Turkis Sau Skrevet 14. desember 2017 #2281 Skrevet 14. desember 2017 11 timer siden, chisandra skrev: Hvordan skal hun ha noe å skrive om? Hun går jo bare og svinser rundt på stas og venter på piloten sin 😅 Hun går på...autopilot. *badummtsssshhhhhhhhh* 48
Puny Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #2282 Skrevet 14. desember 2017 9 timer siden, vintage skrev: Jeg har sett innlegg fra deg tidligere om sosiale klasser og fatter ikke at dette er noe som opptar noen i 2017 i Norge. Her til og med "nedre middelklasse"...hvilket århundre lever du i egentlig? OT, men klassesamfunnet er da alive and well i 2017... Ganske naivt å tro ‘vi alle er like’... 16
Elizabeth2014 Skrevet 14. desember 2017 #2283 Skrevet 14. desember 2017 Totalt avsporing fra tråden, men jeg svarer dere likevel @vintage og @mildemoses: Temaet klasse opptar meg pga min utdanning og jobb, rett og slett. Samt også grunnet min nasjonalitet (jeg europeisk, men er ikke norsk). Norge er et av de få landene hvor man later som om klasseskiller ikke eksisterer. Men selvfølgelig gjør det det, men folk flest er mindre bevisst dem, sammenlignet med i Storbritannia for eksempel, hvor jeg selv har bodd i 15+ år. Det er mange mange fordeler med å IKKE bry seg om klasse selvfølgelig...😉 Tilbake til bloggen; jeg krysser fingrene for at Pilotfrue er gravid!🍀 12
vintage Skrevet 15. desember 2017 #2284 Skrevet 15. desember 2017 3 timer siden, Puny skrev: OT, men klassesamfunnet er da alive and well i 2017... Ganske naivt å tro ‘vi alle er like’... Så du opererer også med «nedre middelklasse?» 7
Puny Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #2285 Skrevet 15. desember 2017 11 timer siden, vintage skrev: Så du opererer også med «nedre middelklasse?» ja, absolutt. Arbeiderklasse, nedre middelklasse, middelklasse, øvre middelklasse, eliten etc. Akkurat hva man kaller det er jo ikke så viktig, men selv om vi i sosialdemokratiske Norge liker å tenke at vi alle er ca. like så er ikke det en realitet. 15
Jordbærogfløte Skrevet 15. desember 2017 #2286 Skrevet 15. desember 2017 Hun stråler for tiden :-) Jeg synes hun skriver bedre enn før, og er tydeligere i det hun skriver. 1
Gjest Citronella Skrevet 16. desember 2017 #2287 Skrevet 16. desember 2017 12 timer siden, Puny skrev: ja, absolutt. Arbeiderklasse, nedre middelklasse, middelklasse, øvre middelklasse, eliten etc. Akkurat hva man kaller det er jo ikke så viktig, men selv om vi i sosialdemokratiske Norge liker å tenke at vi alle er ca. like så er ikke det en realitet. Takk. Jeg er ikke norsk, og ante ikke noe om det er klasser i Norge. Jeg har tenkt og erfart at det er en arbeiderklasse uten utdanning som gjør arbeid som er utrolig viktig, men at barn har tatt utdanning. Så en middelklasse med foreldre som har tatt utdannelse, og hvor barna også gjør det. Den øvre middelklassen er vel de som arvede penger. Noe adel finnes vel ikke i Norge? Men så utrolig anakronistisk og et fortidsgufs det er med å klassedele et samfunn. Shame on you, Citronella
Snuppah00 Skrevet 16. desember 2017 #2288 Skrevet 16. desember 2017 Kan dere bli ferdig med denne klasse diskusjonen? Jeg håper inderlig hun er gravid denne gangen og svangerskapet går bra. Akkurat det unner jeg de 12
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2017 #2289 Skrevet 16. desember 2017 På 14.12.2017 den 22.38, Elizabeth2014 skrev: Totalt avsporing fra tråden, men jeg svarer dere likevel @vintage og @mildemoses: Temaet klasse opptar meg pga min utdanning og jobb, rett og slett. Samt også grunnet min nasjonalitet (jeg europeisk, men er ikke norsk). Norge er et av de få landene hvor man later som om klasseskiller ikke eksisterer. Men selvfølgelig gjør det det, men folk flest er mindre bevisst dem, sammenlignet med i Storbritannia for eksempel, hvor jeg selv har bodd i 15+ år. Det er mange mange fordeler med å IKKE bry seg om klasse selvfølgelig...😉 Tilbake til bloggen; jeg krysser fingrene for at Pilotfrue er gravid!🍀 Hvorfor? ER jo ikke sånn at Pilotfrue ville vært noe annet enn arbeiderklasse hvis hun ikke hadde giftet seg til penger.
filifjonka Skrevet 16. desember 2017 #2290 Skrevet 16. desember 2017 On 15/12/2017 at 12:56 PM, Puny said: ja, absolutt. Arbeiderklasse, nedre middelklasse, middelklasse, øvre middelklasse, eliten etc. Akkurat hva man kaller det er jo ikke så viktig, men selv om vi i sosialdemokratiske Norge liker å tenke at vi alle er ca. like så er ikke det en realitet. Det er vel like mye høyredamene som vil ha oss til å tro at vi alle er like, som Erna Kamerat Napoleon Solberg. 2
Jordbærogfløte Skrevet 17. desember 2017 #2291 Skrevet 17. desember 2017 Siste innlegg/spørsmålsrunden; Jeg kjenner jeg blir så provosert av at frua sier at hun ikke bryr seg om hvordan folk lever i Dubai.. De bryter stadig menneskerettighetene og har et elendig syn på kvinner og de som er ugift. Ærlig talt! Tror man lar seg blende av husfasadene og de vakre strendene slik at de glemmer hva samfunnet er bygget opp av (verdier). Man støtter jo landets økonomi ved å besøke landet... Snakk om å ikke se lenger enn egen nesetipp. 25
Oppland Skrevet 17. desember 2017 #2292 Skrevet 17. desember 2017 Dette var sjokkerende å lese, hun bryr seg lite om hvordan mennesker i Dubai lever. Hun ønsker en mest mulig luksuriøs ferie der, det er jeg helt sikker på, men hvordan folk som er fastboende har det er ikke så nøye. Hva? Jeg har ikke ord for en slik holdning. 25
Nussepus Skrevet 17. desember 2017 #2293 Skrevet 17. desember 2017 8 minutter siden, Oppland skrev: Dette var sjokkerende å lese, hun bryr seg lite om hvordan mennesker i Dubai lever. Hun ønsker en mest mulig luksuriøs ferie der, det er jeg helt sikker på, men hvordan folk som er fastboende har det er ikke så nøye. Hva? Jeg har ikke ord for en slik holdning. Det bekrefter jo bare inntrykket om at hun er grunn, overfladisk, selvsentrert og utrolig opptatt av materielle verdier. Jammen glad jeg slipper å omgås sånne mennesker. 27
Plexus Skrevet 17. desember 2017 #2294 Skrevet 17. desember 2017 På 16.12.2017 den 10.31, O.G. skrev: Hvorfor? ER jo ikke sånn at Pilotfrue ville vært noe annet enn arbeiderklasse hvis hun ikke hadde giftet seg til penger. Hun har ikke giftet seg til penger. Han har 2
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2017 #2295 Skrevet 17. desember 2017 54 minutter siden, Plexus skrev: Hun har ikke giftet seg til penger. Han har Atte hæææ?
Vinglass Skrevet 17. desember 2017 #2296 Skrevet 17. desember 2017 45 minutter siden, O.G. skrev: Atte hæææ? Jeg har også hørt dette at pilotfrue’s familie er en privilegert familie for å si det fint, men vet ikke om det er sant. Hun virker som hun er vant til luksus så. 2
Gjest Squill Skrevet 17. desember 2017 #2297 Skrevet 17. desember 2017 (endret) FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» Innlegget er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Squill
Oppland Skrevet 17. desember 2017 #2298 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 15 timer siden, Squill skrev: FY faen. NÅ blir jeg provosert. Er hun virkelig SÅ navlebeskuende at hun tror kvinnene i Dubai har valgt en slik levestil frivillig?? «Det angår HELDIGVIS ikke meg», skriver hun. Det er jo som om å høre Bono i «do they know it’s Christmas», «tonight, thank God it’s them instead of you». Bortsett fra at han var ironisk, da. Kvinner i Dubai blir steinet for å kysse menn. De blir halshugget for å ligge med kjæresten sin. De blir halshugget for å praktisere homofili. De er praktisk talt ikke myndige. De må ha fars skriftlige godkjenning for å gifte seg. De kan ikke forlate landet alene. De tvinges til å skjule ansiktet sitt for noen andre enn mannen sin. Arbeidere er praktisk talt slaver. Men Julianne gir fullstendig FAEN, bare hun kan meske seg i luksus, kjøp seg Louis Vuitton og velte seg rundt i sanden i minibikini. Herregud, det er white pride i et nøtteskall. Neste gang hun ber om støtte og sympati i den vanskelige barnløsheten, har jo i hvert fall leserne svaret klart: «Det angår HELDIGVIS ikke oss.» Helt enig i det du skriver. Jeg må bare si jeg er sjokkert først har hun Anna som mammaforbilde og nå dette om holdningen til befolkningen i Dubai. Sitatet er ryddet for hets. Endret 18. desember 2017 av Papirfly 11
Metzili Skrevet 17. desember 2017 #2299 Skrevet 17. desember 2017 On 12/11/2017 at 12:59 PM, miore said: Kan være de er tilbake for uke 7-ultralyden som alle som har hatt IVF helst bør ha (og som er inkludert i behandlingen både i det private og i det offentlige). Litt rart at den ikke kan tas hos en gynekolog i Oslo, da, men da måtte de kanskje betalt ekstra for noe som egentlig er inkludert i prisen. Eventuelt kan det være noe helt annet, så
Metzili Skrevet 17. desember 2017 #2300 Skrevet 17. desember 2017 (endret) Oí ikke meningen å sitere, beklager jeg synes ikke det er sjokkerende i det hele tatt at hun svarte som hun gjorde på Dubai spørsmålet.... og DET sier vel litt om hvordan hun fremstår på bloggen. Jeg må seriøst slutte å lese den.... Endret 17. desember 2017 av Metzili 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå