Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Avocado
21 minutter siden, FrkHumle skrev:

Synes det er litt merkelig hvor mange som bryr seg om dette foreldresoverommet i en annen etasje. Jeg skulle ønske alle hus hadde splittet opp soverommene jeg! Det er jo kun de 4-5 første årene at man faktisk ønsker å ligge nære, etter det skal ungene ha besøk, overnatting og det er da virkelig godt for foreldrene å kunne ha en kveld i senga uten frykt for å bli hørt også :) 

Ergo, 1/4 av oppveksten er det praktisk å ha de i nærheten, resten av tiden er det jo kjempefint å ha mer privatliv og litt større armslag både for liten og stor. 

Jeg drømmer om et hus som dette, og løsningen hadde vært å la tenåringen få foreldresoverommet de første årene, og så bytter vi når minste er klar for å sove i en annen etasje. 

Det er vel fordi vi er mange foreldre her som har erfaring med hvordan barn kan oppføre seg på nettene ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Avocado skrev:

Det er vel fordi vi er mange foreldre her som har erfaring med hvordan barn kan oppføre seg på nettene ☺ 

Enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avocado skrev:

Wow! Og da hadde vel Julianne knapt noen inntekt. Da skjønner vi jo hvor pengene kommer fra 😁 Men jammen er det kult med forhold hvor dama også tjener veldig bra, Julianne har nok hatt mest flaks (I likhet med de andre rosabloggerne som tjener bra) men ingen tvik om at pengene strømmer inn.

Om hun bare ikke hadde sagt at Mamma til Michelle og Anne Brith Davidsen er forbildene hennes når det kommer til mammablogging så hadde det vært verdt å lese bloggen litt oftere enn 1-2 ganger i måneden. Men sagt er sagt, og det utsagnet har brent seg godt fast for å si det sånn.

Julianne hadde faktisk stor leilighet ved Majorstuen, som hun fikk mye gevinst for. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun brukte noe av studielånet til å finansiere en LV-veske.. Tror dere ikke at foreldrene hadde sponset utdanningen også hvis de hadde hatt midler til det?

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vitting
55 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun brukte noe av studielånet til å finansiere en LV-veske.. Tror dere ikke at foreldrene hadde sponset utdanningen også hvis de hadde hatt midler til det?

Og hva slags kilde har vi til dette? Fruas blogg? Hvilken garanti har vi for at hun ikke skreiv dette for å være "ekstra folkelig", ikke fordi det faktisk skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, banana hammock skrev:

Tror VG leser kvinneguiden😀

At vg har skrevet en sak om dette, uten en eneste kildehenvisning er dårlig. Så vidt meg kjent så skal medier som jobber etter vær varson-plakaten oppgi kildene sine, med mindre det er en god grunn til å anonymisere de. Så dette er bare basert på sladder, og det sladderet er mest trolig henta fra kvinneguiden! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vitting skrev:

Og hva slags kilde har vi til dette? Fruas blogg? Hvilken garanti har vi for at hun ikke skreiv dette for å være "ekstra folkelig", ikke fordi det faktisk skjedde?

Jeg er så folkelig som du kan få det, men jeg ville aldri brukt studielånet til veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lenebu skrev:

☝🏻 Blir jo helt pinlig berørt av det innlegget.. Ingen tvil om at leserne kjøper en illusjon når hun kan leve så godt på bloggingen. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FrkHumle skrev:

Synes det er litt merkelig hvor mange som bryr seg om dette foreldresoverommet i en annen etasje. Jeg skulle ønske alle hus hadde splittet opp soverommene jeg! Det er jo kun de 4-5 første årene at man faktisk ønsker å ligge nære, etter det skal ungene ha besøk, overnatting og det er da virkelig godt for foreldrene å kunne ha en kveld i senga uten frykt for å bli hørt også :) 

Ergo, 1/4 av oppveksten er det praktisk å ha de i nærheten, resten av tiden er det jo kjempefint å ha mer privatliv og litt større armslag både for liten og stor. 

Jeg drømmer om et hus som dette, og løsningen hadde vært å la tenåringen få foreldresoverommet de første årene, og så bytter vi når minste er klar for å sove i en annen etasje. 

Helt enig. Da vi bygget, gjorde vi det akkurat sånn - vårt soverom, bad og garderobe oppe i ene enden av huset, mens ungene fikk sine rom, bad og kjellerstue nede i andre enden. Nå var ikke de spedbarn da vi bygget, men som du skriver, det er kun de første årene man har behov å ha barna i rom nærmt seg selv, etter hvert er det noe en garantert vil sette pris på. Våre er nå 10,5 og 13 og det er helt genialt å ha det sånn som vi har det. Vi flyttet inn da de var 6 og 8,5, så selvsagt var ikke behovet til stede da heller - men så lenge man for eks har et gjesterom i samme etasje som man kan ligge seg på ved behov ville jeg så absolutt foretrukket denne planløsning fremfor å ha alle soverommene på samme sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at bokomslaget har "kjent fra Bloggerne på TV2" på seg før sesongen hun er med i har hatt premiere. Og at medforfatteren nevnes sist og under PILOTFRUE Julianne Nygård. Og at det er åpenhjertig fra en av våre mest populære blogger.

Hadde vært litt snurt om jeg var medforfatteren.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Avocado
7 minutter siden, Aurora** skrev:

Må være utrolig deilig å ha en i familien som er så rik at du nesten bare kan velge hvilken bolig du vil ha. At de hjelper deg med å oppfylle husdrømmen. Det huset er virkelig flott.

Ja jeg skulle også ønske at mannen og jeg var fra rike familier, skulle gjerne bodd der 🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
1 time siden, Milla29 skrev:

Helt enig. Da vi bygget, gjorde vi det akkurat sånn - vårt soverom, bad og garderobe oppe i ene enden av huset, mens ungene fikk sine rom, bad og kjellerstue nede i andre enden. Nå var ikke de spedbarn da vi bygget, men som du skriver, det er kun de første årene man har behov å ha barna i rom nærmt seg selv, etter hvert er det noe en garantert vil sette pris på. Våre er nå 10,5 og 13 og det er helt genialt å ha det sånn som vi har det. Vi flyttet inn da de var 6 og 8,5, så selvsagt var ikke behovet til stede da heller - men så lenge man for eks har et gjesterom i samme etasje som man kan ligge seg på ved behov ville jeg så absolutt foretrukket denne planløsning fremfor å ha alle soverommene på samme sted.

Så 6-åringer som syns det er skummelt å sove i en annen etasje enn foreldrene sine er unormale? :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg reportasjen i et visst sladreblad om ca et år der tittelen er noe sånt som; «Her er vi suverent lykkelige med lille S......» 13 siders eksklusiv bildereportasje med lekre bilder og innblikk i det idylliske småbarnslivet. Noen måneder senere er det duket for nok en eksklusiv reportasje, denne gangen fra Maldivene. Jeg vet at kjendiser får godt betalt for å stille opp i blader og God kveld Norge.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Avocado said:

Det er vel fordi vi er mange foreldre her som har erfaring med hvordan barn kan oppføre seg på nettene ☺ 

Ja, også går det jo ikke an for foreldrene å bo på et av de 4 soverommene underetasje ved behov heller. BOMKJØP!:ironi:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
2 minutter siden, gjest:) skrev:

Ja, også går det jo ikke an for foreldrene å bo på et av de 4 soverommene underetasje ved behov heller. BOMKJØP!:ironi:

Jeg har selv skrevet her at de sikkert kan bruke et av de mindre soverommene nede 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
25 minutter siden, Aurora** skrev:

Må være utrolig deilig å ha en i familien som er så rik at du nesten bare kan velge hvilken bolig du vil ha. At de hjelper deg med å oppfylle husdrømmen. Det huset er virkelig flott.

Ja, men han (stefaren) er en skikkelig "arbeidskar" med gode, sunne verdier - som jobbet seg opp fra to tomme hender, så jeg tviler på at de får pengene de ev. trenger. Men å låne gratis omtrent er jo heller ikke å forakte akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Avocado said:

Jeg har selv skrevet her at de sikkert kan bruke et av de mindre soverommene nede 😉 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...