Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, Lovebird skrev:

Gratulerer, så deilig å få se et bankende hjerte ❤️

Takk! Det var fantastisk :hjerte:

16 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:strix:

Ååååå horn med ost og skinke :hjerte:

Yes ;) 

16 timer siden, Albbas skrev:

Hurra hurra! :hoppe:

Hurra! 

16 timer siden, Atziri skrev:

:strix:

:nori:

9 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer så mykje med overstått UL og bankande hjerte! :hjerte: :hoppe:

Tusen takk! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helga jobber jeg fra sju til sju. Det er mye mer enn de 10 timene jeg nå er vandt til :tongue: Men det er uansett bedre enn å komme hjem 23.30 som jeg har gjort resten av uka, for det er fader meg sent :dry: Og det betyr også at jeg får ligge i en deilig dobbelseng helt for meg selv, og det er digg :Nikke:

M har vært en streng dame i barnehagen etter ferien. Den ene dagen fikk ingen prate til henne bortsett fra yndlings-PK :rolleyes: Ærlig talt, M.

Det var så sykt fantastisk å få se den deilige klumpen i går! Jeg kommer ikke over det. Nå var det svært liten sjanse for at ting skal gå galt, og det er beroligende. Skikkelig bra start på året :jepp:

Morkaken lå på fremre vegg, og da kunne det være at jeg kjente bevegelser senere. Den delen gleder jeg meg skikkelig til. Elsket å kjenne spark! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært kvalm og sur. Sur fordi vi fremdeles har jul i hus, og jeg var for kvalm til å gjøre noe med det. Kvalm fordi jeg er gravid, tipper jeg :tongue:

Jeg prøvde å spise det bort, men det ble bare verre. Jeg prøvde å sove det bort, men da ble jeg bare stressa av at jeg liksom skulle sove når jeg heller burde ryddet. 

Jeg ble gladere da jeg hentet M i barnehagen. Dette er den eneste dagen hele uka jeg får henge med henne. I morgen og søndag kan det jo være at hun sover når jeg kommer hjem. Det er ukult. 

Men kvalmen er her fremdeles. Det går i bølger. Akkurat nå er det ganske ræv, så det passet bra at M ville at pappa skulle legge henne for kvelden. 

Vi har diskutert når jeg skal være offisielt gravid. Jeg vet søren ikke. Han sa jeg fikk bestemme. Sist var det i uke 11, for da var vi på ultralyd og kunne annonsere det med "bevis". Denne gangen skal vi på litt senere ultralyd, men jeg ender sikkert opp med å si det i uke 11 fordi jeg skal på overnatting med jobben og alle forventer at jeg skal feste vilt :danse: Det skal jeg ikke. Og det blir selvsagt lagt merke til. 

Men jeg har så stor mage! Skikkelig oppblåst. Nå har folk kommentert hvor tynn jeg er i et helt år, og plutselig har jeg den bollemagen. Jeg blir faktisk skuffa hvis ingen gjetter det snart :fnise: Så er det liksom vits å holde det hemmelig? Jeg skal ikke på flere ultralyder før 11. februar liksom, og det er jo helt freaky å holde det hemmelig såå lenge. Jeg er dårlig på hemmeligheter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sa jeg det til en kollega :fnise: Jeg måtte faktisk, fordi der jeg jobber er det visse ting du ikke kan gjøre som gravid, og visse plasser du ikke skal oppholde deg. Og i dag måtte jeg gjøre en av de greiene. Så da sa jeg i fra til en snill mann som jeg stoler på at jeg hadde en hemmelighet. "Ikke si det. Begynner det på g og slutter på vid?" Yes ;)

Så da kommer jeg til å slippe unna det greiene i fremtiden :Nikke:

Det var deilig å si det til noen :nigo:

12 timer på jobb gikk faktisk kjempefort, og jeg fikk henge en halvtime med M før hun skulle legge seg. M, ass :hjerte: Hun er kul.

Nå er det Mesternes Mester og litt ostepop før leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris, endelig friuke. Den neste friuken skal jeg på kurs, så denne må jeg nyte/bruke effektivt. Jeg rydder vekk jul. Jeg var kvalm i morges, men det forsvant heldigvis rundt 11. Det er en million greier å ta tak i her, fytti så rotete. Og så jækla mye klesvask.

Hater å ha ting på gulvet, hater at mannen bestemte at svigers skulle kjøpe en haug med Lego til M både bursdag og jul :P Nå har vi en bondegård og flere togsett som jeg flytter rundt på når jeg støvsuger. Fader, altså... Hvor har folk legoen sin? Eller duplo heter det vel. 

Jeg blir fort sliten, og kan ikke akkurat guffe innpå med koffein for å holde meg gående. Så det går litt tregere enn vanlig. 

Jeg føler på meg at vi skal ha en gutt denne gangen. Selv om det kinesiske fødselskartet sier jente :fnise: Jeg hadde jentefølelse tidligere, men mannen har smittet meg. Skal være ærlig, det hadde vært greit med en jente. Det blir billigere siden jeg har så masse rosa greier, og M får en jente i livet sitt. Nå er hun omringet av gutter. Brødre, liksombrødre, søskenbarn. Gutter, gutter, gutter. 

Jeg har sendt melding til gynekologen om jeg kan få en tidligere time. Egentlig har jeg time i uke 14, men jeg har funnet en perfekt dag. Da er jeg 11+4, og det er dagen før vi skal reise vekk med jobben og jeg blir nødt til å skuffe alle med at det ikke blir noe dansing på bordene denne gangen :tongue: Ikke at jeg pleier å gjøre det altså. Det har skjedd, men ikke hver gang. Det tar seg ikke ut :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duplo er så gøy! O har sin enorme mengde duplo i stua i en stor lekekasse fra Europris :jepp:

Det blir nok perfekt uansett hva det blir :rodmer: men jeg skjønner tankegangen altså! Jeg håper på jente selv men blir like glad i en gutt ;) Kjekt med både brødre og søstre også da 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Duplo er så gøy! O har sin enorme mengde duplo i stua i en stor lekekasse fra Europris :jepp:

Det blir nok perfekt uansett hva det blir :rodmer: men jeg skjønner tankegangen altså! Jeg håper på jente selv men blir like glad i en gutt ;) Kjekt med både brødre og søstre også da 🤔 

M har fått en svær togbane til jul. Måtte sette den i ekstrastuen for den tok sånn plass. Det var visst ikke nok med vanlig størrelse, fikk "expansion pack" i tillegg :pinar:

Guttene har aldri likt Lego, til mannens store sorg, så jeg tipper han skal jobbe knallhardt for å få M forelsket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Oi så gøy! :hoho:Sånn briotogbane eller elektrisk? :ninja:

Elektrisk! Kan styres fra en app :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet time, nå skal vi på ny kontroll 30. januar :danse: Hvis alt er tipp topp så blir det offisielt som bare juling. Gleder meg! 

Mannen funderte på hva svigermor kommer til å si. Vi tror begge hun kommer til å bli skuffet :rolleyes: Hun synes ikke livet skal være stress, og ett barn er mer enn nok. Det er jo litt dumt, mennnn... Samme det. 

Bugaboo har sluttet å produsere Buffalo, og begynt med Fox i stedet for. Google og Youtube forteller meg at Fox er en kjip versjon av Buffalo. M elsker vognen sin (Buffalo) og akkurat nå ligger hun i den nesten hele nettene fordi hun er fornærmet over at jeg ikke ammer henne lengre. Da ber hun om å få ligge i vogna i stedet for. Hvis dette varer helt til ny baby kommer så må vi ha en ny vogn. Hadde tenkt å kjøpe en ny Buffalo. Liggestillingen i sportsdelen er veldig refluksvennlig. Nå som jeg skriver dette kommer jeg på at jeg sikkert kan kjøpe brukt :tongue:

Men i natt kom jeg på nok en utfordring. M begynner å bli litt lang :huh: Det skal ikke mye til før hun tar opp hele lengden i vogna.

.......

Nå har jeg funnet en løsning på hele greia :fnise: Refluksgruppa på Facebook hadde en tråd om vogner, og mange anbefalte Baby Jogger City Premier. Det var visst en fireåring som fremdeles sov i den. Og da må det jo være plass til M. Ikke var den så dyr heller. 

Ålreit. Neste utfordring. Jeg har ikke googlet så mye enda, men denne gangen er jeg fast bestemt på bæretøy. Sist prøvde vi Ergobaby 360, men jeg ble ikke komfortabel med den.  For stiv i ryggen til at jeg var bombesikker på rett krumming av ryggen. Nå vil jeg ha noe mykere. Noe lett, uten for mye dingeldangel. M var et  klistremerke og jeg var ofte låst i sofaen med henne. Det gikk greit, da var det ingen andre som var veldig avhengige av meg. Det vil det jo være denne gangen. Såå. Det må jeg google! Og selvsagt, hvis noen har et skikkelig bra tips på et slags sjal som er lett for en nybegynner så sier jeg tusen takk. Det hadde vært gøy å ikke bare sitte på ræva de første månedene denne gangen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas

De første månedene, frem til ungen blir for tung, er elastisk bæresjal veldig greit! Du kan bruke et ferdigknyttet som Caboo, det hadde/har jeg. Et uknyttet vanlig elastisk er ikke så vanskelig det heller da. Er ikke så nøye hvilket sjal du tar blant de elastiske. Mange skryter av Aldoria fordi det ikke er så varmt, så spørs jo på årstid og vær og vind. Vi skal bruke Caboo selv om det er vårbaby. 

Finnes også mange fine, myke seler. Selv har jeg Soul Slings, det er veldig mykt. Kjøper man sele man ikke trenger nyfødtinnlegg i er det mye lettere å få til en god posisjon. 

Og hvis du noen gang beveger deg over til vevde sjal er det en hel verden. Det beste nybegynnertipset der er at brukt er bra, fordi brukt er mykt. ;) Anbefaler norsk bæregruppe og kjøp og salg av bæretøy på facebook! 

Du har sikkert sagt det før, men når er termin? 

Vi har nettopp ryddet bort vogna til H, i håp om at han skal "glemme" at den er hans før babyen kommer. :ler: Den blir aldri brukt uansett, så det løste seg enkelt for vår del. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Albbas skrev:

De første månedene, frem til ungen blir for tung, er elastisk bæresjal veldig greit! Du kan bruke et ferdigknyttet som Caboo, det hadde/har jeg. Et uknyttet vanlig elastisk er ikke så vanskelig det heller da. Er ikke så nøye hvilket sjal du tar blant de elastiske. Mange skryter av Aldoria fordi det ikke er så varmt, så spørs jo på årstid og vær og vind. Vi skal bruke Caboo selv om det er vårbaby. 

Finnes også mange fine, myke seler. Selv har jeg Soul Slings, det er veldig mykt. Kjøper man sele man ikke trenger nyfødtinnlegg i er det mye lettere å få til en god posisjon. 

Og hvis du noen gang beveger deg over til vevde sjal er det en hel verden. Det beste nybegynnertipset der er at brukt er bra, fordi brukt er mykt. ;) Anbefaler norsk bæregruppe og kjøp og salg av bæretøy på facebook! 

Du har sikkert sagt det før, men når er termin? 

Vi har nettopp ryddet bort vogna til H, i håp om at han skal "glemme" at den er hans før babyen kommer. :ler: Den blir aldri brukt uansett, så det løste seg enkelt for vår del. :P

Lurer på om jeg ikke har sagt det faktisk, men termin er 20. august! :) Så jeg slipper kanskje nyfødt baby i den verste varmen. Ikke at det pleier å bli crazy hot på Vestlandet, men M sleit på nettene i fjor sommer. I barnehagen vandret alle rundt i bare bleier og de badet hver dag. Så det kan skje her også :jepp:

Close Caboo så vanskelig nok ut det, men alt nytt er jo litt skummelt :fnise: Jeg skal bokmerke den. Takk for tips! 

På Bugaboo kan en kjøpe nytt tekstilsett, så kalesjen og sånn får en annen farge. Barnas Hus prøvde å presse på meg det da vi bestilte vogna. "Greit med variasjon!" Nja, nei takk :ler: Men jeg tenkte at det kunne være en løsning her så ikke M mener den nye drittbabyen stjeler vogna hennes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler aldoria. Jeg og R bruker det fortsatt.

Caboo har vært for varmt for meg og AM, da vi er varme av oss begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marimba skrev:

Anbefaler aldoria. Jeg og R bruker det fortsatt.

Caboo har vært for varmt for meg og AM, da vi er varme av oss begge to. 

Takk, det skal jeg notere meg. Jeg er kald, men M har arvet mannens hete :P Vi ble ekstremt varme av Ergobaby 360! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...