Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har sagt det, men lillebror har fått en navnebror i barnehagen. Han har ikke et standard navn. Det er et relativt sjeldent nordisk fornavn, ifølge Wikipedia. I 2019 ble det født 18 gutter som fikk det navnet. Og to av disse bor altså i samme lille by, vi valgte den samme lille barnehagen, og de havnet på den samme lille gruppen. 

Hva søren? De kunne vel plassert han på den andre gruppen? 

Det var liksom dette jeg håpet å unngå. Nå får jeg hjem "kunstverk" fra feil gutt, jeg finner klærne hans i feil hylle (selv om alt er merket med fornavn og etternavn), og jeg vet aldri hvem de mener når de skriver om "Lillebror" i barnehageappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Weebs skrev (På 21.3.2022 den 20.29):

Vet ikke om jeg har sagt det, men lillebror har fått en navnebror i barnehagen. Han har ikke et standard navn. Det er et relativt sjeldent nordisk fornavn, ifølge Wikipedia. I 2019 ble det født 18 gutter som fikk det navnet. Og to av disse bor altså i samme lille by, vi valgte den samme lille barnehagen, og de havnet på den samme lille gruppen. 

Hva søren? De kunne vel plassert han på den andre gruppen? 

Det var liksom dette jeg håpet å unngå. Nå får jeg hjem "kunstverk" fra feil gutt, jeg finner klærne hans i feil hylle (selv om alt er merket med fornavn og etternavn), og jeg vet aldri hvem de mener når de skriver om "Lillebror" i barnehageappen.

I alle dager! Hvordan er det mulig? Han har jo et veldig sjeldent (og utrolig flott) navn! Her er det bare en ting å gjøre. Gi han et mellomnavn 😂 Vi har også forsøkt å gi barna såpass lite brukte navn til barna våre for å unngå dette tilfellet. Men har oppdaget at ei jente på samme alder som lillemor heter det samme, dog forskjellige barnehager. Du må jo bare håpe på at de flytter langt vekk i løpet av kort tid🤞🏻Neida, det går helt sikkert fint. Jeg skal ikke fyre deg opp mer, men jeg skjønner utrolig godt om du syns det er litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumsy skrev (21 timer siden):

I alle dager! Hvordan er det mulig? Han har jo et veldig sjeldent (og utrolig flott) navn! Her er det bare en ting å gjøre. Gi han et mellomnavn 😂 Vi har også forsøkt å gi barna såpass lite brukte navn til barna våre for å unngå dette tilfellet. Men har oppdaget at ei jente på samme alder som lillemor heter det samme, dog forskjellige barnehager. Du må jo bare håpe på at de flytter langt vekk i løpet av kort tid🤞🏻Neida, det går helt sikkert fint. Jeg skal ikke fyre deg opp mer, men jeg skjønner utrolig godt om du syns det er litt dumt.

Kjempegod idé! Jeg skal lufte det for mannen. Ronny tenker jeg er et perfekt mellomnavn. Det er søren ikke mange som får det navnet i dag 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 27.3.2022 den 19.35):

Kjempegod idé! Jeg skal lufte det for mannen. Ronny tenker jeg er et perfekt mellomnavn. Det er søren ikke mange som får det navnet i dag 😂

Ikke sant! For er flott ubelastet mellomnavn. Antar at mannen blir med på den😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei av kroppen min som ikke klarer å bli frisk. Etter covid for snart seks uker siden har jeg hostet og snufset. Nå er det hoste, bihulebetennelse og øyebetennelse. En deilig miks. Jeg føler meg altså så attraktiv og sjarmerende 🥰 Fy fader. Jeg gikk på jobb i natt selv om det sikkert hadde vært hakket lurere å holdt seg hjemme. Men vi har Bjørnis på besøk i helga, og det er visst ei greie å lime inn et bilde av deg selv sammen med Bjørnis i den boka som følger med. Vi har ikke printer. Og de vi kjenner har bare svart-hvitt printer, og det er aldeles ikke godt nok 😂 Så for å være ærlig var en stor del av motivasjonen til å presse meg på jobb denne forbaska bamsen 🙈

I dag skal vi fylle ut noe greier i boka som følger med. Skrive hvor vi har røykvarslere, pulverapparat.... Og andre greier. Det er veldig fokus i barnehagen at de skal ringe 110 hvis det brenner. Det var jo easy peasy i gamle dager når fasttelefoner stod flere plasser i huset. Men nå er det mobiler, og halvparten av tida har jeg ikke kontroll på hvor min egen ligger. Hvordan skal M liksom finne den, og huske hvordan hun skal sveipe for å ringe? 🙄

Det er ikke så lenge siden jeg stod opp, og da var jeg alene hjemme. Det er absolutt favoritten etter nattskift. Da kan jeg rydde på kjøkkenet, spise frokost, ta Paracet (det er ganske standard etter nattskift 👎) og sitte pittelitt i sofaen før de kommer. Nå venter jeg spent på "mammaa!!!!" ❤️

I forgårs var jeg og mannen på IKEA for å kjøpe en skjenk. Ville egentlig få den levert, men det kostet mer enn å kjøre å hente den. Så da brukte vi hele fridagen vår på det i stedet for 😆 Det var koselig da. Fikk med oss litt andre greier i tillegg 🤭 Mannen blir alltid engasjert på interiør når han ser utstillingene der. Så det ble nye nattbord (som henger på veggen for å gjøre støvsuging enklere 😍), nye lamper, planter, glass, en lenestol til lillebror... Jepp 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er godt i gang for vår del. Vi har vært på fjellet siden lørdag. (I dag er det mandag.) Vi tar første del her siden de to eldste skal være med mammaen sin andre del. Jeg synes alltid det er stress å reise opp med tanke på pakking og planlegging av mat. Vi hadde med oss mye hjemmefra, men uansett handlet vi inn for 3600 kroner i tillegg. M er blitt såpass god på slalom at hun skal prøve seg i det store trekket i dag. Jeg kan ikke stå på ski i det hele tatt, så jeg er selvsagt superstolt 🥰

Lillebror fikk prøve seg litt i går, men det var ikke veldig vellykket. Så vi rant på akebrett i stedet 😃 Han vil jo gjøre alt storesøsteren gjør, så vi må sikkert teste i dag også. 

Han er meget fornøyd når han får lov til å være med storebrødrene sine hele dagen. De lekesloss bekymringsverdig voldelig og han elsker det! Vet ikke hvor han har lært å sloss så ekstremt. Jeg får bare tilbakemeldinger fra barnehagen om at han er så omtenksom, en kjempegod venn som vil inkludere alle i leken, snill med de minste... Men med en gang han kommer sammen med ungdommen er det en knyttneve i ansiktet 😳 

Vi holder på å planlegge sommerferien, og det er jo absolutt en utfordring med så mange barn. Til nå har det vært bilturer i Skandinavia, og vi har vært fornøyde med det. Men kanskje vi skal prøve oss på noe annet i år. Det er dyyyyrt altså. 36k for kun flybilletter til Spania 😬 All inclusive vil jeg nesten ikke tenke på, men vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Halla! Vi gikk for all inclusive 😱😂 Det blir dyrt, men ikke mye dyrere enn hva det hadde blitt med fly, lån av leilighet, kjøpe alle måltider selv og i tillegg vaske etter oss 😂 Vask er gratis, men jeg blir sliten bare av tanken, såå...

Gleder meg! Har allerede laget pakkeliste, kjøpt solkremer, bikini, badeshorts og sandaler 🤭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (23 timer siden):

Halla! Vi gikk for all inclusive 😱😂 Det blir dyrt, men ikke mye dyrere enn hva det hadde blitt med fly, lån av leilighet, kjøpe alle måltider selv og i tillegg vaske etter oss 😂 Vask er gratis, men jeg blir sliten bare av tanken, såå...

Gleder meg! Har allerede laget pakkeliste, kjøpt solkremer, bikini, badeshorts og sandaler 🤭

Høres digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy1989 skrev (11 timer siden):

Høres digg ut!

Ja, vi gleder oss! Mannen er ikke veldig glad i å fly, men det klarer han heldigvis å skjule for barna 😊 M er ekstatisk, hun har aldri vært utenfor Skandinavia 😅 Hun snakker ofte om at hun eeegentlig har tatt fly, siden vi var i Spania da jeg var gravid 🤭

Og hei, forresten! Hvordan går det? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 23.4.2022 den 9.09):

Ja, vi gleder oss! Mannen er ikke veldig glad i å fly, men det klarer han heldigvis å skjule for barna 😊 M er ekstatisk, hun har aldri vært utenfor Skandinavia 😅 Hun snakker ofte om at hun eeegentlig har tatt fly, siden vi var i Spania da jeg var gravid 🤭

Og hei, forresten! Hvordan går det? 😃

Jeg er heller ikke "glad i" å fly 🤣 sliter skikkelig. 

Kan tenke meg at de syns det er stas ja! Det er jo superspennende 😁 Så søt da 😍 

Her er det bare å håpe på lysere tider 🤣 Mye sykdom og en veldig laaaaang vinter 🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
LilleMy1989 skrev (På 25.4.2022 den 13.07):

Jeg er heller ikke "glad i" å fly 🤣 sliter skikkelig. 

Kan tenke meg at de syns det er stas ja! Det er jo superspennende 😁 Så søt da 😍 

Her er det bare å håpe på lysere tider 🤣 Mye sykdom og en veldig laaaaang vinter 🙈  

Kjenner meg igjen! Husker ikke hva jeg skriver og ikke skriver her, men immunforsvaret mitt gikk i dass etter covid. Diverse infeksjoner. Et par runder med omgangssyke har vi også vært velsignet med 🥰

Men nå er det lyse kvelder og god stemning! Håper det samme gjelder dere 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai i morgen! Det var kommet altfor fort. Jeg har jobbet flere 12 timers skift og dagene går i surr. Men det går seg vel til. Vet ikke helt hva vi skal. Vi pleier å ha en slags plan, men nå vet jeg bare sånn halvveis. M skal i hvert fall gå i tog. For første gang! 🤩 Neste år er det skole 🤯

Hun gleder seg, jeg er spent. Til skolestart, altså. Tog gleder vi oss til begge to. 

I dag har jeg bestilt time for å ta botox 😂 Jeg har mye annet på ønskelisten, men dette er det mest uskyldige, og lett å holde hemmelig for M. Hun kan ikke få vite at plastisk kirurgi osv er ei greie. Men nå har sinnarynken låst seg fast 24/7. Og det orker jeg ikke. Flere av de timene er jeg jo egentlig glad. Men pannen er uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Et raskt sammendrag av ståa 😎

Denne uka var jeg skikkelig ute på fylla. For første gang på leeenge 😂 Det gikk overraskende bra på kvelden og natta. Neste dag var helt bortkastet selvsagt, det var oppkast og FML. Men verdt det! Jeg er fremdeles i fornektelse angående egen alder, så jeg stilte i magetopp. Jeg måtte klaske bort noen vandrende hender, men det var ikke krise 😆

Kroppen spiller ikke på lag. Både bekken, nakke og skuldre er noen skikkelige rævtryner. På mandag har jeg time hos kiropraktor (har egentlig ikke troen i det hele tatt, men vi får det så og si gratis via jobb). Håper på en ordentlig massasje og noen tips. 

De to eldste barna skal begynne å trene styrke sammen med meg! Det blir bra tror jeg 😊 De trener allerede fotball og håndball flere ganger i uken, men de hadde lyst å prøve seg på styrke i tillegg. Så vi får teste. De har fått program og omvisning, men de har ikke lov å gå alene før de fyller 15. 

Nå rekker jeg ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe som har påvirket meg mer enn ventet så er det fader meg rettssaken mellom Johnny Depp og Amber Heard. Hvis det er noen #justiceforjohnny-folk her så vennligst ikke kommenter 😂

Jeg tror ikke de folka vet at han allerede har tapt en rettssak tidligere, og ble funnet skyldig på 12 av 14 tilfeller av vold mot Amber. Eller så vet de det sikkert, men velger å fokusere på denne tullete rettssaken som kun handlet om artikkelen hun skrev. Det er ikke godt å vite, men jeg har i hvert fall blokkert folk på både Instagram og Snapchat. 

Uansett hva som er sannheten så er ikke vold i hjemmet humoristisk, og jeg gidder ikke mer. 

Hvis "Jack Sparrow" forsvant fra jordens overflate så hadde det vært helt greit. 

In other news så er det diaréparty i barnehagen. Kun lillebror har blitt smittet, men jeg har begge hjemme fordi jeg gidder ikke noe tull i pinsen. Mannen og de eldste reiser bort på noe cupgreier i dag, og jeg vil helst ha to friske unger hjemme 🤗

Det er ikke like stress som før å være alene med de heldigvis. M vandrer rundt i Elsa-kjole og synger Let It Go. Lillebror forteller skrøner. "Mamma, husker du løven vi klappet på Sabeltann-båten?" Eh, okei? 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg. Kunne. Ikke. Vært. Mer. Enig. Ferdig snakka! Jeg blir også vilt provosert av enkelte «venner» på Facebook, så har også valgt å blokkere noen🤪

God diaré-fri pinsehelg😁

Endret av Mumsy
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs skrev (På 3.6.2022 den 9.58):

Er det noe som har påvirket meg mer enn ventet så er det fader meg rettssaken mellom Johnny Depp og Amber Heard. Hvis det er noen #justiceforjohnny-folk her så vennligst ikke kommenter 😂

Jeg tror ikke de folka vet at han allerede har tapt en rettssak tidligere, og ble funnet skyldig på 12 av 14 tilfeller av vold mot Amber. Eller så vet de det sikkert, men velger å fokusere på denne tullete rettssaken som kun handlet om artikkelen hun skrev. Det er ikke godt å vite, men jeg har i hvert fall blokkert folk på både Instagram og Snapchat. 

Uansett hva som er sannheten så er ikke vold i hjemmet humoristisk, og jeg gidder ikke mer. 

Hvis "Jack Sparrow" forsvant fra jordens overflate så hadde det vært helt greit. 

In other news så er det diaréparty i barnehagen. Kun lillebror har blitt smittet, men jeg har begge hjemme fordi jeg gidder ikke noe tull i pinsen. Mannen og de eldste reiser bort på noe cupgreier i dag, og jeg vil helst ha to friske unger hjemme 🤗

Det er ikke like stress som før å være alene med de heldigvis. M vandrer rundt i Elsa-kjole og synger Let It Go. Lillebror forteller skrøner. "Mamma, husker du løven vi klappet på Sabeltann-båten?" Eh, okei? 😅

Akkurat som folk ikke har fått med seg uk saken. 😂

Du må være den minst opplyste personen når det gjelder JD vs AH.

Hadde du giddet å følge med i stedet for å blokke folk så hadde du fått med deg at hun ble tatt i løgn i Avis saken og riskere fengsel for mened. 

Bildene hennes var falske. Prøvde å lure juryen med 2 identiske bilder var tatt på forskjellige tidspunkt. 

Politiet og helsepersonell vitnet om at hun hadde ikke skader. Hun påstod jo dette i UK saken. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mumsy skrev (På 3.6.2022 den 17.50):

Jeg. Kunne. Ikke. Vært. Mer. Enig. Ferdig snakka! Jeg blir også vilt provosert av enkelte «venner» på Facebook, så har også valgt å blokkere noen🤪

God diaré-fri pinsehelg😁

Det er best å bli kvitt støyet 😂

Takk! Vi stakk til hytta med foreldrene mine. Her er det noen tanter, søskenbarn og hunder som ungene kan leke med. 

Håper dere også har en fin pinsehelg 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elsa", lillebror og jeg gikk på shopping. Målet var bukser til M siden hun vokser som et uvær. Hun drømmer om blå leggings, men det er visst ikke å oppdrive. 

De fant seg kun noen solhatter som er blitt flittig brukt siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss veldig til å reise i sommer, men jeg ser ikke frem til alle rundene med solkrem. Lillebror klikker bare han hører ordet krem, så det blir moro. Men jeg fikk tips av en venninne om en solkrem som ser ut som en deodorant. Skal se om jeg finner den på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...