Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Sju dager igjen av utviklingstrinnet ifølge The Wonder Weeks :P I dag fikk jeg "trent" litt mens hun hadde en kort blund. Mamma Mage-appen pluss noen øvelser som en Instagram-dame gjorde. Rakk akkurat å bli litt svimmel da hun våknet :tongue: 

Så fikk jeg den "gode" idéen om å trille til butikken å handle. Verste idéen ever. Vogna pleier å være sovemedisin. I dag var hun mer våken enn hun har vært i hele sitt liv! Hun ropte/grein hele veien. Hadde noen sekunder med pause her og der, men jeg turte ikke å gå inn på butikken. Bare snudde da jeg kom frem og spaserte hjem så fort jeg kunne. Var gjennomsvett da vi kom hjem. Så gikk jeg noen runder på gulvet med henne til hun sovnet. Satt meg ned i sofaen og sang Lille Petter Edderkopp (jeg må lære meg flere barnesanger) med øynene igjen siden jeg var så sliten. Da jeg lukket opp øynene så lå hun der og gliste til meg :fnise: 

De sangene som går på repeat er Lille Petter Edderkopp, Trollmors Vuggesang, Måne og sol og Byssan lull. Byssan lull kan jeg ikke hele teksten på heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker at jeg sang elefantsangen i den perioden da nattetravingen pågikk som verst:

"En elefant kom marsjeeeerende  / bortover edderkoppens fiiiine spinn! / Syntes at veien var så iiiiintressant / at den ville ha med seg en annen elefant!"

Og så gikk det to elefanter, og tre, og fire, etc. En gang kom jeg til 165 elefanter ;)

Mannen våkna en gang midt på natta mens jeg travet med henne, og da sang jeg min egen tekst til melodien av den russiske nasjonalsangen ("Nå må mini soooove, ja det må hun loooove, hvis ikke blir mammaen fryktelig gaaaaaal..."). Man har ikke maks fantasi når man er helt trøtt, i alle fall ikke jeg! Heldigvis bryr de seg ikke om verken tekst eller variasjon i utvalget før de blir en god del større :ler: 

Jeg tittet av og til her da jeg følte meg ekstra fantasiløs:

http://www.barnesanger.no/alle-barnesanger.html

Noen av dem har til og med demonstrasjonsvideoer for de av oss som ikke nødvendigvis kan eller husker melodien ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@miore 165 :hoho: Så langt har jeg ikke kommet selv, men tror jeg sang trollmor og so ro lille mann hvertfall 50 ganger enkelte kvelder. 

Du kan kjøpe Singsang-kort, @Weebs https://www.ark.no/ark/boker/Naerup-Inez-red-SingSang-mine-forste-sangkort-9788292776216?gclid=CKTwh4L80NECFVuLsgodiwMNGw#.WIIjYYG5SEc Huska heller ikke mange sanger, nå kan jeg haugevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om en forferdelig trilletur vi hadde for litt over et år siden, huff, det er så fælt! E vrælte for full hals hele turen fra butikken. Det var de lengste 15 minuttene i mitt liv! Kunne liksom ikke ta henne opp i kuling og horisontalt regn heller :vetikke:

Jeg husker godt hvor trollbundet E ble av Hompetitten da hun var bitteliten, jeg ble så glad av å se at hun interesserte seg i musikk for første gang :biggrin: Hompetitten ble kjedelig ganske fort. Da hun var rundt året ble hun hekta på "Do you want to build a snowman" fra Frozen :P Vi fikk ei sangbok i barselgave og den er mye brukt :) Men den nytter jo ikke hvis man ikke har hørt om en eneste sang i boka :fnise: Jeg pleier å synge "Første løvetann" før E legger seg. Den er så fin :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Leviora skrev:

De der er geniale! :jepp: 

Enig! :tommel: 

Veldig kjekke for å bare lære seg de enkleste barnesangene. Mini ble helt vill etter kortene når hun ble litt større, for de kobler etterhvert bildet til sanger. Slik kunne Mini kommunisere hvilken sang hun ville høre før hun kunne prate. Har vært gull verdt hos oss også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh sånne trilleturer har vi også hatt. Helt forferdelig! Mannen (og forsåvidt også moren min) klarer å koble ut og la skrikingen stå til. Mannen blir bare irritert, mens jeg får helt hetta. Synes det er så grusomt når skrikingen og gråtingen eskalerer og barnet nesten ikke får puste, bare hikster og dirrer. :grine: Klarer absolutt ikke holde meg rolig og behersket når det står på, selv om jeg prøver så godt jeg kan å snakke beroligende, synge og gynge med vognen. 

Og jeg har også hatt lange sangsesjoner, særlig med Mini. Da sang jeg en hel barnesangbok midt på natten. :fnise: Men det er ikke lett å huske en eneste sang når det står på som verst. Jeg ender ofte også med å komponere egne "mesterverk" når det står på som verst, hjernen klarer rett og slett ikke huske en eneste strofe fra en normal barnesang når det hyles og skrikes. Det går mye i musikk fra tv-reklamer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, miore skrev:

Jeg husker at jeg sang elefantsangen i den perioden da nattetravingen pågikk som verst:

"En elefant kom marsjeeeerende  / bortover edderkoppens fiiiine spinn! / Syntes at veien var så iiiiintressant / at den ville ha med seg en annen elefant!"

Og så gikk det to elefanter, og tre, og fire, etc. En gang kom jeg til 165 elefanter ;)

Mannen våkna en gang midt på natta mens jeg travet med henne, og da sang jeg min egen tekst til melodien av den russiske nasjonalsangen ("Nå må mini soooove, ja det må hun loooove, hvis ikke blir mammaen fryktelig gaaaaaal..."). Man har ikke maks fantasi når man er helt trøtt, i alle fall ikke jeg! Heldigvis bryr de seg ikke om verken tekst eller variasjon i utvalget før de blir en god del større :ler: 

Jeg tittet av og til her da jeg følte meg ekstra fantasiløs:

http://www.barnesanger.no/alle-barnesanger.html

Noen av dem har til og med demonstrasjonsvideoer for de av oss som ikke nødvendigvis kan eller husker melodien ;)

Takk for tips, jeg hadde dilla på å telle elefanter i hele går :fnise:

Skal sjekke ut den siden. Jeg har i flere uker prøvd å huske melodien til Klappe klappe søte, men ender alltid opp med feil :a034:

21 timer siden, A4-livet skrev:

@miore 165 :hoho: Så langt har jeg ikke kommet selv, men tror jeg sang trollmor og so ro lille mann hvertfall 50 ganger enkelte kvelder. 

Du kan kjøpe Singsang-kort, @Weebs https://www.ark.no/ark/boker/Naerup-Inez-red-SingSang-mine-forste-sangkort-9788292776216?gclid=CKTwh4L80NECFVuLsgodiwMNGw#.WIIjYYG5SEc Huska heller ikke mange sanger, nå kan jeg haugevis :)

Åh, jeg fikk flashback til min egen barndom da jeg leste gjennom de sangene. Napoleon med sin hær sang alltid mamma til meg :nordvesta: Takk! 

21 timer siden, Leviora skrev:

Det minner meg om en forferdelig trilletur vi hadde for litt over et år siden, huff, det er så fælt! E vrælte for full hals hele turen fra butikken. Det var de lengste 15 minuttene i mitt liv! Kunne liksom ikke ta henne opp i kuling og horisontalt regn heller :vetikke:

Jeg husker godt hvor trollbundet E ble av Hompetitten da hun var bitteliten, jeg ble så glad av å se at hun interesserte seg i musikk for første gang :biggrin: Hompetitten ble kjedelig ganske fort. Da hun var rundt året ble hun hekta på "Do you want to build a snowman" fra Frozen :P Vi fikk ei sangbok i barselgave og den er mye brukt :) Men den nytter jo ikke hvis man ikke har hørt om en eneste sang i boka :fnise: Jeg pleier å synge "Første løvetann" før E legger seg. Den er så fin :rodmer: 

Akkurat nå er mannen på trilletur med henne og jeg klarer ikke helt å slappe av med tanke på den fæle turen i går :sukk: Vurderer å ringe, men det har gått presis to minutt så jeg venter litt :tongue:

Jeg må finne en godnattsang som passer mitt begrensede...:klo: Husker ikke hva det heter, men det høres ikke så forbarka fint ut når jeg synger de høyeste tonene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Carouselle skrev:

Åhh sånne trilleturer har vi også hatt. Helt forferdelig! Mannen (og forsåvidt også moren min) klarer å koble ut og la skrikingen stå til. Mannen blir bare irritert, mens jeg får helt hetta. Synes det er så grusomt når skrikingen og gråtingen eskalerer og barnet nesten ikke får puste, bare hikster og dirrer. :grine: Klarer absolutt ikke holde meg rolig og behersket når det står på, selv om jeg prøver så godt jeg kan å snakke beroligende, synge og gynge med vognen. 

Og jeg har også hatt lange sangsesjoner, særlig med Mini. Da sang jeg en hel barnesangbok midt på natten. :fnise: Men det er ikke lett å huske en eneste sang når det står på som verst. Jeg ender ofte også med å komponere egne "mesterverk" når det står på som verst, hjernen klarer rett og slett ikke huske en eneste strofe fra en normal barnesang når det hyles og skrikes. Det går mye i musikk fra tv-reklamer :fnise:

Som jeg skreiv over her så er mannen på tur as we speak :P Håper ikke han går så langt hvis hun har det fælt i dag også. Jeg pumpet meg så han har litt melk på lur i tilfelle :tongue:

Når jeg blir lei av de samme sangene står så bytter jeg ofte til engelsk for å få litt variasjon. When Trollmother has put her eleven small trolls to bed... :ler: Veldig ofte grammatisk korrekt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilleturen til M og mannen hadde gått bra! Hun sov hele tiden og han fikk 6000 skritt. Alle var fornøyde ;) 

Jeg har vært og byttet en dress vi har fått. Planen var å gjøre det for en stund siden, men det var den gangen som endte med panisk gråt i bilen. Så i dag gikk jeg alene! Det er årevis siden jeg har vært på et kjøpesenter på en lørdag siden jeg jobber skift. Å herregud! Så mange folk. Samlet på en plass. Og alle hadde badet i parfyme rett før de kom. Jeg vet at de har Ark på det senteret, men jeg fant det fader ikke! Salikatt altså. Jeg tror jeg ble rusa av alle luktene der. Vel, vel. Fikk kjøpt litt greier til M :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også alle stinker parfyme om dagen! Og jeg er over gjennomsnittet glad i dufter! Etter at lillebror kom så har jeg (som jeg også gjorde med Mini) prøvd å bruke minst mulig parfymerte produkter. Lillebror legger meg jo for hat når jeg har brukt dusjsåpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Som jeg skreiv over her så er mannen på tur as we speak :P Håper ikke han går så langt hvis hun har det fælt i dag også. Jeg pumpet meg så han har litt melk på lur i tilfelle :tongue:

Når jeg blir lei av de samme sangene står så bytter jeg ofte til engelsk for å få litt variasjon. When Trollmother has put her eleven small trolls to bed... :ler: Veldig ofte grammatisk korrekt ;) 

Problemet med mennene, er at man ikke alltid får et ærlig svar på hvordan det egentlig har gått ;) Hvis jeg spør om lillebror har skreket, så sier han ofte "Neida..", selv om jeg VET at det har vært ramaskrik fra ende til annen. Vet ikke om denne hvite løgnen er bra eller dårlig for meg, vil jo egentlig vite hvordan det EGENTLIG var - men likevel.. er jo greit å late som det har gått knirkefritt også (noen ganger gjør det jo det også, fordi de vet hvordan spille på mammaens følelser disse små byltene våre).. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler i alle fall ikke 'Bjørnen sover' som nattasang, vi hadde det  en periode her til de begynte å synge den i barnehagen til Trollet. Der lærte de å legge seg ned på gulvet og late som de sov mens de sang og når de kom til ''aldri være trygg'' så hoppet de opp og brølte.. 
Needless to say vi kuttet den raskt etter det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her synger vi so ro, lillemann. Men har forandret litt på teksten. Før pleide jeg å holde storesøster mens jeg sang og når sangen var ferdig sa jeg "sånn" før jeg la henne nedi sengen. Etter en stund begynte hun å si det hun og.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har det vært trollmor og so, ro på repeat. Så begynte jeg med lille måltrost for å få litt avveksling, men der må man jo huske hvilket vers man holder på med :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Jeg synes også alle stinker parfyme om dagen! Og jeg er over gjennomsnittet glad i dufter! Etter at lillebror kom så har jeg (som jeg også gjorde med Mini) prøvd å bruke minst mulig parfymerte produkter. Lillebror legger meg jo for hat når jeg har brukt dusjsåpe :fnise:

Jeg kjører også parfymefritt. Når M er så tett på meg hele dagen tror jeg hun foretrekker en nøytral kroppslukt fremfor å grave ansiktet nedi blomsterdufter eller whatever :fnise:

1 time siden, Carouselle skrev:

Problemet med mennene, er at man ikke alltid får et ærlig svar på hvordan det egentlig har gått ;) Hvis jeg spør om lillebror har skreket, så sier han ofte "Neida..", selv om jeg VET at det har vært ramaskrik fra ende til annen. Vet ikke om denne hvite løgnen er bra eller dårlig for meg, vil jo egentlig vite hvordan det EGENTLIG var - men likevel.. er jo greit å late som det har gått knirkefritt også (noen ganger gjør det jo det også, fordi de vet hvordan spille på mammaens følelser disse små byltene våre).. :sjenert:

Jeg klarte ikke å holde meg, jeg måtte ringe å høre hvordan det gikk. Han sa hun sov og jeg hørte ikke noe lyd, så da velger jeg å tro at det var like rolig hele turen ;) Jeg må liksom høre status når jeg ikke er der selv. Samme greia med shoppingen i dag. "Hei, hva gjør dere på da?" Vet ikke helt hva jeg venter. At de spiller yatzy? :fnise: 

1 time siden, Beccy87 skrev:

Jeg anbefaler i alle fall ikke 'Bjørnen sover' som nattasang, vi hadde det  en periode her til de begynte å synge den i barnehagen til Trollet. Der lærte de å legge seg ned på gulvet og late som de sov mens de sang og når de kom til ''aldri være trygg'' så hoppet de opp og brølte.. 
Needless to say vi kuttet den raskt etter det! :fnise:

Det var et godt råd! Ser for meg hvordan kveldene deres var :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Pentu skrev:

Her synger vi so ro, lillemann. Men har forandret litt på teksten. Før pleide jeg å holde storesøster mens jeg sang og når sangen var ferdig sa jeg "sånn" før jeg la henne nedi sengen. Etter en stund begynte hun å si det hun og.  :fnise:

Sånn! :biggrin: 

14 timer siden, Nautika skrev:

Hos oss har det vært trollmor og so, ro på repeat. Så begynte jeg med lille måltrost for å få litt avveksling, men der må man jo huske hvilket vers man holder på med :hoho:

Trollmor er jeg også fan av. Den klarer jeg å synge uten å måtte anstrenge meg. Den høyeste "boffen" er akkurat på grensa :fnise: Flere vers er uaktuelt. Jeg klarer såvidt å holde styr på alle elefantene :a034::ohmy:

------

Morn, morn! 

Puppeskrekken om dagene tar M igjen på nettene :daane: Jeg holder styr på bleier og amming med Baby Tracker, og rekorden i natt var én time og 17 minutt. Moro for unga. Vi måtte også legge oss før 10 på kvelden, hun var så sutrete at jeg nesten daua :fnise:

Jeg prøvde å lage avtrykk av hendene hennes i går og var relativt positiv til opplegget etter at jeg hadde fått noen tips av The artist formerly known as Grastusta. Teip et ark på en DVD og trykk i vei. Men M er alltid klar for kamp så hun knytter nevene som hun skulle vært en bokselegende. Så nei. Mislykket ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pentu skrev:

Vi prøvde å ta avtrykk i dag og. Helt kaos. Hva skal de knytte nevene sånn for da? :P 

:rolleyes: De er helt toskete. Forstår de ikke at dette vil de sette pris på senere? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å skrive et innlegg i dagevis nå, men utviklingstrinnet (håper jeg i hvert fall at det er :fnise:) er ganske utfordrende. Akkurat nå har vi lagt oss på soverommet for å roe oss litt ned :P 

Prøver med et skikkelig innlegg senere. Til helga, kanskje... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...