Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Klink skrev:

Selvfølgelig vil man forklare seg når noen kommer med kritikk og beskyldninger. Hva er galt med det? 

Skal de bare ta i mot og legge seg flat  hele tiden? Da må man jammen godta mye ufortjent dritt. 

Hva mener du er ufortjent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Klink skrev:

Screenshot_20191016_102055_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20191016_101826_com.android.chrome.jpg

Dette er eksempler på ufortjent dritt. I tillegg se på modereringen. Spekulasjoner blant annet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nomaden skrev:

Ja, for hvem er det som spør hver eneste bidige uke om "hvordan hun har det" ?

Det har jeg også lurt på? I flere år faktisk, hun har alltid med det

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sluttet å lese pilotfrue, synes det er så dårlig innhold i bloggen, rett og slett kjedelig. Da føler jeg ikke for å støtte bedriften hennes lenger..er hun fortsatt en av Norges mest leste blogger? Eller har hun mistet flere lesere? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillyvally skrev:

Jeg har egentlig sluttet å lese pilotfrue, synes det er så dårlig innhold i bloggen, rett og slett kjedelig. Da føler jeg ikke for å støtte bedriften hennes lenger..er hun fortsatt en av Norges mest leste blogger? Eller har hun mistet flere lesere? 

Jeg har inntrykk av at hun nok har tapt noen lesere. Bloggen har tapt seg en del etter at sønnen ble født, og da tenker jeg ikke på at hun har blogget mindre, men heller på at kvaliteten på innleggene er blitt dårlige. Den gikk fra å være en jordnær og ærlig blogg, med lange, fine innlegg, til å bli en ganske så overfladisk blogg, med mye meningsløst innhold og mye reklame. Jeg synes det er flott at hovedfokuset hennes har vært på han - det skal det jo være når man får barn - men nå som gutten har begynt i barnehage, burde kvaliteten blitt mye bedre. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg hvor mye de har sønnen i barnehagen. Men skjønner ikke når Ulrik har fri fra jobb i flere dager, at de ikke tar fri sønnen fra barnehagen i noen av dem dagene da? Kan være de gjør det, men hvis de ikke gjør det, som det ser ut til på bloggen. Tenker på alle de lunsj datene de har når han er hjemme. Skjønner de vil ha et par dager sammen alene når han er hjemme, men ta fri gutten noen av dem dagene Ulrik er hjemme, håper jeg de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
59 minutter siden, Jeey skrev:

Nå vet ikke jeg hvor mye de har sønnen i barnehagen. Men skjønner ikke når Ulrik har fri fra jobb i flere dager, at de ikke tar fri sønnen fra barnehagen i noen av dem dagene da? Kan være de gjør det, men hvis de ikke gjør det, som det ser ut til på bloggen. Tenker på alle de lunsj datene de har når han er hjemme. Skjønner de vil ha et par dager sammen alene når han er hjemme, men ta fri gutten noen av dem dagene Ulrik er hjemme, håper jeg de gjør. 

Ja det er rart hvordan bloggere snakker om de elsker de fleksible dagene sine og det å være sin egen sjef. For de fleste av dem stapper barna sine i barnehagen 40 timer i uka fra de fyller ett år. De jeg kjenner går ned i stilling, de tilpasser arbeidsdagene, bruker besteforeldre osv for å kunne gi småbarna kortere dager. Men bloggere, nei da, de er mest opptatte av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
52 minutter siden, Gazpacho skrev:

Ja det er rart hvordan bloggere snakker om de elsker de fleksible dagene sine og det å være sin egen sjef. For de fleste av dem stapper barna sine i barnehagen 40 timer i uka fra de fyller ett år. De jeg kjenner går ned i stilling, de tilpasser arbeidsdagene, bruker besteforeldre osv for å kunne gi småbarna kortere dager. Men bloggere, nei da, de er mest opptatte av seg selv.

Ja det er den berømte bloggbobla, hvor de blir så navlebeskuende at ikke noe annet betyr noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jeey skrev:

Nå vet ikke jeg hvor mye de har sønnen i barnehagen. Men skjønner ikke når Ulrik har fri fra jobb i flere dager, at de ikke tar fri sønnen fra barnehagen i noen av dem dagene da? Kan være de gjør det, men hvis de ikke gjør det, som det ser ut til på bloggen. Tenker på alle de lunsj datene de har når han er hjemme. Skjønner de vil ha et par dager sammen alene når han er hjemme, men ta fri gutten noen av dem dagene Ulrik er hjemme, håper jeg de gjør. 

Har han ikke akkurat startet i barnehagen? I vår barnehage anbefaler de at de er i barnehagen hver dag i starten (men korte dager hvis mulig) slik at de venner seg til barnehagen. Etterhvert kan man ha de hjemme en dag i blant, men ikke altfor ofte når de er så små. Vi er i litt samme situasjon ved at mannen min er mye hjemme i perioder, men vi sender i barnehagen hver dag nå i starten etter anbefaling fra barnehagen. Men fulle dager hver dag er jo ikke nødvendig i en slik situasjon tenker jeg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gazpacho skrev:

Ja det er rart hvordan bloggere snakker om de elsker de fleksible dagene sine og det å være sin egen sjef. For de fleste av dem stapper barna sine i barnehagen 40 timer i uka fra de fyller ett år. De jeg kjenner går ned i stilling, de tilpasser arbeidsdagene, bruker besteforeldre osv for å kunne gi småbarna kortere dager. Men bloggere, nei da, de er mest opptatte av seg selv.

Unntaket for å sende 1-åringer i bhg hos bloggere er vel Speiltvillingene, ellers sende vel de fleste av bloggerne 1-åringene bhg til fulle dager

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
2 timer siden, SigridElise skrev:

Anja Johansen har to barn, en som ble født prematur, hun har selv litt sykdom som må følges opp. Hun er i flytteprosess og blogger ofte, og lange gode innlegg. Hun bestemte seg nylig for å ta en deltidsjobb for å få mer ut av tiden sin. 
Kokkejævel jobber 100%, flere barn og står opp 04.30-0500 for å blogge før jobb. 
Funkygine har flere barn og 100 jern i ilden. 

Pilotfrue har 1 barn. Hun har selv skrevet at han leveres 8 og hentes 16.00 i barnehagen, tiltross for at det er lengre dager enn anbefalt og hun har mulighet til å korte ned dagene. Hun har noen som vasker hus, vasker klær og lager sjeldent mat hjemme. Og nå skal hun få aupair. For meg er det helt sykt og kvaliteten på bloggen er elendig. Hun kan ikke bruke mer enn en time totalt i uken på å skrive innlegg og fortjener ikke den høye plasseringen. Mest av alt syntes jeg det er trist med tanke på hvor ønsket barnet var. Er det ikke viktigere med tid sammen barnet? Men samtidig så kan det være noe bak vi ikke vet om, mange som sliter med psykisk enn vi vet om. 
PS: jeg er ikke sjalu, men blir lettere irritert når hun klager. Jeg har en krevende jobb og jobber 100% men har nå gått ned til 80 for en periode for å ta vare på småbarnstiden ❤️ 
 

Og ringer det ikke en liiiten bjelle for henne når hun henter barnet kl 16, og det bare er igjen et par barn på småbarnsavdelingen? Mine jenter har gått i to ulike barnehager, og de få gangene jeg hentet så sent pga trafikk så var det kanskje 3 av 10 småbarn igjen. Jeg har full forståelse og sympati for dem som MÅ hente kjempesent pga lite fleksibel jobb og trafikk, men i Julianne sitt tilfelle så snakker vi tross alt om et hjemmeværende luksusdyr som slenger ut et par reklameinnlegg i uka. Håper i det minste at Ulrik har skamvett til å ha barnet mye hjemme, og til å hente ungen etter 5-6 timer de dagene han er hjemme med fri...

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. 
Full forståelse for de som må ha barna 8-16, det er veldig mange som ikke har noe valg grunnet pendling, jobb etc. 

Jeg håper også at han har ungen hjemme litt eller hvertfall leverer/henter tidligere. 
Hun har publisert 1 på tirsdag, siden ingenting... Jeg slutter herved å lese bloggen, orker ikke mer 🙈

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SigridElise skrev:

Helt enig. 
Full forståelse for de som må ha barna 8-16, det er veldig mange som ikke har noe valg grunnet pendling, jobb etc. 

Jeg håper også at han har ungen hjemme litt eller hvertfall leverer/henter tidligere. 
Hun har publisert 1 på tirsdag, siden ingenting... Jeg slutter herved å lese bloggen, orker ikke mer 🙈

 

Samme her! Leste fast da hun virket oppegående og ærlig med sin barnløshet. Men etter at den minsten kom så har hun virkelig tapt seg. 

Problemet som vi mange sikkert husker er at hun la lista såååå høyt ang svangerskap, fødsel og barseltid. Mulig hun har CBE som forbilde siden alt skal fremstå så perfekt. Men for meg virker det bare påtatt, nyrik russer, en dasj av Exit og mye annet. Hun gjør da INGENTING som er viktig i løpet av en dag. INGENTING! Frisør? Negldesigner? lunsjdater?

Har selv flere venninner som bor i distriktet rundt henne og de som ikke jobber er opptatt av veledighet - dvs hjelpe til på suppekjøkken, besøksvenn o.l Det gir iallefall mer mening enn det fjaset som hun holder med. Og når hun ikke klarer å ta vare på sin egen unge, da er ille.( nei hun gjør jo ikke det siden den  er i barnehagen og venter på en slave fra Filipinene)

Endret av Pæddan
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å være vitne til at verken svangerskap, fødsel eller tiden etterpå ble som hun så for seg, basert på det  hun selv poster.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bloggen hennes er dørgende kjedelig, så fatter ikke hvordan han i hele tatt kan ha lesere?? 🤔 Slenger ut noen reklameinnlegg her og der. Boooooooooring :Gjesp:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
11 timer siden, SigridElise skrev:

Helt enig. 
Full forståelse for de som må ha barna 8-16, det er veldig mange som ikke har noe valg grunnet pendling, jobb etc. 

Jeg håper også at han har ungen hjemme litt eller hvertfall leverer/henter tidligere. 
Hun har publisert 1 på tirsdag, siden ingenting... Jeg slutter herved å lese bloggen, orker ikke mer 🙈

 

Jeg titter innom 1-2 ganger i måneden. Det holder i massevis. Hun poster sjeldent, og halvparten av innleggene er ren reklame. Jeg lurer på hva hun egentlig driver med hver dag mens det lille barnet er 8 timer i barnehagen. Aldri livet om jeg hadde hatt samvittighet til å få ansiktsmaske, manikyr, pedikyr og se tv-serier på Netflix mens smårollingen min hadde 40 timer lange arbeidsuker. At Ulrik tillater det, og i tillegg godkjenner au pair!! :sjokkbla:

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, FruRosa skrev:

Det er trist å være vitne til at verken svangerskap, fødsel eller tiden etterpå ble som hun så for seg, basert på det  hun selv poster.

 

Jeg tror nok det ble med Drømmen om en baby. Jeg tror at hun er et produkt av bloggere før henne hvor alt har vært så fint og flott. Men så ble det ikke sånn. Og nå har hun ikke så mye å skrive om. Leit

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gazpacho skrev:

Jeg titter innom 1-2 ganger i måneden. Det holder i massevis. Hun poster sjeldent, og halvparten av innleggene er ren reklame. Jeg lurer på hva hun egentlig driver med hver dag mens det lille barnet er 8 timer i barnehagen. Aldri livet om jeg hadde hatt samvittighet til å få ansiktsmaske, manikyr, pedikyr og se tv-serier på Netflix mens smårollingen min hadde 40 timer lange arbeidsuker. At Ulrik tillater det, og i tillegg godkjenner au pair!! :sjokkbla:

Fra et helt personlig ståsted har jeg null forståelse for hva hun skal med all denne hjelpen i hjemmet og nå også au pair. Men noe sier meg at hun nok er veldig sliten og da tenker jeg at det er bedre for sønnen at han er i barnehagen og har en stabil au pair. Noe sier meg at hverdagen slo J veldig i trynet. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...