Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, LilleMy1989 skrev:

:fnise:

Av og til... Han lærte sikkert av det da! :jepp: Uansett kjempekjipt om ullklær blir ødelagt :grine:

Skikkelig kjipt! Det var dårlig stemning her en stund :P Han lærte vel bare at det er jeg som må fortsette å ta meg av klesvasken :dry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammalivet
Skrevet

Gratulerer :hoppendeglad::hjerte: Det tok ikke lang tid 😄 Nå ser jeg fram til gravid-dagbok :gravid:

Skrevet
5 timer siden, Mammalivet skrev:

Gratulerer :hoppendeglad::hjerte: Det tok ikke lang tid 😄 Nå ser jeg fram til gravid-dagbok :gravid:

Takk! :danse: Nei, dette gikk jo over all forventning :fnise: Håper alt er okei sånn at dette kan bli en skikkelig graviddagbok. Som vanlig må jeg se det på ultralyd før jeg kan chille :nigo:

Skrevet

Det har vært en del oppkast i natt, men ingenting siden tre eller fire. Husker ikke helt, jeg er jo litt zombie :tongue: Nå spiser hun litt også :jepp: Jeg gav beskjed på jobben i går at jeg blir borte resten av uka. Hun kan jo ikke gå i barnehagen uansett. Fikk fellesmelding fra dem i går om at det gikk en del feber og omgangssyken nå, så de ville minne om reglene om karantene. 

Nå må bare jeg og mannen holde oss friske og raske sånn at vi kan stikke ut på lørdag. Jeg bestilte bord på restaurant i går, cirka to sekund før telefonen ringte :rolleyes:

Jeg har fremdeles ingen klare tegn på at jeg er gravid. Bortsett fra at jeg må tisse på natta så er alt som vanlig. Hmm! 

Skrevet

Oi, dette gikk fort! Gratulerer så mye ❤️ veldig moro å få lillesøsken :) 

Og god bedring til M! Håper hun er på bedringensvei og at dere slipper unna :) 

Skrevet
3 timer siden, Sille4 skrev:

Oi, dette gikk fort! Gratulerer så mye ❤️ veldig moro å få lillesøsken :) 

Og god bedring til M! Håper hun er på bedringensvei og at dere slipper unna :) 

Tusen takk! Jeg hadde ikke sett for meg at vi var "typen" som ble gravide så fort :fnise:

M er heldigvis i mye bedre form i dag! Ikke topp matlyst, men det kommer vel :) 

Skrevet

Nå har jeg fått time til ultralyd 20. desember. Hurra for privat! Da skal jeg være 6+2 og forhåpentligvis se et lite hjerte som banker inni der :hjerte:

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Atziri skrev:

Gratulerer :strix:

Tusen takk! :hjerte:

Skrevet

M er i toppform i dag, men vi holder oss hjemme. Det ser ut som om vi andre holder oss friske, heldigvis! :Nikke:

Nå gleder jeg meg skikkelig til i morgen. Restaurant og stand-up. Og forhåpentligvis sove litt bedre enn forrige gang :tongue:

Vi skal besøke foreldrene mine i dag, og jeg skal gjøre mitt ytterste for å ikke si noe om den positive testen. Tenkte å vente til etter ultralyden. Nå er det jo mindre enn to uker til! Såpass må jeg klare :P Har planer om å ta den andre digitale testen neste uke, og se om det har steget til 2-3 uker. Håper det! 

Jeg går og venter på morgenkvalme eller noen andre tydelige tegn, men når jeg tenker meg om så var jeg ikke særlig kvalm forrige gang :vetikke: Det blir i alle fall greit å gå på ultralyd. Skjønner meg ikke på de crazy damene som venter helt til OUL :fnise: Jeg har forberedt meg på både gode og dårlige nyheter. Glemmer aldri beskjeden jeg fikk første gang. "Det har stoppet opp." Og jeg glemmer heller aldri den blinkende flekken jeg fikk se andre gang :strix:

Gi meg en blinkende flekk! :jepp:

Skrevet

Så bra dere har holdt dere friske! Håper det fortsetter sånn :) 

Litt av en tid du går gjennom nå, jeg husker jeg boblet over av glede og bekymring på én gang :fnise: Spennende med tidlig UL! Håper også på en blinkende flekk :jepp: 

Skrevet

Vet moren din at dere prøvde på småsøsken? I så fall skal du se at hun leser "gravid" i panna på deg i dag. Neida :fnise:

Spennende med tidlig UL! Ja de som venter til OUL er imponerende bedagelig av seg. Jeg hadde aldri greid det :P

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke de som klarer seg med oul :sjokk: Hverken tidlig eller seint i graviditeten. Det blir :hjerte: hjerteblink :hjerte: på skjermen om to uker :opplyser:

Nyt at du er uten symptomer enn så lenge 🤪

Skrevet
7 timer siden, Leviora skrev:

Så bra dere har holdt dere friske! Håper det fortsetter sånn :) 

Litt av en tid du går gjennom nå, jeg husker jeg boblet over av glede og bekymring på én gang :fnise: Spennende med tidlig UL! Håper også på en blinkende flekk :jepp: 

Fremdeles i storform så jeg tror dette går veien :danse:

Det er så mange tanker at jeg rett og slett må fortrenge et par av dem :tongue: En blinkende flekk vil garantert hjelpe litt :hjerte:

6 timer siden, Mumsy skrev:

Vet moren din at dere prøvde på småsøsken? I så fall skal du se at hun leser "gravid" i panna på deg i dag. Neida :fnise:

Spennende med tidlig UL! Ja de som venter til OUL er imponerende bedagelig av seg. Jeg hadde aldri greid det :P

Nei, nei. Dette er det kun KG og min bestevenninne som vet. Henne klarer jeg ikke å holde noe skjult for :fnise:

Jeg klarte å holde meg! Men hun skal hente M i barnehagen dagen jeg skal på ultralyd, for jeg fikk så sen time. Hvis jeg får se hjertebank så MÅ jeg jo bare si det! Herregud, jeg er ikke en robot liksom :nigo:

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg skjønner heller ikke de som klarer seg med oul :sjokk: Hverken tidlig eller seint i graviditeten. Det blir :hjerte: hjerteblink :hjerte: på skjermen om to uker :opplyser:

Nyt at du er uten symptomer enn så lenge 🤪

Jeg er "heldig" som går på epilepsimedisiner, for da får jeg noen ekstra ultralyder :tongue: Det var søren meg like spennende hver gang! :jepp:

Hjerteblink :strix:

Skrevet

I dag tok jeg den forhatte testen med pluss og minus. Plussen kom frem etter cirka fem sekund, så det har i hvert fall steget :jepp: Jeg hater den ikke like mye lenger, men hvis det blir aktuelt å teste på nytt så velger jeg en annen :tongue: Nå gleder jeg meg til onsdag, da blir det digital med uker!

M er blitt forkjøla med både hoste og snue. Hun var snørrete i hele ansiktet da hun ville stå opp i dag. Alt var galt, så da ble det gråting og ekstra mye snue. Akkurat nå er hun på sin andre pose med smoothiebiter. Hvis hun klikker like mye i hele dag så må kanskje overnatting avlyses. Men showet er ganske tidlig, så barnevakt på kvelden er helt sikkert greit det også :) 

Hun insisterte på å åpne et beger proteinpudding, men spiste én skje og var lei. Jeg får ikke lov å smake, ikke røre engang. Jeg kikket på ingrediensene og det var krise. "Min!!!" Det er det nye yndlingsordet. Alt er min :P

Skrevet

Restaurant og show var vellykket! Det ble overnatting på M og jeg fikk melding om at legging hadde gått smertefritt og at jeg måtte sove godt i natt. Det skal jeg prøve på! Med en eneste gang :nigo:

Skrevet
35 minutter siden, Weebs skrev:

Restaurant og show var vellykket! Det ble overnatting på M og jeg fikk melding om at legging hadde gått smertefritt og at jeg måtte sove godt i natt. Det skal jeg prøve på! Med en eneste gang :nigo:

:nigo:Herlig! Så fortjent at du får deg en god natts søvn nå :)

• Liker 1
Skrevet

I natt sov jeg mye bedre enn forrige gang! Bortsett fra i to-tiden da jeg visstnok hadde kladdet så mye på mannen at han trodde jeg hintet om sex. WTF, man. Jeg prøver å sove natta gjennom for første gang på årevis :tongue:

I morges kom det frem at mannen har lurt på om jeg har angret på graviditeten fordi jeg har vært sur og klaget på alt mulig. "Som da du ringte meg fordi jeg hadde krympet lua." Da var jeg sint på ekte, men jeg har jo merket selv at jeg har vært over snittet irritert. Men ærlig talt, jeg har vel hormoner all over the place? Trodde han hadde tenkt seg frem til det. Tydeligvis hadde han ikke det. 

Jeg som har snakket om hvor stort embryoet er, om han har tenkt på navn, har han mest lyst på gutt eller jente? Nei, jeg angrer ikke! Jeg er egentlig lykkelig som bare søren, men prøver å ikke boble over siden det er så tidlig enda. 

Uansett, vi fikk bekreftet at begge to er glade for at jeg ble gravid så fort, og vi må huske at jeg er i puberteten med tanke på humørsvingninger :P Så da ordnet det seg. 

Det har gått bra med M i natt også. Hun hadde våknet et par ganger, men bare i noen sekunder om gangen. Så jeg lurer egentlig på om jeg skulle satt i gang med nattavvenning? Fordi tydeligvis klarer hun seg fint uten, det er bare en vane hun har med meg. Og for tiden våkner hun enormt ofte! :sove:

Jeg snakket med venninne som brukte to uker. To uker er lenge! Og M kommer til å være så lei seg... Og nå er hun forkjøla... Jeg merker at jeg allerede prøver å snakke meg selv utav dette :plystre:

Skrevet

Rekk opp hånda de som spyr :goodbye:

Jeg har mageknip i tillegg - kanskje det er en forsinket omgangssyke? :P

M sover utrolig dårlig, så hun var med meg på do. Hun tok det hele ganske greit, men gjentok forvirret "mamma? Mamma?" mens jeg prøvde å svare "ja :) * mellom brekningene. Såvidt jeg husker var jeg aldri så dårlig forrige gang. 

Men det er jo kanskje et godt tegn med litt nattkvalme? 

Skrevet

Nattkvalmen fortsatte og ble til morgenkvalme. Gudhjelpes så slitsomt det er å være kvalm. Det er dritt nok når du er alene, men nå skal jo M ha ting og tang i tillegg. 

Mistenker nesten at dette er omgangssyken, men det er vel litt rart å få det nå, når M har vært frisk siden torsdags natt. 

Jeg klarte å levere M i barnehagen. Måtte bare time det sånn at påkledning skjedde rett etter en oppkastrunde, da er jeg i toppform en liten periode. Kaldsvettet litt da jeg kom til barnehagen, spesielt da jeg så at saueskinnet hennes lå i en pose med oppkast på. Den hadde mannen ikke tatt med seg. Så det har ligget siden onsdag :sjokkbla: Det var mildt sagt digg å sprette den posen :kvalm:

Jeg skal på kveldsskift i dag, og på planen før det har jeg å pakke inn alle gavene til jul, sende/levere julekort, vaske bad, pante flasker og handle inn til middag. Meeeen. Jeg kjørte rett hjem og slang meg på sofaen. Får se hva dagen bringer når kvalmen gir seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...