Gå til innhold

Din verste stalker historie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyfaen disse historiene var helt sinnssyke å lese!! 

Anonymkode: 320fc...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dette skjedde når jeg studerte i England, og bodde i et kollektiv med andre jenter. 

En fyr som tydeligvis likte meg hadde prøvd å lure romkameraten min til å slippe han inn på mitt rom når jeg ikke var hjemme. Han hadde sagt at jeg hadde ringt han og trengte å låne penger av han, og han ville vente på meg.

HELDIGVIS ringte romkameraten min meg først og spurte om dette stemte, noe det ikke gjorde. Jeg trodde først hun tulla, men hun beskrev et arr han hadde på halsen, og da kjente jeg at det ikke var så morsomt lengre..

Hun redda meg den dagen. Jeg ser med skrekk på hva som hadde vært utfallet hvis jeg kom hjem igjen, slo på lyset, og så denne mannen sitte på sengen min... Grøss!

Anonymkode: b7f49...d0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde ikke meg, men en bekjent som har en høy lederstilling, er sterk mentalt og veldig oppegående. Det ble så ille at hennes far måtte bytte ut alle låsene i leiligheten og bo der en periode, samt installere kameraer fordi hun ble så redd. 

Eks-mannen stalket henne etter det ble slutt mellom dem. Han kopierte deres felles barn sine nøkler og snek seg inn i leiligheten hennes, mens hun var på jobbreise. Hun hadde bevis på kamera, men idioten nektet for det da han ble konfrontert med det. Han hadde hacket telefonen hennes, og visste hva og hvem hun snakket med til enhver tid. Hennes arbeidsgiver hadde oppdaget fremmed aktivitet på hennes mobil og ga beskjed. Sjekket og rotet i posten hennes. I tillegg hadde han fysisk fulgt etter henne, og var stadig innom hennes SoMe og telte antall likes og kommentarer på det hun la ut. I deres ekteskap hadde han vist mye sinne og temperament, og hun prøvde i flere år å forlate han. 

Den historien han har servert omverden var at han satte sin karriere på hold for at hun skulle få satse på sin. Han var hjemme og passet på barna, mens hun var ute og rotet med andre menn. Fremstilte seg selv som et stakkars offer, så kom det frem at han har tydelige narsissistiske trekk og atferd. 

Han er typen som kan lyve om stort og smått; komme hjem fra «trening» uten en eneste svettetåre eller svettelukt, løy om vekta si, oppgitt feil alder og navn på tinder, snoket i iPaden/dagbøkene til eks-kjæresten og blånektet, projiserte sine handlinger over på andre og mye mye mer! 

Det farlige er at han kan gi et veldig godt første inntrykk og virke sjarmerende. Så han kan lett få seg kjæreste, men forholdene varer ikke lenge om gangen.

Slike folk burde kommet med en advarsel og returrett! 

Anonymkode: 921da...55e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 18.11.2016 den 18.59):

Gledet meg til mange nye stalker-historier, men over halvparten av svarene er jo avsporing 

Inkludert ditt ( og mitt)

Anonymkode: 14929...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom i snakk i en fyr i forbindelse med jobb, altså helt vanlig snakk uten noe flørt. Gikk et par uker før han ble litt smårar og sa at han fantaserte om å kidnappe meg om jeg ikke gikk på date med ham frivillig. Jeg er ikke lettskremt, men han steg et par solide hakk på creepyskalaen med alle tingene han sa han skule gjøre med meg. Endte opp med å bli tvangsinnlagt til slutt, og siden har jeg ikke hørt mer fra fyren, og takker alt som er for akkurat det!

Anonymkode: 427bd...73b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Creepy tråd.......

Siste året har jeg faktisk blitt utsatt for dette jeg også, og jeg må virkelig si at den redselen man kjenner på er en type redsel jeg ikke trodde fantes. Det var helt nytt for meg, og har aldri opplevd lignende. Lærte meg at selv om man skal være imøtekommende og ikke forhåndsdømme mennesker, så er det samtidig utrolig viktig å være skeptisk også. For det finnes en gruppe mennesker der ute som utnytter folk ved å skape tillitt og trygghet før de brått og uventet endrer seg til sitt sanne jeg.

Det finnes så mange forstyrra mennesker der ute som for tilfredsstillelse av at folk er redd de, og nyter følelsen av å ha makt over noen andre. Den redselen og frykten jeg kjente har fått meg til å tenke på hvordan mennesker som blir brutalt drept må ha det rett før døden inntreffer, den krisemodusen kropp og sinn går inn i må være helt vanvittig grusom.

Anonymkode: e3a85...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en del av stalker-historiene vell så gjerne skyldes at den som føler seg stalket er paranoid, man vet jo at paranide mennesker kan føle seg forfulgt og overvåket uten at de nødvendigvis er det... Men for all del, jeg er fult klar over at noen reelt blir stalket også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, mange, mange år siden.

Er fremdeles ikke søkbar i offentlige adresse/telefonummer registre pga dette her.

Snakket med en kar over nett, hverdagslige greier. Plutselig vil han snu samtalen over på et mer seksuelt spor,  jeg avslår det og prøver å dra den tilbake på normale greier. Det hjelper ikke, han begynner virkelig å ta enhver anledning til å skulle snakke om sex og hva han ville gjøre med meg, jeg avslår det her og sier at det ikke kommer til å skje noe seksuelt mellom oss noensinne. Etter det, begynner jeg å avvise han når han prøver å snakke om mer hverdagslige greier også, for jeg veit jo hvor han kommer til å ville dra samtalen. Gjennom hele denne tiden har jeg ikke delt mye personlig informasjon som navn, adresse, bosted, nummer etc.

Det pågår en stund til jeg får nok og sier at jeg ikke har interesse av å være vennlig med han når han prøver å dra samtalen over i seksuelle greier og han ikke respekterer grensene mine, så jeg begynner å overse han.

En dag kommer det en melding på telefonen min. En mms med et bilde av inngangsdøra mi hjemme med melding om at han ville invitere seg selv inn på kaffe.

Takk og lov, så var jeg bortreist da. Ikke lenge etterpå flytta jeg(det lå i planene før uansett) og jeg fikk hjelp med å fjerne nummer, navn og adresse fra registrene, for jeg ville virkelig ikke dra med meg han der videre...

Den følelsen jeg fikk når jeg så inngangsdøra mi fra han der, ass.. Den har jeg ikke glemt og den kommer jeg aldri til å glemme.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ingen skrekkhistorie men fikk en vekker en gang kan man si, for vedkommende var ikke slik man forestilte seg en stalker i det hele tatt. 

Jobbet som frivillig og ble kjent med en del folk i den sammenheng. Mye hyggelige pensjonister og ble kjent med en slik frivillig da vi satt ved siden av hverandre på et kurs. Etterpå la den ene av oss den andre til på Facebook, jeg var venn med flere andre frivillige så det var ikke noe rart ved. 

Hun liket så å si alt jeg la ut av innlegg, men jeg tenkte ikke så mye på det for noen liker alt de kommer over. Hun skrev også veldig positive meldinger til meg, men det var veldig sjelden så jeg reagerte ikke på det heller. Vi så hverandre av og til i forbindelse med arrangementer. Så, flere år senere inviterte hun meg til å være med på et arrangement utenfor foreningen. Jeg interesserte meg for temaet så takket ja. Deretter, bare noen få dager etterpå spurte hun om vi skulle møtes igjen og listet opp en hel haug med ting vi kunne gjøre. Alt sammen ting jeg hadde lagt ut bilder fra, eller som jeg hadde trykket på "interested". Blant annet en restaurant jeg ikke kunne huske å ha lagt ut noen bilder av. Viste seg at det hadde jeg, for tre år siden... Hun visste veldig mye om meg og hadde tydelig i flere år fulgt utrolig godt på meg. Satt igjen med følelsen av at det var umulig å takke nei når hun foreslo så mye jeg jo i utgangspunktet likte. 

Jeg greide å ro meg unna og har i ettertid blitt mye mer tilbakeholden med å skrive navn på arrangementer og spisesteder jeg er på. Jeg legger heller ikke ut så mye bilder som ikke er nøytrale. Det var creepy hvor mye en tilsynelatende søt pensjonist visste om meg. Og hadde tydelig fått et usunt oppheng på meg. Hadde hun vært en litt shady mann ville jeg nok ha reagert mye tidligere på den store interessen for meg. 

Anonymkode: f28c3...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Når jeg gikk fra en voldelig eks begynte han å stalke meg. Ringte arbeidsgiveren og fortalte hvor slem jeg var. Sto på parkeringsplassen på jobb for å prøve å prate/skremme meg. Kjørte etter bilen min. Kjørte forbi huset mitt flere ganger i helgene. Begynte å gå tur med hunden i mitt nabolag sånn at han gikk forbi huset. Når han var utenfor tok han bilder av fasaden og sendte til meg. Var det endra biler i gården tok han bilder og beskyldte meg for utroskap. Ringte 100 ganger i døgnet + meldinger på alt mulig av plattformer. La lapper i postkassa og la blomster utenfor døra. Ikke en gang i løpet av de årene spurte han om hvordan barna hadde det. Ble heldigvis besøksforbud og han skrev fra seg foreldreretten. 

Anonymkode: a4190...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, min ekstremt sjalu og manipulerende eks stalket meg i over 10 år etter bruddet. Han ringte midt på natta fra hemmelig nummer, sendte bilder fra nærområdet der jeg bor (han bor på en annen kant av landet), drev å ringte og sendte mailer til min nye kjæreste (etterhvert min mann), ringte min mor og min bror, tok kontakt med venner av meg, osv osv. 

Anonymkode: 21be2...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg rota med hadde en sykelig sjalu ex. Det var ikke slik at han stalket henne, men han stalket derimot alle de som prøvde seg på henne. 

Det viste seg at han mot slutten av forholdet, hadde installert spyware på mobiltelefon, datamaskin, hadde tilgang til backupløsninger, osv. 

Hun hadde fortalt meg om dette - at han på et eller annet vis alltid fik nyst om hvem hun hadde rotet med, og at han tok kontakt med dem. For min egen del, så startet det med at jeg og hun skulle dra på en liten båttur, en fin sommerdag. Dette avtalte vi over SMS. Senere på kvelden fikk jeg en melding fra ukjent nr, om at jeg måtte holde meg unna henne, osv osv. 

Da tenke jeg at kanskje han faktisk hadde fulgt etter henne, og sett oss? Men jeg kunne ikke huske å ha sett noen i nærområdet. 

Én uke senere dro vi på hyttetur, noe vi avtalte over FB messenger. På mandagen, fikk jeg en ny melding, fra samme nummer...måtte se til helvete å holde meg unna henne, osv. osv. Men da fant vi ut at han faktisk var bortreist, langt vekke, og vi fikk en Aha! opplevelse. Han måtte faktisk avlytte kommunikasjonen hennes. 

I litt panikk så tilbakestilte vi alle passordene hennes, formaterte / gjorde factory reset på mobil og laptop. Etter dette, så hørte jeg aldri mer fra fyren. Da tok han kontakt direkte med henne, og begynte å true henne med allslags økonomiske ting (han hadde vist hjulpet henne mye i huset og på hytta, og skulle plutselig kreve en halv million kroner i form av arbeidstimer). 

Så ble det helt stille. Fant ut at han hadde fått seg ny kvinne. 

Anonymkode: 5f685...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mangen jævlig stalking saker, der gjerningspersonen enten er kriminell, psykotisk eller psykopat. Hacking av tlf og datatrafikk og omfattende kartlegging av offerets bevegelser. Alt for å nærmest bli en del av eller overta livet til offeret. Lager  falske profiler rundt og utgir seg for å være offeret. En slik staker kan ødelegge et menneske fullstendig, helt og holdent. Offeret vil aldri mer føle trygghet i noe det foretar seg, hverken digitalt eller i den fysiske verden. Reaksjonsformene fra politiet mot slikt er maks et besøksforbud. Så lite er et menneskeliv verdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.11.2016 den 9.55):

Jeg hadde en stalker i sommer. Jeg datet en fyr, men fant fort ut at det ikke kom til å funke. Da jeg høflig avviste han, så tok han ikke nei for et nei. Maste og nærmest ba på sine knær. Jeg sa at jeg ikke følte vi passa sammen og ønsket han lykke til videre. Etter masse meldinger, så blokket jeg han overalt. Orket ikke mer mas fra han. 

Tror dere ikke fyren troppet opp på min arbeidsplass?! :angry:Jeg ble overgitt og irritert. Han sto utafor inngangen og ville ha meg med på cafe. Jeg sa nei og gikk bort til bilen mens han følgte etter som en hund. Satt meg inn og kjørte avgårde. Så hadde han klart å finne ut hvor jeg bodde! Neste dag sto han på døra. Da måtte jeg bli bitch og be han til helvete å la meg værei fred!! Jeg lukket og låste døra. Da var han i alle vinduer og sov på sofaen på verandaen. Neste morgen truet jeg med å ringe politiet. Da stakk han, men begynte å sende meldinger fra en annen sin tlf. Jeg truet igjen med å ringe politiet. Så da ble det tyst fra han. 

Har du noen gang blitt stalket?  Fortell :) 

Anonymkode: 7f7fd...408

En stalker er en person som du knapt har møtt, som tror at dere har et slags forhold. Eller det kan være en du faktisk har møtt, som nekter å gi slipp. Den første er den verste for det er jo helt irrasjonelt. Man ser amerikanske filmer om folk som bryter seg inn i leiligheten, filmer deg i skjul og flytter håndduker på badet. Jeg har opplevd en del ting som jeg synes minner om stalking. Men det passer kanskje ikke å legge det ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...