LilleMy1989 Skrevet 8. januar 2019 #3281 Del Skrevet 8. januar 2019 Bæretøy Vi hadde moby wrap sist og det var varmt! (Juli-baby). SKAL ha Caboo denne gangen det så så enkelt og behagelig ut. Vi har ellers en Tula i babystr som er fra 4 mnd. Tula er gode seler og det finnes en variant uten nyfødtinnlegg, Tula free to grow. Den har jeg ikke prøvd men jeg tror de er nokså like vår. Ergobaby, alle typer, synes jeg blir klumpete i forhold Jeg glømte vel å si det når vi diskuterte vogner men vi har Premier! Den ble kjøpt pga refluks Positivt: Refluks, ekstremt enkel å legge sammen/løfte inn og ut av bil, tar liten plass, låsbare fremhjul, kan "hackes" med lufthjul fra Elite og mini gt og kalesje fra bugaboo, både vanlig og breezy tror jeg. God plass under. Negativt: Ikke full sittestilling, alltid litt "tilt" bakover. Ingen demping (blir sikkert bedre med lufthjulhacken). Dere er ganske høye? Husk å teste om den er høy nok til dere. Jeg er 157 og foretrekker den høyeste stillingen. Ellers vet jeg ikke om den er så veldig stor men den passer enda fint til O som bruker str 92. Den kan absolutt anbefales å kikke på og så er den ganske rimelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 8. januar 2019 #3282 Del Skrevet 8. januar 2019 Vi har Babyjogger City Elite. Digger at man justerer liggestillingen med reim, og E hadde mye igjen å gå på i lengden da hun kuttet ut hvilen på dagtid rundt påske, da hadde hun nylig fylt 3 år og var mellom 93 og 97 cm lang. Minuset med den vogna er at sittestillingen ikke er helt oppreist, og det er lite/ingen demping 🙈 Den skramler og hopper litt hit og dit på hardt og ujevnt underlag. Ellers tipp topp 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #3283 Del Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, LilleMy1989 skrev: Bæretøy Vi hadde moby wrap sist og det var varmt! (Juli-baby). SKAL ha Caboo denne gangen det så så enkelt og behagelig ut. Vi har ellers en Tula i babystr som er fra 4 mnd. Tula er gode seler og det finnes en variant uten nyfødtinnlegg, Tula free to grow. Den har jeg ikke prøvd men jeg tror de er nokså like vår. Ergobaby, alle typer, synes jeg blir klumpete i forhold Jeg glømte vel å si det når vi diskuterte vogner men vi har Premier! Den ble kjøpt pga refluks Positivt: Refluks, ekstremt enkel å legge sammen/løfte inn og ut av bil, tar liten plass, låsbare fremhjul, kan "hackes" med lufthjul fra Elite og mini gt og kalesje fra bugaboo, både vanlig og breezy tror jeg. God plass under. Negativt: Ikke full sittestilling, alltid litt "tilt" bakover. Ingen demping (blir sikkert bedre med lufthjulhacken). Dere er ganske høye? Husk å teste om den er høy nok til dere. Jeg er 157 og foretrekker den høyeste stillingen. Ellers vet jeg ikke om den er så veldig stor men den passer enda fint til O som bruker str 92. Den kan absolutt anbefales å kikke på og så er den ganske rimelig Ergobaby skuffet litt, ja Håper jeg finner en type som passer til oss Åå, har dere Premier! Jeg likte at den har vendbar sittedel Jeg er 180, det er jo en smule mer enn deg Den må absolutt testes før kjøp. Vi har City Tour som vi brukte i sommerferien og den hadde ikke justerbare håndtak. Merket det ganske godt 1 time siden, Leviora skrev: Vi har Babyjogger City Elite. Digger at man justerer liggestillingen med reim, og E hadde mye igjen å gå på i lengden da hun kuttet ut hvilen på dagtid rundt påske, da hadde hun nylig fylt 3 år og var mellom 93 og 97 cm lang. Minuset med den vogna er at sittestillingen ikke er helt oppreist, og det er lite/ingen demping 🙈 Den skramler og hopper litt hit og dit på hardt og ujevnt underlag. Ellers tipp topp 👍🏻 Jeg synes alle triller rundt på Babyjogger, og alle sier de har null demping og hopper hit og dit. Jeg trodde City Touren vår var grusom å trille fordi den var billig, men kanskje det gjelder alle? Bugabooen er en drøm i forhold Neida, City Elite ser veldig bra ut, og det må jo være en grunn til at alle har den. Men skikkelig irriterende at den ikke har vendbar sittedel da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #3284 Del Skrevet 8. januar 2019 Nå har jeg endelig tatt tak i noe jeg har tenkt på lenge, vaskehjelp! Jeg er så sliten og bruker så sinnsykt energi på å enten bli irritert over hvordan huset ser ut eller være utslitt fordi jeg har gjort noe med det. Det er plenty arbeid bare det å rydde og holde orden på klesvask. Klarer periodevis ikke dét engang Så nå! I dag tok jeg kontakt. Første steg er tatt. Nå er det bare resten som gjenstår. Liker ikke ukjente ting. Ukjente mennesker som jeg må vise rundt i huset. Kleint. Håper det er verdt det. Tenker støvsuging av to etasjer, vaske trapp, vaske kjøkken, vaske to bad, og tørke støv. Annenhver uke. Noen ganger gulvvask i tillegg. Hvis det blir kjempedyrt får vi justere det litt Startprisen var egentlig en del mer enn jeg trodde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. januar 2019 #3285 Del Skrevet 8. januar 2019 Ååhh, vaskehjelp! Jeg synes det er litt dumt at vi har for lite hus/for få barn til at det er vits med vaskehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 9. januar 2019 #3286 Del Skrevet 9. januar 2019 Hva var prisen da, om jeg kan spørre? Privat eller firma? Angående bæring er jeg mer fornøyd med både ergobaby performance (brukte den fra ca 1 år) og ergobaby adapt enn 360. Men sjal slår faktisk alt. Låner et billig bomullssjal av ei venninne nå, elsker det. Lett å knyte (prøvde første gang når ho var 2 mnd da), og glemmer nesten at ho henger der, er så behagelig. Ho sovner med en gang og. Caboo close fikk jeg ikke helt til, syns det er vanskelig når de er sånne nyfødte potetsekker, også blei ho veldig fort litt for tung tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. januar 2019 Forfatter #3287 Del Skrevet 9. januar 2019 12 timer siden, Albbas skrev: Ååhh, vaskehjelp! Jeg synes det er litt dumt at vi har for lite hus/for få barn til at det er vits med vaskehjelp. Hvor mange barn må man ha før vaskehjelp er godkjent? Er det innafor med tre pluss en på vei? 7 timer siden, Porcelain skrev: Hva var prisen da, om jeg kan spørre? Privat eller firma? Angående bæring er jeg mer fornøyd med både ergobaby performance (brukte den fra ca 1 år) og ergobaby adapt enn 360. Men sjal slår faktisk alt. Låner et billig bomullssjal av ei venninne nå, elsker det. Lett å knyte (prøvde første gang når ho var 2 mnd da), og glemmer nesten at ho henger der, er så behagelig. Ho sovner med en gang og. Caboo close fikk jeg ikke helt til, syns det er vanskelig når de er sånne nyfødte potetsekker, også blei ho veldig fort litt for tung tror jeg. Det er privat, og startprisen var 650 kr. Uten at jeg fortalte hva jeg vil ha hjelp til. Tenk om jeg bare vil ha ett bad vasket, liksom Jeg googlet litt og fant en vaskehjelp som sa hun jobbet effektivt og ble ofte ferdig på 1,5 time. Syntes det var litt heftig timepris? Aner egentlig ikke da Men disse ble anbefalt, så da prøver vi. Det var bare én ledig dag annenhver uke i tillegg, så tydeligvis er de poppis. Sovende baby i sjal er drømmen! Håper jeg får det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 9. januar 2019 #3288 Del Skrevet 9. januar 2019 Vi hadde vaskehjelp når barna var små og det var veldig greit, hadde skippertak med rydding kvelden før de kom. Men de tok ikke akkurat hensyn til noe, så gulv og lister ble ødelagt Men det vi fant ut var at det ikke er vits å ha noen til å vaske til helga, da er vi hjemme å roter. Så de kom på mandager istedenfor Nå er vaskehjelpen byttet ut med robotstøvsuger som både støvsuger og vasker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. januar 2019 Forfatter #3289 Del Skrevet 9. januar 2019 1 time siden, Lovebird skrev: Vi hadde vaskehjelp når barna var små og det var veldig greit, hadde skippertak med rydding kvelden før de kom. Men de tok ikke akkurat hensyn til noe, så gulv og lister ble ødelagt Men det vi fant ut var at det ikke er vits å ha noen til å vaske til helga, da er vi hjemme å roter. Så de kom på mandager istedenfor Nå er vaskehjelpen byttet ut med robotstøvsuger som både støvsuger og vasker. Det er helt sant. Huset ser ikke ut i helger og på helligdager. Vi sliter enda etter jul Ødelagte gulv og lister er ikke greit! Shit. Jeg husker når TV 2 Hjelper Deg hadde skjult kamera og filmet vaskehjelpen som vasket hele badet med dobørsten Så jeg har jo pittelitt angst for det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. januar 2019 Forfatter #3290 Del Skrevet 9. januar 2019 M sov seks timer i strekk i natt, og det er jo rekord. Dessverre var dette i vogn Hun er fremdeles sinna på meg siden jeg ikke ammer, så vogna er den eneste plassen jeg får legge henne om natta. Prøver senga, men hun nekter. Lurer på hvor lenge det skal vare. Det er kun mannen som får ta legging om kvelden. Og han reiser vekk fra torsdag til søndag, da får hun ta til takke med meg. Det begynte jo så greit da jeg sluttet med nattamming. Lå i senga og sovnet mens jeg strøk henne på ryggen. Nå blir hun rasende hvis jeg rører henne. Dritt og lort. I går var jeg hos nevrolog, og der var det null kontroll. De hadde ikke fått tilsendt svarene på blodprøven jeg tok hos fastlegen forrige uke, så hele greia føltes ganske bortkastet. "Jaa, ellers går det bra?" Dagen i dag består av å rydde vaskerommet. Skulle gjerne lagt ut et bilde av de mengdene med klær vi har, men jeg er redd folk hadde strøket med av sjokk. Alt er rent, så det er bare sortering og bretting. Men det er skikkelig kjedelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 9. januar 2019 Forfatter #3291 Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg tenkte nettopp at forrige graviditet hadde jeg tusen kviser, mens denne gangen har jeg null. Kanskje det betyr at jeg skal ha gutt? Men så ser jeg i speilet, og der har jeg fått fem kviser. Tre av dem på halsen. Hater halskviser. Det er så pubertet Jaja. Skal ofre meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 9. januar 2019 #3292 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Tusen kviser i starten med både jente og gutt. Kinesisk fødselskart var også bare tull. Men! Det var noe med hvilken side av livmoren embryoet lå på TUL. Det stemte. Nå har jeg helt glemt hvilken som var hva Går sikkert an å google. Vaskehjelp! Det har jeg drømt om mange ganger. Men her er det nesten konstant kaos, så jeg ikke tør å slippe inn vaskehjelp en gang Skjerpings. Fant en halv brødskalk på spisestolen som står bortenfor tripp-trappen til M, en stol vi aldri bruker. Skalken var knusktørr og det lignet på en type brødskive som vi spiste alt for lenge siden Endret 9. januar 2019 av Leviora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. januar 2019 Forfatter #3293 Del Skrevet 10. januar 2019 12 timer siden, Leviora skrev: Tusen kviser i starten med både jente og gutt. Kinesisk fødselskart var også bare tull. Men! Det var noe med hvilken side av livmoren embryoet lå på TUL. Det stemte. Nå har jeg helt glemt hvilken som var hva Går sikkert an å google. Vaskehjelp! Det har jeg drømt om mange ganger. Men her er det nesten konstant kaos, så jeg ikke tør å slippe inn vaskehjelp en gang Skjerpings. Fant en halv brødskalk på spisestolen som står bortenfor tripp-trappen til M, en stol vi aldri bruker. Skalken var knusktørr og det lignet på en type brødskive som vi spiste alt for lenge siden Tusen kviser er kjedelig, heldigvis er det bare en fase Jeg fant ikke noe konkret da jeg googlet hvilken side embryoet festet seg på, men denne gangen ligger det fremme hos meg, og det er nytt Det er tidvis kaos her også. Motivasjonen min til å holde orden hver dag svinger litt. I dag vant sofaen, så jeg valgte å sove en time i stedet for å begynne med husarbeid Skal begynne nå da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. januar 2019 Forfatter #3294 Del Skrevet 10. januar 2019 I natt hadde vi det fint! M sov i senga helt til fire! Våknet flere ganger, men godtok å sove videre uten pupp og vogn. Klokka fire var det nok. Da var det enten pappa eller vogn, så hun sov halvannen time i vogna. Halv seks var hun lysvåken og snakket med seg selv om at hun ikke hadde på seg sokker. Jeg er fremdeles skikkelig trøtt, så etter barnehagelevering, handling og frokost måtte jeg sove. Men nå! Nå må jeg ta i et tak her. Mannen reiser etter jobb i dag, da blir vi hjemme alene til søndag. Det virker alltid lenge, men pleier å gå fort. Håper M fortsetter med sånne netter der vi får slappet av i senga. Jeg sover ikke så veldig dypt når hun ligger i vogna. Skulle ønske jeg kunne kjøre på med koffein av ulike slag. Er det lov å være så trøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. januar 2019 #3295 Del Skrevet 10. januar 2019 Kanskje @Leviora mener ramzi-metoden..? https://duermamma.no/ramzi-metoden-for-a-finne-ut-hva-babyens-kjonn-er/ Det er kaos her og, og vi har ingen barn 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. januar 2019 Forfatter #3296 Del Skrevet 10. januar 2019 48 minutter siden, Ginny skrev: Kanskje @Leviora mener ramzi-metoden..? https://duermamma.no/ramzi-metoden-for-a-finne-ut-hva-babyens-kjonn-er/ Det er kaos her og, og vi har ingen barn 😛 Oi, så dårlig googlet av meg Nå fant jeg frem bildene fra ultralyden. Ramzi mener det blir ei jente Blir ikke lei meg hvis det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. januar 2019 #3297 Del Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, Ginny skrev: Kanskje @Leviora mener ramzi-metoden..? https://duermamma.no/ramzi-metoden-for-a-finne-ut-hva-babyens-kjonn-er/ Det er kaos her og, og vi har ingen barn 😛 Hvordan i alle dager ser man det på et ultralydbilde da? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. januar 2019 #3298 Del Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, Weebs skrev: Oi, så dårlig googlet av meg Nå fant jeg frem bildene fra ultralyden. Ramzi mener det blir ei jente Blir ikke lei meg hvis det stemmer. Ramzi sa jente her og, men det er jo tull, han er jo en gutt (sa hun uten et snev av bevis) 😂 6 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Hvordan i alle dager ser man det på et ultralydbilde da? 😂 Du ser på hvor embryoet er i forhold til morkaka På min første UL, som var utvendig, var morkaka til høyre, og det tilsier jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. januar 2019 #3299 Del Skrevet 10. januar 2019 1 hour ago, Ginny said: Ramzi sa jente her og, men det er jo tull, han er jo en gutt (sa hun uten et snev av bevis) 😂 Du ser på hvor embryoet er i forhold til morkaka På min første UL, som var utvendig, var morkaka til høyre, og det tilsier jente Men det kan man ikke bare se utifra bildet, for det er ikke uvanlig at bildet er speilvendt. Så man må spørre legen som gjør undersøkelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 10. januar 2019 #3300 Del Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, Albbas skrev: Men det kan man ikke bare se utifra bildet, for det er ikke uvanlig at bildet er speilvendt. Så man må spørre legen som gjør undersøkelsen. Bildet var speilvendt, men tok hensyn til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå