Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

Bankene opererer med en gjeldsgrad på inntil 5 ganger inntekten. Usikker på om blogginntekt kan regnes i sin helhet eller om regnestykket blir annerledes da, men hvis man tar utgangspunkt i den regelen så er det vel ikke så rart at de har råd til det huset.

Vi vet jo at de ikke har lån på båten. Hvis egenkapital bundet opp i rekkehuset feks er 7 mill og de har 1 mill i sparepenger så har de kanskje lånt 13 mill i banken. Ikke unormalt det for et par med 3 mill+ i årsinntekt og ingen barn foreløpig.

Det skjer ikke at de tjener 3 mill til sammen.. som pilot tjener han i beste fall 900.000, og hun har ifølge skattelistene inntekt i 2016 på 433.000, og selv om denne sikker er litt høyere nå tviler jeg sterkt på at den er på over 2 mill nå. 

Jeg vil bare få frem at det er klin umulig å kjøpe et sånt hus som de har gjort, og å ha den livsstilen (med dyr båt osv) de har uten betydelig hjelp fra pengesterk familie eller med annen kapital i bakhånd. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, adabsurd skrev:

Det skjer ikke at de tjener 3 mill til sammen.. som pilot tjener han i beste fall 900.000, og hun har ifølge skattelistene inntekt i 2016 på 433.000, og selv om denne sikker er litt høyere nå tviler jeg sterkt på at den er på over 2 mill nå. 

Jeg vil bare få frem at det er klin umulig å kjøpe et sånt hus som de har gjort, og å ha den livsstilen (med dyr båt osv) de har uten betydelig hjelp fra pengesterk familie eller med annen kapital i bakhånd. 

Ok. Da er vi uenige om det.

Jeg tror ikke det er usannsynlig at hun tjener 2 mill og at han tjener over 1 mill. Han er for øvrig ikke pilot, han er kaptein. Feks står det i denne artikkelen at snittlønna for en kaptein i Norwegian var 1,14 mill i 2014. https://m.nettavisen.no/na24/1142172-kroner-tjener-en-norwegian-kaptein/8549705.html

I tillegg teller også solgte fridager osv med i hans lønnsgrunnlag. 

Bloggen hennes er jo MYE større nå enn i 2016, så hennes inntekt er betydelig større nå. I tillegg er bloggere eksperter på å skrive av husholdningskostnader på skatten, så hvis skattelisten viser at hun tjente 433.000 så tjente hun nok vesentlig mer enn det.

Men samma det, det blir uansett bare spekulasjoner. Men jeg er helt uenig i at det er «klin umulig» som du sier.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 18.33, Newroz skrev:

Har de skrevet at de kommer til å gjøre det? Håper de velger å skjerme ungen. Gå foran som et godt eksempel.

Det må være mulig for bloggere å få barn uten at de blir brukt som pengemaskin fra fødselen av. 

Pilotfruen svarte dette 02.01.18:   "Jeg synes som sagt at hysteriet rundt eksponering av barn i sosiale medier er noe overdrevet. Det er viktig å sette grenser sammen som foreldre og tenke nøye over alt som deles. Men jeg synes ikke at full skjerming er verken en god eller nødvendig løsning i år 2018, hvor sosiale medier er en del av hverdagen til nesten alle." - https://imgur.com/a/9Z9ca

Virker ikke som hun har satt seg godt nok inn i problematikken vedr. bloggerbarna. Her har jeg samlet litt om det: https://imgur.com/a/AWoLv

Anbefalt lesestoff: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ - sitat derfra: 

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter."

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er jo at de hadde et budsjett når det kom til tomt og nybygg. Tanken var jo et ferdighus. Er tomter i Asker så dyre at de er rimligere å kjøpe et hus med prislapp på over 20mill? Tomten huset står på er jo rimlig liten. 

Men absolutt flott de har funnet et hus de ville ha.

 

 

Nå var ikke det huset helt min smak, og for den prisen så skulle jeg hatt svømmebasseng og sauna. Men smak kan ikke diskuteres. Men med så mye penger disponibelt til hus hadde de jo fått kjøpt det beste av det beste hvis de gjorde som planlagt først og kjøpt i Østfold.

 

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Senil skrev:

Det jeg reagerer på er jo at de hadde et budsjett når det kom til tomt og nybygg. Tanken var jo et ferdighus. Er tomter i Asker så dyre at de er rimligere å kjøpe et hus med prislapp på over 20mill? Tomten huset står på er jo rimlig liten. 

Men absolutt flott de har funnet et hus de ville ha.

 

 

Nå var ikke det huset helt min smak, og for den prisen så skulle jeg hatt svømmebasseng og sauna. Men smak kan ikke diskuteres. Men med så mye penger disponibelt til hus hadde de jo fått kjøpt det beste av det beste hvis de gjorde som planlagt først og kjøpt i Østfold.

 

Huset er kjempefint, men ikke min stil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Senil skrev:

Det jeg reagerer på er jo at de hadde et budsjett når det kom til tomt og nybygg. Tanken var jo et ferdighus. Er tomter i Asker så dyre at de er rimligere å kjøpe et hus med prislapp på over 20mill? Tomten huset står på er jo rimlig liten. 

Men absolutt flott de har funnet et hus de ville ha.

 

 

Nå var ikke det huset helt min smak, og for den prisen så skulle jeg hatt svømmebasseng og sauna. Men smak kan ikke diskuteres. Men med så mye penger disponibelt til hus hadde de jo fått kjøpt det beste av det beste hvis de gjorde som planlagt først og kjøpt i Østfold.

 

Tomter med sjøutsikt er forferdelig dyrt i Asker og Bærum. Også er det ikke sikkert at man får bygget det huset man ønsker. Langdryg prosess og er man maks uheldig, får man en vrang saksbehandler på PeBe. Også han man gjerne pengesterke naboer som sender advokater på deg, for å stoppe byggeprosessen og skjerme sjøutsikten sin. Siste tomten vi så på, ble solgt til litt over 10millioner. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Asti skrev:

Pilotfruen svarte dette 02.01.18:   "Jeg synes som sagt at hysteriet rundt eksponering av barn i sosiale medier er noe overdrevet. Det er viktig å sette grenser sammen som foreldre og tenke nøye over alt som deles. Men jeg synes ikke at full skjerming er verken en god eller nødvendig løsning i år 2018, hvor sosiale medier er en del av hverdagen til nesten alle." - https://imgur.com/a/9Z9ca

Virker ikke som hun har satt seg godt nok inn i problematikken vedr. bloggerbarna. Her har jeg samlet litt om det: https://imgur.com/a/AWoLv

Anbefalt lesestoff: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ - sitat derfra: 

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter."

:murvegg::murvegg::murvegg:

Det skulle ikke vært lov å være så himla uvitende. 

Særlig når man er en blogger som ønsker å nå ut til andre kvinner, og gjerne unge kvinner, bør man sette seg inn i ulike emner man velger å uttale seg om/viser frem. Det har hun åpenbart ikke gjort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
6 minutter siden, Newroz skrev:

:murvegg::murvegg::murvegg:

Det skulle ikke vært lov å være så himla uvitende. 

Særlig når man er en blogger som ønsker å nå ut til andre kvinner, og gjerne unge kvinner, bør man sette seg inn i ulike emner man velger å uttale seg om/viser frem. Det har hun åpenbart ikke gjort. 

 

Det er ikke første gang. Ta f.eks Dubai og ikke minst bruk av pels. Jeg tror ikke hun er så veldig samfunnsengasjert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, xx girl xx skrev:

Det er ikke første gang. Ta f.eks Dubai og ikke minst bruk av pels. Jeg tror ikke hun er så veldig samfunnsengasjert. 

Nei, det kan du si. Når det gjelder din nærmeste familie, dine barn, så bør man sette seg litt ekstra godt inn i valgene man tar. Det kan rett og slett være farlig å eksponere barna sine i media. Utrolig at de ikke forstår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Newroz skrev:

:murvegg::murvegg::murvegg:

Det skulle ikke vært lov å være så himla uvitende. 

Særlig når man er en blogger som ønsker å nå ut til andre kvinner, og gjerne unge kvinner, bør man sette seg inn i ulike emner man velger å uttale seg om/viser frem. Det har hun åpenbart ikke gjort. 

 

 

9 minutter siden, xx girl xx skrev:

Det er ikke første gang. Ta f.eks Dubai og ikke minst bruk av pels. Jeg tror ikke hun er så veldig samfunnsengasjert. 

 

Skremmende, og hun har t.o.m. mange lesere - fra http://blogglisten.no/blogg?q=pilotfrue.blogg.no 

Dag Global Rang Sidevisninger Norske Sidevisninger Lesere Norske lesere
18-02-2018 7 52795 50137 26958 25507
17-02-2018 6 42133 39874 22953 21701
16-02-2018 5 47621 44978 26436 25012
15-02-2018 3 50796 48270 28072 26671
14-02-2018 2 54345 51776 29789 28378
13-02-2018 2 73501 69321 38611 36414
12-02-2018 4 57406 54505 30219 28588

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
1 minutt siden, Asti skrev:

 

 

Skremmende, og hun har t.o.m. mange lesere - fra http://blogglisten.no/blogg?q=pilotfrue.blogg.no 

Dag Global Rang Sidevisninger Norske Sidevisninger Lesere Norske lesere
18-02-2018 7 52795 50137 26958 25507
17-02-2018 6 42133 39874 22953 21701
16-02-2018 5 47621 44978 26436 25012
15-02-2018 3 50796 48270 28072 26671
14-02-2018 2 54345 51776 29789 28378
13-02-2018 2 73501 69321 38611 36414
12-02-2018 4 57406 54505 30219 28588

 

Nå er det fosteret og huset som lokker lesere. Når det er brukt opp, hva gjenstår da? Hemningsløs eksponering av barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Asti skrev:

 

 

Skremmende, og hun har t.o.m. mange lesere - fra http://blogglisten.no/blogg?q=pilotfrue.blogg.no 

Dag Global Rang Sidevisninger Norske Sidevisninger Lesere Norske lesere
18-02-2018 7 52795 50137 26958 25507
17-02-2018 6 42133 39874 22953 21701
16-02-2018 5 47621 44978 26436 25012
15-02-2018 3 50796 48270 28072 26671
14-02-2018 2 54345 51776 29789 28378
13-02-2018 2 73501 69321 38611 36414
12-02-2018 4 57406 54505 30219 28588

 

Nettopp! Da bør man kunne forvente at en blogger setter seg litt inn i tingenes tilstand før det blir proklamert at det er ufarlig og helt greit. 

Skulle gjerne sett at media kom med noen kritiske spørsmål til bloggerne som utleverer barna sine på bloggen. Og med oppfølgingsspørsmål. Ikke bare: "hva tenker du om å eksponere barn på bloggen" - og så stoppe der.

Det skjer nok ikke, så jeg håper at mange av leserne hennes opplyses om dette og stiller seg kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, xx girl xx skrev:

Nå er det fosteret og huset som lokker lesere. Når det er brukt opp, hva gjenstår da? Hemningsløs eksponering av barn? 

Mye penger å tjene på det dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Newroz skrev:

Nettopp! Da bør man kunne forvente at en blogger setter seg litt inn i tingenes tilstand før det blir proklamert at det er ufarlig og helt greit. 

Skulle gjerne sett at media kom med noen kritiske spørsmål til bloggerne som utleverer barna sine på bloggen. Og med oppfølgingsspørsmål. Ikke bare: "hva tenker du om å eksponere barn på bloggen" - og så stoppe der.

Det skjer nok ikke, så jeg håper at mange av leserne hennes opplyses om dette og stiller seg kritisk.

Enig.  

Jeg har tenkt litt på media sin rolle etter Vixen. I forkant av prisutdelingen fikk vi "demonstrert" med all tydelighet at media har endt opp med å bli "mikrofonstativ" for bloggere/influencere og de rundt dem. Hvem skal da være kritiske til feilinformering, negativ påvirkning og uetisk drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Asti skrev:

Enig.  

Jeg har tenkt litt på media sin rolle etter Vixen. I forkant av prisutdelingen fikk vi "demonstrert" med all tydelighet at media har endt opp med å bli "mikrofonstativ" for bloggere/influencere og de rundt dem. Hvem skal da være kritiske til feilinformering, negativ påvirkning og uetisk drift?

Det blir vel KG da :kghjerte:

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gir opp. Er det mulig å svare så frekt å spørsmålsrundene? Hvem tror hun at hun er? Nå kommer sikkert Ulrik med et innlegg om alle haterne i kommentarfeltet til kona🙄

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting

Er det noen som har prospektet på huset? Send gjerne PM, er interessert i å få større bilder av plantegningene.


REDIGERING: Og for ordens skyld. Det er ikke for å stalke flyfrua, men fordi vi planlegger egen bygging av eget hus og elementer av husets plan vil være inspirasjon for oss :) 

Endret av Vitting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Jeg gir opp. Er det mulig å svare så frekt å spørsmålsrundene? Hvem tror hun at hun er? Nå kommer sikkert Ulrik med et innlegg om alle haterne i kommentarfeltet til kona🙄

Jeg leste gjennom siste spørsmålsrunden nå, men klarer ikke å se hva som er så frekt med svarene der. Hvor finner  du de frekke svarene? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vitting skrev:

Er det noen som har prospektet på huset? Send gjerne PM, er interessert i å få større bilder av plantegningene.


REDIGERING: Og for ordens skyld. Det er ikke for å stalke flyfrua, men fordi vi planlegger egen bygging av eget hus og elementer av husets plan vil være inspirasjon for oss :) 

Spør Ulrik eller Julianne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...