Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Det vet jeg. Jeg tenkte mer på hvor mye fruen har skrytet og så at det absolutt ikke trengtes å endre på noe som helst. 

Skjønner

Jeg og syns det var rart men så vet jeg at hun har en tendens til å være sort-hvit 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken bloggleser  kan relatere seg til en 30 åring som har 1 barn, ingen jobb, hus til 20 millioner, vaskehjelp og nå en kommende Au-pair? Noen ganger lurer jeg på om bloggerne lager blogg for egen del og for å flashe materialisme og at det er nok lissom. Hva skjedde med yrkesstolthet?

Endret av Emmy_H
Skrevet
7 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hvilken blogglesere kan relatere seg til en 30 åring som har 1 barn, ingen jobb, hus til 20 millioner, vaskehjelp og nå en kommende Au-pair? Noen ganger lurer jeg på om bloggerne lager blogg for egen del og at det er nok lissom. Hva skjedde med yrkesstolthet?

Godt spørsmål med et godt poeng i. Jeg tror og tenker at det ligger veldig mye denne amerikanske blogg stilen som de norske ikke har. Dette prøver nå fruen og anskaffe seg slik at leserne kan omtale henne som mer intressant. Om dette stemmer vet jeg ikke fordi det er bare en tanke å noe jeg tror.

• Liker 2
Skrevet

Men, hva med pilotfrue er dere egentlig diskuterer? Jeg mister tråden i det som diskuteres. Noen later som de er opptatt av barna og derfor snakker dårlig om foreldrene, andre spekulerer i om de er syke, late, osv .

Jeg mener det er en forskjell å diskutere saklig barns eksponering på nett og det som drives med her. Min påstand står om at dette er en sladretråd fylt med sladrekj********  

Å se dette fra utsiden er som å se Trumps Amerika. Trist. 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, Trondheim40 skrev:

Men, hva med pilotfrue er dere egentlig diskuterer? Jeg mister tråden i det som diskuteres. Noen later som de er opptatt av barna og derfor snakker dårlig om foreldrene, andre spekulerer i om de er syke, late, osv .

Jeg mener det er en forskjell å diskutere saklig barns eksponering på nett og det som drives med her. Min påstand står om at dette er en sladretråd fylt med sladrekj********  

Slapp av, piloten med fruen håper vel at aktivitet her øker engasjement på bloggen. Da er sladder helt perfekt i så måte.

Skrevet
11 minutter siden, Emmy_H skrev:

Slapp av, piloten med fruen håper vel at aktivitet her øker engasjement på bloggen. Da er sladder helt perfekt i så måte.

Det er mulig, men jeg skjønner fortsatt ikke hva som egentlig diskuteres her? For alt av eventuelle diskusjoner i denne tråden flyter jo over i god gammeldags sladring og spekulering. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av J..
Skrevet
9 timer siden, Trondheim40 skrev:

Jeg tror du glemmer at det er mange brukere som ytrer seg i tråden - ikke én, og dermed åpenbart en haug med motiver og tilnærminger. Selv er jeg spesielt opptatt av barns rett til privatliv, og miljøperspektivet i den vanvittige konsumeringen dette paret viser fram, og oppfordrer til.

En del av ytringene som kommer fram her er jeg enig i at bærer preg av usakligheter og sladder. Jeg sier av og til ifra direkte i tråden, og jeg rapportert alltid det jeg anser for å være regelbrudd. 

Jeg oppfordrer deg også til å rapportere regelbrudd, framfor å forsøke å dra igang en diskusjon om brukernes motiver her i tråden, da det bidrar regelbrudd som avsporing og brukerdebatt. :)

• Liker 28
Skrevet
12 timer siden, J.. skrev:

"Er du blitt syk siden du ikke orker å ta vare på sønnen din lenger eller er du bare lat?

– Jeg er heldigvis ikke syk og ser heller ikke på meg selv som lat."

Jeg ler.

Forøvrig er høstens planer trening og planlegging av oppussing.

Derfor trenger de altså både vaskehjelp,au pair,full barnehageplass samt å sette vekk klesvask.

Hvordan skulle hun ellers hatt tid til alt?..

😂

Hun ser ikke på seg selv som lat. Herrefred, er det mulig? 🤦‍♀️😂 Er det noe hun er så er det lat. Hun har vaskehjelp og skal få en aur pair. Ikke jobber hun heller. Vil ikke kalle den bloggen for en jobb. Hvor mye tid bruker hun på bloggen hver dag? 10-15 minutter? Slenger ut noen reklameinnlegg og noen få kjedelige innlegg 

• Liker 16
Skrevet

Jeg ville nok helt klart valgt å ha en assistent (som hun skrev om for en stund siden at hun skulle ha), fremfor en au pair. Da kunne assistenten tatt i et tak på jobbfronten mens hun tok seg av sønnen sin selv etter barnehagetid. Men det er meg da, jeg har ikke fått barn for at andre skal oppdra dem🤔

• Liker 34
Skrevet

Det virker som om mange misforstår hvordan mange au pairer jobber i praksis. Her er det mange naboer som har au pair. De hjelper til med husstell, handling, matlaging, og pass av barn hvis foreldre skal noe spesielt (foreldremøter, ut om kvelden etter leggetid, trening, etc). Der er ingen au pairer som har overtatt oppdragelsen av barna, men de hjelper til med andre ting slik at foreldrene faktisk kan bruke den tiden de har på barns og ikke på andre huslige sysler

• Liker 3
Skrevet

Det er faktisk helt sjokkerende at en som er hjemmeværende med et barn som går fulltid i barnehage har behov for au pair. Familier med to voksne i full jobb og flere barn som går i barnehage / skole og ettermiddager fulle av aktiviteter og lekser greier seg uten både vaskehjelp og hushjelp. Men en hjemmeværende bortskjemt wannabe rik pike må ha avlastning fra alt? Jeg er for første gang på lenge tom for ord. 

Beste? Kommentaren om at assistent kom kanskje på sikt for hun ønsker jo å vokse...hva i alle dager??????

• Liker 38
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg tenker at litt bakgrunnsinformasjon kan passe for å forklare hvorfor mange lar seg provosere. 

Pilotfrue la grunnlaget for sin bloggsuksess sa hun blogget om sine vansker med å bli gravid. I denne perioden fikk hun mange lesere, mange av dem selv i samme situasjon. Det å være ufrivillig barnløs er vanskelig og vondt, og mange lesere kjente seg igjen i Pilotfrue sine betraktninger rundt emnet. 

Nå endte det bra for Julianne, men man må anta at for mange av leserne hennes, så er de fortsatt i en slik vond situasjon med ufrivillig barnløshet. Det er til å forstå at man da lar seg provosere når hun beskriver en hverdag og valg av den typen hun har gjort den siste tiden. Julianne gjør lurt i å huske hvem kjerneleserne sine er.

Det sagt viste hun i begynnelsen av bloggkarrieren at hun gjerne skrev innlegg for å provosere og dermed booste lesertallene. Det er grunn til å tro at nå, når hun ikke lenger har prøvingen som innhold, vil kunne ta i bruk tidligere strategier. Hun vet utmerket godt konsekvensene, og det å bli sjokkert over at hun da blir gjenstand for negativ oppmerksomhet, er omtrent like dumt som å ikke forstå at man blir dårlig etter en tur på flatfylla. 

Skrevet
12 minutter siden, Minipilla skrev:

Det er faktisk helt sjokkerende at en som er hjemmeværende med et barn som går fulltid i barnehage har behov for au pair. Familier med to voksne i full jobb og flere barn som går i barnehage / skole og ettermiddager fulle av aktiviteter og lekser greier seg uten både vaskehjelp og hushjelp. Men en hjemmeværende bortskjemt wannabe rik pike må ha avlastning fra alt? Jeg er for første gang på lenge tom for ord. 

Beste? Kommentaren om at assistent kom kanskje på sikt for hun ønsker jo å vokse...hva i alle dager??????

Vokse? Jeg vil tro frua har nådd toppen av sitt potensiale - på bloggfronten i hvert fall. 

På hjemmefronten sto vel egentlig kun hundelufting igjen, og den skal jo au pairen ta seg av. Uttrykket "vi har da folk til sånt" har aldri vært mer dekkende 😅

• Liker 29
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. 

Sol, admin.

Skrevet

Angående miljø og konsumering så er jeg helt enig i at pilotfrue legger igjen enorme C02-avtrykk ved å tøffe rundt i en diger båt mesteparten av sommerhalvåret. Jeg syns likevel at at hun fokuserer langt mer på få, dyre produkter enn f eks Caroline Berg Eriksen som messer om at "denne tightsen har jeg i fem ulike farger" og "enhver juleentusiast med respekt for seg selv har 10 ulike julegensere" osv. Her mener jeg faktisk at pilotfruen fremstår langt mer sober. Greit nok at det er harry å flashe dyre merker, men da er det jo lov å håpe at hun tar vare på sine dyre ting fremfor å bytte dem ut hvert halvår.

Jeg syns også det er forfriskende at pilotfruen ikke retusjerer og redigerer bildene sine, at hun ikke rosemaler småbarnslivet, og ikke minst - at hun ikke fordummer seg selv ved å suge inn magen, lage trutmunn og å blotte stumpen på Instagram i tide og utide.

Angående eksponering av mindreårig så er det trist at hun gikk tilbake på sin uttalelse om å skjerme ham. Alle barn har rett på privatliv:

https://www.tv2.no/v/1319195/

• Liker 30
Skrevet (endret)
49 minutter siden, Uglesjel skrev:

《Det jeg får høre mest er at vi er late, mens jeg synes heller at vi er smarte som benytter oss av denne fantastiske muligheten.》

https://www.seher.no/kjendis/bloggeren-far-kritikk-for-a-ansette-en-au-pair/71475824

Jeg ser jo den, at hun vil få mulighet til mer fleksibilitet i arbeidslivet samt kortere og færre barnehagedager ved hjelp av en au pair. Hun er nokså alene om sin SoMe-bedrift og har i tillegg klart hovedansvar for barn, hunder, hus og hjem med en karrieremann som er bortreist 50 % av året. Til sammenligning så har f eks bloggkollega Caroline Berg Eriksen en hjemmeboende ektemann som er fulltidsansatt i Caroline AS. 

Jeg syns likevel at pilotfruen kunne ha prøvd ut "bare" barnehage først. For når mannen hennes først er hjemme så er han jo forhåpentligvis tilstedeværende døgnet rundt, i tillegg til at de har både vaskehjelp og klesvaskehjelp.

Jeg forventer hvert fall et enormt løft i kvaliteten i SoMe-kanalene til pilotfruen når alt dette har trådt i kraft.

Endret av Ultiva
  • Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg syns likevel at pilotfruen kunne ha prøvd ut "bare" barnehage først. For når mannen hennes først er hjemme så er han jo tilstedeværende døgnet rundt, i tillegg til at de har både vaskehjelp og klesvaskehjelp. Jeg forventer hvert fall et enormt løft i kvaliteten på SoMe-kanalene hennes når alt dette har trådt i kraft.

Mulig jeg har gått glipp av noen kommentarer på dette. Men hvorfor i himmelsrike skal hun ha hjelp til klesvasken? Dem er jo bare 3 personer.. Er jo ikke akkurat stor familie på 6-8 akkurat. Klesvasken klare vel hun helt fint selv eller?

• Liker 6
Skrevet

2 minutter siden, Uglesjel skrev:

Mulig jeg har gått glipp av noen kommentarer på dette. Men hvorfor i himmelsrike skal hun ha hjelp til klesvasken? Dem er jo bare 3 personer.. Er jo ikke akkurat stor familie på 6-8 akkurat. Klesvasken klare vel hun helt fint selv eller?

Fikk det sponset,så da gadd hun ikke å bruke tid på det.

Det tar jo minimalt med tid å sortere,legge inn,ha i vaskemidler å starte maskinen,men..

Er jo den delen av husarbeid som egentlig gjør seg selv..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...