J.. Skrevet 9. august 2019 #7921 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, Rumos skrev: Når du «sjekker opp noen ganger i måneden» bidrar du til klikk som gir penger i kassa for bloggeren. Du kan ikke sammenligne det med å lese om partier du ikke stemmer på. Hvis engasjementet ditt hovedsakelig knyttet til å ikke eksponere barn for å skape en bevisstgjøring, er det ikke bedre å starte en generell post om det isteden for å fremme klikk på en blogger du misliker. Jeg antar den siste linken gjelder en post på bloggen hvor barnet er eksponert (der ga du henne enda flere klikk og barnet enda mer eksponering). Betyr ikke det at dere ikke har lykkes med å beskytte barna til Pilotfrue, til tross for hundrevis av sider med kritikk? Det er lenge siden bloggere tjente penger på klikk,slik de gjorde i starten.. Nå er det lesertall (som kun veier tungt ift samarbeid) og affilatelenker pengene grunner i. 13
Gjest Annepannesjoko Skrevet 9. august 2019 #7922 Skrevet 9. august 2019 (endret) @Rumos Henvisningen min om å lese om partier jeg ikke stemmer på, handlet om å sette seg inn i det man uttaler seg om. Det var svar på spørsmålet ditt her. Jeg har valgt å følge med på influencerbransjen, da det etter mitt syn er viktig å sette seg inn i hva som foregår der, selv om det kan være vondt å lese enkelte blogger, samt at man bidrar til klikk. Nå er det ikke bloggkritikerne som gir likes på Instagram (engasjementrate) eller klikker seg inn på affilatelenkene. Og annonsører har vel fått med seg at x-antall lesere/følgere ikke er lik salg. Slik at min stemme teller nok mer negativt ovenfor inntektene til influencere enn mine klikk, da jeg skriver både her inne og til journalister og annonsører m.m. Og mye av det jeg formidler videre er skrevet om her inne. Mange influencerne er negative påvirkere, og tråder som dette kan være en motvekt til deres kanaler. Og det kan etter mitt syn være sunt. Tillegg: Eksponering av barn er det influenceren som legger ut tekst og bilder som er ansvarlig for. Ikke den som påpeker det, og som stiller spørsmålstegn ved handlingen. Endret 9. august 2019 av Annepannesjoko
Maneo Skrevet 10. august 2019 #7923 Skrevet 10. august 2019 5 timer siden, J.. skrev: Det er lenge siden bloggere tjente penger på klikk,slik de gjorde i starten.. Nå er det lesertall (som kun veier tungt ift samarbeid) og affilatelenker pengene grunner i. Kan du forklare nærmere dette med lesertall? Tjener ikke bloggere penger for hver en som besøker bloggen lengre?
Tipitapa Skrevet 10. august 2019 #7924 Skrevet 10. august 2019 (endret) Mulig jeg kommer litt sent på banen her nå, men pilotens innlegg på bloggen er det mest patetiske jeg har sett. Makan til stakkars meg-holdning fra noen som selv har valgt en livsstil hvor de eksponerer barnet sitt for klikk og mynt i kassa. For ikke å snakke om det mislykkede forsøket på å henge ut og kjefte på KG-brukerne. Pilotparet følger jo tydeligvis med her inne, så: Dette «problemet» løser dere veldig enkelt selv; SLUTT MED Å EKSPONERE BARNET DERES! Endret 10. august 2019 av Tipitapa 35
Gjest CecilieX Skrevet 10. august 2019 #7925 Skrevet 10. august 2019 @Rumos. Mener du virkelig at det er en god strategi å lukke øynene og snu seg bort når du ser ting du synes er problematiske? Da vil jo det ikke skje endringer og hva slags samfunn får vi da? Du tar feil når du skriver at det ikke har effekt. Tidligere var bruk av barn på blogg bare diskutert her, nå ser du det diskutert og problematisert over alt. Man kan ikke bare lukke øynene og late som man ikke ser.
J.. Skrevet 10. august 2019 #7926 Skrevet 10. august 2019 (endret) 4 timer siden, Maneo skrev: Kan du forklare nærmere dette med lesertall? Tjener ikke bloggere penger for hver en som besøker bloggen lengre? Før tjente bloggere 10 øre pr unike klikk på bloggen,det gjør de ikke lenger. Nå "tjener" de bare på antall lesertall. Høye lesertall = interessante samarbeid,alt fra gode sponsede produkter til tv-opptredner etc. Lave lesertall = dårlige sponsede produkter,feks vitamintilskudd ingen har hørt om. Derfor har bloggere så sabla mye affilatelenker i innleggene sine.. Trykker du på lenken om så bare for å sjekke pris,blir det plantet cookies på mobilen/pcen din som plukker opp alt annet du besøker på nett for å "treffe riktig" interesse neste gang. Hvis du kjøper noe fra linken der å da,eller de første 3 mnd etter å ha trykket på den,tjener bloggeren alt fra 10 til 25% av prisen av produktet du kjøpte. Så der ligger pengene for bloggere idag. Endret 10. august 2019 av J.. 12
Jordbærogfløte Skrevet 10. august 2019 #7927 Skrevet 10. august 2019 (endret) Det fryder meg at hun denne uken ikke er kommet blant topp 5 på blogg.no etter diverse overskrifter på bloggen. 😂 Endret 10. august 2019 av Jordbærogfløte 13
vintage Skrevet 10. august 2019 #7928 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Jordbærogfløte skrev: De fryder meg at hun denne uken ikke er kommet blant topp 5 på blogg.no etter diverse overskrifter på bloggen. 😂 Selv ikke etter den kryptiske overskriften om nytt familiemedlem. 13
Snurrepurre Skrevet 10. august 2019 #7929 Skrevet 10. august 2019 Er litt forunderlig de greiene de reklamerer for. Som småbarnsmamma er jeg heller nysgjerrig på f.eks den vesten de bruker til barnet når de er på båt. Den så himla grei ut. Er den sikker? Dyr? Billig? Jeg er ikke like opptatt av vitaminbjørner som gjør deg brun, eller merke-stelleveske. De postene gidder jeg ikke kaste et halvt blikk på engang Hvilken målgruppe har hun egentlig? Hun treffer iallfall ikke meg som er «vanlig» middelklasse, som reiser mye og har små barn. Det siste jeg bryr meg om er voksentur på festival, «sexy» bilder foran en båt og masse reklame for halvdårlige tilbud 🤷🏼♀️ 20
Jordbærogfløte Skrevet 10. august 2019 #7930 Skrevet 10. august 2019 28 minutter siden, vintage skrev: Selv ikke etter den kryptiske overskriften om nytt familiemedlem. Ja, herlig! 😁 3
Rumos Skrevet 10. august 2019 #7931 Skrevet 10. august 2019 3 timer siden, CecilieX skrev: @Rumos. Mener du virkelig at det er en god strategi å lukke øynene og snu seg bort når du ser ting du synes er problematiske? Da vil jo det ikke skje endringer og hva slags samfunn får vi da? Du tar feil når du skriver at det ikke har effekt. Tidligere var bruk av barn på blogg bare diskutert her, nå ser du det diskutert og problematisert over alt. Man kan ikke bare lukke øynene og late som man ikke ser. Man kan godt være samfunnsengasjert uten å lese en masse blogger man misliker. Verden består heldigvis av mer enn blogger og influencere. For meg minner denne tråden mer om god gammeldags sladring enn samfunnsengasjement, men det er mitt syn. 4
Sol Rampelyset Skrevet 10. august 2019 #7932 Skrevet 10. august 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Sol, admin. 3
Jordbærogfløte Skrevet 10. august 2019 #7933 Skrevet 10. august 2019 (endret) 37 minutter siden, Rumos skrev: Man kan godt være samfunnsengasjert uten å lese en masse blogger man misliker. Verden består heldigvis av mer enn blogger og influencere. For meg minner denne tråden mer om god gammeldags sladring enn samfunnsengasjement, men det er mitt syn. På samme måte som at man kan velge om man vil lese blogger eller ei, er det også frivillig om man vil lese og bidra her inne på forumet også. Endret 10. august 2019 av Jordbærogfløte 16
Rumos Skrevet 10. august 2019 #7934 Skrevet 10. august 2019 26 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: På samme måte som at man kan velge om man vil lese blogger eller ei, er det også frivillig om man vil lese og bidra her inne på forumet også. Enig, det er 15 minutter jeg ikke får tilbake så takk for meg. 1
Fru Uperfekt Skrevet 10. august 2019 #7935 Skrevet 10. august 2019 På 26.7.2019 den 20.11, Maneo skrev: Hun skrev vel at de hadde brukt 16.000 på festivaler i sommer? 😱 Er det mye, om en liker å gå på festivaler? 1
Fru Uperfekt Skrevet 10. august 2019 #7936 Skrevet 10. august 2019 På 2.8.2019 den 23.47, Moongirl skrev: Det er påbudt for alle barn å sitte bakovervendt til de er 15 mnd!!Videre er anbefalningen at de skal sitte til minst 4år, som går helt fint. Går sikkert helt fint for mange, men ikke for alle barn å sitte bakvendt. Vi bytter om på våre på lengre turer fra de er ca 36-42 mnd (3-3,5 år) pga at det er ubehagelige for de å sitte bakovervendt hele tiden på lange turer. 2
Pollen Skrevet 10. august 2019 #7937 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Går sikkert helt fint for mange, men ikke for alle barn å sitte bakvendt. Vi bytter om på våre på lengre turer fra de er ca 36-42 mnd (3-3,5 år) pga at det er ubehagelige for de å sitte bakovervendt hele tiden på lange turer. 36-42 mnd😂😂 41
Malum Skrevet 10. august 2019 #7938 Skrevet 10. august 2019 (endret) 33 minutter siden, Pollen skrev: 36-42 mnd😂😂 «Hvor mye er klokka?» «Syv kvarter over fire.» Endret 10. august 2019 av Malum 41
Trondheim40 Skrevet 10. august 2019 #7939 Skrevet 10. august 2019 2 minutter siden, Malum skrev: «Hvor mye er klokka?» «Syv kvarter over fire.» Må si dere fremstår ordentlig trivelige. 8
Malum Skrevet 10. august 2019 #7940 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Trondheim40 skrev: Må si dere fremstår ordentlig trivelige. Det var humoristisk ment, altså 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå