Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Pås skrev (27 minutter siden):

Men da vet de ikke hva barna heter, hvor de bor, hva tanten heter, hvor de går i barnehage, hva de fikk  adventskalenderen osv., osv., ser du virkelig ikke forskjellen??

Jo, det skrev jeg ikke? Men at de er utsatt da også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (56 minutter siden):

Jo, det skrev jeg ikke? Men at de er utsatt da også. 

Alle barn er i utgangspunktet utsatt, dessverre. Heldigvis går det an å bruke hodet, og ikke servere dem på sølvfat, som visse influensere gjør.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (7 minutter siden):

Alle barn er i utgangspunktet utsatt, dessverre. Heldigvis går det an å bruke hodet, og ikke servere dem på sølvfat, som visse influensere gjør.

Det går an det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lagt ut kommentar på sin egen story på Instagram. Det burde hun ikke gjort for det hjalp ingenting. 
Typisk Julianne-kommentar om at pengene hun tjener på å dele barna til alt og alle brukes til hele familien så kommer barna til gode etc. 

Og grunnen for at alle kritiserer det er fordi influensere tjener så godt etc. 

Så absolutt ingen selvkritikk, som du ser Kristin har på sin Instagram ang dette. Neida Julianne mener at ungene bare får goder ut av dette. Akkurat som så små barn kan samtykke til noe de ikke forstår.. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt så stort hus, båt etc. Men barna mine er for mye verdt til at de er til salgs. Vi vet idag at bilder av slike influenserbarn blir brukt blandt annet i darkrooms. Jeg vil heller jobbe hardere enn å selge barna mine. Hun bør ikke prøve å forklare seg, det gjør det bare verre. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laia skrev (10 timer siden):

426 nye IG følgere akkurat i går, etter at tallene (stort sett) har vært røde over en lang periode. 

Virker veldig suspekt synes jeg. Har ikke også IG kontoen vært satt til privat etter den forrige fadesen med adventskalenderen?8F9D1203-7A02-4287-833F-B54700B6EE6F.thumb.png.e685e75558f9865a2c3ebb48aec8c6a7.png

Kilde: socialblade.com

Sendt deg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
SigridElise skrev (1 time siden):

Hun har lagt ut kommentar på sin egen story på Instagram. Det burde hun ikke gjort for det hjalp ingenting. 
Typisk Julianne-kommentar om at pengene hun tjener på å dele barna til alt og alle brukes til hele familien så kommer barna til gode etc. 

Og grunnen for at alle kritiserer det er fordi influensere tjener så godt etc. 

Så absolutt ingen selvkritikk, som du ser Kristin har på sin Instagram ang dette. Neida Julianne mener at ungene bare får goder ut av dette. Akkurat som så små barn kan samtykke til noe de ikke forstår.. 

Kristin sitt innlegg på ig var bra. I tillegg, som du sier, hun tar til seg kritikk på en god måte. Dette kan mange lære av 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (1 time siden):

Henriktroy klinker til igjen:

Screenshot_20230110-175124.thumb.png.2173ebaaf54146df1a2ff2de23380b08.png

Kilde: henriktroy på Instagram 

https://www.instagram.com/p/CnPcd3ZKCx0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Igjen er det vanskelig å finne ord, i alle fall uten å bryte KGs regler.  Jeg tror det er svært få som synes denne influenserjobben er skummel… For meg får de bare fortsette å utlevere seg selv, hadde aldri valgt det selv uansett hvor mye penger det hadde gitt, men de er voksne og får stå for konsekvensene som de antagelig ikke har sett alt av ennå. Men det er noe helt annet å utlevere andre som har rett på et privatliv og som nå ikke er i stand til å ta dette valget. 
Også skriver hun som dette er den eneste jobben man kan ha for å forsørge familien sin? Altså man vet jo ikke om man skal le eller grine… Å ja vi er fryktelig misunnelige på de som bruker barna sine for å tjene til livets opphold, det er virkelig drømmen for de fleste av oss🙃

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG sier jeg bare. I om ikke annet et ytterligere bevis at barna må beskyttes mot sine egne foreldre… Er det mulig! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

Igjen er det vanskelig å finne ord, i alle fall uten å bryte KGs regler.  Jeg tror det er svært få som synes denne influenserjobben er skummel… For meg får de bare fortsette å utlevere seg selv, hadde aldri valgt det selv uansett hvor mye penger det hadde gitt, men de er voksne og får stå for konsekvensene som de antagelig ikke har sett alt av ennå. Men det er noe helt annet å utlevere andre som har rett på et privatliv og som nå ikke er i stand til å ta dette valget. 
Også skriver hun som dette er den eneste jobben man kan ha for å forsørge familien sin? Altså man vet jo ikke om man skal le eller grine… Å ja vi er fryktelig misunnelige på de som bruker barna sine for å tjene til livets opphold, det er virkelig drømmen for de fleste av oss🙃

Nei, skummel er den ikke (for andre enn influenserbarna), og særlig nytt er fenomenet influenser heller ikke. Heldigvis har vi her på berget sunn skepsis, og vi stiller kritiske spørsmål framfor blindt å heie på folk uansett hva de gjør. Det er feks ikke alt som er girl power.

Influensere som eksponerer barn og fremmer kroppspress og skjønnhetstyranni har jeg ikke noe til overs for uansett hvordan Pilotfrue forsøker å vri og vrenge på virkeligheten.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig at jeg bare er fattig og dum, da jeg ikke bruker mine barn i reklame. Men noen sier meg at min mini heller vil ha sin rett til å danne sin egen digitale identitet, fremfor å få en iPhone som 5 åring. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (3 minutter siden):

Huff og huff, forstår de ikke hvor lite intelligente de fremstår? 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oppleves-som-yrkesforbud/15383415/

Sånn går det når man faktisk ikke aner hva man snakker om og i tillegg er desperat etter å beskytte inntektskilden sin. De må ha hjernevasket seg selv. Eller hverandre. Fremstår som 13-åringer. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrottefar skrev (På 9.1.2023 den 22.46):

Ja, men han rører ikke CBE/LKE

Han rører ingen av vennene sine. LKE å Mads er gamle kollegaer(begge fotballspillere i eliteserien) En haug av felles bekjente/venner og felles nettverk.  Han har aldri kritisert Erik follestad heller for eksponering av barn 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (9 timer siden):

Huff og huff, forstår de ikke hvor lite intelligente de fremstår? 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oppleves-som-yrkesforbud/15383415/

Det "fine" med at de sier dette er at det bare belyser hvor viktig det er å få på plass et regel- og lovverk som beskytter barn av influencere mot eksponering. "Værstingene" av mammabloggerne forstår tydeligvis virkelig ikke problemet, det er jo derfor de gjør som de gjør. De klarer ikke å ta til seg kunnskap om dette heller - på tross av at en voksende samfunnsstemme med fagfolk uttaler seg, og advarer. 

De fremstår helt uimottagelige for å lytte til kripos, unicef og andre. Fullstendig ignorante og veldig lite opplyste. Og da er det jo viktig at andre voksne "tar ansvar" tenker jeg. Slik Venstre ønsker å gjøre nå. 

Måten Julianne, Ulrik og Nyhus svarer på dette utspillet fra Venstre understreker bare hvorfor det er viktig å løfte dette opp politisk nå (endelig btw. Takk Venstre!) 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio-lio skrev (8 timer siden):

Han rører ingen av vennene sine. LKE å Mads er gamle kollegaer(begge fotballspillere i eliteserien) En haug av felles bekjente/venner og felles nettverk.  Han har aldri kritisert Erik follestad heller for eksponering av barn 

Jeg kan forstå at det ville vært vanskelig å gå direkte på folk man kjenner (særlig hvis man har en fin bil som man er glad i), men jeg tenker at han jo indirekte kritiserer disse ved å så høylytt kritisere andre for akkurat det samme som de gjør. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...