babyer altså! Forstår ingenting jeg. Bil var nettopp tortur. Nå sover hun i bilsetet i stua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 5. april 2017 #682 Del Skrevet 5. april 2017 Omg, jeg er misunnelig på biltur-suksessen! Og bittelitt glad på dine vegne. Men mest misunnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. april 2017 #683 Del Skrevet 5. april 2017 Hurra for at bilkjøring og handling er godkjent (for now)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 5. april 2017 #684 Del Skrevet 5. april 2017 Super-M! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. april 2017 Forfatter #685 Del Skrevet 5. april 2017 1 time siden, Sisti skrev: Omg, jeg er misunnelig på biltur-suksessen! Og bittelitt glad på dine vegne. Men mest misunnelig. Forstår deg godt! Jeg hater alle med babyer som sover timevis i strekk 1 time siden, Beccy87 skrev: Hurra for at bilkjøring og handling er godkjent (for now)! For now, ja! Håper det holder ut den uka jeg er alene 1 time siden, A4-livet skrev: Super-M! Ja, ikke sant?! What's next, liksom? Sier hun mamma i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 6. april 2017 #686 Del Skrevet 6. april 2017 11 timer siden, Weebs skrev: Forstår deg godt! Jeg hater alle med babyer som sover timevis i strekk Jeg også. Jeg har bare noen uker igjen av permisjon og kommer seriøst til å bli SUR hvis gutten min begynner å sove lange lurer når mannen min er hjemme i permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. april 2017 Forfatter #687 Del Skrevet 6. april 2017 Nå har vi vært i møte om dåpen. Alt gikk fint. M var desidert den mest høylytte babyen. Hun var ikke sur, hun hadde bare lyst til å diskutere ting og tang med presten Jeg så på kroppsspråket til mannen at han ikke var komfortabel med dette her, men ærlig talt. Baby er baby. Jeg gikk litt rundt omkring så hun ikke forstyrret altfor masse. Hun får jo en haug med skryt og oppmerksomhet når hun babler hjemme, og nå skal hun liksom ikke få lov? Null problem, spør du meg. "Så har vi en utfordring til dere", sa presten. "Here it comes", tenkte Weebs. Å joda, det var en tekst han gjerne ville at en av oss skulle lese. "Kanskje et barn, eller en bestemor?" Vi fikk arket med oss hjem så vi kunne øve. Det var tusen ord! Men det var ingen tvang, så jeg tror vi dropper det. Følte det var noe annet jeg ville dele, men nå er det tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. april 2017 Forfatter #688 Del Skrevet 6. april 2017 8 timer siden, Sisti skrev: Jeg også. Jeg har bare noen uker igjen av permisjon og kommer seriøst til å bli SUR hvis gutten min begynner å sove lange lurer når mannen min er hjemme i permisjon. Jeg også! Føler allerede han slipper altfor lett unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. april 2017 Forfatter #689 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) I dag har jeg tatt to negative graviditetstester. Jeg kom plutselig på at det må være flere brett siden forrige "mensen". Da jeg startet på Cerazette var det jo konstant. Men nå er det full stopp. Helt greit det altså! Men da måtte jeg ta en sjekk bare for å være sikker Tok to i samme slengen siden jeg hadde så mange liggende. Gikk ut på dato i januar, men det går sikkert bra I morgen er det dåp. Isj. Håper det går greit. Ser for meg det blir en tullete dag med lite søvn og dårlig med spising. Amming er nemlig kjedelige greier. Mye kjekkere å se seg rundt. Hun vrenger hele kroppen for å få med seg alt. Så amming på soverommet fungerer best. As we speak ligger jeg nydusjet (ikke tørket) og ammer. Slår sjelden feil. Vannkokeren eller dusjen. Da våkner M til livs og dauer av sult I går var hun en Umulius. Det var en sånn "topp til tå"-dag. Måtte sjekke om hun hadde vondt noen sted. Men det var visst bare en dårlig dag. Og det blir jo ikke bedre av sovenekt "Heldigvis" var hun akkurat lik da mannen kom hjem fra jobb sånn at han fikk se hvordan dagen min hadde vært Men jammen meg fikk han henne til å sove. Det var GANSKE greit, for å si det jækla mildt. Både fordi han ikke har giddet å prøve på det på månedsvis ("jeg har jo ikke pupper") og fordi søvn var noe vi begge trengte. Tok en liten blund jeg også Hun var fremdeles sur da hun våknet, men da hadde jeg litt mer overskudd til å takle det greit. Nå skulle jeg helst fått tørket håret før jeg legger meg Endret 8. april 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. april 2017 #690 Del Skrevet 9. april 2017 Lykke til med dåp i dag, håper det går greit for dere! Det er så typisk det at baby er helt på grensen til ''nå kaster jeg deg snart ut av vinduet'' hele dagen frem til mannen kommer hjem og skal hjelpe og da på magisk vis blir til en liten sjarmball isteden. Føler at mannen tror jeg lyver når jeg sier jeg er sliten.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. april 2017 #691 Del Skrevet 9. april 2017 Gratulerer med dåpsdagen! Håper M har en bedre dag og at hele dagen blir fin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 9. april 2017 #692 Del Skrevet 9. april 2017 Gratulerer med dåpsdag Masse lykke til! Håper dere får en fin dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. april 2017 #693 Del Skrevet 9. april 2017 Gratulerer med dåpsdagen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. april 2017 #694 Del Skrevet 9. april 2017 Gratulerer med dåpen gleder meg til oppdatering om hvordan dagen ble! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. april 2017 #695 Del Skrevet 9. april 2017 21 timer siden, Weebs skrev: I dag har jeg tatt to negative graviditetstester. Jeg kom plutselig på at det må være flere brett siden forrige "mensen". Da jeg startet på Cerazette var det jo konstant. Men nå er det full stopp. Helt greit det altså! Men da måtte jeg ta en sjekk bare for å være sikker Tok to i samme slengen siden jeg hadde så mange liggende. Gikk ut på dato i januar, men det går sikkert bra I morgen er det dåp. Isj. Håper det går greit. Ser for meg det blir en tullete dag med lite søvn og dårlig med spising. Amming er nemlig kjedelige greier. Mye kjekkere å se seg rundt. Hun vrenger hele kroppen for å få med seg alt. Så amming på soverommet fungerer best. As we speak ligger jeg nydusjet (ikke tørket) og ammer. Slår sjelden feil. Vannkokeren eller dusjen. Da våkner M til livs og dauer av sult I går var hun en Umulius. Det var en sånn "topp til tå"-dag. Måtte sjekke om hun hadde vondt noen sted. Men det var visst bare en dårlig dag. Og det blir jo ikke bedre av sovenekt "Heldigvis" var hun akkurat lik da mannen kom hjem fra jobb sånn at han fikk se hvordan dagen min hadde vært Men jammen meg fikk han henne til å sove. Det var GANSKE greit, for å si det jækla mildt. Både fordi han ikke har giddet å prøve på det på månedsvis ("jeg har jo ikke pupper") og fordi søvn var noe vi begge trengte. Tok en liten blund jeg også Hun var fremdeles sur da hun våknet, men da hadde jeg litt mer overskudd til å takle det greit. Nå skulle jeg helst fått tørket håret før jeg legger meg "Godt" å høre at hun var like sur da han kom hjem! Det er lite som gjør at en føler seg så snytt som når surmuleren plutselig skrur på smilet når mannen kommer hjem. Håper dåpen gikk bra i dag 12 timer siden, Beccy87 skrev: Lykke til med dåp i dag, håper det går greit for dere! Det er så typisk det at baby er helt på grensen til ''nå kaster jeg deg snart ut av vinduet'' hele dagen frem til mannen kommer hjem og skal hjelpe og da på magisk vis blir til en liten sjarmball isteden. Føler at mannen tror jeg lyver når jeg sier jeg er sliten.. På et tidspunkt begynte jeg å fotodokumentere kolikkskrikeren vår for å sende til mannen fortløpende; det ble veldig viktig for meg å være heeeelt sikker på at han ikke skulle leve under misoppfattelen om at vi hadde en god dag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. april 2017 Forfatter #696 Del Skrevet 9. april 2017 Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner! For en dag Jeg besvimer av glede og lettelse Denne dagen har vi bare sklidd gjennom totalt knirkefritt. Så og si. M tok morgenluren sin på 30 minutt i senga, så jeg fikk stelt meg uten å stresse. Score! Gudstjenesten var selvsagt midt under lunsjluren, så hun skreik høyere enn noen gang. Hun roet seg da det ble litt synging og action. Da jobben hennes var gjort var det på an igjen med skriking, så jeg gikk på et annet rom og sang om elefanter til hun sovnet. Hun fikk seg en ganske lang lur Etterpå kjørte vi til lokalet vi hadde leid for dagen. Der var det kjempefint! Vi hadde bestilt full pakke med pynt, mat og rydding. Sååå glade for det altså. M fikk masse greier hun ønsket seg og var en glad baby Etter at folk hadde tatt tusen bilder fikk jeg tatt av henne den svære dåpskjolen og fått på et mer behagelig antrekk. Body og tights Da det var tid for middagsluren tok mannen henne i vogna (den hadde vi med i bilen) og trillet henne omtrent 50 meter før hun sovnet. Hun sov en god halvtime i vogna, og det er absolutt godkjent på en dag som denne. Da vi var stappmette på koldtbord, tapas og kaker sa vi oss fornøyd med dagen og kjørte hjem. Herlighet, så lett. Det var verdt de tusenlappene å ha en så avslappet dag som denne. Det eneste vi hadde med selv var kaker. Og med "vi" mener jeg foreldre og søsken Bare for å toppe hele greia så har M aldri vært så lett å legge før! På med pysjamas og sovepose, vandre litt frem og tilbake i stua til øynene gled igjen, legge i senga, og.... Det var alt Hun bare fortsatte å sove! Jeg hadde funnet frem puppen og alt, men den var det visst ikke behov for. Det tar på å være the center of attention en hel dag Nå ligger jeg her og ammer pittelitt fordi hun våknet, men jeg skal straks ut i stua å se Huskestuen og spise litt smågodt. Selv om jeg egentlig fremdeles er mett Jeg er litt tåkete i hodet så dette var kanskje et rotete innlegg. Men alt i alt en god dag altså! Ble nesten litt rørt flere ganger jeg. Fine familien! ------ @Beccy87 og @miore: Jaa, det er så typisk! M har vanligvis DET gliset klart til pappaen kommer hjem. Jeg har faktisk filmet en del skriking selv "Se, jeg overdriver ikke!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 9. april 2017 #697 Del Skrevet 9. april 2017 Gratulerer med dåpsbarnet og så godt å se at dere har hatt en så fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. april 2017 Forfatter #698 Del Skrevet 11. april 2017 På 9.4.2017 den 22.17, Leviora skrev: Gratulerer med dåpsbarnet og så godt å se at dere har hatt en så fin dag! Takk! Ja, det gikk over all forventning. Jeg så litt mørkt på dagen for M sin del med tanke på soving og mye styr og leven. Men hun taklet det jo som en helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. april 2017 Forfatter #699 Del Skrevet 11. april 2017 Det måtte liksom være for lett å bare legge henne i senga den kvelden. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte inn til henne, men vi brukte evigheter på å bli ferdig med den episoden av Huskestue Stakkars trøtting. I går hadde hun en kjempegod dag. Skikkelig solstråle. Det har verre med været. Vinden var ca. to million m/s så det fristet ikke å gå tur. Men jeg var likevel gira på å teste ut suksessen fra dåpen der hun sov selv om vogna stod i ro. Det har jeg ikke fått til tidligere. Så jeg trillet litt utenfor huset til hun sovnet og tok vogna inn i gangen. Og jenta sov søren meg i 45 minutt! Jeg fikk brettet klær og lest Mammasjokket imens Fytti. Jeg hadde en svak hodepine hele dagen så det passet utmerket at hun var en piece of cake baby. Jeg fortalte om den fine dagen da mannen kom hjem. Jeg kjørte å handlet mat mens han var hjemme med henne. Jeg hadde såvidt kommet inn døra da jeg fikk fire meldinger om at hun var sur og han visste ikke hva han skulle gjøre Nei, si det. Jeg kan ikke tolke henne gjennom telefonen Hun hadde roet seg etter litt vandring i stua mens han sang til henne. Kunne kanskje prøvd det før jeg fikk en haug med meldinger. Well, well. Da hun la seg i går var hun virkelig et prakteksemplar av en baby. Hun var helt grei å legge. Amming, lure ut puppen, gå stille som en mus ut døra. Hun hadde flere små oppvåkninger der jeg gikk inn til henne, men hun sovnet helt av seg selv. Jeg bare stod der i sjokk. En kjempesøt ting hun er begynt med er å lage sånne "pfff"-lyder med munnen sånn at spytt flyr i alle retninger Vanskelig å forklare, men dere skjønner. Så jeg hører "pffff" på babycallen og vet at hun ligger våken. Da jeg gikk i virket det bare som hu lå og fikse slappet av, så jeg satt meg ned på gulvet sånn at hun ikke så meg. Så bare sovnet hun igjen! Hva i alle dager. Nå våkner hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 11. april 2017 #700 Del Skrevet 11. april 2017 Den pfff-lyden er dritkul å lage med grøt i munnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå