Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Daisy_B skrev (1 time siden):

Disse menneskene er så ekstremt pretensiøse og pompøse at det blir helt latterlig 😂 Og de ser det ikke selv, engang.

Hvis de har et såpass stort og brennende ønske om å fremstå som velstående, så bør de også forsøke å tilegne seg evnen til å være litt diskrét og ha klasse og stil. Men neida, her er det bare å kjøre på og være mest mulig flashy. Det er ingenting i deres økonomiske bilde som tilsier at de skal føre en sånn livsstil som de forsøker å selge inn, og det gjør det bare enda mer tryhard.

At influensere bruker barna sine for å tjene penger er ille nok i seg selv, og når det gjøres på denne måten - utelukkende for å provosere og få oppmerksomhet - er det bare helt forkastelig. 

Måtte de få omgangssyke i julen. De "voksne", altså. 

Det er jo slik disse bedriftene fungerer, da penger styrer det hele. Skamløst og uetisk på alle måter. Nå blir det straks private kontoer på Instagram for å holde på følgere, og runddansen fortsetter. Folks nysgjerrighet er grunnen til at dette får fortsette uten særlig konsekvenser, annet enn å måtte legge seg flat en gang i blant. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babushka skrev (14 timer siden):

Kjøper ikke nyeste til meg selv engang selv om jeg har råd til det. De er jo overpriset og den nest nyeste modellen synker alltid i pris når ny lanseres. 

Det stemmer ikke helt når det gjelder iPhone, lenger. iPhone 13 koster kanskje en tusenlapp mindre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (8 timer siden):

Hvilke apper trenger man med iphone? Aldri hatt iPhone, og har en haug apper.. eller mulig jeg misforsto deg her😆

Jeg har ikke iPhone men en billig xamio til 3000 kr og har en haug med apper 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Men jeg håper folk nå avfølger dem. Makten ligger hos følgerne, og man må ikke gi sånt tull oppmerksomhet, men kan heller forlate kanalen i stillhet.»

Sitat Kristin Gjelsvik

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/toaringen-fikk-iphone-i-julekalenderen-helt-forkastelig/15327228/

Kristin Gjelsvik tar ikke sin egen oppfordring til følge ser fremdeles ut som hun følger pilotfrue. Ser heller ikke ut som pilotfrue har mistet særlig følgere. Litt skuffende og viser bare at de kan gjøre som de vil helt uten konsekvenser. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (20 minutter siden):

Ser heller ikke ut som pilotfrue har mistet særlig følgere.

Hun har da mistet 637 følgere den siste uken, og det er et betydelig antall, særlig for en ikke veldig stor influenser. Gjetter på at flere følger etter.

Om stuntet deres får konsekvenser er vel for tidlig å si. Det er jo heller ikke ulovlig, det de har gjort.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (21 minutter siden):

«Men jeg håper folk nå avfølger dem. Makten ligger hos følgerne, og man må ikke gi sånt tull oppmerksomhet, men kan heller forlate kanalen i stillhet.»

Sitat Kristin Gjelsvik

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/toaringen-fikk-iphone-i-julekalenderen-helt-forkastelig/15327228/

Kristin Gjelsvik tar ikke sin egen oppfordring til følge ser fremdeles ut som hun følger pilotfrue. Ser heller ikke ut som pilotfrue har mistet særlig følgere. Litt skuffende og viser bare at de kan gjøre som de vil helt uten konsekvenser. 

Tror mange liker og bli provosert, at det er derfor de følger ulike influencere. 

Må si jeg er overrasket at hun følger henne med hennes utsagn 🥴 men hun er vel som andre influencere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (10 minutter siden):

Hun har da mistet 637 følgere den siste uken, og det er et betydelig antall, særlig for en ikke veldig stor influenser. Gjetter på at flere følger etter.

Om stuntet deres får konsekvenser er vel for tidlig å si. Det er jo heller ikke ulovlig, det de har gjort.

Med konsekvenser mente jeg merkbart mindre følgere som i titusen vis ikke noen skarve 100. Hun har da fremdeles 70 000 og Kristin Gjelsvik er en av de🤷‍♀️De fleste som velger avfølge har vel gjort det allerede tenker jeg. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (2 minutter siden):

Med konsekvenser mente jeg merkbart mindre følgere som i titusen vis ikke noen skarve 100. Hun har da fremdeles 70 000 og Kristin Gjelsvik er en av de🤷‍♀️De fleste som velger avfølge har vel gjort det allerede tenker jeg. 

Ikke vet jeg hva en influenser skulle foretatt seg for å miste flere titusen følgere😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (2 minutter siden):

Ikke vet jeg hva en influenser skulle foretatt seg for å miste flere titusen følgere😅

Nei, de kan stort sett gjøre som de vil når folk er hodeløse høns. Men denne saken har fått såpass stor oppmerksomhet og de fleste er jo mildt sagt litt mettet av henne nå, likevel fortsetter de og følge. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som følger henne, hvorfor gjør dere det? Jeg tenker vi alle har et ansvar i forhold til hva slags samfunn vi ønsker oss. Jeg har selv med årene blitt veldig bevisst på dette med hvilke roller folk fyller i arbeidslivet. Fra vaskepersonalet der jeg jobbet som vasker fra jeg kommer til jeg går på kontoret og i gangene våres. Sykepleiere på intensiven som redder små barn med å overvåke dem natt og dag. miljøterapeuter som står i tøffe situasjoner med krevende brukere time etter time. Politiansatte som mottar hets og sjikane hver lørdag kveld utpå Byen fra fulle folk. Lærere som håndterer klasser med umotiverte og trøblete elever og sliter seg helt ut. Alle disse tjener helt greit, men langt i fra mye. Innsatsen de gjør er enorm sammenlignet med samtlige influencere. Lønnen er ikke deretter. 
 

« Pilotfrue» ( for et navn!) høster vel ingen respekt hos den gjengse nordmann? Dere må ikke tro jeg er sjalu. Bor selv i en leilighet til over 20 mill i Oslo og det er fordi jeg har en samboer som jobber hardt fra morgen til kveld med sitt eget firma. Jeg har ønsket at han jobber mindre og at vi kan gå ned på levestandard. For jeg synes ikke pengene er verdt det. For penger er ikke alt. Men i det minste fortjener min samboer de pengene, for han jobber umenneskelig hardt for dem. Og jeg er selv ansatt i det offentlige og har vært nær utbrent flere ganger, men har gjort grep så jeg har kunnet fortsette å jobbe. Føler på et ansvAr. At jeg betyr noe, utgjør en forskjell. Jeg vet ikke om jeg hadde følt på noe stolthet ved å være influencer. For hva bidrar de med? 
 

De eksponerer seg selv og sin luksus.

De oppfordrer til å KJØPE. Akkurat det vi ønsker mindre av, bruk og kast kultur. 
 

De fremmer at det du er, er viktigere enn det du gjør. Du er rik og gift med en viss person( f. Eks en pilot) og derfor verdt å følge, i motsetning til andre som kanskje bor i en to-roms og er gift med en rørlegger. 
 

Du legger føringer for unge jenter at det er status å hekte seg på rett mann ( gjerne innen et statusyrke) , eksponere det ( som hele bloggen til PILOTFRUE i utgangspunktet var en referanse til) og tjene penger på det. 
 

Det er utdatert. Det er kvinneundertrykkende. Og ikke minst er det verdimessig forkastelig. Hvordan dere kan støtte opp om dette forstår jeg ikke. Enten ønsker dere det livet selv, eller dere har ikke sett verdien av det hardtarbeidende yrkesutøvere faktisk bidrar med til AS Norge kontra «Pilotfrue» og hennes likesinnede. Når dere leser at hun skal ha betalt for et intervju med tv2 rundt dette mobilhysteriet, altså å uttale seg, så forstår dere vel at dette har gått for langt? Det er kun deg og meg som kan utslette disse figurene fra mediebildet. Du og jeg bestemmer. Oppfordrer dere så inderlig til å ta ansvar, så unge kvinner velger å bruke kunnskapen sin og egenskapene sine på en god måte, som vil komme alle til gode. Pilotfrue forderver AS Norge. Håper dere ser det snart. 

  • Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFO skrev (4 timer siden):

Håper med dette at alle som følger denne familien for Gud vet hvilken grunn, slutter med det nå. De sprer hverken juleglede, inspirasjon eller kreativitet. De er to mennesker som forstår minimalt av samfunnet og som tjener godt på å gjøre verden til et litt dårligere sted. 

Dette!! 👏🏼

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (15 minutter siden):

Dere som følger henne, hvorfor gjør dere det? Jeg tenker vi alle har et ansvar i forhold til hva slags samfunn vi ønsker oss. Jeg har selv med årene blitt veldig bevisst på dette med hvilke roller folk fyller i arbeidslivet. Fra vaskepersonalet der jeg jobbet som vasker fra jeg kommer til jeg går på kontoret og i gangene våres. Sykepleiere på intensiven som redder små barn med å overvåke dem natt og dag. miljøterapeuter som står i tøffe situasjoner med krevende brukere time etter time. Politiansatte som mottar hets og sjikane hver lørdag kveld utpå Byen fra fulle folk. Lærere som håndterer klasser med umotiverte og trøblete elever og sliter seg helt ut. Alle disse tjener helt greit, men langt i fra mye. Innsatsen de gjør er enorm sammenlignet med samtlige influencere. Lønnen er ikke deretter. 
 

« Pilotfrue» ( for et navn!) høster vel ingen respekt hos den gjengse nordmann? Dere må ikke tro jeg er sjalu. Bor selv i en leilighet til over 20 mill i Oslo og det er fordi jeg har en samboer som jobber hardt fra morgen til kveld med sitt eget firma. Jeg har ønsket at han jobber mindre og at vi kan gå ned på levestandard. For jeg synes ikke pengene er verdt det. For penger er ikke alt. Men i det minste fortjener min samboer de pengene, for han jobber umenneskelig hardt for dem. Og jeg er selv ansatt i det offentlige og har vært nær utbrent flere ganger, men har gjort grep så jeg har kunnet fortsette å jobbe. Føler på et ansvAr. At jeg betyr noe, utgjør en forskjell. Jeg vet ikke om jeg hadde følt på noe stolthet ved å være influencer. For hva bidrar de med? 
 

De eksponerer seg selv og sin luksus.

De oppfordrer til å KJØPE. Akkurat det vi ønsker mindre av, bruk og kast kultur. 
 

De fremmer at det du er, er viktigere enn det du gjør. Du er rik og gift med en viss person( f. Eks en pilot) og derfor verdt å følge, i motsetning til andre som kanskje bor i en to-roms og er gift med en rørlegger. 
 

Du legger føringer for unge jenter at det er status å hekte seg på rett mann ( gjerne innen et statusyrke) , eksponere det ( som hele bloggen til PILOTFRUE i utgangspunktet var en referanse til) og tjene penger på det. 
 

Det er utdatert. Det er kvinneundertrykkende. Og ikke minst er det verdimessig forkastelig. Hvordan dere kan støtte opp om dette forstår jeg ikke. Enten ønsker dere det livet selv, eller dere har ikke sett verdien av det hardtarbeidende yrkesutøvere faktisk bidrar med til AS Norge kontra «Pilotfrue» og hennes likesinnede. Når dere leser at hun skal ha betalt for et intervju med tv2 rundt dette mobilhysteriet, altså å uttale seg, så forstår dere vel at dette har gått for langt? Det er kun deg og meg som kan utslette disse figurene fra mediebildet. Du og jeg bestemmer. Oppfordrer dere så inderlig til å ta ansvar, så unge kvinner velger å bruke kunnskapen sin og egenskapene sine på en god måte, som vil komme alle til gode. Pilotfrue forderver AS Norge. Håper dere ser det snart. 

Veldig godt skildret!  Jeg tipper at brorparten av hennes 70 000 følgere ikke er å finne her inne på KG, og dermed ikke leser ditt innlegg, dessverre. 

Skulle ønske det snart kunne bli en slags «avfølgingsfolkeaksjon» av influencere av denne sorten (jeg kaller det shitfluencere). 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (8 minutter siden):

Veldig godt skildret!  Jeg tipper at brorparten av hennes 70 000 følgere ikke er å finne her inne på KG, og dermed ikke leser ditt innlegg, dessverre. 

Skulle ønske det snart kunne bli en slags «avfølgingsfolkeaksjon» av influencere av denne sorten (jeg kaller det shitfluencere). 

Det er bare å begynne og nominere, laget en tråd om dette, men null respons så tror ikke folk er så gira. 🤣🤷‍♀️
 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1637864-influencere-verdt-å-følgeavfølge/#comment-31119524

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bingo Bongo skrev (20 timer siden):

Jeg er fremdeles litt usikker på om de dro det litt for langt denne gangen og faktisk kjenner på skam, eller om de bare ler hele veien til banken. 

De balanserer på en veldig tynn line i hvertfall...

Jeg tviler på at paret føler skam for dette, tror ikke de evner å se hvor feil det er. Men det kan hende de er stressa fordi stuntet slo feil, og hvis mange nok avfølger kan det gi mindre penger på konto. Har inntrykk av at penger er det eneste de bryr seg om, hvilke signaler de sender og hvordan de fremstiller seg tror jeg de gir fullstendig blaffen i.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (19 timer siden):

Hvilke apper trenger man med iphone? Aldri hatt iPhone, og har en haug apper.. eller mulig jeg misforsto deg her😆

Er tegneapper barnet bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (21 minutter siden):

Er tegneapper barnet bruker

Fremdeles forvirret. Som bare er tilgjengelig på iphone? Hadde gitt ungene fargeblyanter og tegneblokk fremfor å betale svimlende summer for en overpriset mobil. Uansett, verdiene bloggerparet viser er helt på jordet og føyer seg inn i rekken av merkelige og hodeløse valg influensere tar. Dette paret overrasker meg ikke lenger og jeg håper mange følgere avfølger.

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror hele greiene var ett stunt. Lenge siden de har vært i media og trengte vell å få smurt ansiktet utover alle tabloid blader og magasiner igjen… tragisk i en verden hvor folk sitter å må velge mellom mat eller varme 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (1 time siden):

Fremdeles forvirret. Som bare er tilgjengelig på iphone? Hadde gitt ungene fargeblyanter og tegneblokk fremfor å betale svimlende summer for en overpriset mobil. Uansett, verdiene bloggerparet viser er helt på jordet og føyer seg inn i rekken av merkelige og hodeløse valg influensere tar. Dette paret overrasker meg ikke lenger og jeg håper mange følgere avfølger.

Det kommer an på nivået til barnet 

Nå får alle mine barn mobil når de fyller 6 år men kun et barn som har fått iPhone nettopp pga nivået hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattelistene på tv2.no viser at piloten tjener i overkant av 600k i året, og hun 500k. 
Det er jo helt vanlig årsinntekt for en husholdning. Jeg forstår ikke hvordan de kan leve slik de gjør? Vi tjener ca 100k mer enn de i året, og hadde blitt ruinert i løpet av en måned om vi skulle holdt tritt med det forbruket 😅

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...