Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Så bra vaksinene ikke skapte altfor mye hyl og grin :) Jentene våre er fryktelig like da, M veide bare 40 gram mer enn din M på kontrollen (men tror hun har gått opp en kilo etter det :hoho:). Spent på hvordan vaksinene blir tatt imot her, var jo så heldig å få utsatt de to uker pga sykdom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, A4-livet skrev:

Så bra vaksinene ikke skapte altfor mye hyl og grin :) Jentene våre er fryktelig like da, M veide bare 40 gram mer enn din M på kontrollen (men tror hun har gått opp en kilo etter det :hoho:). Spent på hvordan vaksinene blir tatt imot her, var jo så heldig å få utsatt de to uker pga sykdom... 

Twins! :biggrin: Godt med litt tjukke lår å stikke :Nikke: Jeg har ingen erfaring med vaksiner bortsett fra akkurat i dag, så mitt tips er bare å komme med en sykt trøtt baby :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka ble anbefalt i en norsk Facebook-gruppe for hjemmelaget barnemat så akkurat den delen er nok bra. I en anmeldelse leste jeg at de har sånn "perfekt mat/grei mat/nei-mat"-opplegg. Jeg leste bare kapittelet for gravide/ammende i går. Og det var veldig sånn Welcome to America, her er alt svart og hvitt. Helst skulle vi drikke upasteurisert melk og spise fem eggeplommer daglig, liksom. Ålreit. Så det skummet jeg gjennom mens jeg håpet at kapitlene om barnemat ikke er like out there. 

Jeg har ikke merket noe reaksjoner på vaksinene fra i går. Bortsett fra en grusom bleie da. Håper ikke det er den nye normen, for å si det sånn. Jeg trives veldig godt med de så og si luktfrie bleiene hun har hatt til nå :fnise:

I dag har jeg shoppet litt på nettet. Har bare kjøpt to gensere egentlig. Jeg trenger noe ammevennlig som ikke er for kaldt eller for varmt. Hjemme vandrer jeg rundt i singlet, men det passer seg ikke i alle situasjoner. Og alle i familien til mannen liker å ha det 40 grader i stua så det må være noen lette gensere. Nesten alle mine tynne gensere er stramme så jeg må dra opp hele for å finne frem puppen. Ikke så moro. Så løse og tynne gensere er tingen. 

I dag er det selskap hos mannens bestemor og vi er allerede begynt å grue oss. Han vurderer å gå i shorts. Håper han gjør det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag :yvonne:

M har nettopp sovet i armene til pappaen, men våknet etter et kvarter. Det er altfor lite! Tullejente. Jeg var midt i rydding av garderoben i ytre gangen. Burde vært gjort for noen måneder siden, men men :P Jeg tok en pause og ammet henne og nå forsøker mannen å få henne til å sovne igjen. 

Hun sov fem timer i strekk i natt så jeg kan virkelig ikke klage. Nyter det veldig. Neste måned er det vel denne sleep regression-greia :daane:

Selskapet gikk fint i går. Hun tok en liten høneblund mens vi var der og vi stakk da det ble altfor varmt. Det var moro å være blond igjen. Fordelen med å ha mammaperm-looken er at du føler deg sykt hot med en gang du bruker mer enn fem sekund på utseendet. Så jeg tørket håret, tok på meg maskara og bare "hvem er den lekkerbisken i speilet??" :sminkedokke: Mannen kommenterte det til og med :ler: Needless to say, jeg ser ikke direkte fresh ut i hverdagen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg lat så jeg og M tar dagens andre lur i senga nå. Har ikke orket å ta søvnkampen med å gå og gå rundt i huset. I morges trillet vi en svært vellykket tur. Hun sovnet etter fem meter. Neste lur var også topp stemning. Fem skritt på stuegulvet. Men de to etter det :daane: Kun skriking. Nei takk. Amming på senga har heldigvis funket som bare rakkeren. Sovnet litt jeg også ;) 

I går trillet vi tur og sjekket ut barnehager. Jeg vet ikke hvordan det funker, om vi er nødt til å søke på tusen ulike, men vi har i hvert fall første og andre plass klart :) 

En stund siden jeg skreiv dette. Nå er jeg på trilletur i mørket. Nok en gang, ikke i humør til å ta kampen på stuegulvet. Vogna fungerte like godt som tidligere i dag :nigo: På onsdag har jeg skaffet barnevakt så jeg kan trene en halvtime på senteret. Da MÅ jeg liksom. Husker ikke sist jeg var der, men jeg hadde såpass mage at jeg måtte låne joggebukse av mannen. 

Fader, hvorfor tok jeg ikke med meg penger? Jeg er tørst!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sisti skrev:

Respekt for trening! Jeg har ikke trent siden februar i fjor... Har selvfølgelig betalt medlemskap hele tiden... :sjenert:

Samme her. Støttemedlem :tommelopp: Det er vi som holder disse sentrene i gang ;) 

Jeg har jo ikke trent enda så føler ikke at jeg fortjener den respekten :fnise: Men barnevakt er skaffet og tightsen er prøvd (godt den er stretchy) så jeg er klar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Weebs skrev:

Samme her. Støttemedlem :tommelopp: Det er vi som holder disse sentrene i gang ;) 

Jeg har jo ikke trent enda så føler ikke at jeg fortjener den respekten :fnise: Men barnevakt er skaffet og tightsen er prøvd (godt den er stretchy) så jeg er klar! 

Du fortjener respekt bare for å ha planer om å trene, da! Ok? :nigo:

Jaja, jeg og klumpen min deltar faktisk på babyyoga da. Så litt "trening" får jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 minutter siden, Sisti skrev:

Du fortjener respekt bare for å ha planer om å trene, da! Ok? :nigo:

Jaja, jeg og klumpen min deltar faktisk på babyyoga da. Så litt "trening" får jeg. :ler:

Ååå! Det har jeg faktisk tenkt på! Det hender treningssenteret har gravidyoga, kanskje de kjører babyyoga også? Må sjekkes ut! 

----

Good morning. 

Etter at vi startet med :hjerte:leggetid:hjerte: så godtar ikke M å slappe av i senga til langt på dag lenger. Klokken åtte er det opp og hopp! Skulle egentlig bare mangle, hun legger seg jo halv ni-ni og sover fem timer i strekk! :ohmy: Nå må bare jeg begynne å dra meg til sengs litt tidligere... Men det er fort gjort å bli sittende oppe en stund når det bare er meg og mannen. Jeg jobber med en som har fire unger. Han er alltid trøtt fordi han legger seg så sent om kveldene. Jeg har spurt hvorfor han gjør det. "Voksentid!" Nå forstår jeg endelig hva han snakker om :) 

I dag veide jeg meg og nå har jeg bare 3,2 kg igjen!! Det er nesten null. Men jeg føler meg ikke akkurat så fast i fisken :P Det går seg vel til :vetikke:

Mannen har tatt seg fri siden det er vinterferie. Det er jeg såå glad for. Jeg sliter nok med å mate meg selv om dagene, så skulle jeg liksom ha disket opp flere måltider til ungene i tillegg. Glad jeg ikke er alenemamma eller har en mann som jobber en crazy turnus. Respekt.

Ellers er det barnehage som virrer i hodet mitt om dagen. Vi skal søke i dag. Jeg har allerede sjekket hvordan jeg jobber da jeg er ferdig med permisjon (rett i en helvetesuke - high five :() og hvordan jeg jobber første uken hennes i barnehage. Det er altfor tidlig å grue seg, så etter at vi har sendt søknaden så må jeg prøve å legge det fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Samme her. Støttemedlem :tommelopp: Det er vi som holder disse sentrene i gang ;) 

Jeg har jo ikke trent enda så føler ikke at jeg fortjener den respekten :fnise: Men barnevakt er skaffet og tightsen er prøvd (godt den er stretchy) så jeg er klar! 

Kusina mi gikk opp 25 kg i svangerskapet. Da hun hadde født passet hun ingen av buksene hennes, men hun var så drittlei mammaklær at hun nektet å gå med mammabukse. Så hun fikk status i barnehagen til de eldre barna som DEN sporty dama, for hun gikk med treningstights da hun leverte hver eneste dag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, miore skrev:

Kusina mi gikk opp 25 kg i svangerskapet. Da hun hadde født passet hun ingen av buksene hennes, men hun var så drittlei mammaklær at hun nektet å gå med mammabukse. Så hun fikk status i barnehagen til de eldre barna som DEN sporty dama, for hun gikk med treningstights da hun leverte hver eneste dag :ler: 

Flott status! Og god idé. Jeg vil også bli sett på som sporty :danse:

Nå har jeg meldt meg på barselyoga, @Sisti! Jeg måtte ringe et par ganger for å få tak i rett person så jeg glemte å spørre om ting :P Det starter om et par uker og dette er beskrivelsen: Styrkeøvelser med barnet som belastning gir fine opplevelser og er morsomt både for stor og liten. Øvelsene har fokus på styrke og stabilisering av mage, rygg, skuldre og bekkenbunn.

Såh... Hva skal man ha på seg? Vanlig treningstøy? Hva skal man ha med til baby? Jeg må i hvert fall ha med gulpekluter til Gulpeline :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Weebs skrev:

Flott status! Og god idé. Jeg vil også bli sett på som sporty :danse:

Nå har jeg meldt meg på barselyoga, @Sisti! Jeg måtte ringe et par ganger for å få tak i rett person så jeg glemte å spørre om ting :P Det starter om et par uker og dette er beskrivelsen: Styrkeøvelser med barnet som belastning gir fine opplevelser og er morsomt både for stor og liten. Øvelsene har fokus på styrke og stabilisering av mage, rygg, skuldre og bekkenbunn.

Såh... Hva skal man ha på seg? Vanlig treningstøy? Hva skal man ha med til baby? Jeg må i hvert fall ha med gulpekluter til Gulpeline :P 

Så gøy! 

Vanlig treningstøy ja. :) Hos oss bruker man ikke babyene som belastning, de bare ligger på gulvet og pludrer og når de bråker for mye går vi over til babymassasje. :nigo: Og så setter man seg bare ned og ammer hvis nødvendig, eller plukker opp babyen og forsøker å gjøre øvelsen med baby. Gutten min er eldst og den eneste som ikke ligger i ro, så jeg har ikke med meg så mye, han skyver det bare unna uansett. :P Gleder meg til han kan krabbe og stjele lekene til de andre babyene. :ler: Men pledd å ligge på, en myk leke og gulpeklut bør vel være lurt? Og bleier selvfølgelig. :P noen har med bilstol som de kan sove i hvis nødvendig (hvis man har en sånn baby som det funker på. Aner ikke hvordan det funker, jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sisti skrev:

Så gøy! 

Vanlig treningstøy ja. :) Hos oss bruker man ikke babyene som belastning, de bare ligger på gulvet og pludrer og når de bråker for mye går vi over til babymassasje. :nigo: Og så setter man seg bare ned og ammer hvis nødvendig, eller plukker opp babyen og forsøker å gjøre øvelsen med baby. Gutten min er eldst og den eneste som ikke ligger i ro, så jeg har ikke med meg så mye, han skyver det bare unna uansett. :P Gleder meg til han kan krabbe og stjele lekene til de andre babyene. :ler: Men pledd å ligge på, en myk leke og gulpeklut bør vel være lurt? Og bleier selvfølgelig. :P noen har med bilstol som de kan sove i hvis nødvendig (hvis man har en sånn baby som det funker på. Aner ikke hvordan det funker, jeg). 

Oioi, nå er jeg spent! Håper det blir suksess :biggrin:

Bilstol er ikke populært her i hvert fall :fnise:  Ikke soving på tilfeldige plasser heller. Men kanskje vi klarer oss likevel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime effektiv styrketrening var slitsomt! Måtte hjem å spise ei skei Nugatti :fnise: Jeg har aldri løftet så lett som jeg gjør nå :P Svakingen.

Jeg fikk beskjed av mamma at nå måtte jeg ikke gå mer ned i vekt! :nigo: Men jo, det må jeg faktisk. Jeg har jo bare ei bukse som passer! Og den passer best når jeg står oppreist... 

Nå ser jeg Big Little Lies på HBO. Anbefales! Jeg ser det for andre gang. Det er ikke lett å konsentrere seg med en baby på armen. Jeg tar sjansen nå mens hun tar en halvtimes lur. 

I går kveld søkte mannen på fire ulike barnehager mens jeg og M lå i sengen. Januar. Da er hun 13 måneder og to uker. Jeg prøver veldig hardt å overbevise meg om at hun er gammel nok. Hun er det, sant? :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener OG har meldt deg på baby yoga da! 
Og du er ihvertfall flink som greier å spise bare én skje med nugatti! 

Big Little Lies så jeg og i går, kjempe irriterende at det bare er to episoder ute og at jeg egentlig har sagt til mannen at vi skal kansellere HBO.. Håper han har glemt det.. :P 

Krysser fingrene for at dere får plass i den barnehagen dere ønsker. Tenk det er leeeenge til enda. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Så flink du er som trener OG har meldt deg på baby yoga da! 
Og du er ihvertfall flink som greier å spise bare én skje med nugatti! 

Big Little Lies så jeg og i går, kjempe irriterende at det bare er to episoder ute og at jeg egentlig har sagt til mannen at vi skal kansellere HBO.. Håper han har glemt det.. :P 

Krysser fingrene for at dere får plass i den barnehagen dere ønsker. Tenk det er leeeenge til enda. ;) 

Det blir ikke trening hver dag for å si det sånn ;) Kanskje ukentlig hvis jeg er beinhard. Og den ene skjeen med Nugatti er stooor altså! Mannen får litt noia når jeg må gape alt jeg kan for å få den i meg :fnise:

Dere må drøye kanselleringen til den serien er ferdig. Hvordan ender det mon tro?? :bond:

Lenge til barnehagestart, lenge til barnehagestart... Skal prøve å presse det inn i hodet :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag! 

Nå sitter jeg og ser på M som drar seg i klærne og holder seg på knærne. Det rimte visst, men det var ikke meningen. Det er bare det nyeste påfunnet hennes. Bøyer beina og klamrer seg fast. Og hun kommer stadig opp med nye lyder. I dag hørtes det seriøst ut som om hun sa "heia du" :biggrin: Så det er absolutt et steg opp fra boo og røø ;) 

*noen timer senere* :P 

Nå var hun skikkelig trøtt. For første gang på måneder sovnet hun i fanget mitt da vi satt i ro. Hva i alle dager. Senere skal vi til foreldrene mine på middag. Mmm, gleder meg. Takker aldri nei til ferdig middag disse dagene. 

Verdens mest interessante dagbok. Vær så god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bolla vår vært så snakkesalig at hun ikke har hatt tid til å spise. Hun spiser litt før hun kikker opp på meg, gliser, og babler i vei. Jeg smelter helt :rodmer: Blir hun søtere nå så vet jeg ikke om jeg takler det. Etter at hun begynte med masse ulike lyder så er hun enklere å tyde. Jeg kjenner igjen lyden som kommer rett før hun blir skikkelig lei av noe f.eks. ;) Det eneste som er blitt vanskeligere å forstå er når hun er sulten. Så nå bare tipper jeg :P Hun pleier ikke å takke nei :tongue:

Bilkjøring er fremdeles helvete på jord så jeg kjører kun når jeg må. Det meste må vente til mannen kommer hjem. Rart at det er såååå grusomt :vetikke: I dag fikk jeg en uro i posten fra eBay som kan henge på bilstolen. Jeg har ikke så store forhåpninger om at det er magisk, men det er lov å prøve. Det hjelper null prosent hvis jeg sitter bak med henne. Tullejente.

Akkurat nå er det ammings. Hun tok kveld klokka åtte i dag. Våknet nettopp og trengte litt kos. Det skulle ikke mange sekunder med pupp før hun sovnet igjen :) Nå må jeg stå opp, pusse tenner og legge meg igjen. Vi har null planer i morgen. Det er digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Vi har byttet til neste bilstol nå i håp om at det skal øke biltrivselen. Det var ikke noen gedigen suksess akkurat. :P Gi beskjed hvis du finner mirakelkuren!

Jeg syns de er så søte når de bare sover videre etter noen sekunder med pupp. Altså, snakk om å leve det gode liv! Bare ligge i senga og rope på litt kos, og så sove trygt videre. Skulle ønske jeg kunne gjøre det samme hvis jeg våknet og ikke fikk sove igjen (sånn som nå :P ). De har det godt! Gutten min har begynt å virkelig vise at han vet hva som kommer når han våkner. Han skriker/sutrer til jeg kommer ned på rommet, gliser, og legger seg på siden og gaper, klar for å puppes. :ler: Så sover han straks videre. For et liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...