Tough cookie Skrevet 17. oktober 2020 #10021 Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Jeg synes ikke det er så rart at "Foreldre og Barn" tar opp dette temaet, og Julianne Nygård svarer jo bare på et spørsmål hun har fått stilt, og hun har bestemt seg for å være dønn ærlig. Det er jo et j**** kroppspress i dag på at kroppen skal se flott ut, både under og etter et svangerskap. Med alle disse utseendefokuserte influenserne og det utseende fokuset som er i samfunnet, så er det jo ikke rart at nybakte mødre blir veldig usikre og henger seg opp i hvordan kroppen og puppene blir etter svangerskap og fødsel. Jeg tror ikke at flere damer blir usikre på puppene sine etter amming og tar puppeoperasjon, fordi om pilotfrue uttaler seg om det. Endret 17. oktober 2020 av Tough cookie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. oktober 2020 #10022 Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Jeg tror at når slike som Julianne og Caroline Berg Eriksen snakker om å "ofre" og "ødelegge" kroppen under graviditet, og har et voldsomt fokus på kropp, så er de en stor del av problemet. Og bidrar derfor til økt press, flere som vurderer og utfører operasjoner, fordi de normaliserer det. Endret 17. oktober 2020 av pøbelsara 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 17. oktober 2020 #10023 Del Skrevet 17. oktober 2020 Mitt inntrykk av pilotfrue de siste ukene (basert kun på hennes egne uttalelser) er at hun vil amme for å bli tynn fortest mulig og så operere puppene etterpå. Aldri lest henne som at hun vil amme for barnets del. så det er slik hun fremstår for meg, ganske overfladisk og enkel, kun basert på hennes egne ord. Men hun har kanskje ikke noe problem med å fremstå så enkel? Jeg kan da ikke være eneste som tenker sånn... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 18. oktober 2020 #10024 Del Skrevet 18. oktober 2020 Pilotparet i siste podcast🤢 De er nærmest forferdet over en uønsket kommentar på et bilde de selv har lagt ut. Av barnet. De konkluderer kjapt med at dette er en person med issues. Hvorfor vil de egentlig utsette seg for at fremmede mennesker kan kommentere deres barn negativt, eller kommentere i det hele tatt? Forstår på en måte at det er sårende, men de MÅ jo ikke ha dette i livet sitt? De velger selv å eksponere barnet, OGSÅ til folk med issues. De har ingen kontroll på hva følgerne tenker eller skriver. Synes egentlig hele podcast-episoden lyser av manglende vilje (eller evne) til selvransakelse og selvkritikk, enten det dreier seg om å bidra til kroppspress, eller eksponering av barn. Bare ansvarsfraskrivelse hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoryOfMyLife Skrevet 18. oktober 2020 #10025 Del Skrevet 18. oktober 2020 8 timer siden, Finlay skrev: Pilotparet i siste podcast🤢 De er nærmest forferdet over en uønsket kommentar på et bilde de selv har lagt ut. Av barnet. De konkluderer kjapt med at dette er en person med issues. Hvorfor vil de egentlig utsette seg for at fremmede mennesker kan kommentere deres barn negativt, eller kommentere i det hele tatt? Forstår på en måte at det er sårende, men de MÅ jo ikke ha dette i livet sitt? De velger selv å eksponere barnet, OGSÅ til folk med issues. De har ingen kontroll på hva følgerne tenker eller skriver. Synes egentlig hele podcast-episoden lyser av manglende vilje (eller evne) til selvransakelse og selvkritikk, enten det dreier seg om å bidra til kroppspress, eller eksponering av barn. Bare ansvarsfraskrivelse hele veien. Helt enig. Jeg har egentlig syntes at de tidligere episodene har vært bra, hvis man ser bort fra der hatet til Ulrik mot netttrollene kommer frem, men i denne tok den helt av og spesilelt med tanke på at folk kan vite hvem det er, når de viser til denne kommentaren de har snakket om i denne episoden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 18. oktober 2020 #10026 Del Skrevet 18. oktober 2020 9 timer siden, Finlay skrev: Pilotparet i siste podcast🤢 De er nærmest forferdet over en uønsket kommentar på et bilde de selv har lagt ut. Av barnet. De konkluderer kjapt med at dette er en person med issues. Hvorfor vil de egentlig utsette seg for at fremmede mennesker kan kommentere deres barn negativt, eller kommentere i det hele tatt? Forstår på en måte at det er sårende, men de MÅ jo ikke ha dette i livet sitt? De velger selv å eksponere barnet, OGSÅ til folk med issues. De har ingen kontroll på hva følgerne tenker eller skriver. Synes egentlig hele podcast-episoden lyser av manglende vilje (eller evne) til selvransakelse og selvkritikk, enten det dreier seg om å bidra til kroppspress, eller eksponering av barn. Bare ansvarsfraskrivelse hele veien. Veldig enig i dette her. Skjønner at de vil vise frem barnet sitt, men de må skjønne at de er i en litt annen kategori en Ola Normann med så mange følgere. Synes dog det var bra de tok det opp, for mange må lære seg at dersom man ikke har noe fint å si, så dropp det. Kommentarer om et naturlig utseende er helt unødvendig. Kom heller med saklige kommenterer om hvorfor man IKKE skal eksponere barn i SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 18. oktober 2020 #10027 Del Skrevet 18. oktober 2020 28 minutter siden, Lyckeliten skrev: Veldig enig i dette her. Skjønner at de vil vise frem barnet sitt, men de må skjønne at de er i en litt annen kategori en Ola Normann med så mange følgere. Synes dog det var bra de tok det opp, for mange må lære seg at dersom man ikke har noe fint å si, så dropp det. Kommentarer om et naturlig utseende er helt unødvendig. Kom heller med saklige kommenterer om hvorfor man IKKE skal eksponere barn i SoMe. Jeg synes egentlig IKKE det er så viktig i selve debatten om kommentarene går på barnets utseende eller ikke. Poenget er at foreldre med vitende og vilje setter sitt eget barn i en posisjon der fremmede voksne kan gå inn og kommentere hva de vil om barnet, på godt og vondt. Jeg tenker bare - med hvilken rett gjør de dette? Og hvordan har de hjerte til å legge ut barnet sitt for hugg på den måten?😢 At det finnes noen av de titusener av følgerne deres, som ikke synes barna deres er søte, og som gir uttrykk for det, må de nesten regne med. Ansvaret for slike kommentarer ligger på dem selv, som slipper alle mulige mennesketyper helt inn på barnerommet. At folk skal droppe å si noe om de ikke har noe "fint" å si, hadde nok passet - ikke bare Pilotparet - men også resten av influencergjengen godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 18. oktober 2020 #10028 Del Skrevet 18. oktober 2020 https://www.msn.com/nb-no/underholdning/entertainmentnews/frankrike-kan-straffe-influencer-foreldre/ar-BB1a0Wen?MSCC=1603048740&ocid=spartanntp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 19. oktober 2020 #10029 Del Skrevet 19. oktober 2020 På 16.10.2020 den 23.39, Sursøtsaus skrev: jeg synes det er bedre med åpenhet rundt en eventuell operasjon enn å gjemme seg for det slik som godeste CBE som hevder at hun har sett helt lik ut siden hun var tenåring etter å ha født to barn. Enig. I hvert fall ikke reklamere for det ene og drt andre når resultatet skyldes plastisk kirurgi og fillere/botox. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 20. oktober 2020 #10030 Del Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er ikke noe fan av CBE, men syns hu blir dratt litt vel mye inn i sammenligning med Pilotfrua. CBE har alltid vært syltynn og godt trent, hun ble ikke særlig stor i svangerskapene - så kroppen der poppa nok lett tilbake. noe jeg har sett skje med bekjente som er tynne og godt trent før og under svangerskap. dersom man fortsetter å spise sunt og trene regelmessig er det ikke gitt at man overstiger de 12 kg som er selve svangerskapet og de går seg jo fort til igjen. om hu har endret på brystene det kan godt hende, men hun har hvertfall ikke gått ut å sagt at hu skal gjøre det om hu ikke er fornøyd. botox og fillers er noe ALLE influensere driver og det, det er noe man bare må akseptere😅 problemet her er jo ikke OM folk velger å fikse på seg etter et svangerskap og etter amming, problemet her er at hun har fått ut i et foreldre og barn magasin og promotert at hu gjerne vil legge seg under kniven fordi hun ikke vil akseptere forandringene. I tillegg til at hun deler feil informasjon ang amming og brystene. Og i tillegg sier at hun ofrer kroppen sin, hu som skrev bok om ufrivilligbarnløshet, kom med på bloggerne pga ufrivilligbarnløshet, bloggen ble kjent pga ufrivilligbarnløshet. Skulle tro noen som sleit med å bli gravid ikke mente man ofrer seg for å gå gravid. men dette er et kynisk spill, de vet at slike overskrifter skaper uro i landet - som øker antall visninger på instaprofilene og som øker intekt. De har rett og slett hatt litt dårlig råd i det siste, noe som merkes pga økt provoserende uttalelser og nye sponsoravtaler. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 20. oktober 2020 #10031 Del Skrevet 20. oktober 2020 3 timer siden, Karen123456789 skrev: Jeg er ikke noe fan av CBE, men syns hu blir dratt litt vel mye inn i sammenligning med Pilotfrua. CBE har alltid vært syltynn og godt trent, hun ble ikke særlig stor i svangerskapene - så kroppen der poppa nok lett tilbake. noe jeg har sett skje med bekjente som er tynne og godt trent før og under svangerskap. dersom man fortsetter å spise sunt og trene regelmessig er det ikke gitt at man overstiger de 12 kg som er selve svangerskapet og de går seg jo fort til igjen. om hu har endret på brystene det kan godt hende, men hun har hvertfall ikke gått ut å sagt at hu skal gjøre det om hu ikke er fornøyd. botox og fillers er noe ALLE influensere driver og det, det er noe man bare må akseptere😅 problemet her er jo ikke OM folk velger å fikse på seg etter et svangerskap og etter amming, problemet her er at hun har fått ut i et foreldre og barn magasin og promotert at hu gjerne vil legge seg under kniven fordi hun ikke vil akseptere forandringene. I tillegg til at hun deler feil informasjon ang amming og brystene. Og i tillegg sier at hun ofrer kroppen sin, hu som skrev bok om ufrivilligbarnløshet, kom med på bloggerne pga ufrivilligbarnløshet, bloggen ble kjent pga ufrivilligbarnløshet. Skulle tro noen som sleit med å bli gravid ikke mente man ofrer seg for å gå gravid. men dette er et kynisk spill, de vet at slike overskrifter skaper uro i landet - som øker antall visninger på instaprofilene og som øker intekt. De har rett og slett hatt litt dårlig råd i det siste, noe som merkes pga økt provoserende uttalelser og nye sponsoravtaler. Sammenlikningen mellom Julianne og CBE handler ikke om at CBE ble tynn igjen etter et svangerskap. Det er det få her som har problemer med, og de som har det burde gå inn i seg og sine problemer. Sammenlikningen hvertfall jeg drar er hvordan de to snakker svært forskjellig om det å gå gravid og kroppens endringer under og etter et svangerskap. Julianne har ingen problemer med å si at hun ikke stortrives under svangerskapet og hva den gjør med kroppen. Dette synes ikke jeg i seg selv burde være problematisk for folk som selv ønsker barn vet faktisk ikke hvordan det er å gå gravid og hvordan de vil takle det før de har gjort det. Ønsket kan være sårt og stort men fortsatt være et helvete for enkelte hvis de blir kraftig påvirket av symptomene gjennom svangerskapet. Det burde aksepteres at folk kan være ærlige på at graviditeten ikke var det beste de har opplevd i hele livet sitt uten at det skal stilles spørsmål til hvorvidt barnet er ønsket eller ikke. Å ønske barn betyr ikke det samme som at man liker å være gravid eller endringene som skjer med kroppen. Her synes jeg Julianne er forfriskene ærlig som snakker åpent om både småbarnsutfordringer og utfodringer hun kjenner på som gravid. CBE er helt på den andre siden av skalaen. Hennes fødsler og graviditeter var gode og enkle, og hun benekter for at kroppen har endret seg siden hun var tenåring(!!!) selv etter to svangerskaper selvom man tydelig kan se endringer fra bloggens spede tid til den dag i dag. Da hun ble tatt i redigeringsfusk med bildene sine på bloggen så var enkelte av bildene fra svangerskapet hvor hun da har redigert seg mindre selvom det er helt naturlig å bli litt større når man er gravid, også for dem som er godt trent og tynne fra naturens side. Dermed konstruerer hun et narrativ om den perfekte milf-kroppen men benekter hvor den kommer fra. Den har jo verken endra seg siden hun var 16 i følge henne selv, til tross for at man kan se på bildene hennes at hun har endret seg gjennom årene som man jo gjør når man blir eldre. Jeg er helt enig i at Julianne ikke trenger å snakke om at hun vurderer en operasjon etter fødsel og amming, men hvis hun gjennomfører det så setter jeg mer pris på at hun i det minste innrømmer at det er der endringene hennes kommer fra og ikke bare "sunt kosthold og trening" som er mantraet Eriksen har brukt både før og etter bildeskandalene og andre justeringer. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 20. oktober 2020 #10032 Del Skrevet 20. oktober 2020 (endret) 29 minutter siden, Sursøtsaus skrev: Sammenlikningen mellom Julianne og CBE handler ikke om at CBE ble tynn igjen etter et svangerskap. Det er det få her som har problemer med, og de som har det burde gå inn i seg og sine problemer. Sammenlikningen hvertfall jeg drar er hvordan de to snakker svært forskjellig om det å gå gravid og kroppens endringer under og etter et svangerskap. Julianne har ingen problemer med å si at hun ikke stortrives under svangerskapet og hva den gjør med kroppen. Dette synes ikke jeg i seg selv burde være problematisk for folk som selv ønsker barn vet faktisk ikke hvordan det er å gå gravid og hvordan de vil takle det før de har gjort det. Ønsket kan være sårt og stort men fortsatt være et helvete for enkelte hvis de blir kraftig påvirket av symptomene gjennom svangerskapet. Det burde aksepteres at folk kan være ærlige på at graviditeten ikke var det beste de har opplevd i hele livet sitt uten at det skal stilles spørsmål til hvorvidt barnet er ønsket eller ikke. Å ønske barn betyr ikke det samme som at man liker å være gravid eller endringene som skjer med kroppen. Her synes jeg Julianne er forfriskene ærlig som snakker åpent om både småbarnsutfordringer og utfodringer hun kjenner på som gravid. CBE er helt på den andre siden av skalaen. Hennes fødsler og graviditeter var gode og enkle, og hun benekter for at kroppen har endret seg siden hun var tenåring(!!!) selv etter to svangerskaper selvom man tydelig kan se endringer fra bloggens spede tid til den dag i dag. Da hun ble tatt i redigeringsfusk med bildene sine på bloggen så var enkelte av bildene fra svangerskapet hvor hun da har redigert seg mindre selvom det er helt naturlig å bli litt større når man er gravid, også for dem som er godt trent og tynne fra naturens side. Dermed konstruerer hun et narrativ om den perfekte milf-kroppen men benekter hvor den kommer fra. Den har jo verken endra seg siden hun var 16 i følge henne selv, til tross for at man kan se på bildene hennes at hun har endret seg gjennom årene som man jo gjør når man blir eldre. Jeg er helt enig i at Julianne ikke trenger å snakke om at hun vurderer en operasjon etter fødsel og amming, men hvis hun gjennomfører det så setter jeg mer pris på at hun i det minste innrømmer at det er der endringene hennes kommer fra og ikke bare "sunt kosthold og trening" som er mantraet Eriksen har brukt både før og etter bildeskandalene og andre justeringer. CBE har jo fått sin slakt etter alt dette, så jeg forstår ikke hvorfor hun dras inn i Pilotfurens utsagn nå. Det CBE har gjort med redigering osv er på ingen måte bra eller riktig, men det må hun slaktes for et annet sted. Hun har jo forandret seg på alle de årene hun har blogget, så alle lesere ser jo at hun har forandret seg selvom hun mener hun ser lik ut. En ting er å ikke trives med å være gravid, jeg selv mistrives som gravid - men hun sier at hun ofrer kroppen sin i den sammenheng med at kroppen forandres og muligens til en forandring hun ikke liker og ikke vil akseptere. Da handler det ikke om at hun mistrives som gravid, eller at hun har et tungt svangerskap. Hadde det handlet om at hun ofrer kroppen sin pga et tungt svangerskap så hadde hun jo fått en helt annen reaksjon. men det er ikke tilfellet, her ofres kroppens utseende som hun gjerne kan operere etterpå fordi hun ikke vil akseptere endringene. og hennes største motivasjon for amming er vektnegangen hun oppnår med det, og at det er bra for babyen er jo et pluss - antagelig har hu et mer oppegående syn på amming - men det er dette synet hun fremmer. At hun fremmer småbarnsproblemene syns jeg ikke er forfriskende, hun går hjemme, barnet er i barnehagen, har au pair, de setter bort klesvask og de lager sjelden mat selv. Til og med matpakka til ungen er jo mest kjøpt. hun er bevisst med på å skape et økt press på kvinner etter fødsel for å få penger i kassa.... det er det som er det aller værste! Endret 20. oktober 2020 av Karen123456789 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 22. november 2020 #10033 Del Skrevet 22. november 2020 Hørte på siste episode av pod'en deres, og stusser litt over Ulrik sitt politiske engasjement. Han mener at staten skal betale mer i dagpenger og dekke barnehage i en krise som dette, samtidig som han snakker om oppussing og nye iPhones? I tillegg skal staten slutte å sende penger til folk i nød utenfor Norge, men bruke pengene på nordmenn i Norge. Så lurer jeg på, mener han at de er blant dem som skal ha økte dagpenger og gratis barnehage? Eller tenker han det som en nødhjelp til folk som virkelig trenger hjelp, for de finnes jo - men pilotparet er virkelig ikke blant dem. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 22. november 2020 #10034 Del Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, MissCoverdale skrev: Hørte på siste episode av pod'en deres, og stusser litt over Ulrik sitt politiske engasjement. Han mener at staten skal betale mer i dagpenger og dekke barnehage i en krise som dette, samtidig som han snakker om oppussing og nye iPhones? I tillegg skal staten slutte å sende penger til folk i nød utenfor Norge, men bruke pengene på nordmenn i Norge. Så lurer jeg på, mener han at de er blant dem som skal ha økte dagpenger og gratis barnehage? Eller tenker han det som en nødhjelp til folk som virkelig trenger hjelp, for de finnes jo - men pilotparet er virkelig ikke blant dem. Det vil ikke forundre meg om han mente de selv. De har vel ikke for vane å tenke på så mye annet enn seg selv. Han har jo vært permittert tidligere og vet ikke om han er det nå. Flybransjen har problemer og spesielt Norwegian som lenge har vært på konkursens rand. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 22. november 2020 #10035 Del Skrevet 22. november 2020 Er det bare jeg som synes at hun kroppsmessig ser nokså gjennomsnittlig ut. Altså, som oss vanlige dødelige mammaer? Hun har ikke sixpack og veldig lav fettprosent virker det som. Jeg synes det er litt befriende. Hun er ikke i samme kategori som fotballfrua med tanke på trening og kroppsfasong. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 22. november 2020 #10036 Del Skrevet 22. november 2020 4 timer siden, Stavangebrud2012 skrev: Er det bare jeg som synes at hun kroppsmessig ser nokså gjennomsnittlig ut. Altså, som oss vanlige dødelige mammaer? Hun har ikke sixpack og veldig lav fettprosent virker det som. Jeg synes det er litt befriende. Hun er ikke i samme kategori som fotballfrua med tanke på trening og kroppsfasong. Hun fremmer heldigvis ikke et voldsomt kroppspress på samme måte som enkelte andre bloggere. Slik sett fremstår hun jo som mye mer oppegående, som ikke legger hele livslykken sin i ihjelretusjerte bilder av sin egen rumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 22. november 2020 #10037 Del Skrevet 22. november 2020 7 timer siden, MissCoverdale skrev: Hørte på siste episode av pod'en deres, og stusser litt over Ulrik sitt politiske engasjement. Han mener at staten skal betale mer i dagpenger og dekke barnehage i en krise som dette, samtidig som han snakker om oppussing og nye iPhones? I tillegg skal staten slutte å sende penger til folk i nød utenfor Norge, men bruke pengene på nordmenn i Norge. Så lurer jeg på, mener han at de er blant dem som skal ha økte dagpenger og gratis barnehage? Eller tenker han det som en nødhjelp til folk som virkelig trenger hjelp, for de finnes jo - men pilotparet er virkelig ikke blant dem. Håper virkelig ikke at han mener de er av dem som skal få billigere barnehage. Hva gjør egentlig ungen deres i barnehage med to hjemmeværende foreldre pluss au pair sier nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet 23. november 2020 #10038 Del Skrevet 23. november 2020 10 timer siden, Tannbein skrev: Hun fremmer heldigvis ikke et voldsomt kroppspress på samme måte som enkelte andre bloggere. Slik sett fremstår hun jo som mye mer oppegående, som ikke legger hele livslykken sin i ihjelretusjerte bilder av sin egen rumpe. Joda.. men hun valgte å file ned sine egne veldig fine tenner for å sette på tannfacetter fordi hun ønsket seg såkalt hollywood-smil. Det er også en måte å fremme kroppspress.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet 23. november 2020 #10039 Del Skrevet 23. november 2020 10 timer siden, Tannbein skrev: Hun fremmer heldigvis ikke et voldsomt kroppspress på samme måte som enkelte andre bloggere. Slik sett fremstår hun jo som mye mer oppegående, som ikke legger hele livslykken sin i ihjelretusjerte bilder av sin egen rumpe. Men så finnes det så mange gode bloggere som ikke er så fokusert på utseende og det fremstå rik og snobbete som det Julianne er. Så ja hun er bedre enn enkelte, men det er så mange som er bedre forbilder enn Julianne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 23. november 2020 #10040 Del Skrevet 23. november 2020 51 minutter siden, SigridElise skrev: Men så finnes det så mange gode bloggere som ikke er så fokusert på utseende og det fremstå rik og snobbete som det Julianne er. Så ja hun er bedre enn enkelte, men det er så mange som er bedre forbilder enn Julianne. Nå pusher hun da bare reklame, har hun gjort lenge. Så forstår ikke at noen finner inspirasjon eller får noe særlig ut av å følge henne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå