Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg bursdag, og S og jeg var på ordentlig date for første gang etter C kom til verden! Det var så deilig og etterlengtet. Nydelig mat og god stemning. Følte meg rett og slett nyforelska igjen 😁 

Hjemme var det svigermor som passet C. Jeg var ganske skeptisk siden hun kan være litt voldsom, men som @Rucula sa, så er det sunt for C å bli passet av andre! Det hadde gått veldig fint. Han våknet kl.21 og var våken til litt over midnatt. Han var heldigvis blid som en sol og lett å legge da vi kom hjem, så ingen krise! Tror jeg må invitere svigers litt 

Og ellers var bursdagen min veldig fin. Mye besøk gjennom hele dagen og ordentlig kjærestetid. Kunne ikke blitt bedre 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, tweet skrev:
 

I går hadde jeg bursdag, og S og jeg var på ordentlig date for første gang etter C kom til verden! Det var så deilig og etterlengtet. Nydelig mat og god stemning. Følte meg rett og slett nyforelska igjen 😁 

Hjemme var det svigermor som passet C. Jeg var ganske skeptisk siden hun kan være litt voldsom, men som @Rucula sa, så er det sunt for C å bli passet av andre! Det hadde gått veldig fint. Han våknet kl.21 og var våken til litt over midnatt. Han var heldigvis blid som en sol og lett å legge da vi kom hjem, så ingen krise! Tror jeg må invitere svigers litt 

Og ellers var bursdagen min veldig fin. Mye besøk gjennom hele dagen og ordentlig kjærestetid. Kunne ikke blitt bedre 😍

 

Woot? Hadde du bursdag? Det skjønte ikke jeg da 🤣...haha,  selv om du bakte kake osv.. Gratulerer med dagen på etterskudd! Godt å høre at alt gikk bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 19.11, Rucula skrev:
 

Woot? Hadde du bursdag? Det skjønte ikke jeg da 🤣...haha,  selv om du bakte kake osv.. Gratulerer med dagen på etterskudd! Godt å høre at alt gikk bra :)

 

Ja, jøss 🙊🙊

——

C gjør meg helt svett for tiden. Han er overalt, spesielt der han ikke har lov til å være (som oppå robotstøvsugeren, hos alle stikkontakter, ved peisen osv), så vi gjør ikke annet enn å flytte på han. Ja, også skal han stå oppreist overalt og klager 🤪 På natten har han begynt å reise seg opp i sengen og vekker seg selv, og er lys våken. Eneste som hjelper er å amme, lenge, så jeg er begynt å bli så øm. Han har nemlig begynt å gnage 😣

Gleder meg til dette laaaange utviklingstrinnet er over. Det er virkelig mer og mer utfordrende for hver gang. Det fører med seg mye gøy da. Trinnene handler jo om at de lærer nye ting, og det er tøft for en liten kropp.. og foreldrene 🙈 

Sånn ellers grubler jeg mye på økonomi og hvor dårlig råd vi har for tiden, og på jobb. Har ikke fått svar fra der jeg søkte, så tipper jeg ikke var noen god kandidat. Jeg gruer meg fælt til jul og gaver. Tror jeg rett og slett må hekle mest mulig for å spare penger. Synes det rett og slett er flaut :( 

Jaja, det ordner seg alltids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var, tweet. Flott at dere fikk litt alenetid sammen. :) Det er veldig viktig. Jeg og mannen har vært ute allerede 1 gang. Litt tidlig, men veldig etterlengtet. Igjen, gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde gaver er alltid fint:Nikke: Hvis du vil kan du jo kanskje lage litt andre gaver som fuglemat, julekrans og julekaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 12.59, Gakkepus skrev:
 

Gratulerer med dagen som var, tweet. Flott at dere fikk litt alenetid sammen. :) Det er veldig viktig. Jeg og mannen har vært ute allerede 1 gang. Litt tidlig, men veldig etterlengtet. Igjen, gratulerer :) 

Jeg er visst litt treig, men tusen takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går (lørdag) fikk C en kraftig allergisk reaksjon etter han spiste egg, så jeg og mamma reiste med han til legevakta i full fart. Han var rød og kokte over hele kroppen, fikk hvite blemmer på halsen og i ansiktet og ørene hovnet opp til nesten dobbel størrelse! 😣 Stakkars stakkars lille.. jeg så at han klødde veldig og hadde det ikke noe godt. Jeg var så redd for at han ikke skulle få puste, men vi slapp unna det heldigvis... huff, det var så ekkelt 😭

Han sjarmerte legene i senk og var bare blid da han ble undesøkt. Han skulle selvfølgelig ikke være i ro, men bare stå i sengen og trampe og vrikke på bleierumpa 🙊 Vi fikk med en flaske zyrtec og beskjed om å gi en dose da og en dagen etter. Han ble raskt bedre, og spiste og sov godt da vi kom hjem. Alt er bra nå! 

Så da har vi baby med eggallergi, som eksemen også kan komme av. Nå må vi begge kutte ut egg helt. Det skal nok gå bra, men det suger skikkelig med en slik bekymring 😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 3.28, tweet skrev:
 

I går (lørdag) fikk C en kraftig allergisk reaksjon etter han spiste egg, så jeg og mamma reiste med han til legevakta i full fart. Han var rød og kokte over hele kroppen, fikk hvite blemmer på halsen og i ansiktet og ørene hovnet opp til nesten dobbel størrelse! 😣 Stakkars stakkars lille.. jeg så at han klødde veldig og hadde det ikke noe godt. Jeg var så redd for at han ikke skulle få puste, men vi slapp unna det heldigvis... huff, det var så ekkelt 😭

Han sjarmerte legene i senk og var bare blid da han ble undesøkt. Han skulle selvfølgelig ikke være i ro, men bare stå i sengen og trampe og vrikke på bleierumpa 🙊 Vi fikk med en flaske zyrtec og beskjed om å gi en dose da og en dagen etter. Han ble raskt bedre, og spiste og sov godt da vi kom hjem. Alt er bra nå! 

Så da har vi baby med eggallergi, som eksemen også kan komme av. Nå må vi begge kutte ut egg helt. Det skal nok gå bra, men det suger skikkelig med en slik bekymring 😫 

For en skremmende episode, men godt at det gikk bra! 

Blir en del å passe på fremover da. Er dette noe man kan voksne fra seg eller har man det livet ut når man først har fått det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikketutta skrev:
 

For en skremmende episode, men godt at det gikk bra! 

Blir en del å passe på fremover da. Er dette noe man kan voksne fra seg eller har man det livet ut når man først har fått det? 

Det er heldigvis noe man kan vokse fra seg, så krysser fingrene for at det skjer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tweet skrev:
 

Det er heldigvis noe man kan vokse fra seg, så krysser fingrene for at det skjer! :) 

Da krysser vi fingrene for det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Har skumlest her inne nå! Tenkte bare å legge igjen et spor. 

Så skummel opplevelse! Og kjipt å være allergisk mot egg... Håper virkelig at han vokser det av seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det mer allergi er skummelt. Har selv - iløpet av mine 29 år - havnet  flere ganger på sykehuset pga det. Det er så kjedelig å måtte stadig spørre om hva som er i maten osv, men forhåpentligvis vokser han det fra seg, og at han ikke har noen andre skjulte allergier. :) 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 20.22, sullå skrev:
 

:blomst:

Har skumlest her inne nå! Tenkte bare å legge igjen et spor. 

Så skummel opplevelse! Og kjipt å være allergisk mot egg... Håper virkelig at han vokser det av seg! :)

Så hyggelig! Velkommen til en berg- og dalbane av et liv jeg har 😅 Ja, veldig kjipt, men vi får gjøre det beste ut av det! 😊

På 26.10.2018 den 11.01, Gakkepus skrev:
 

Uff, det mer allergi er skummelt. Har selv - iløpet av mine 29 år - havnet  flere ganger på sykehuset pga det. Det er så kjedelig å måtte stadig spørre om hva som er i maten osv, men forhåpentligvis vokser han det fra seg, og at han ikke har noen andre skjulte allergier. :) 

Så kjipt! 😕 Hva er du allergisk mot? Eksem og allergi ligger i familien vår, så jeg har bare visst inni meg at han kom til å få noe sånt. Jævla kjipt å ha rett! Men de er heldigvis veldig flink i barnehagene her til å passe på allergier og sånt, så jeg føler meg ganske trygg når han etterhvert skal begynne. 

Skal be om henvisning til barnelege på tirsdag, og da tror jeg de tar prikktester for å utelukke andre allergier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har jeg vært litt trist. S er ute og reiser, og det er jo deilig med litt alenetid, men jeg får så utrolig mye tid til å tenke. På alt som er vanskelig, og ting er i grunn veldig vanskelig altså.. Det er ingen spøk å være sammen med noen som er blind, og jævlig sta attpåtil. Han vil for harde livet være som alle andre med syn, og klarer ikke innse at han ikke kommer til å klare alt som andre foreldre kan. Han kan ikke se at C putter ting i munnen, han kan ikke se om C har fått en allergisk reaksjon på kroppen, han kan ikke se om C har spist opp maten sin eller kastet det på gulvet slik hunden har fått tak i det. At han vil være så «normal» gjør at han overvurderer seg selv og ikke tenker seg om, som igjen gjør at uhell skjer. Som at han ikke sjekker temperatur på vannet når han skal vaske hendene til C. Jeg var optimistisk til at han skulle klare det jeg klarer, men jeg ser nå at det ikke går. Når han er så sta at han nekter assistent når jeg begynner å jobbe og nekter å øve på praktiske ting, så stoler jeg ikke på at han klarer papparollen uten meg tilstede. Det er så sårt og vanskelig at jeg har ikke ord. Jeg har grått masse i kveld rett og slett. Forholdet er så fint for tiden og han elsker virkelig å være sammen med C og han prøver, men så går det liksom ikke helt.. Fader altså 😭

Humøret mitt har vært preget av en vanskelig natt også, og egentlig en vanskelig dag med sutring og «krangling» under legging. C gråt masse og var så vanskelig å roe ned i natt (til søndag). Jeg ammer og ammer til jeg blir helt øm, så sovner han endelig, men han våkner og reiser seg opp i sengen så fort han lander på madrassen. Jeg må lære han å sovne uten puppen nå, for dette tar på! Jeg kan godt amme før han skal sove, men han skal ikke sovne til med puppen i munnen. Det ideelle hadde vært å amme ved legging, en gang når jeg legger meg og en gang på morgenen. Må prøve å kartlegge hvordan jeg skal gå frem. Han trenger nye søvnassosiasjoner først tror jeg. Koseklut eller bamse har ikke fungert. Han kaster de vekk, og dessuten sover han på magen og da skal sengen helst være fri for sånne ting. Jeg bruker å synge samme sangen hver kveld, og sier «Natti natt, C» når han er på vei å sovne, også skal jeg kjøpe en brukt nattlampe/bamse som lager stjernehimmel i taket. Jeg føler han trenger noe å fokusere på, så kanskje en slik lampe gjør at han faktisk ligger stille og blir trøtt av seg selv? Det hadde vært så perfekt om jeg kunne ammet, synge en sang, skru på lampen og si den setningen, så fant han søvnen selv. Det er drømmen altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge igjen en liten klem til deg. Jeg kan bare ane hvor tungt det må være med utfordringene som er tilknyttet at far er blind. Syns du er veldig sterk! :klem:

Hvordan går det med nettene og det å få mini til å sovne uten puppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha ❤️

Du, der har faktisk gått bra de to siste nettene. Har klart å amme uten at han sovna én gang, men i går kveld sovna han ved puppen ved et uhell fordi jeg ikke fulgte med. Våkna til da jeg la han ned i senga, og da var jeg bestemt på at han ikke skulle ha pupp. Ble mye turning, vræl, protest og styr, men det gikk! :) Også våknet han rundt klokken 1 og hadde party til 4. Snooork! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må jeg bare si at jeg er SÅ stolt av både C og meg. Vi har klart tre kvelder uten at han har sovnet ved puppen! Jeg har klart å lirke ut puppen før han sovner og gått over til kos i stedet, for så å legge han i sengen og stryke på ryggen. Det har ikke gått helt smertefritt, da.. Første kvelden kan jeg ikke huske (lol), men andre kvelden var det myyye skriking og tull. Han ble illsint fordi jeg hindret han i å reise seg opp i sengen, og han bare fortsatte å skrike. Men jeg har ikke opplevd at han desperat vil ha pupp, i det hele tatt egentlig. Det er mer det at han vil stå i sengen og ikke ligge, og blir plutselig veldig våken. Også blir han frustrert når jeg ikke lar han styre som han vil, samt at han blir veldig overtrøtt. Men til slutt har jeg klart å roe han ned med sang, vugging på fanget og masse kos, om så «tvangskos» mens han protesterer vilt på fanget 🙈 

I går kveld var det lekende lett. Fikk pupp til han ble trøtt, løftet han opp til brystkassa mi der han la hodet inntil og lagde søte koselyder, flyttet han over i sin seng, og der sovnet han på et blunk uten at jeg måtte stryke han på ryggen engang. Han våknet to ganger før midnatt, men da var det nok å løfte han opp og synge en sang, så sovnet han igjen. Herlig fyr!! ❤️

Jeg må bare skryte litt til av han, haha. Men han er bare så morsom og flink! Kryper i racerfart, står, går langs bordet, vinker når vi sier «hade», sier «tikk takk» til klokka og klapper i hendene når han får skryt eller jeg synger «klappe klappe søte». Han er sikkert ikke noe spesiell, men jeg blir utrolig kry da 😁 Vi var hos legen for å få henvisning til barnelege pga allergi, og da vi skulle gå, vinket han til alle på legekontoret. Alle lo og vinket tilbake og synes han bare var såå sjarmerende 🙊 Lille blide, fine gutten min. For ja, han er utrolig blid, stort sett hele tiden. Kanskje det gjør at jeg blir ekstra frustrert når han blir sutrete og «vanskelig». Ellers er jeg bare utålmodig 😛 

Nå MÅ det seriøst være tenner på gang. Han gnager på sengekanten og lekegrinden, på klærne mine og armene/albuene mine, ansiktet mitt, fingrene sine og egentlig alt han kommer over. Spennende! Snart er han kanskje ikke Toothless lenger. Dere vet, den svarte dragen uten tenner i den Disney-filmen. Hihi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang siden mai i fjor, var jeg fyllesyk i går! Haha. Jeg var i utdrikningslag for en av mine beste venninner, hele lørdagen. Det var SÅ gøy! Poledancing var en av aktivitetene, og jeg har ikke hatt så syk gangsperre som jeg har nå på lenge. C koste seg med mamma og deretter søsteren min. Han våknet en del ganger på natten, men det hadde gått kjempefint å legge han igjen. Helt ærlig, så tenkte jeg ikke så mye på han.. Det var bare så deilig med litt fri! 

Men så var det selvfølgelig helt nydelig å se han igjen dagen etter. Vi bare amma og kosa heeele dagen ❤️ Jeg tror det gjorde godt for begge to! 

S er jo på tur nå og kommer hjem på tirsdag. Jeg er veldig stolt av han, for han gjør det visst veldig bra! Det vet jeg han trengte. Også trengte vi å sovne hverandre litt. Jeg savner han i alle fall veldig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii🤭det var lenge siden sist ja,men høres ut som det var verdt det med litt tømmermenn da😁hvertfall når det gikk så fint med lille hos barnevaktene også😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en tur ut for mammaen! Særlig når det gikk så fint hos barnevaktene. 

Kan være greit med litt tid fra hverandre ja, og kjenne på savnet! Håper det har gått fint å få S hjem igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...