Gjest O.G. Skrevet 24. oktober 2019 #8581 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, Hilde444 skrev: Nok en hard dag på jobb i dag. Frisørtime. Har hun hår igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 24. oktober 2019 #8582 Del Skrevet 24. oktober 2019 Er det bare jeg som reagerer på hvor dårlig de sikrer barnet sitt i bilen? store boblejakker og hette. hette er ikke anbefalt å bruke i bilstol. jakker generelt er ikke anbefalt. beltet blir ikke i nærheten av strammet godt nok når han har på så store klær. i en kræsj vil det gi alvrolige konsikvenser. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje blomst Skrevet 24. oktober 2019 #8583 Del Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, Karen123456789 skrev: Er det bare jeg som reagerer på hvor dårlig de sikrer barnet sitt i bilen? store boblejakker og hette. hette er ikke anbefalt å bruke i bilstol. jakker generelt er ikke anbefalt. beltet blir ikke i nærheten av strammet godt nok når han har på så store klær. i en kræsj vil det gi alvrolige konsikvenser. Venta på den. Haha. Skriv det til dem da vel 🙂 Hvis det er så viktig å snakke om det bak demmes rygg, hvor alvorlig det kan være, så er det vel reelt at de skal bli informert om det? Eller du har kanskje kontaktet dem? 🙂 isåfall, bra!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 24. oktober 2019 #8584 Del Skrevet 24. oktober 2019 23 minutter siden, Lilje blomst skrev: Venta på den. Haha. Skriv det til dem da vel 🙂 Hvis det er så viktig å snakke om det bak demmes rygg, hvor alvorlig det kan være, så er det vel reelt at de skal bli informert om det? Eller du har kanskje kontaktet dem? 🙂 isåfall, bra!! Men så dumme kan de for pokker ikke være at leserne må fortelle de konsekvensene av handlingene de utfører. En mann på 40 og ei på 30 BURDE vite såpass med mindre de er korte i toppen. Og da mener jeg ikke fakefrisyren til piloten og frua!! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 24. oktober 2019 #8585 Del Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, Karen123456789 skrev: Er det bare jeg som reagerer på hvor dårlig de sikrer barnet sitt i bilen? store boblejakker og hette. hette er ikke anbefalt å bruke i bilstol. jakker generelt er ikke anbefalt. beltet blir ikke i nærheten av strammet godt nok når han har på så store klær. i en kræsj vil det gi alvrolige konsikvenser. Vet du, akkurat dette skulle jeg skrive noe om nå. Gjør de det med vilje? To (visstnok) fullstendig oppegående voksne mennesker må da vite dette? Og da tenker jeg at de faktisk gjør det med viten og vilje for å skape blæst, og da snakker vi tragedie, altså. 🤦🏻♀️ 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 24. oktober 2019 #8586 Del Skrevet 24. oktober 2019 28 minutter siden, Lilje blomst skrev: Venta på den. Haha. Skriv det til dem da vel 🙂 Hvis det er så viktig å snakke om det bak demmes rygg, hvor alvorlig det kan være, så er det vel reelt at de skal bli informert om det? Eller du har kanskje kontaktet dem? 🙂 isåfall, bra!! Så spesefikt det står på tryggtrafikk sin side, burde det ikke være nødvendig av lesere å påpeke dette. Dessuten er det allmenkunnskap at man ikke skal kjøre bil med store jakker/mye klær. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje blomst Skrevet 24. oktober 2019 #8587 Del Skrevet 24. oktober 2019 4 minutter siden, Pæddan skrev: Men så dumme kan de for pokker ikke være at leserne må fortelle de konsekvensene av handlingene de utfører. En mann på 40 og ei på 30 BURDE vite såpass med mindre de er korte i toppen. Og da mener jeg ikke fakefrisyren til piloten og frua!! Jeg tenker at her er det to alternativer: Enten vet de det, og legger det ut for å bare provosere oss her på kvinneguiden som garantert(!!!) lager en stor sak ut av det, ELLER så vet de det faktisk ikke. Værre kan det vel ikke være ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 24. oktober 2019 #8588 Del Skrevet 24. oktober 2019 2 minutter siden, Maneo skrev: Vet du, akkurat dette skulle jeg skrive noe om nå. Gjør de det med vilje? To (visstnok) fullstendig oppegående voksne mennesker må da vite dette? Og da tenker jeg at de faktisk gjør det med viten og vilje for å skape blæst, og da snakker vi tragedie, altså. 🤦🏻♀️ Tenkte litt på det selv. Så håper for gudsskyld de tar av jakken og strammer beltet. Men er ikke første gang de deler bil bilder med feil sikring. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje blomst Skrevet 24. oktober 2019 #8589 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, Karen123456789 skrev: Så spesefikt det står på tryggtrafikk sin side, burde det ikke være nødvendig av lesere å påpeke dette. Dessuten er det allmenkunnskap at man ikke skal kjøre bil med store jakker/mye klær. Uansett om det er allmennkunnskap, så vet ikke alle det. Garantert om flere i barnehagen til barna dine, hvis du har noen, gjør akkurat det samme pga de ikke vet om det.. Jeg vet iallefall i mitt barns barnehage at det er noen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 24. oktober 2019 #8590 Del Skrevet 24. oktober 2019 On 9/16/2019 at 10:08 PM, Skrottefar said: De liker vel å flashe hva de har råd til, og nå har de også "bestilt" seg en Au-pair, så den summen får vi sikkert også vite.......lurer på om det på postordre man bestiller en Au-Pair?😎 Beklager....men...de skal ha en au pair? Etter så mange år hun sleit med å få barn og alt trauma dette tilførte!??? Dette er helt sinnsykt synes jeg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 24. oktober 2019 #8591 Del Skrevet 24. oktober 2019 7 minutter siden, Lilje blomst skrev: Uansett om det er allmennkunnskap, så vet ikke alle det. Garantert om flere i barnehagen til barna dine, hvis du har noen, gjør akkurat det samme pga de ikke vet om det.. Jeg vet iallefall i mitt barns barnehage at det er noen! Hadde jeg sett noen foreldre i barnehagen gjøre dette, hadde det falt meg mer naturlig å få i gang en samtale rundt emne. Men å sende melding til en influencer som burde sjekke opp ting i forkant - også fordi de gir ut signaler om at dette er bra sikring av barn i bil - faller meg ikke naturlig. Men jeg skal tenke på det, så kanskje jeg sender de en mail eller noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 24. oktober 2019 #8592 Del Skrevet 24. oktober 2019 Nei Julianne. Du setter ikke barnet først. Du setter deg selv og din egentid først. De tingene du «unner deg» hver uke er de tingene andre mammaer kanskje unner seg en gang i året. Da kan man snakke om å unne seg noe. Når man ukentlig går til frisør, manikyr, trening på dagtid, take away og restaurant besøk da er det ikke å unne seg lengre. Jeg har helt sluttet å lese bloggen for det provoserer så vannvittig. Nå brukes den heller som skrekkeksempel på hvordan man ikke skal oppføre seg. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 24. oktober 2019 #8593 Del Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, Lilje blomst skrev: Uansett om det er allmennkunnskap, så vet ikke alle det. Garantert om flere i barnehagen til barna dine, hvis du har noen, gjør akkurat det samme pga de ikke vet om det.. Jeg vet iallefall i mitt barns barnehage at det er noen! Legitimerer du feilsikring av små barn i bil fordi «andre gjør det»? Det gjør ikke saken mindre alvorlig at du påpeker at andre med barn heller ikke har giddet sette seg inn i noe så enkelt som ordentlig sikring av barn i bil. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 24. oktober 2019 #8594 Del Skrevet 24. oktober 2019 48 minutter siden, Cati skrev: Legitimerer du feilsikring av små barn i bil fordi «andre gjør det»? Det gjør ikke saken mindre alvorlig at du påpeker at andre med barn heller ikke har giddet sette seg inn i noe så enkelt som ordentlig sikring av barn i bil. Hun legitimerer ingenting. Hun forklarer at dette ikke er noe «alle vet». Jeg har observert det samme selv. Tykke boblejakker, eller veldig løse seler. Sistnevnte er mer vanlig. Og ja, jeg gir beskjed på en fin måte hvis jeg ser det. De aller fleste blir takknemlig for tilbakemeldingen Spesielt for førstegangsforeldre så er det ganske mye som skal læres, selv om de er voksne begge to. Pilot-paret er ikke noe unntak. Jeg er sikker på at de ikke gjør den samme feilen igjen, når de blir gjort oppmerksom på det 😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 24. oktober 2019 #8595 Del Skrevet 24. oktober 2019 Jeg tror de gjør det kun på bilde for å provosere, at de ikke gjør det når de faktisk kjører, MEN de tenker ikke over de følgerne som ser det og faktisk tror det er greit.... og det er skummelt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 24. oktober 2019 #8596 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, acna skrev: Hun legitimerer ingenting. Hun forklarer at dette ikke er noe «alle vet». Jeg har observert det samme selv. Tykke boblejakker, eller veldig løse seler. Sistnevnte er mer vanlig. Og ja, jeg gir beskjed på en fin måte hvis jeg ser det. De aller fleste blir takknemlig for tilbakemeldingen Spesielt for førstegangsforeldre så er det ganske mye som skal læres, selv om de er voksne begge to. Pilot-paret er ikke noe unntak. Jeg er sikker på at de ikke gjør den samme feilen igjen, når de blir gjort oppmerksom på det 😊 Burde være allmennkunnskap. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 24. oktober 2019 #8597 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, acna skrev: Hun legitimerer ingenting. Hun forklarer at dette ikke er noe «alle vet». Jeg har observert det samme selv. Tykke boblejakker, eller veldig løse seler. Sistnevnte er mer vanlig. Og ja, jeg gir beskjed på en fin måte hvis jeg ser det. De aller fleste blir takknemlig for tilbakemeldingen Spesielt for førstegangsforeldre så er det ganske mye som skal læres, selv om de er voksne begge to. Pilot-paret er ikke noe unntak. Jeg er sikker på at de ikke gjør den samme feilen igjen, når de blir gjort oppmerksom på det 😊 Jeg mener at de som kaller seg selv infuensere har større ansvar enn andre! Jobben deres er jo å påvirke? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 24. oktober 2019 #8598 Del Skrevet 24. oktober 2019 Jeg føler meg som tidenes dårligste mor som ikke har dåseprodukter fra ACO 😫 men på den andre siden så tar jeg av kidsa mine uten at jeg hverken har au-pair eller vaskedame/leverer klesvask til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 24. oktober 2019 #8599 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, Pås skrev: Jeg mener at de som kaller seg selv infuensere har større ansvar enn andre! Jobben deres er jo å påvirke? Jeg er helt enig. Innlegget burde bli korrigert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karen123456789 Skrevet 25. oktober 2019 #8600 Del Skrevet 25. oktober 2019 9 timer siden, Pås skrev: Jeg mener at de som kaller seg selv infuensere har større ansvar enn andre! Jobben deres er jo å påvirke? Helt enig! Når en influenser sikrer barnet sitt dårlig i bil, og noen andre som ikke har satt seg inn i bilsikkerhet enda (feks.gravide) å ser at de setter barnet i store jakker i bilstolen så kan andre tenke at dette er ok. for mange tenker jo «hva når bilen er kald?». men alvorlighetsgraden ved en kræsj med feil sikring av barnet er ikke til å spøke med! Så om de kun gjør dette for å provosere så kan de ikke ha respekt for andre mennesker. om de gjør dette av uvitenhet så lurer jeg også på hva annet de gjør som setter barnet i unødvendig fare. når man kjøper en bilstol så skal man også lese instruksene, rimelig sikker på at det står der også. husker når vi skulle kjøpe både babystol og bilstol 2, leste meg opp på flere sider - «hvordan sikre barnet tryggest i bil». som forelder har man et ansvar om å beskytte barnet, da gjelder det også riktig bilsikring. Og det er vel strengt talt en av de letteste tingene å gjøre et kjapt google søk på. det er mye folk gjør feil når det kommer til bilsikring, men akkurat dette med klær og strammeseler er såppas opplyst, at jeg tviler på at dette har gått dem husforbi. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå