A4-livet Skrevet 31. mars 2017 #661 Del Skrevet 31. mars 2017 Sprinkelsenga her brukes til klesoppbevaring. Er ikke laken på madrassen engang Hadde en liten periode der puppen måtte være i munnen konstant her også, er forferdelig slitsomt så håper for din del at det går over snart. Har sikkert skrevet det før, men på en gruppekontroll med jr var det et mehe som klarte å lire av seg at det bare var å stappe i smokken når jr skulle sove, for det funket på hennes lille gull. MEN HAN TAR IKKE SMOKK!!! Hadde hun sagt noe om vognsoving hadde jeg slått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 31. mars 2017 #662 Del Skrevet 31. mars 2017 @A4-livet Sprinkelseng til klesoppbevaring hørtes veldig gjenkjennelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 31. mars 2017 #663 Del Skrevet 31. mars 2017 Dere er en gjeng herlige damer da.. Elsk på dere for at dere krangler, griner og tenker hevntanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #664 Del Skrevet 31. mars 2017 5 timer siden, A4-livet skrev: Sprinkelsenga her brukes til klesoppbevaring. Er ikke laken på madrassen engang Hadde en liten periode der puppen måtte være i munnen konstant her også, er forferdelig slitsomt så håper for din del at det går over snart. Har sikkert skrevet det før, men på en gruppekontroll med jr var det et mehe som klarte å lire av seg at det bare var å stappe i smokken når jr skulle sove, for det funket på hennes lille gull. MEN HAN TAR IKKE SMOKK!!! Hadde hun sagt noe om vognsoving hadde jeg slått 4 timer siden, Carouselle skrev: @A4-livet Sprinkelseng til klesoppbevaring hørtes veldig gjenkjennelig ut Her har sprinkelsenga blitt brukt til lagring av ammeinnlegg som jeg kaster fra meg på natta Må rydde av og til Bare til å stappe inn smokken ja, mhm, okidoki 4 timer siden, Carouselle skrev: Dere er en gjeng herlige damer da.. Elsk på dere for at dere krangler, griner og tenker hevntanker Forum, ass! Men hallo, har du dagbok eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #665 Del Skrevet 31. mars 2017 I dag har sovingen til M vært creyzey! Det er selvsagt ikke interessant for andre enn meg, men det må seff nevnes på internettet. På en vanlig dag har M fire lurer. Hver varer i 30-45 minutt. Det er så jækla ofte at hun våkner presis når Babytracker viser enten 30 eller 45 minutt at jeg seriøst tror hun har en slags vekkerklokke inni seg Men i dag da, vettu! Lur nr. 1: En standard på 38 minutt i armene mine på sofaen. Lur nr. 2: Denne krever nesten en forklaring. Tidligere i dag byttet jeg laken på sprinkelsenga fordi jeg åpnet en knust Repsils og fikk smuler oppi der. Deretter la jeg M oppi mens jeg ristet dynene våre på plass. Siden hun er en rullemaskin fulgte jeg med på hva hun fant på. Og joda, rullet avgårde. Så jeg måtte ta opp den ene siden som vi tok ned da hun var nyfødt. Hun har jo ikke ligget der, så... Anyways. Det tok ganske lang tid før hun var klar for å legge seg igjen. Men da vi gikk på soverommet sovnet hun kjapt under amming og jeg fikk ta ut puppen uten protest. Hmm, tenkte jeg da Jeg løftet opp jenta med liggeunderlag og dyne og la henne i sprinkelsenga. Fytti rakkeren, det funket. Jeg turte ikke å bevege meg etterpå, så jeg lå i senga og surfet på telefonen mens hun sov i presis 30 minutt. Dette er jo ikke det største i verden. At hun sover i senga vår er faktisk (vanligvis) helt okei. Men det var litt moro da Første gang hun sover der siden hun var ca. helt nyklekket! Lur nr. 3: Denne tok vi også i sengen. Jeg gadd ikke å teste ut sprinkelseng fordi jeg håpet hun skulle ta en 45 minutters. Da ble det en pupp i munn-lur på hele 50 minutt! Lur nr. 4: Denne tok vi sammen med mannen på senga etter at han kom hjem fra jobb fordi han var også trøtt. Det var jeg også, så vi sovnet alle tre. Da jeg våknet hadde det gått over én time! Hun må ha trodd det var natt siden vi var der hele gjengen Hun våknet ikke før det var gått én time og 40 minutter. Halle palle. En svært merkelig dag altså. Jeg prøvde å tenke på hva vi har gjort annerledes i dag, men det eneste jeg kom på er at vi testet ut babymassasje Jeg tror ikke hun hadde noen spesielle meninger om det var digg eller ikke, hun var akkurat like sprellus som vanlig. Bare full i olje og glatt som juling Nå har hun tatt kveld. Hun hviler hodet oppå puppen, så kanskje det går greit å snike seg ut i dag? Vi prøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 1. april 2017 #666 Del Skrevet 1. april 2017 På 31. mars 2017 den 16.48, Weebs skrev: Her har sprinkelsenga blitt brukt til lagring av ammeinnlegg som jeg kaster fra meg på natta Må rydde av og til Bare til å stappe inn smokken ja, mhm, okidoki Forum, ass! Men hallo, har du dagbok eller?? Bruker bare din og A4-livet sin Sharing is caring Kommer meg liksom aldri lenger enn deres dagbøker Skal skjerpe meg, kommer til å angre når det går noen måneder og jeg ikke kan huske noe fra permisjonen pga. ammetåke og dårlige dagbokoppføringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. april 2017 Forfatter #667 Del Skrevet 1. april 2017 5 minutter siden, Carouselle skrev: Bruker bare din og A4-livet sin Sharing is caring Kommer meg liksom aldri lenger enn deres dagbøker Skal skjerpe meg, kommer til å angre når det går noen måneder og jeg ikke kan huske noe fra permisjonen pga. ammetåke og dårlige dagbokoppføringer Ja, du må skjerpe deg! Og nå må jeg på leit etter din dagbok. Jeg er jo på telefonen (mens jeg ligger her med en sovende M) så jeg ser ikke om du har signatur. Dagbok er ekstremt hendig nå. Jeg kan bare søke her og sjekke når ting skjedde. Jeg tok for eksempel fotavtrykk til M i Babyjournalen, men glemte å skrive dato under Søkte bare opp her så var det problemet løst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. april 2017 Forfatter #668 Del Skrevet 1. april 2017 Det var iiiiikke suksess å snike seg ut i går kveld. Eller, selve snikingen var lett, men hun våknet hundre ganger Jeg prøvde å ta en dusj. Fikk barbert beina og halve høna før jeg måtte ut å redde den stakkars jenta som ikke fant puppen sin Og hun er så morsom når hun er på jakt. Slenger hodet frem og tilbake og ruller halvveis over på magen av desperasjon. Nesten skummelt egentlig I natt prøvde jeg to ganger å trøste henne uten pupp. Bare kose med ansiktet hennes og holde i hånda. Det virket ikke så lenge. Hun sovnet litt, men våknet og var ikke fornøyd i det hele tatt. Nå er hun liksom på dagens siste blund, men det var drøyt tidlig egentlig. Spent på hvordan denne kvelden blir. Jeg og mannen har planlagt en kongekvelds som vi digger (this), men det blir nok ikke mye kokkelering fra min side. Egentlig luksus da Håper bare jeg får spist mens det fremdeles er halvveis varmt. Jeg begynte på Mammasjokket her en kveld og jeg lo HØYT! Veldig morsom bok altså. Håper den fortsetter i samme stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. april 2017 Forfatter #669 Del Skrevet 1. april 2017 Så her ligger jeg og googler "hvor lenge varer 4 month sleep regression". Skal ikke mange netter til for at jeg svartmaler de neste månedene! Jeg er egentlig sykt skuffet over at mannen ikke har skrevet til meg og bedt om oppskrift. Det er lenge siden jeg handlet ingredienser og begge var enige om at vi var sultne! Fader, ass. Får bare sende linken og håpe han tar et hint. Mamma er SULTEN Gi meg et deilig stykke indrefilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. april 2017 #670 Del Skrevet 2. april 2017 Den mammasjokk-boka alle skryter sånn av -må vel prøve den jeg og da. Håper du fikk mat i deg etterhvert, det så kjempe godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 2. april 2017 Forfatter #671 Del Skrevet 2. april 2017 8 timer siden, Beccy87 skrev: Den mammasjokk-boka alle skryter sånn av -må vel prøve den jeg og da. Håper du fikk mat i deg etterhvert, det så kjempe godt ut! Ja, det synes jeg du bør! Jeg er ikke kommet noe lengre, men det lover veldig bra Jeg fikk spise varm mat helt uavbrutt! Kan du tenke deg?? Det var amazing Den retten anbefales! Vis den til mannen. Han har sikkert noen innvendinger, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 2. april 2017 Forfatter #672 Del Skrevet 2. april 2017 I går var en fin kveld Jeg måtte bare inn til M to ganger, og det er nesten det samme som null Maten var knall, mannen tok seg av 95 % Nå blir nok svigermor skuffet igjen, men jeg vet ikke hvor mange oppvåkninger det var i natt. Det var i hvert fall ikke hundre, så da M ville starte dagen halv sju så var det helt okei. I dag passet det visst veldig bra med ekstra korte høneblunder (). Blir helt sliten av å underholde en halvsur baby jeg altså. Så det har blitt både babymassasje og et bad for å få dagen til å gå Og to iskaffe. Og Stratos Vi prøvde dåpskjolen i dag. Den passet akkurat! Det var ikke mye å gå på der altså Såå fikk vi høre at noen som nettopp døpte ungen sin fikk spørsmål om de ville lese en slags tekst mens de holdt babyen? De hadde takket nei, eller "nektet" var vel ordet som ble brukt. Hva er dette for noe greier? Sist jeg var i dåp var navnet på barnet alt som ble sagt. Jeg har i hvert fall ikke planer om å lese noe fra Første Mosebok mens jeg holder M opp som Simba i Løvenes Konge (kun hvis de hadde spilt den musikken i bakgrunnen). Vi skal i kirken på torsdag for å få informasjon. Det blir spennende å høre hva dette er for noe! Jeg har bestilt barnevakt så jeg kan løfte litt vekter i 30 minutt i morgen tidlig. Må sove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. april 2017 #673 Del Skrevet 3. april 2017 På 2. april 2017 den 13.47, Beccy87 skrev: Den mammasjokk-boka alle skryter sånn av -må vel prøve den jeg og da. Håper du fikk mat i deg etterhvert, det så kjempe godt ut! Den boken er fantastisk, burde erstatte alle disse brosjyrene på helsestasjonen. Mye nyttigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 3. april 2017 #674 Del Skrevet 3. april 2017 Yey for bare to ganger inn til M på kvelden! Deilig når det går riktig vei! Hmm.. nå er det lenge siden jeg har vært i dåp, men det høres rart ut at man skal lese tekst. Om ikke det er noe nytt som er innført? Da tipper jeg antall dåpsbarn går kraftig ned ganske raskt Vi måtte riktignok ha noe tekstlesing i bryllupet vårt, mulig vi kunne si nei.. men presten var så skummel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. april 2017 Forfatter #675 Del Skrevet 3. april 2017 1 time siden, Carouselle skrev: Yey for bare to ganger inn til M på kvelden! Deilig når det går riktig vei! Hmm.. nå er det lenge siden jeg har vært i dåp, men det høres rart ut at man skal lese tekst. Om ikke det er noe nytt som er innført? Da tipper jeg antall dåpsbarn går kraftig ned ganske raskt Vi måtte riktignok ha noe tekstlesing i bryllupet vårt, mulig vi kunne si nei.. men presten var så skummel Jeg tør ikke å håpe på at dette er en ny trend. Hvem vet hva hun kan finne på i kveld Jeg gleder meg til torsdag så vi får høre hva dette nye greiene er! Det er ingen av oss som har tenkt å lese noe høyt. Mannen hadde nok klart det fint, men jeg hadde svimt av En skummel prest hadde aldri klart å tvinge meg til noe sånt. Jeg synes det var mer enn nok arbeid å si "ja" da vi giftet oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. april 2017 #676 Del Skrevet 3. april 2017 I dåpen leste en av fadderne en tekst, vi ble aldri spurt om å lese noe selv. Måtte si navnet hennes og ja, thats it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. april 2017 Forfatter #677 Del Skrevet 3. april 2017 3 timer siden, A4-livet skrev: I dåpen leste en av fadderne en tekst, vi ble aldri spurt om å lese noe selv. Måtte si navnet hennes og ja, thats it Kanskje det er ei lokal greie. Som bør avvikles fortere enn svint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. april 2017 Forfatter #678 Del Skrevet 3. april 2017 Når vi er ute og farter så forskyves høneblundene til M. Så i går sovnet hun nærmere ni Og sov selvsagt til ni i dag. Greit da, jeg fikk gjort litt imens hun sov. Men det blir jo sånn "fort og gale" siden hun kan våkne når som helst. Spise frokost i rekordfart og bånnske en iskaffe Jeg fikk også løftet et par vekter opp og ned i en halvtime i dag Nå er jeg én kilo i fra startvekt. Fytti, jeg er flink Hun har funnet ut at hun har føtter, og venstre fot skal holdes på hele tiden! Det gjør amming til en liten utfordring når jeg prøver å få henne til å slappe av og forhåpentligvis sovne. I tillegg må det jo rulles litt Men jeg ligger bare her og venter, så finner hun vanligvis ut at litt rolig amming hadde vært greit likevel. Så hun sovnet nettopp Litt bedre enn i går. På spisebordet venter loff, reker, majones, søt paprika og avokado Så jeg må straks komme meg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. april 2017 Forfatter #679 Del Skrevet 4. april 2017 Måtte bare inn to ganger i går Men det ble jo litt sent da. Kan hende det hadde blitt flere hvis hun la seg tidligere. Nå har hun sovet i over to timer. Jeg sovnet jeg også. Etter 50 minutt våknet hun og ba om mer pupp. Da trodde jeg selvsagt luren var over, men hun sovnet igjen. Hva i alle dager. Hun var kjempetrøtt tidligere også. Gned seg i øynene lenge før "leggetid". What is up? I dag kom jeg plutselig på noen scones jeg laget og frøs ned da M var bitteliten. De var fremdeles kjempegode og jeg trykket i meg tre stykk uten pålegg Jeg prøvde å google etter oppskrift, men kjente ingen igjen. Heldigvis finnes dette forumet fordi jeg hadde selvsagt linket til den her Disse. Jeg fant den da jeg søkte, men kjente den ikke helt igjen. Aldri i verden om jeg har kjøpt kulturmelk. Jeg gidder aldri å kjøpe noe jeg ikke kommer til å bruke igjen Lurer på hva jeg brukte i stedet. Gode var de i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. april 2017 Forfatter #680 Del Skrevet 5. april 2017 Nå har jeg faktisk hatt tre vellykkede kjøreturer med M. Lurer på om det er fordi hun har lært seg å grabbe ting som er rett foran henne, ikke bare det på siden. Så nå kan hun faktisk fikle med den uroen hun har hengende på bilstolen. Jeg skal snart være alene med henne i en uke. Så i dag tenkte jeg å teste ut hvordan hun er på handletur for tiden. Jeg kan jo ikke sulte ihjel den uken. Det gikk ikke konge sist. Men jeg tok en rangle i lommen og kjørte avgårde. Gjett hvem som sovnet Takk gud for det speilet Jeg så nemlig at hun gjespet et par ganger. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Egentlig var det lenge til hun egentlig skulle ha sovet. Men jeg kjørte bare hjem og håpet hun kunne ta seg en liten powernap i stolen. Det har tross alt skjedd én gang før. Kanskje dette var dagen det skulle gjentas? Nei. Våknet i garasjen Men hun var veldig blid da, så det var okidoki. I dag har hun også rullet seg fra mage til rygg. Denne gangen trooor jeg det var med vilje. Hun testet det liksom ut sånn halvveis flere ganger før hun tok sats og rullet. Hun gjorde det både til høyre og venstre! Jeg klappet og heiet masse, men tror ikke hun brydde seg Nå spørs det om dette er noe hun har tenkt å fortsette med. Jeg har i alle fall IKKE planer om å fortelle det til mannen. Da ser jeg for meg at han nekter å snu henne hvis hun ikke klarer det selv. Synes jeg hører det. "Hun kan jo hvis hun vil!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå