Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker også at trøtthet er et godt tegn! :jepp: 

Toårsalderen er en prøvelse. Hang in there - it will pass! Jeg gjentok den frasen tusen ganger i hodet for hver gang E var klikk. Jeg har allerede startet med M. Det lover bra :rolleyes:  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hatet også mannen omtrent hele graviditeten :fnise: spesielt i starten av svangerskapet, tror det gikk litt bedre etter hvert. Jeg husker at på det verste tenkte jeg at jeg bare måtte få ut ungen og få han vekk. Takk og lov så ble alt bra igjen fort :) Dumme, dumme hormoner.  Det er det jeg gruer mest til med en eventuell ny graviditet, man blir jo crazy.

Skrevet
18 timer siden, Albbas skrev:

Trøtthet er et lovende tegn altså! 

Misunner deg ikke den klikkinga fra en sint toåring. Vi har hatt en juleferie med veldig få klikkinger, jeg trodde ikke det var mulig! Så ja, det blir bedre. Og så blir det sikkert verre igjen. :ler:

Håper det! Nå nærmer det seg heftig 3. januar :Nikke:

Jeg og mannen var enige om at dette har vært en lang jul i dag :fnise: Jeg ser så frem til barnehage og rutiner igjen. Gudhjelpes. Jeg fortalte en kollega med tre eldre barn om klikkene, og han sa "sånne perioder er det flere av". Kult :huh:

18 timer siden, Leviora skrev:

Tenker også at trøtthet er et godt tegn! :jepp: 

Toårsalderen er en prøvelse. Hang in there - it will pass! Jeg gjentok den frasen tusen ganger i hodet for hver gang E var klikk. Jeg har allerede startet med M. Det lover bra :rolleyes:  

It will pass, ja :fnise: Hun har fått så mange meninger om absolutt alt, og det jeg velger er selvsagt feil. Også når hun får velge hvilke klær hun vil ha på seg. Da angrer hun etterpå :tongue:

5 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg hatet også mannen omtrent hele graviditeten :fnise: spesielt i starten av svangerskapet, tror det gikk litt bedre etter hvert. Jeg husker at på det verste tenkte jeg at jeg bare måtte få ut ungen og få han vekk. Takk og lov så ble alt bra igjen fort :) Dumme, dumme hormoner.  Det er det jeg gruer mest til med en eventuell ny graviditet, man blir jo crazy.

Så bra! Det er mørke tanker, men heldigvis har de ikke vært så veldig langvarige enda. Skumle greier. 

Skrevet

Jeg er kommet meg på jobb og er nervøs for mann og barn som kjører til hytta. Han er sånn pakke i siste liten-type, og blir alltid stressa, selv om han ikke har en deadline. Stresser opp ungene i tillegg, så de står klare med ytterjakker og svetter mens han løper frem og tilbake :rolleyes: Jeg hadde pakket mine og M sine greier, så hun var klar som et egg. Og jeg tilbudte meg å ha ting i bilen jeg skulle kjøre, men han mente at det var plenty plass i én bil. Tjaa. Etterhvert ble det litt trangt gitt, og da var det for sent å snu, for da skulle jeg kjøre på jobb. Jeg sa han måtte pakke trygt, ikke ha løse ting som kan fly hit og dit. Det har jeg faktisk ganske panikk for! Så det er skrekken, derfor er jeg litt stressa akkurat nå. 

Venter på melding om de er kommet frem. Øhr.  

Ellers har hvilepulsen min sunket! Nå er den nesten tilbake til normal. WTF. 

Nei. Nå klarer jeg faktisk ikke å tenke helt klart 😛 

Godt nyttår til alle mann! :fnise::smilyblomst:

Skrevet

Alle kom seg trygt frem til hytta. Mannen glemte å løse ytterdøra. Heldigvis kan vi låse fra telefonen, så vi krysser fingrene for at ingen tyver kom seg inn før jeg tilfeldigvis sjekket det nå i kveld :rolleyes:

Jeg og M har lagt oss. Det er vind og ukoselig ute, så lykke til med fyrverkeri. Er jeg heldig sover jeg meg gjennom hele greiene :nigo:

Skrevet

Jul, nyttår - jeg tar aldri fri fra maset. Jeg er jo på jobb uansett :vetikke: 

Jeg er sååå glad for at det er skole og barnehage i morgen. Gurimalla, her savner vi hverdagene :Nikke: Huset ser ikke ut i måneskinn, men det var uansett godt å komme hjem fra hytta. Det var en kort visitt. Været var jo helt bananas, og den hytta er ikke laget for denne årstiden akkurat. Kaldt og fælt i natt, så det ble ekstremt lite søvn. Det resulterte i en svært kort lunte hos hu mor :plystre: Jeg klarte å skjule det ganske bra, men det var jo flott timing at M skulle klikke midt i et bæsjebleiebytte. Åherrefredjesuskristus. Endte opp med å spyle ungen i dusjen. Fikk bæsj på min egen bukse, og selvsagt hadde jeg ikke flere med meg. Bæsj på buksa pleier ikke å være et problem :P Den originale planen var å være på hytta til jeg skulle på jobb, men det gikk jo ikke. Kan ikke gå på jobb med bæsjebukse. Det tar seg faktisk ikke ut :fnise: Så da var det heimatt til rotehuset vårt, men det var helt greit. Der har vi varmepumpe og bedre isolasjon :nigo:

Ja. Barnehage i morgen. Da får jeg forhåpentligvis ryddet en hel haug før jeg skal på jobb selv. Oooog ultralyd før jobb på torsdag. I tilfelle noen her har glemt det ut! Har jo ikke nevnt det såå mange ganger? Torsdag 3. januar er dagen. Timen er 11.30. Legg det inn i kalenderen!

Hvilepulsen har sunket enda mer, og det gjør meg faktisk litt stressa. Teite Fitbit.

Skrevet

:fnise: av bæsjebleieepisoden. Vi er hjemme men strømløse :rolleyes:

Hvilepulsen ble normal igjen etter  en stund her og :jepp: og jeg er fortsatt gravid ;)

Skrevet
4 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

:fnise: av bæsjebleieepisoden. Vi er hjemme men strømløse :rolleyes:

Hvilepulsen ble normal igjen etter  en stund her og :jepp: og jeg er fortsatt gravid ;)

Åh, så deilig å høre! :hjerte: 

Ikke det at dere er strømløse da. Det er ræva :ohmy:

Skrevet

Min hvilepuls sank rundt uke 6 en gang, jeg fikk full panikk, men det gikk fint :)

Skrevet
6 minutter siden, Porcelain skrev:

Min hvilepuls sank rundt uke 6 en gang, jeg fikk full panikk, men det gikk fint :)

Så godt å høre! Forrige gang hadde jeg ikke Fitbit, så denne bekymringen er helt ny for meg :tongue:

Skrevet

Nå er det slutt på ammefri, så denne uka er jeg på jobb til elleve på kvelden. Jeg hadde sprukne blodkar i øynene på slutten i går, det fikk jeg alltid på nattskift før :tongue: Fytti, så trøtt jeg var i går. Kult at M bestemte seg for at hun ville ha pupp igjen i natt da. Så det ble en del bæring i fire-tiden. Jeg gav ikke etter. Jeg vet at hun bare hadde klamret seg fast resten av natta, og det gidder jeg ikke lenger. Til slutt pekte hun på puten sin og ville legge seg ned igjen. Puh. Klokka seks får hun pupp. Da er det morgen. Og da blir hun sinnsykt glad! Ler og koser seg :fnise:

Nå er det prosjekt Rydd Rotehuset før jobb. 

Skrevet

Lykke til i morgen på UL! ❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er bare 47 minutter igjen 😄

Lykke til (eller TUL, som autocorrect ville ha det til 😂 )

Endret av Ginny
  • Liker 1
Skrevet

Takk for lykkeønskninger! Denne gangen var det ingen tvil. Her var det hjerteslag, hode, kropp, morkake, navlestreng og hele pakka :nigo: Veldig gøy! Forrige gang tippet gynekologen at jeg var i uke 5+5, og denne gangen (det var en annen - jeg har vært innom alle på den klinikken :fnise:) tippet han 7+5. Det stemte overens med forrige fyr. Det var 1,5 cm stort og det var fantastisk :hjerte:

Jeg har allerede bestilt ny time - 11. februar. Da skal mannen også bli med, og jeg håper det blir like magisk som forrige gang vi var på kontroll og døpte M for Sprellus :nordvesta:

Nå har jeg kjøpt meg ferske horn og kjeks og skal kose meg skikkelig før jobb. 

• Liker 5
Skrevet

Hurra, gratulerer så mye 😃

Skrevet
43 minutter siden, Ginny skrev:

Hurra, gratulerer så mye 😃

Takk! :danse:

42 minutter siden, Leviora skrev:

:nordvesta:

:yvonne:

33 minutter siden, Marimba skrev:

🎉😁😍

:nori:

Skrevet

Nå er jeg stappmett og har fått bestilt time hos nevrolog og fastlege. Nevrolog allerede neste uke, fordi jeg ligger over et år etter skjema. Skal egentlig på kontroll hvert år, men jeg har ikke vært der siden M ble født :tongue: Nå som jeg er gravid skal jeg ha ekstra oppfølging med medisiner og ultralyder :hjerte: Så da fikk de plutselig ræva i gir :ler:

Jeg har den teite blodtypen. Rhesus negativ. Husker jeg måtte være på hogget om en blodprøve de glemte å ta forrige gang. Tipper jeg må det nå også :rolleyes:

Nå må jeg snart gjøre meg klar for jobb. Jeg er ganske trøtt. Det er hardt å komme hjem 23.30 når du egentlig pleier å sove dypt på den tiden :tongue: I natt var det flere unger som sov dårlig på grunn av øreverk osv, og M var skikkelig sint da jeg ikke ville amme. Såå jeg gav etter... Skal prøve å gjøre en bedre jobb i natt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...