Gå til innhold

Din verste stalker historie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at noen er selvforskyldt i at de blir stalket. Altså at de har trigget opp situasjonen. 

Anonymkode: 32892...6ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, marengsi skrev:

Klarer ikke å se for meg et oppegående menneske stalke et annet menneske? Hva slags typer er det egentlig?

Mennesker som ikke er oppegående

Anonymkode: a7d78...a9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde min første sommerjobb som 14-åring fikk jeg meg en stalker på kjøpet. Han var 19 år (mhm..), og pumpet de ansatte i bedriften for informasjon om meg (navn, alder, bosted, tlfnr osv) og deretter satte han i gang. Han bodde nesten 1 time fra der jeg bodde, men brukte fritiden sin på stalking. Han ringte minimum 20 ganger pr dag, fant ut hvor jeg holdt meg med vennene mine, og sto et lite stykke unna og bare kikket på oss, gjerne noen timer i slengen, kjørte etter meg når jeg var på vei hjem, og ga meg faen ikke fred et sekund rett og slett. Troppet opp på arbeidsplassen min med eiermine, ryddet seg plass rundt lunsjbordet, og brukte pausen på nistirring..kjørte forbi huset vårt (vi bodde i ei blindgate)..og ja, trakasserte rett og slett. Jeg var livredd, og fikk hjertebank hver gang noen fortalte at de hadde sett ham, pustet og kavte når jeg så bilen hans..Jeg har eldre brødre som ba ham om å dra seg til helvete vekk når de så ham i nærheten av meg, en far som truet med anmeldelse når han kjørte forbi huset vårt..ingenting hjalp! Det endte med anmeldelse, hvor vi fikk vite at han var anmeldt for samme forhold, samt voldtektsforsøk en annen plass i byen 😡 Etter 1 år kuttet han tvert (jeg var sikkert ikke ung nok lengre). 

Vemmelig dritsekk som burde fått passet sitt påskrevet skikkelig en gang for alle i et mørkt smug. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa

Holdt på å brette ut en historie i detalj her, men han det dreier seg om kunne fort funnet KG-brukern min også kjenner jeg han rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, marengsi skrev:

Klarer ikke å se for meg et oppegående menneske stalke et annet menneske? Hva slags typer er det egentlig?

Hvis det faktisk skjer er det som regel folk med ekstremt dårlige sosiale antenner som ikke tar et nei for et nei.

Men oftere er nok folk ganske løse på bruken av stalker og definerer all oppmerksomhet de får fra folk de ikke er interessert i tilbake som stalking. Når det bare er ikke-gjengjeldt kjærlighet. 

 

 

Anonymkode: a37fd...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min historie, men en sann historie likevel.

En jente i USA jobbet som deltidsansatt i en bank ved siden av studiene sine. Hun bodde også alene i en studentbolig. Dette var på tiden vi fortsatt hadde sjekkhefter og en dag ringte telefonen og hun ble informert om at noen hadde forsøkt å heve to sjekker i hennes navn. Jenta skjønner selvfølgelig ingenting fordi sjekkheftet ligger trygt inne i hennes studentbolig. Hun anmelder forholdet til politiet og når politiet ankommer ser de at noen mest sannsynlig har brutt seg inn gjennom soveromsvinduet. 

En natt, rett før graduation, våkner hun av at en mann står inne på soverommet hennes iført finlandshette. Hun tror det er kjæresten som tuller med henne. Dessverre for henne er det ikke kjæresten og mannen står å ser på henne litt før han kaster seg over henne, binder henne fast og voldtar henne. Etter voldtekten bærer han henne ut og kaster henne ned i bagasjerommet på sin bil. Naboer hører at noen skriker, men rekker ikke frem i tide og ser bare en rød bil kjøre av gårde. Naboen ringer politiet og det blir slått full alarm om kidnapping. 

Politiet har absolutt ingen spor og leter i blinde et par timer. Så finner de ut at sjekkene hennes har blitt stjålet, forsøkt brukt og finner gjerningsmannen ut i fra de opplysningene. Han er ikke hjemme, men på hans rom finner de hennes truser og diverse små eiendeler han har tatt, og de etterlyser han. Etterhvert dukker han opp hjemme og innrømmer at han har brutt seg inn hos kvinnen flere ganger og stjålet småting, men han har ikke kidnappet henne. Etterhvert forklarer han til politiet at han voldtok og kidnappet kvinnen, kjørte henne til en Nationalpark og tvang henne til å gå (barføtt, med hendene bundet bak ryggen og med bind for øyne og munn) kjempe langt innover skogen til de kom til en fjellklippe. Så dyttet han henne utenfor. Hun døde momentant.

Det viser seg at han hadde vært en kunde i banken hun jobbet og hun hadde ekspedert han i et par minutter. Altså en helt normal kunde-ansatt samtale i en skranke i banken. Han skulle bare heve en sjekk. Hun viste ikke at han eksisterte en gang og glemte selvsagt denne mannen to sekunder etter at han dro fra banken. Han derimot hadde "forelsket seg" øyeblikket han så henne. Memorert navnet på navneskiltet og søkt henne opp da han kom hjem. Han hadde stalket henne lenge og bare det å gå forbi henne på gaten tolket han som at hun likte han. Han brøyt seg inn hos henne og stjal småting fordi han mente at det brakte de tettere sammen. Han brydde seg ikke noe om at hun hadde kjæreste allerede eller at hun ikke viste hvem han var. Stalkere har sin egen virkelighetsoppfatning og til og med voldtekten rasjonaliserte han med at hun likte han og ville ha sex. Uansett om hun skrek og kjempet imot. Han drepte henne fordi han fikk panikk da han hørte politiutlysningen på bilradioen. 

Dokumentaren ligger på netflix og er veldig ekkel. 

Har selv opplevd å bli stalket, men ikke i så alvorlig grad. Jeg ble fysisk forfulgt av en mann i en periode. Han kjørte etter meg, av veien og fulgte etter meg inn i parker ol. når han så meg til og med. Altså med bilen/sykkelen. Han var ekkel. Heldigvis flyttet jeg og så han aldri igjen. Hadde aldri snakket med han heller. Han var nok syk. 

Anonymkode: 8d8f5...c5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den historien var helt jævli å lese. 

Jeg ble selv dratt ut i skogen av en stalker. Da hadde han stalker meg i flere uke og gått til mine venner og sagt vi var kjærester og dratt til jobben min med mer. Hans virkelighetsoppfatning var helt på bærtur. Men tilbake til skogen; jeg er glad jeg overlevde. Heldigvis hadde noen sett at han dro meg til skogs og fulgte derfor etter. 

Det som gjorde at han ga seg, var et nytt offer. I ettertid fikk jeg kontakt med andre han hadde plaget. Han gikk fra den ene til den andre. Alltid en dame han plaget. 

Anonymkode: 89649...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en til....

Når jeg var i tenårene var det alltid en hvit bil i nærheten når jeg var ute. Jeg ble oppmerksom på denne fordi den kjørte forbi meg flere ganger hver gang jeg så den. En gang spilte jeg og en venninne fotball og bilen har da sett oss fra hovedveien, kjørt ned og forbi banen for så å snu i enden og kjøre tilbake. Det slo aldri feil...en kveld jeg var på vei hjem fra en venninne kom den kjørende forbi. Når den hadde passert og kjørt rundt svingen hoppet jeg bak naboens hekk og gjemte meg der for å se om den kom tilbake, noe den gjorde.

En annen gang gikk jeg på tur med hunden min da den samme bilen stod parkert nedenfor huset vårt på et busstopp. Jeg kunne ikke se mannen godt når jeg gikk forbi fordi han stod med ryggen til, men han hadde på seg armyklær og caps. Når jeg hadde gått forbi satt han seg i bilen og begynte å kjøre sakte etter meg, jeg valgte derfor å gå opp bakken til ene nabohuset slik at jeg kunne løpe gjennom hagene og hjem. Bilen kjørte etter meg helt opp til naboens hus før jeg begynte å løpe. 

Har aldri funnet ut hvem han var eller hva han ville, men det var i hvert fall veldig ekkelt. Det var så ubehagelig at jeg en lang periode gjemte meg hver gang jeg hørte en bil komme i frykt for at det var ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti dette og spes en var noe intens ekkel for min del. Aner ikke hvem han er men begynte i starten med tlf på dagtid. Sa ingenting men hørte på lyder han lagde at han var en gutt/mann. Etterhvert ringte tlf til alle døgnets tider og jeg begynte bli temmelig lei. Ba han gi beng i å ringe meg. Hjalp ikke og heller ikke om daværende samboer snakket til han. 

Ringte til politiet og forklarte hvordan det var. Nr til denne fyren kom ikke opp og lurte på om de kunne hjelpe meg. Fikk beskjed om å si ifra at politiet var nå informerte og ga han seg ikke ville mobilen bli innlevert til de. Da ville de fort finne utav det. Om det lat seg gjøre aner ikke jeg, men ga han beskjed neste gang han ringte. Hørte han ble rasende og etterhvert slang på. 

Ble noe redd for å være alene hjemme, så la kniver strategisk plassert rundt gjemt i alle rom i leil. Bare sånn i tilfelle han plutselig skulle finne på å dukke opp hjemme hos meg. Men han ringte kun en gang til å ga han en siste advarsel og så ble det stille for godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/11/2017 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at noen er selvforskyldt i at de blir stalket. Altså at de har trigget opp situasjonen. 

Anonymkode: 32892...6ff

Hvordan fungerer det egentlig? At man stadig sender hint til stalkeren om hvor man er?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å bli stalket flere ganger. Men hun som var værst møtte jeg på byen. Jeg og en kompis møtte henne og venninnen. De virket hyggelige og vi pratet med dem på utestedet, og etterhvert ble vi med de opp på hotellrommet deres for et nachspiel(de bodde på hotell når de var her i byen, de bodde 3timer unna til vanlig). Endte opp med at vi havnet i seng med hver vår dame og jeg og kompisen tok taxi hjem utpå natta. 

4-5 dager senere fikk jeg en SMS fra henne jeg hadde blitt med på hotellrommet sammen med om jeg ville treffes over en kopp kaffe. Stusset litt først....kunne ikke huske at jeg i det heletatt hadde gitt henne mitt tlfnr, men syntes hun virket grei så jeg takket ja til å ta en kaffe en dag hun var i byen.

Under den kaffen forteller hun meg at hun har ikke vært helt ærlig med meg. Hun var ikke singel slik hun hadde fortalt, men godt gift og 2 barn. Men hun kunne godt skille seg og la mannen få barna om jeg ville gi henne en sjanse og la henne flytte inn hos meg. Jeg ble vel mildt sagt litt sjokkert og fortalte at det var litt drastisk etter å kun møtt hverandre en kveld på byen og litt sex. Så fortalte henne at jeg syntes det var greit at vi stoppet her og ikke hadde noe mer kontakt.

Men der tok jeg feil.....fikk fullt av SMSer....meldinger på FB....og telefoner fra henne og jeg ikke kunne gi henne en sjanse. Måtte til slutt bli sint og true med å fortelle mannen hennes om hvordan hun plaget meg om hun ikke sluttet....ble stille noen måneder....før hun plutselig sto på trappa mi og ba om å få en ny sjanse....endte opp at jeg ble lynende forbanna og spurte om hva hun ikke forsto når jeg sa at jeg ikke ønsket noe kontakt. Ble så stille noen måneder...bare noen meldinger og SMS som tikket inn av og til som jeg ikke svarte på som vanlig. Så ringte tlf en dag mens jeg sto i dusjen og min sønn tok den(han var ca 5-6år) og hører ham prater i telefonen....jeg lurer på hvem han prater med og får til svar at han prater med kjæresten min?🙄😳 

Jeg skjønner ingenting og kaster et håndkle rundt meg og løper opp i stua og tar tlf fra ham....og der var hun igjen. Jeg var forbanna og ba henne gi f... i å prate med min sønn og si at hun var min kjæreste før jeg slengte på røret. Hørte ikke noe mer før noen måneder senere kom jeg og min sønn hjem fra jobb/barnehage og fant en pose hengende på dørhåndtaket med en gave oppi med navnet på min sønn...men ikke hvem den var fra. HAn tok den med inn og pakket den opp. Det var lego og han bygde det. Noen dager seinere ringer tlf og min sønn tar den....og jeg hører han si at han var gla for gaven...jeg roper fra kjelleren og lurer på hvem han prater med og han sier "dama". Jeg løper opp og tar telefonen....og gjett hvem det var....stalkeren fra helvette. Ber henne nok en gang om å ryke og reise og slenger på røret. Så stille igjen noen måneder...før jeg en dag sitter med pc'n og prater i telefonen på jobben og flere av de jeg jobber med gir tegn til at jeg bør snu meg og se ut av vinduet(hadde kontorlandskap på gateplan)...og gjett hvem som står der og vil ha meg ut....jo henne igjen!!! Jeg tar bare pc og telefon med meg og går opp i etasjene og setter meg på et møterom og jobber videre. 

Noen måneder seinere ringer de meg fra resepsjonen i 1. Etg at en kunde sitter og venter på meg. Jeg blir litt fortumlet og litt redd for at jeg skal ha glemt et kundemøte...jeg skulle jo ikke ha noe kundemøter denne dagen!! Men på tur ned trappen til resepsjonen ser jeg henne og bare snur i trappa og går opp igjen. Var hun som hadde utgitt seg for å være kunde for å prøve å få til et møte med meg...sikkert siden jeg ikke svarte på SMSer....meldinger på FB eller svarte på telefoner fra henne.

etter denne episoden hørte jeg ikke noe mer fra henne....skulle jo bare mangle...hun hadde jo holdt på i over 3år da. Har i ettertid funnet ut at hun har drevet å snoket rundt huset mitt....jobben...og andre steder jeg har vært mye på de årene.

 

Stakkars fyr som er gift med henne😜

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 14, 2017 den 17.36, dk73 skrev:

Stakkars fyr som er gift med henne😜

Holy fuck, hvor desperat går det an å være? :hakeslepp: Blir nå helt skremt jeg. Nei, har ikke ord! 

Anonymkode: c320b...155

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt stalket en gang og det var veldig ubehagelig. Dette er noen år tilbake og husker det veldig godt. Jeg var litt langt nede. Tenkte å dra på byen og drikke vekk sorgene. Jeg ble full og endte opp med en fyr hjem. Dro etter sexen.

Han hadde klart å finne meg på FB og våknet opp til meldinger fra han. Sånn typ jeg var så vakker, deling, søt, god, rå i senga osv. Han ville ta meg med på date, så vi kunne bli bedre kjent. Jeg var ikke keen og avviste han på en hyggelig måte. Da begynte han å mase og be. Jeg avviste han igjen, men han tok ikke nei for et nei. Blokka han til slutt. Så hadde han fått tak i mitt nr. Som han ikke ville si hvordan han fikk. Sikkert søkt meg opp på 1881. Han fortsatte å mase. Så sier han "jeg vet hvor du bor. Jeg kommer i kveld" jeg ble redd, men han kom ikke. Han stå på døra neste morgen istedenfor, men jeg gadd ikke å åpne. Sendte han en melding om at han skulle la meg helvete være i fred. Jeg er ikke interessert! For nå var jeg drittlei! :angry: Da ble det stille.

La oss spole frem noen måneder i tid. Fikk meg kjæreste og little did i know, stalkeren bodde rett ved siden av han! :sjokk:Jeg skulle ut med søpla og møtte på han der. Jeg fikk store øynene  (føltes ut som jeg fikk se et spøkelse) han lurte på om jeg hadde flyttet og jeg sa nei kjæresten min bor der og jeg løp inn.

En annen gang, da skulle jeg gå hjem. Han så meg nok fra vinduet. Jeg tok en snarvei over heia og kom ned til veien. Der sto det en svart bil. Da jeg gikk forbi, så hoppet han ut og tok tak i meg. Lurte på om vi skulle ta en kjøretur. Jeg ble skikkelig sint og klasket til han. Han hopper inn i bilen igjen og kjørte etter meg til leiligheten. Jeg gikk inn og låste døra. Jeg fikk en melding fra han om at jeg måtte komme ut. Han ville prate. Jeg sladret til kjæresten min, som fikk han til å la meg være I fred. Pjhooo, endelig :)Har verken sett eller hørt noe fra han siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 14, 2017 den 6.06, carmen81 skrev:

Har vært borti dette og spes en var noe intens ekkel for min del. Aner ikke hvem han er men begynte i starten med tlf på dagtid. Sa ingenting men hørte på lyder han lagde at han var en gutt/mann. Etterhvert ringte tlf til alle døgnets tider og jeg begynte bli temmelig lei. Ba han gi beng i å ringe meg. Hjalp ikke og heller ikke om daværende samboer snakket til han. 

Ringte til politiet og forklarte hvordan det var. Nr til denne fyren kom ikke opp og lurte på om de kunne hjelpe meg. Fikk beskjed om å si ifra at politiet var nå informerte og ga han seg ikke ville mobilen bli innlevert til de. Da ville de fort finne utav det. Om det lat seg gjøre aner ikke jeg, men ga han beskjed neste gang han ringte. Hørte han ble rasende og etterhvert slang på. 

Ble noe redd for å være alene hjemme, så la kniver strategisk plassert rundt gjemt i alle rom i leil. Bare sånn i tilfelle han plutselig skulle finne på å dukke opp hjemme hos meg. Men han ringte kun en gang til å ga han en siste advarsel og så ble det stille for godt. 

Ikke noe gøy når det går så langt at man føler seg utrygg og må kontakte politiet. Da har det gått for langt. Lurer egentlig på hva som feiler slike mennesker? Som har fått beskjed ørten ganger om at de skal la deg være i fred,  men som ikke gjør det likevel. Kan ikke være helt i vater akkurat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til eksen min stalker meg overalt på sosiale medier. Hun har vært borti likes/follow-knappene flere ganger.

Anonymkode: d232e...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Noen flere som har historier? *Føler seg håpefull*

Anonymkode: a1a47...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hadde flere stalkere mens jeg jobbet på Kondomeriet. Han ene drev på i nesten 2 år. En annen var i butikken og handlet et sexleketøy av meg, som jeg senere fikk tilsendt i posten. Skulle ønske jeg aldri tok den jobben, det finnes mange syke, ekle, skumle, perverse menn der ute. 

Anonymkode: 11dd5...cdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 16.11.2016 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Ehm, innlegget du svarte på handlet bare om en som innimellom sender tekstmeldinger! Det at noe er plagsomt, gjør det ikke kriminelt. Så lenge han ikke truer henne, må hun nesten bare ordne opp selv (blokkere nummeret hans, f.eks.) eller finne seg i at det tikker inn en melding nå og da.

Mener du ærlig talt at politiet ikke gjør jobben sin når de ikke griper inn i denne saken?

Anonymkode: 60f86...2f5

Det er viktig at Politiet har en logg av foregående tilfeller den dagen det eventuelt eskalerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann prøvde å kidnappe meg to ganger da jeg var 13 år gammel. 
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...