Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Til jr fikk vi sangbøker og eventyrbøker, vi hadde jo ingen fra før av. Og barnehagesekk, barneservise (tallerken med flere rom er genialt), smykkeskrin (til M altså) og sparebøsse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ønsket oss også bøker. Fikk også en kjempemorsom bok man skal fylle inn ting barnet sier. Som en slags kalender med et spørsmål for hver dag. Den var kjempesøt. Skal sjekke hva den heter. VI fikk også smykkeskrin og barneservise som var veldig kjekt å ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Leviora skrev:

Her har vi startet tidlig med boksamlinger med forskjellige eventyr og sanger, det er populære dåpsgaver :) Jeg har enda mine fra jeg var små og husker de ble veldig mye brukt. Kanskje det er noe å ønske seg? Sølvskjeer er ikke digg å få som barn, men som voksen er jeg utrolig glad for å ha 12 nydelige sølvskjeer til fint bruk :Nikke: 

Bøker liker jeg selv, så det kan nevnes :) Jeg er ikke fan av sølv :rodme: Synes det er så puslete å spise med. Gi meg et skikkelig Hardanger-bestikk :fnise:

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Nå hadde ikke vi dåp, men feiret 1-årsdagen i ''stor stil'' og da ønsket og fikk Trollet en sånn sykkel uten trøer som fortsatt er veldig populær her, vet også at disse bilene er veldig populære å ønske seg.
Også er jeg stor fan at Torbjørn Egner så vi ønsket og fikk servise. Jeg hadde det selv når jeg var liten men det er blitt borte i flyttinger opp igjennom årene og synes det er en koselig gave som kan brukes om noen år. :) 
Ellers kan du jo kanskje ønske deg Tripp Trapp stol eller andre barnemøbler om dere ikke har det i hus allerede? 

Åh, de bilene er søte :) Jeg må forhøre meg om hva det er vanlig å kjøpe gaver for. Jeg har allerede glemt hvor mye gaven til nevøen vår kostet i fjor :daane: Oldemoren hans kjøpte sånn servise med bokstaver rundt, tipper vi også får det :biggrin: Tripp Trapp har vi.  Den er 30 år gammel, men funker sikkert likevel :Nikke:

2 timer siden, A4-livet skrev:

Til jr fikk vi sangbøker og eventyrbøker, vi hadde jo ingen fra før av. Og barnehagesekk, barneservise (tallerken med flere rom er genialt), smykkeskrin (til M altså) og sparebøsse. 

Barnehagesekk var lurt! Nå har jeg allerede funnet en kjempesøt. 

2 timer siden, Chandra skrev:

Vi ønsket oss også bøker. Fikk også en kjempemorsom bok man skal fylle inn ting barnet sier. Som en slags kalender med et spørsmål for hver dag. Den var kjempesøt. Skal sjekke hva den heter. VI fikk også smykkeskrin og barneservise som var veldig kjekt å ha. 

Den boka hørtes kjent ut. Og koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dauer av de lette lurene som M har på dagtid. Hun våkner av ingenting. TV går bra, men alle "nye" lyder... Hun våknet av at jeg åpnet en bok, liksom :daane:

Her er det sol så senere blir det en trilletur :) I 30-45 minutt ellers blir det skriking ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Weebs skrev:

Bøker liker jeg selv, så det kan nevnes :) Jeg er ikke fan av sølv :rodme: Synes det er så puslete å spise med. Gi meg et skikkelig Hardanger-bestikk :fnise:

Åh, de bilene er søte :) Jeg må forhøre meg om hva det er vanlig å kjøpe gaver for. Jeg har allerede glemt hvor mye gaven til nevøen vår kostet i fjor :daane: Oldemoren hans kjøpte sånn servise med bokstaver rundt, tipper vi også får det :biggrin: Tripp Trapp har vi.  Den er 30 år gammel, men funker sikkert likevel :Nikke:

Barnehagesekk var lurt! Nå har jeg allerede funnet en kjempesøt. 

Den boka hørtes kjent ut. Og koselig! 

Jeg har også en 30 år gammel tripptrapp :) (min gamle :P ). Vet du om det går an å bruke newborn sete på den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg har også en 30 år gammel tripptrapp :) (min gamle :P ). Vet du om det går an å bruke newborn sete på den? 

Newbornsetene passer alle stoler som er produsert etter 2003, så om den er 30 år gammel tviler jeg på at den passer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
14 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg har også en 30 år gammel tripptrapp :) (min gamle :P ). Vet du om det går an å bruke newborn sete på den? 

De passer egentlig ikke men har lest at det ikke skal være noe problem å feste de likevel, hvis du googler finner du sikkert ut hvordan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leviora skrev:

Newbornsetene passer alle stoler som er produsert etter 2003, så om den er 30 år gammel tviler jeg på at den passer :fnise: 

 

1 minutt siden, Sisti skrev:

De passer egentlig ikke men har lest at det ikke skal være noe problem å feste de likevel, hvis du googler finner du sikkert ut hvordan! 

Sorry Weebs, nå kuppa jeg visst dagboka di :ler: 

Da blir det rett og slett en vurderingssak, bruke 5-800 kr på et sete som kan brukes i noen måneder, som ikke passer rett på men må tilpasses litt (får man solgt setet igjen etterpå da tro :klo:). Skal tenke litt på det jeg, takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 minutter siden, Marimba skrev:

 

Sorry Weebs, nå kuppa jeg visst dagboka di :ler: 

Da blir det rett og slett en vurderingssak, bruke 5-800 kr på et sete som kan brukes i noen måneder, som ikke passer rett på men må tilpasses litt (får man solgt setet igjen etterpå da tro :klo:). Skal tenke litt på det jeg, takk for svar :) 

Du trenger ikke gjøre noe med newbornstolen, så vidt jeg greier å google meg frem til vil du ikke kunne "klikke" den på plass men den vil likevel sitte stødig på gamle stoler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg har også en 30 år gammel tripptrapp :) (min gamle :P ). Vet du om det går an å bruke newborn sete på den? 

Vi har en eldre enn 2003, går fint å feste nyfødtsete på den, men bebisetet (bøyle og rygg) gikk ikke (ryggen gikk da). Men vi fant heldigvis igjen bøylen til den gamle 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marimba Vi har newborn setet og Trollet likte det aldri så han fikk brukt det 3-4 ganger før vi satte det vekk. 
Bølla godtar det men vi har hittil bare en Tripp Trapp og den er jo Trollet sin (her er det veldig viktig å ikke dele - hilsen Trollet) så hun sitter bare i setet enten i sofaen eller på benken/bordet. Sikkert kjempe ulovlig for de som bryr seg om regler og sånt, men vi er såpass oppegående at vi passer godt på å støtte det opp så mye at hun umulig kan klare å velte det på egenhånd så det funker bra her. 

finn.no flommer i alle fall over av newborn seter til salgs for ca 400,- så jeg tviler på vi får solgt vårt. Muligens om vi legger det ut til skampris men da er det jo like greit å gi det bort tenker jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Beccy87 skrev:

@Marimba Vi har newborn setet og Trollet likte det aldri så han fikk brukt det 3-4 ganger før vi satte det vekk. 
Bølla godtar det men vi har hittil bare en Tripp Trapp og den er jo Trollet sin (her er det veldig viktig å ikke dele - hilsen Trollet) så hun sitter bare i setet enten i sofaen eller på benken/bordet. Sikkert kjempe ulovlig for de som bryr seg om regler og sånt, men vi er såpass oppegående at vi passer godt på å støtte det opp så mye at hun umulig kan klare å velte det på egenhånd så det funker bra her. 

finn.no flommer i alle fall over av newborn seter til salgs for ca 400,- så jeg tviler på vi får solgt vårt. Muligens om vi legger det ut til skampris men da er det jo like greit å gi det bort tenker jeg. :) 

Hehe :ler:

Nei, skal tenke litt mer på det newbornsetet! Har stolen og bøylen, og vippestol, så er vel egentlig langt på vei med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupp i vei, @Marimba :) Jeg hadde tenkt å svare deg selv, måtte bare vente til M hadde sovnet. Men nå har du jo fått en hel haug med svar :fnise: Ganske dumt at de nye setene ikke passer gamle stoler. De stolene varer jo i hundre år! 

------

Jeg bader i snørr og nysing. Av og til kommer det bare som kastet på meg! Håper ikke det varer så lenge, de nysene mine vekker jo M :P Dritt og lort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å heeeerregud, så fort dagen går. Jeg ba mannen ta ansvar for babyen tidligere i dag. Da fant han plutselig på at han skulle smøre inn sofaen med noe greier vi kjøpte for ett år siden. Okei... Men det kunne han selvsagt gjøre mens M lå på gulvet, null problem. Altså :P Alt hun gjør på gulvet (matta :hjerte:) er å rulle over på magen. Så ligger hun der en stund før hun roper "snu meg!!!!" Så da ble det til at jeg måtte avslutte det jeg holdt på med så han kunne smøre ferdig. Vi hadde allerede hatt en diskusjon om dette på morgenen da jeg gav ham M mens jeg gikk på badet. "Legg henne på matta, hun må lære seg å ligge alene." Fader altsåååå. Nå er det endelig helg, liksom. Jeg trodde det betydde at vi kunne dele litt på babyansvaret. Hver gang han har henne skal hun "trene på å være alene". Så står jeg på kjøkkenet og hører at hun blir mer og mer irritert før jeg til slutt sier at han må snu henne tilbake. "Jeg skulle bare se om hun klarte å snu seg selv." :dry: Det gjør hun ikke. De gangene hun har rullet videre er når hun får armen i klem under magen. Men nå er hun rullemester, så det skjer ikke lenger.

Nå spurte jeg om han kunne ha henne mens hun sov. Da tok han seg en trilletur. Takk himmelen. Plutselig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre på her hjemme. 45 minutt til å gjøre hva jeg vil :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer  forsto ikke hvor utrolig intenst det kan føles å ha et lite menneske som er avhengig av deg 24/7, og at den eneste måten man får reell avlastning på er dersom noen andre bruker all sin oppmerksomhet på ungen. Hvis ikke sitter man "på tå hev", fordi det er det man gjør til vanlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Porcelain skrev:

Min samboer  forsto ikke hvor utrolig intenst det kan føles å ha et lite menneske som er avhengig av deg 24/7, og at den eneste måten man får reell avlastning på er dersom noen andre bruker all sin oppmerksomhet på ungen. Hvis ikke sitter man "på tå hev", fordi det er det man gjør til vanlig. 

Så bra beskrevet! Det er akkurat sånn det føles :( Klarte du å forklare det slik at han forstod det? Det må jeg prøve meg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt tips: forlat huset og la mannen ha henne alene en stund rett etter at hun har spist masse mat ;) Griner hun får han takle det. Ingen andre tar henne hvis hun blir misfornøyd på matta. Jeg tror det er programmert inn i menn hvor lett det er å coaste på damene i den situasjonen, eneste som funker er om man ikke er tilgjengelig etter min erfaring. En liten kort periode uten tilgang på melk tåler hun finfint, og du får gjort noe annet - f.eks tatt deg en lur hos foreldrene dine eller fiksa øyenbrynene :ler:

Jeg kunne forklare til jeg ble blå i trynet, men han skjønte det ikke ORDENTLIG før han følte det på kroppen - og så lenge jeg var tilstede ble det på magisk vis jeg som hadde hovedansvaret uansett hva vi avtalte.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, miore skrev:

 så lenge jeg var tilstede ble det på magisk vis jeg som hadde hovedansvaret uansett hva vi avtalte.

Nettopp! Her i stad stod jeg og ordna med noen kaker, M var misfornøyd i tripptrappen. Ba mannen ta henne, ja han skulle bare vaske ferdig benken. Men gjør han det? Nei, han vasker benken, tørker godt av den og går opp i andre etasje med den skitne kluten og håndkleet og blir borte såpass lenge at jeg da må avslutte det jeg holder på med for å løfte henne opp og trøste! Selv når vi spiser middag og han er ferdig før meg skjønner han ikke at han kan plukke opp en sutrete baby selv, da drar han heller fram mobilen. Klarer aldri ta initiativ selv. Argh, jeg klikker :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk altså! :dany:

Nå skal jeg ikke klage da mannen min heldigvis er veldig flink til å ta mini. MEN vi har hatt noen runder allikevel. Typisk når det er helg og jeg endelig tenker at jeg kan få litt avlastning og han brått nevner at han skal spille bortekamp og blir borte hele dagen, eller at han må hjelpe broren med å grave i hagen etc... :P Om jeg klager da er jeg egoistisk for det er jo såå viktig å hjelpe andre. Joda, er enig i den - men det hadde jo vært hyggelig å fått litt hjelp her hjemme også liksom. :bond: 

 Tror ikke alltid at de har forståelse for hvor intenst det er å ha ansvaret for en baby konstant. Vi har forresten laget en deal nå på at vi har hver vår dag på å sove ut i helgen. Det er digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Weebs skrev:

Å heeeerregud, så fort dagen går. Jeg ba mannen ta ansvar for babyen tidligere i dag. Da fant han plutselig på at han skulle smøre inn sofaen med noe greier vi kjøpte for ett år siden. Okei... Men det kunne han selvsagt gjøre mens M lå på gulvet, null problem. Altså :P Alt hun gjør på gulvet (matta :hjerte:) er å rulle over på magen. Så ligger hun der en stund før hun roper "snu meg!!!!" Så da ble det til at jeg måtte avslutte det jeg holdt på med så han kunne smøre ferdig. Vi hadde allerede hatt en diskusjon om dette på morgenen da jeg gav ham M mens jeg gikk på badet. "Legg henne på matta, hun må lære seg å ligge alene." Fader altsåååå. Nå er det endelig helg, liksom. Jeg trodde det betydde at vi kunne dele litt på babyansvaret. Hver gang han har henne skal hun "trene på å være alene". Så står jeg på kjøkkenet og hører at hun blir mer og mer irritert før jeg til slutt sier at han må snu henne tilbake. "Jeg skulle bare se om hun klarte å snu seg selv." :dry: Det gjør hun ikke. De gangene hun har rullet videre er når hun får armen i klem under magen. Men nå er hun rullemester, så det skjer ikke lenger.

Nå spurte jeg om han kunne ha henne mens hun sov. Da tok han seg en trilletur. Takk himmelen. Plutselig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre på her hjemme. 45 minutt til å gjøre hva jeg vil :bond: 

Seriøst?! Det er AKKURAT slik min mann er også. Hver gang han har ansvaret for lillebror, så skal han på død og liv trene han i å klare seg selv. Men når jeg først ber om og trenger avlastning, så er det fordi jeg er heeeelt på felgen. Det som da får meg enda mer på felgen er jo å høre hans intense gråt fordi mannen ikke gidder å vie han oppmerksomhet og nærhet som han ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...