Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Vi fikk høre om denne appen når vi var på forsamtale på riksen. Har ikke lastet det ned selv enda. Hvis du har spart på de papirene du fikk på forsamtalen så står det noe om det der tror jeg :) Husker selv ikke hva den heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Solskinn63 skrev:

Vi fikk høre om denne appen når vi var på forsamtale på riksen. Har ikke lastet det ned selv enda. Hvis du har spart på de papirene du fikk på forsamtalen så står det noe om det der tror jeg :) Husker selv ikke hva den heter. 

Hei, https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/reproduksjonsmedisinsk-avdeling

Her lik videre til å laste ned app :) Fant den ved en tilfeldighet rett før jul. Trykk Les mer, deretter informasjon for pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solskinn63 skrev:

Samme her @Nyheter17 :) Venter mensen 5. Februar (som jeg selvfølgelig håper ikke kommer) og da skal jeg ringe Riksen. Aner ikke hva neste steg blir da. 

Nesten samtidig som meg 🤗

Lenge siden dere var på samtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på uttak i morgen. Da er det og lutinus-start. 

Jeg fikk ikke beskjed om når jeg skulle ta første dose, men jeg har uttak på morgenen. Tenker at det er logisk å vente til etter uttaket er over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, tekjerringa skrev:

Jeg skal på uttak i morgen. Da er det og lutinus-start. 

Jeg fikk ikke beskjed om når jeg skulle ta første dose, men jeg har uttak på morgenen. Tenker at det er logisk å vente til etter uttaket er over? 

Jeg startet etter uttaket. Det går sikkert fint om du starter etter uttak. Mest om å gjøre å få i seg hele dosen i løpet av døgnet. 

Masse lykke til i morgen! Det går nok fint 🌸 Jeg hadde en god opplevelse uten smerter 😊👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søskenønske skrev:

Jeg startet etter uttaket. Det går sikkert fint om du starter etter uttak. Mest om å gjøre å få i seg hele dosen i løpet av døgnet. 

Masse lykke til i morgen! Det går nok fint 🌸 Jeg hadde en god opplevelse uten smerter 😊👍🏼 

Fa gjør jeg og det. 😊 Satser på at det ikke er mer enn ubehagelig. Jeg har ikke gjort dette før, og håper egentlig at jeg ikke trenger å gjøre det igjen på en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skrev litt tidligere i tråden at vi skulle i gang med forsøk i Porsgrunn. Det er vi som har 1.5 forsøk bak oss i Haugesund.

Vi var på forsamtale torsdag som var. Det ble noe kluss med en blodprøve, så jeg måtte ta den på ny der. I tillegg var det fullt hos dem den første syklusen, slik at vi måtte egentlig vente. Svaret på denne blodprøven tar visst normalt mellom to og tre uker å få. Vi beregnet oss frem til at neste syklus er mannen borte (ikke mulig å endre), neste er det påske. Det så dermed ut til at første mulighet var uttak mai. Dette synes de var for lenge! Derfor ble det avtalt at jeg skulle maile når mensen kom, også skulle de ringe Oslo for å høre om blodprøvesvaret var klart (selv om det ikke var sendt til sykehuset). De ville altså presse meg inn selv om det allerede var fullt hos dem. Jeg ble derfor veldig lei meg da mensen kom i dag, noen dager før tiden. Jeg var sikker på at prøvesvaret ikke kunne være klart, og oppstart på menopur er på dag tre. Men, prøven var analysert!! Menopurdosen ble justert litt, og jeg starter å stikke på lørdag!!👏👏😍 Oi, her går det fort i svingene!😊👍

Ahh, jeg er så glad!🎉

Anonymkode: 2e6c2...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tekjerringa skrev:

Jeg skal på uttak i morgen. Da er det og lutinus-start. 

Jeg fikk ikke beskjed om når jeg skulle ta første dose, men jeg har uttak på morgenen. Tenker at det er logisk å vente til etter uttaket er over? 

Jeg har også alltid tatt første lutinus etter uttaket, de har sagt jeg kan sette den når jeg kommer meg hjem etter å ha tatt ut egg og hentet meg inn litt igjen. 

Lykke til i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skrev litt tidligere i tråden at vi skulle i gang med forsøk i Porsgrunn. Det er vi som har 1.5 forsøk bak oss i Haugesund.

Vi var på forsamtale torsdag som var. Det ble noe kluss med en blodprøve, så jeg måtte ta den på ny der. I tillegg var det fullt hos dem den første syklusen, slik at vi måtte egentlig vente. Svaret på denne blodprøven tar visst normalt mellom to og tre uker å få. Vi beregnet oss frem til at neste syklus er mannen borte (ikke mulig å endre), neste er det påske. Det så dermed ut til at første mulighet var uttak mai. Dette synes de var for lenge! Derfor ble det avtalt at jeg skulle maile når mensen kom, også skulle de ringe Oslo for å høre om blodprøvesvaret var klart (selv om det ikke var sendt til sykehuset). De ville altså presse meg inn selv om det allerede var fullt hos dem. Jeg ble derfor veldig lei meg da mensen kom i dag, noen dager før tiden. Jeg var sikker på at prøvesvaret ikke kunne være klart, og oppstart på menopur er på dag tre. Men, prøven var analysert!! Menopurdosen ble justert litt, og jeg starter å stikke på lørdag!!👏👏😍 Oi, her går det fort i svingene!😊👍

Ahh, jeg er så glad!🎉

Anonymkode: 2e6c2...33d

For en gladnyhet! Herlig å "spare inn" tre måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skrev litt tidligere i tråden at vi skulle i gang med forsøk i Porsgrunn. Det er vi som har 1.5 forsøk bak oss i Haugesund.

Vi var på forsamtale torsdag som var. Det ble noe kluss med en blodprøve, så jeg måtte ta den på ny der. I tillegg var det fullt hos dem den første syklusen, slik at vi måtte egentlig vente. Svaret på denne blodprøven tar visst normalt mellom to og tre uker å få. Vi beregnet oss frem til at neste syklus er mannen borte (ikke mulig å endre), neste er det påske. Det så dermed ut til at første mulighet var uttak mai. Dette synes de var for lenge! Derfor ble det avtalt at jeg skulle maile når mensen kom, også skulle de ringe Oslo for å høre om blodprøvesvaret var klart (selv om det ikke var sendt til sykehuset). De ville altså presse meg inn selv om det allerede var fullt hos dem. Jeg ble derfor veldig lei meg da mensen kom i dag, noen dager før tiden. Jeg var sikker på at prøvesvaret ikke kunne være klart, og oppstart på menopur er på dag tre. Men, prøven var analysert!! Menopurdosen ble justert litt, og jeg starter å stikke på lørdag!!👏👏😍 Oi, her går det fort i svingene!😊👍

Ahh, jeg er så glad!🎉

Anonymkode: 2e6c2...33d

Så bra! Utrolig kjekt at de klarte å få tid til dere😊 Da kan det se ut som vi har uttak/innsett ca samtidig i Porsgrunn 😉 Du kanskje litt tidligere enn meg. Jeg håper å få uttak mandagen i uke 7 (13.februar). Jeg starter på sprøyter på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my!! Hadde glemt at Menopur gir meg ekstremt hodepine og frykter migrene... Noen som vet om man evnt kan ta vanlige migrenemedisinene under forsøk? Jeg bruker Relpax. Ved forrige svangerskap hadde jeg migrene hele tiden de første ukene, fikk da utskrevet imigran nesespray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, LillyBe skrev:

Oh my!! Hadde glemt at Menopur gir meg ekstremt hodepine og frykter migrene... Noen som vet om man evnt kan ta vanlige migrenemedisinene under forsøk? Jeg bruker Relpax. Ved forrige svangerskap hadde jeg migrene hele tiden de første ukene, fikk da utskrevet imigran nesespray. 

Tror det er greit å bruke frem til innsett, men ikke etter at man potensielt er gravid. Jeg får migrene av primolut, jeg - veldig glad jeg er ferdig av kuren nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd å bli kvalm av synarela? Er skikkelig kvalm i dag - opplevde ikke det sist gang. Er på sprayedag 10. Står ikke noe om kvalme i pakningsvedlegget. Skikkelig ubehagelig følelse - håper ikke dette varer lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Tror det er greit å bruke frem til innsett, men ikke etter at man potensielt er gravid. Jeg får migrene av primolut, jeg - veldig glad jeg er ferdig av kuren nå! 

Ja, mener det var sånn sist! Argh...sengeliggende på sprøytedag 2 lover jo bra ;) huff... Jeg kaster opp uten migrenetabl, og er helt avhengig av å ligge musestille i mørkt rom. Ble brått bekymra for jobb neste uke... Men, men-nå er jeg i gang 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle sette inn fryse-egg i dag, men det overlevde ikke desverre. I tillegg var ventetiden for nytt ferskforsøk i mai. Så det ble to nedturer på en gang. Trodde vi fikk komme til litt kjappere når vi va i systemet, men neida, 5 mnd venting. Helt knust av all ventingen. Hører til Haukeland. 

Anonymkode: 8a498...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle sette inn fryse-egg i dag, men det overlevde ikke desverre. I tillegg var ventetiden for nytt ferskforsøk i mai. Så det ble to nedturer på en gang. Trodde vi fikk komme til litt kjappere når vi va i systemet, men neida, 5 mnd venting. Helt knust av all ventingen. Hører til Haukeland. 

Anonymkode: 8a498...6a9

Huff, så trist.. Dobbel nedtur :tristbla: du vurderer ikke å benytte deg av fritt sykehusvalg og sjekke andre sykehus? skjønner at dette må være vanskelig.. klem til deg!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Søskenønske skrev:

Huff, så trist.. Dobbel nedtur :tristbla: du vurderer ikke å benytte deg av fritt sykehusvalg og sjekke andre sykehus? skjønner at dette må være vanskelig.. klem til deg!!!

Faktisk ikke tenkt på det, takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moste skrev:

Faktisk ikke tenkt på det, takk for tipset :) 

Bare hyggelig! Om en har mulighet til å reise litt, er det iallefall verdt å sjekke 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...