Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Ser hun nusser på Sandra Borch på Instastories 😁. Tydelig at hun koser seg på fest på God morgen Norges jubileum.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Ser hun nusser på Sandra Borch på Instastories 😁. Tydelig at hun koser seg på fest på God morgen Norges jubileum.

Det der var bare fryktelig pinlig :overrasket:

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Cati skrev:

Legitimerer du feilsikring av små barn i bil fordi «andre gjør det»? Det gjør ikke saken mindre alvorlig at du påpeker at andre med barn heller ikke har giddet sette seg inn i noe så enkelt som ordentlig sikring av barn i bil.

Nope, det gjør jeg ikke. Det JEG gjør som muligens andre her IKKE gjør er å ikke baksnakke og slenge med leppa til ANDRE enn de det faktisk gjelder. Derfor lar jeg også være å slenge med leppa til mine venner om at «den og den» ikke sikrer barnet sitt i bilen, for så å LA VÆR å faktisk fortelle det til de det gjelder. Dere er så flinke her til å påpeke feil, men flesteparten sier vel heller faktisk ikke ifra til Julianne og Ulrik om risikoen de tar. Er så lett å kaste rundt seg med drit, enn å faktisk si det til de det gjelder. Så siden jeg ikke tar på meg det ansvaret med å peke på alle i barnehagen som ikke sikrer barnet sitt uten boblejakke (noe jeg også GJØR innimellom, skyt meg gjerne☺️), så går jeg faktisk ikke rundt til mine venner og familie og påpeker at «den og den» ikke sikrer barnet sitt. Da hadde jeg sagt ifra til de personene det GJELDER først. Legitimerer ikke noe som helst, og for å være helt ærlig så orker eller gidder jeg ikke å gå rundt å være sikrings-vakt for alle andre. Skyt meg for det også ☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lilje blomst skrev:

Nope, det gjør jeg ikke. Det JEG gjør som muligens andre her IKKE gjør er å ikke baksnakke og slenge med leppa til ANDRE enn de det faktisk gjelder. Derfor lar jeg også være å slenge med leppa til mine venner om at «den og den» ikke sikrer barnet sitt i bilen, for så å LA VÆR å faktisk fortelle det til de det gjelder. Dere er så flinke her til å påpeke feil, men flesteparten sier vel heller faktisk ikke ifra til Julianne og Ulrik om risikoen de tar. Er så lett å kaste rundt seg med drit, enn å faktisk si det til de det gjelder. Så siden jeg ikke tar på meg det ansvaret med å peke på alle i barnehagen som ikke sikrer barnet sitt uten boblejakke (noe jeg også GJØR innimellom, skyt meg gjerne☺️), så går jeg faktisk ikke rundt til mine venner og familie og påpeker at «den og den» ikke sikrer barnet sitt. Da hadde jeg sagt ifra til de personene det GJELDER først. Legitimerer ikke noe som helst, og for å være helt ærlig så orker eller gidder jeg ikke å gå rundt å være sikrings-vakt for alle andre. Skyt meg for det også ☺️

Slapp av, de følger godt med her inne - så man kan fint skrive beskjeder til de her👌🏻

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Birdo skrev:

Slapp av, de følger godt med her inne - så man kan fint skrive beskjeder til de her👌🏻

Og de ler garantert av alt alle skal påpeke om de hele tiden. Som ikke er gode tips, men heller angrep ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gazpacho
3 timer siden, Lilje blomst skrev:

Nope, det gjør jeg ikke. Det JEG gjør som muligens andre her IKKE gjør er å ikke baksnakke og slenge med leppa til ANDRE enn de det faktisk gjelder. Derfor lar jeg også være å slenge med leppa til mine venner om at «den og den» ikke sikrer barnet sitt i bilen, for så å LA VÆR å faktisk fortelle det til de det gjelder. Dere er så flinke her til å påpeke feil, men flesteparten sier vel heller faktisk ikke ifra til Julianne og Ulrik om risikoen de tar. Er så lett å kaste rundt seg med drit, enn å faktisk si det til de det gjelder. Så siden jeg ikke tar på meg det ansvaret med å peke på alle i barnehagen som ikke sikrer barnet sitt uten boblejakke (noe jeg også GJØR innimellom, skyt meg gjerne☺️), så går jeg faktisk ikke rundt til mine venner og familie og påpeker at «den og den» ikke sikrer barnet sitt. Da hadde jeg sagt ifra til de personene det GJELDER først. Legitimerer ikke noe som helst, og for å være helt ærlig så orker eller gidder jeg ikke å gå rundt å være sikrings-vakt for alle andre. Skyt meg for det også ☺️

Julianne har jo stengt kommentarfeltet. Det er ikke særlig mange som ønsker å bryte anonymiteten sin og kontakte henne under fullt navn. Man risikerer tross alt bli hengt ut foran hele Norge uten sjanse til å forsvare seg. Her snakker vi tross alt om en type mennesker (bloggere) som mener at alt annet enn ros - er hets og hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gazpacho skrev:

Julianne har jo stengt kommentarfeltet. Det er ikke særlig mange som ønsker å bryte anonymiteten sin og kontakte henne under fullt navn. Man risikerer tross alt bli hengt ut foran hele Norge uten sjanse til å forsvare seg. Her snakker vi tross alt om en type mennesker (bloggere) som mener at alt annet enn ros - er hets og hat.

Ja, er vel akkurat derfor jeg ikke har sendt de en melding. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gazpacho skrev:

Julianne har jo stengt kommentarfeltet. Det er ikke særlig mange som ønsker å bryte anonymiteten sin og kontakte henne under fullt navn. Man risikerer tross alt bli hengt ut foran hele Norge uten sjanse til å forsvare seg. Her snakker vi tross alt om en type mennesker (bloggere) som mener at alt annet enn ros - er hets og hat.

Vel, hvis alle som da sier (sier ikke at du er en av de) at jeg for eksempel har et ansvar om å påpeke det ovenfor de jeg ser i barnehagen som ikke sikrer barna sine godt nok, så syns jeg vel at man da også skal kunne sende de en mail eller melding på Instagram eller whatever fits you, for å informere om at de utsetter barnet sitt for fare. Det blir så dobbeltmoralsk å sitte å peke finger på de som ikke sier ifra om de ser det foran seg ute i det «vanlige» liv, men allikevel finner på unnskyldninger for å IKKE si ifra til en blogger via sosiale medier at det de gjør er SÅ farlig at det er helt krise.. mener nå jeg. Er vel viktigere å legge en hånd over barnet deres enn å være redd for at bloggeren skal sverte navnet ditt?😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
1 time siden, Lilje blomst skrev:

Vel, hvis alle som da sier (sier ikke at du er en av de) at jeg for eksempel har et ansvar om å påpeke det ovenfor de jeg ser i barnehagen som ikke sikrer barna sine godt nok, så syns jeg vel at man da også skal kunne sende de en mail eller melding på Instagram eller whatever fits you, for å informere om at de utsetter barnet sitt for fare. Det blir så dobbeltmoralsk å sitte å peke finger på de som ikke sier ifra om de ser det foran seg ute i det «vanlige» liv, men allikevel finner på unnskyldninger for å IKKE si ifra til en blogger via sosiale medier at det de gjør er SÅ farlig at det er helt krise.. mener nå jeg. Er vel viktigere å legge en hånd over barnet deres enn å være redd for at bloggeren skal sverte navnet ditt?😉

Jeg er ikke en av dem nei :) Bare forklarer hvorfor folk flest sier det her på KG i steden for direkte til bloggeren det angår. I det virkelige liv så kunne det ikke falle meg inn å være politi ovenfor andre privatpersoner. Det er så mange grunner til at ting er sånn eller slik. Dersom man er helt firkantet og rigid på alle regler så må man jo heller prise seg lykkelig for at man aldri har måtte lage kompromisser eller svelget kameler. Men jeg syns det er to vidt forskjellige ting når en privatperson hufser en boblejakkekledt unge inn i bilen når de er 20 min for sent ute til fotballtreningen, og det å legge ut bilder på offentlig internett i ro og mak av en boblejakkekledd unge i bilen samtidig som man har Påvirker som yrke. Ser du forskjellen?

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lilje blomst skrev:

Vel, hvis alle som da sier (sier ikke at du er en av de) at jeg for eksempel har et ansvar om å påpeke det ovenfor de jeg ser i barnehagen som ikke sikrer barna sine godt nok, så syns jeg vel at man da også skal kunne sende de en mail eller melding på Instagram eller whatever fits you, for å informere om at de utsetter barnet sitt for fare. Det blir så dobbeltmoralsk å sitte å peke finger på de som ikke sier ifra om de ser det foran seg ute i det «vanlige» liv, men allikevel finner på unnskyldninger for å IKKE si ifra til en blogger via sosiale medier at det de gjør er SÅ farlig at det er helt krise.. mener nå jeg. Er vel viktigere å legge en hånd over barnet deres enn å være redd for at bloggeren skal sverte navnet ditt?😉

Kall det gjerne dobbeltmoralsk, men det faller meg fortsatt mer naturlig å lede inn til en samtale om bilsikring dersom jeg ser foreldre sikre barnet sitt uforsvarlig i barnehagen, enn å sende to influencere en melding som jeg ikke har noe kjenskap til. Dessuten må man tenke seg godt om iforhold til hvordan man skal formulere seg for å ikke peke finger eller virke som mammapoliti om man skal sende de en melding. Noe som er ganske vanskelig, da det ikke finnes så veldig mange måter å formulere dette på skriflig. En muntlig samtale derimot, ville vært mye lettere. 
men du mener vel kanskje at jeg skal ringe dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Karen123456789 skrev:

Kall det gjerne dobbeltmoralsk, men det faller meg fortsatt mer naturlig å lede inn til en samtale om bilsikring dersom jeg ser foreldre sikre barnet sitt uforsvarlig i barnehagen, enn å sende to influencere en melding som jeg ikke har noe kjenskap til. Dessuten må man tenke seg godt om iforhold til hvordan man skal formulere seg for å ikke peke finger eller virke som mammapoliti om man skal sende de en melding. Noe som er ganske vanskelig, da det ikke finnes så veldig mange måter å formulere dette på skriflig. En muntlig samtale derimot, ville vært mye lettere. 
men du mener vel kanskje at jeg skal ringe dem?

Ja, du tror virkelig jeg mener du skal ringe dem?😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte melding direkte på instagram til henne for en stund siden. Bare påpekte dette med å stramme seler. Prøvde å skrive så hyggelig og høflig jeg kunne, for det er jo absolutt ikke noe stygt eller frekt ment- kan hende de ikke vet helt hva som er stramt nok feks? Mange førstegangsfødende som er veldig usikre på alt sammen! Jeg henviste vel også til trygg trafikk og bilstol gruppa/bloggen. 

Hadde sagt akkurat det samme til noen andre om jeg hadde observert det :) føler meg heller ikke som mammapoliti for å spre informasjon om sikring av barn i bil. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lilje blomst skrev:

Og de ler garantert av alt alle skal påpeke om de hele tiden. Som ikke er gode tips, men heller angrep ☺️

Vel, om de ler av tips som faktisk gjelder liv og død for barnet deres så sier det absolutt alt om de - og det er ingenting postivit. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 18.30, Minipilla skrev:

Nei Julianne. Du setter ikke barnet først. Du setter deg selv og din egentid først. De tingene du «unner deg» hver uke er de tingene andre mammaer kanskje unner seg en gang i året. Da kan man snakke om å unne seg noe. Når man ukentlig går til frisør, manikyr, trening på dagtid, take away og restaurant besøk da er det ikke å unne seg lengre. Jeg har helt sluttet å lese bloggen for det provoserer så vannvittig. Nå brukes den heller som skrekkeksempel på hvordan man ikke skal oppføre seg. 

Amen.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.10.2019 den 13.08, Lilje blomst skrev:

Og de ler garantert av alt alle skal påpeke om de hele tiden. Som ikke er gode tips, men heller angrep ☺️

De må jo gjerne le av det... jeg personlig ler ikke av at folk ikke sikrer barna ordentlig i bilen. Det er faktisk ikke noe hokus pokus og burde være overkommelig å få til både for piloten og frua.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Cati skrev:

De må jo gjerne le av det... jeg personlig ler ikke av at folk ikke sikrer barna ordentlig i bilen. Det er faktisk ikke noe hokus pokus og burde være overkommelig å få til både for piloten og frua.

De ler nok fordi alle skal peke finger, mens de egentlig sitter på riktig informasjon. Mener ikke at de ler når de gjør en reell feil. Jeg velger å tro at de egentlig vet, og at bildet ikke viser hele sannheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du legger ut videoer av feil sikring av barnet sitt for å skape blest, setter de jo faktisk sin egen PR-kåthet så langt over barnet at det er til å gremmes av! 
om de tok av jakken og strammet selene før de kjørte til barnehagen er jo det veldig bra for barnet! 
men de er influencere, dermed kan andre folk som ikke har sjekket opp enda tro at det er ok å kjøre med store jakker. Eller tro at selene ikke må strammes så mye som de faktisk må for at barnet skal sikrer skikkelig. 
har sett flere ganger hvor selene hans ikke har vært stramme nok når de kjører, det er jo farlig. 
så for meg virker det som de ikke har lest seg opp på riktig sikring av barn i bil. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...