Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Åå så gøy med åling! Selvom det kan by på utfordringer for både mann og hund. C høres ut som en liten sjarmør 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.9.2018 den 20.30, plastfolien skrev:

Åå så gøy med åling! Selvom det kan by på utfordringer for både mann og hund. C høres ut som en liten sjarmør 😍

Det er han 😍 

——

Men ikke så veldig sjarmerende i natt eller natt til i går 😴 Han har våknet 4 begge nettene og laget fest. Syting og klaging konstant i minst to timer. I natt fikk jeg han ikke til å sove igjen engang, så vi er enda våken. Ga han frokost, og nå leker han med en plastkopp mens jeg spiser sjokolade og ser love Island 😅 

Jeg savner så veldig å bare være meg. Er så misunnelig på S som kan reise ut og være sosial på kvelden og egentlig gjøre som han vil. Jeg har SÅ lyst å reise ut med venninner, eller bare ta en vinkveld eller reise på kino.. whatever! Drømmen hadde vært å være sent oppe, drikke vin og være sosial, og få sove i fred og lenge dagen etter. Dette har jo S gjort flere ganger, og nå kjenner jeg skikkelig at det er urettferdig! 

Han var enig i at jeg fortjener å få reise ut en kveld, men da MÅ han øve på mating, bleieskift og å legge C. Han bør klare det, det finnes ingen unnskyldning. Det føles ganske bittert de nettene C er vanskelig og S snorker og enser ingenting. 

Jaja, en vakker dag 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei ekstremt tung natt. Håper du har fått sovet en lur eller to i løpet av dagen i det minste. :) 

Og jeg skjønner så ekstremt godt alt du skriver om å bare være alene. Altså å ikke være sammen med baby, men være seg selv som i "gamle dager" og kunne slappe helt av og gjøre hva man vil, og ikke minst sove leeeenge. Håper det blir din tur om ikke så alt for lenge! (Og min tur, for den del.) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var C 8 måneder gammel! Dette går skummelt fort altså. 8 måneder siden jeg lå på sykehuset med en bitteliten gutt i armene. At det går an! Han er ikke så bitteliten lenger, og ikke like rolig, for å si det mildt 😅

De siste nettene har vært tunge. I natt våknet han nesten hver time fra jeg la meg klokken 23, til rundt 4-5. Jeg husker ikke helt, men da han våknet siste gangen, la jeg han bare i midten av oss og lot han styre på. Jeg tror han vekslet mellom å dubbe av med puppen i munnen og turning. Så utrolig slitsomt! Og det er bare pupp som gjelder, noe jeg egentlig ville kutte ned på. Han blir ordentlig sint om puppen ikke kommer fram, og den kampen er jævlig tung klokken 3 om natta når du er stuptrøtt og irritert. Jeg tror ikke jeg orker det mer, og kommer til å stappe puppen inn hver oppvåkning. Jeg klarer å kose han i søvn, men synes han våkner enda fortere da enn når jeg ammer i søvn. Det er vel dette som er 8 month sleep regression, slik jeg har forstått det. 

I dag fikk vi bekreftet at C har atopisk eksem, akkurat som meg. Jaja, jeg har egentlig forventet at det kom til å skje. Han har tørre, røde flekker på kroppen, som nå har begynt å klø også. Stakkars lille.. Skal hente Canoderm og kortisonsalve i morgen, så får vi smørt oss sammen hver dag 🤪

Men herlighet, C er så utrolig morsom! Han er så blid og glad i folk nå, ikke noe skeptisk. Han bablet og strålte hos legen i dag, og sjarmerer alle vi møter på. Jeg må si jeg blir litt kry 😁 Han er blitt veldig «hermegås» også nå, gjentar lyder og grimaser. Og han har skjønt at hvis vi ler av en ting han gjør, kan han gjøre det flere ganger for å få oss til å le igjen 🙊  I sta lå vi bare i sengen og tøyset. Han skulle til å bite meg i magen (av alle ting), jeg hylte ut og lo, og da gjorde han det mer og mer mens han lo seg skakk, og jeg likeså 😁 Vi har det veldig moro sammen. 

Og apropos moro! På fredag skal jeg og S på pub med et vennepar 😱 Mamma vil passe C noen timer. Må si jeg både gleder og gruer meg. Det blir godt med et par glass vin og litt miljøskifte, men det blir veldig interessant å se om han klarer å sovne til uten meg. Skal tro om jeg klarer å slappe av 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

I går var C 8 måneder gammel! Dette går skummelt fort altså. 8 måneder siden jeg lå på sykehuset med en bitteliten gutt i armene. At det går an! Han er ikke så bitteliten lenger, og ikke like rolig, for å si det mildt 😅

De siste nettene har vært tunge. I natt våknet han nesten hver time fra jeg la meg klokken 23, til rundt 4-5. Jeg husker ikke helt, men da han våknet siste gangen, la jeg han bare i midten av oss og lot han styre på. Jeg tror han vekslet mellom å dubbe av med puppen i munnen og turning. Så utrolig slitsomt! Og det er bare pupp som gjelder, noe jeg egentlig ville kutte ned på. Han blir ordentlig sint om puppen ikke kommer fram, og den kampen er jævlig tung klokken 3 om natta når du er stuptrøtt og irritert. Jeg tror ikke jeg orker det mer, og kommer til å stappe puppen inn hver oppvåkning. Jeg klarer å kose han i søvn, men synes han våkner enda fortere da enn når jeg ammer i søvn. Det er vel dette som er 8 month sleep regression, slik jeg har forstått det. 

I dag fikk vi bekreftet at C har atopisk eksem, akkurat som meg. Jaja, jeg har egentlig forventet at det kom til å skje. Han har tørre, røde flekker på kroppen, som nå har begynt å klø også. Stakkars lille.. Skal hente Canoderm og kortisonsalve i morgen, så får vi smørt oss sammen hver dag 🤪

Men herlighet, C er så utrolig morsom! Han er så blid og glad i folk nå, ikke noe skeptisk. Han bablet og strålte hos legen i dag, og sjarmerer alle vi møter på. Jeg må si jeg blir litt kry 😁 Han er blitt veldig «hermegås» også nå, gjentar lyder og grimaser. Og han har skjønt at hvis vi ler av en ting han gjør, kan han gjøre det flere ganger for å få oss til å le igjen 🙊  I sta lå vi bare i sengen og tøyset. Han skulle til å bite meg i magen (av alle ting), jeg hylte ut og lo, og da gjorde han det mer og mer mens han lo seg skakk, og jeg likeså 😁 Vi har det veldig moro sammen. 

Og apropos moro! På fredag skal jeg og S på pub med et vennepar 😱 Mamma vil passe C noen timer. Må si jeg både gleder og gruer meg. Det blir godt med et par glass vin og litt miljøskifte, men det blir veldig interessant å se om han klarer å sovne til uten meg. Skal tro om jeg klarer å slappe av 😬

Satse på at dere klarer å slappe av og kose dere - det er dere vel undt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Nikketutta skrev:

Satse på at dere klarer å slappe av og kose dere - det er dere vel undt ❤️

Takk ❤️ Håper og tror det! Det er jo noen vi stoler på og som C er veldig trygg på som skal passe 😊

2 timer siden, Rucula skrev:

åh herregud for et sjarmtroll han er ❤️

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

I går var C 8 måneder gammel! Dette går skummelt fort altså. 8 måneder siden jeg lå på sykehuset med en bitteliten gutt i armene. At det går an! Han er ikke så bitteliten lenger, og ikke like rolig, for å si det mildt 😅

De siste nettene har vært tunge. I natt våknet han nesten hver time fra jeg la meg klokken 23, til rundt 4-5. Jeg husker ikke helt, men da han våknet siste gangen, la jeg han bare i midten av oss og lot han styre på. Jeg tror han vekslet mellom å dubbe av med puppen i munnen og turning. Så utrolig slitsomt! Og det er bare pupp som gjelder, noe jeg egentlig ville kutte ned på. Han blir ordentlig sint om puppen ikke kommer fram, og den kampen er jævlig tung klokken 3 om natta når du er stuptrøtt og irritert. Jeg tror ikke jeg orker det mer, og kommer til å stappe puppen inn hver oppvåkning. Jeg klarer å kose han i søvn, men synes han våkner enda fortere da enn når jeg ammer i søvn. Det er vel dette som er 8 month sleep regression, slik jeg har forstått det. 

I dag fikk vi bekreftet at C har atopisk eksem, akkurat som meg. Jaja, jeg har egentlig forventet at det kom til å skje. Han har tørre, røde flekker på kroppen, som nå har begynt å klø også. Stakkars lille.. Skal hente Canoderm og kortisonsalve i morgen, så får vi smørt oss sammen hver dag 🤪

Men herlighet, C er så utrolig morsom! Han er så blid og glad i folk nå, ikke noe skeptisk. Han bablet og strålte hos legen i dag, og sjarmerer alle vi møter på. Jeg må si jeg blir litt kry 😁 Han er blitt veldig «hermegås» også nå, gjentar lyder og grimaser. Og han har skjønt at hvis vi ler av en ting han gjør, kan han gjøre det flere ganger for å få oss til å le igjen 🙊  I sta lå vi bare i sengen og tøyset. Han skulle til å bite meg i magen (av alle ting), jeg hylte ut og lo, og da gjorde han det mer og mer mens han lo seg skakk, og jeg likeså 😁 Vi har det veldig moro sammen. 

Og apropos moro! På fredag skal jeg og S på pub med et vennepar 😱 Mamma vil passe C noen timer. Må si jeg både gleder og gruer meg. Det blir godt med et par glass vin og litt miljøskifte, men det blir veldig interessant å se om han klarer å sovne til uten meg. Skal tro om jeg klarer å slappe av 😬

Sånn tulling som du beskriver at dere gjorde i senga, det gleder jeg meg så mye til ♡ Han høres helt herlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sirinna skrev:

Sånn tulling som du beskriver at dere gjorde i senga, det gleder jeg meg så mye til ♡ Han høres helt herlig ut.

Ja, de øyeblikkene er noe av det beste ved å være mamma ❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en fin kveld på fredag! Vel fortjent, ikke minst med en så tung periode som dere har hatt med søvnen i det siste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har vært skikkelig ræva. Kjenner jeg symptomene rett, så ser det ut som jeg er på vei inn i den samme gamle høstdepresjonen. Jeg vil ikke! Har ikke tid! Jeg har null energi og sover så fort C sover, orker ikke husarbeid, er generelt sur på S og han blir sur tilbake, vanskelig å finne glede i ting, lav selvfølelse/selvtillit, orker ingenting, føler meg utrolig tung til sinns.. ja, det typiske. Jeg får ikke akkurat så mye forståelse av S. Han blir mest irritert enn noe annet.. 

Føler C er det eneste som får meg opp og fram, fordi jeg må. Og han får meg til å smile og le da ❤️ Hva skulle jeg gjort uten han! Lyset mitt! 

Det gikk bra på fredag da mamma var barnevakt. Det ble tre glass vin og fire glass vann på meg 😅 C hadde våknet klokken 1, drukket litt melk (fra flaske, wuhu!), men var ikke interessert i å sove mer. Var blid som en sol på fanget til mamma da vi kom hjem i 2-tiden 🙊 Ingen gråt, bare blid, sikkert fordi han følte seg trygg ❤️ Men han er nok litt avhengig av puppen for å sovne enda. 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

De siste dagene har vært skikkelig ræva. Kjenner jeg symptomene rett, så ser det ut som jeg er på vei inn i den samme gamle høstdepresjonen. Jeg vil ikke! Har ikke tid! Jeg har null energi og sover så fort C sover, orker ikke husarbeid, er generelt sur på S og han blir sur tilbake, vanskelig å finne glede i ting, lav selvfølelse/selvtillit, orker ingenting, føler meg utrolig tung til sinns.. ja, det typiske. Jeg får ikke akkurat så mye forståelse av S. Han blir mest irritert enn noe annet.. 

Føler C er det eneste som får meg opp og fram, fordi jeg må. Og han får meg til å smile og le da ❤️ Hva skulle jeg gjort uten han! Lyset mitt! 

Det gikk bra på fredag da mamma var barnevakt. Det ble tre glass vin og fire glass vann på meg 😅 C hadde våknet klokken 1, drukket litt melk (fra flaske, wuhu!), men var ikke interessert i å sove mer. Var blid som en sol på fanget til mamma da vi kom hjem i 2-tiden 🙊 Ingen gråt, bare blid, sikkert fordi han følte seg trygg ❤️ Men han er nok litt avhengig av puppen for å sovne enda. 

jeg sier bare: D vitamin....

Pass på d vitamin nivået ditt! det forebygger depresjoner, trøtthet og dårlig immunforsvar! og prøv å komme deg ut hver dag! 😘😘😘

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei. JEG ER SÅ LEI! Lei av legging, lei av sutring, lei av hundre oppvåkninger på natta, lei av kaving under amming, lei av S, lei av meg selv! Lei av det jævla utviklingstrinnet han er i nå, og det har så vidt begynt.. Faen i helvete altså! 

Jeg blir så desperat, for den sutringen dagen lang er så forferdelig slitsom å høre på. Ingenting er bra nok. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre for å hjelpe.  Vil bare ha en pause. Jeg vil bare sove, hele tiden. Orker ikke noe mer. Elsker barnet mitt og det er selvfølgelig verdt det, men det er så forbanna tøft nå 😭 Har så forferdelig dårlig samvittighet for at jeg er sånn her... tung og trist og utålmodig. 

Det er bare helt kaos i hodet mitt nå, og alt rundt meg føles forstyrrende. Alt og alle er bare støy. Skulle ønske S bare kunne tatt over mer sånn jeg får pause, men det er visst jævlig vanskelig. Alt er vanskelig og jeg vil bare stikke.

Dagens utblåsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er babyen din nå? Høres dessverre veldig normalt ut med sutring dagen lang og kjipe dager. Slitne foreldre og slitne barn rett og slett. Hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2018 den 10.13, snehvit88 skrev:

😘❤️

❤️

4 timer siden, Takida skrev:

Hvor gammel er babyen din nå? Høres dessverre veldig normalt ut med sutring dagen lang og kjipe dager. Slitne foreldre og slitne barn rett og slett. Hold ut!

Han er 8, snart 9 måneder. Midt i et utviklingssprang og kanskje tenner på vei, så er nok ikke så rart! Det går jo heldigvis over 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går heldigvis litt bedre. S og jeg snakket litt ut om hva jeg trenger av han når jeg ikke har det bra, og etter det har det «løsnet» litt. Han er ikke alltid så forståelsesfull, så det har gjort at jeg har følt meg veldig alene. Vi går en tur hver dag nå og det er veldig godt for hodet. Det ser ut som C liker vogna bedre enn han gjorde en stund også, så dubb nr.2 blir alltid ute må. Tror det har gjort godt for han også med frisk luft!

De nettene altså.. Han våkner så ofte nå at jeg har vurdert å flytte han inn på eget rom i tilfelle det er vi som vekker han, men jeg er så usikker. Han våkner til samme tider, alltid med gråt. Har lest at det er vanlig med mareritt i dette utviklingstrinnet og at de kan våkne og gråte av det, så føler det hadde vært slemt å legge han på eget rom når han trenger meg ekstra. Nei huff, jeg tror jeg dropper det! Men slitsomt er det da. Det starter ca klokken 23, og da klarer jeg å bysse i søvn uten pupp. Og etter det er det hver 1.-2.time, men da er det pupp som gjelder. Hver gang jeg legger han tilbake i senga, må jeg stryke han på ryggen en stund før jeg kan gå.. ellers våkner han så fort jeg tar bort hånden 🙈 Det kunne absolutt vært verre da. Han skriker heldigvis ikke! 

Jeg er veldig redd han skal falle ut av senga igjen, så prøver å legge han tilbake i sengen sin etter hver amming, men jeg sovner alltid til på et tidspunkt og våkner mellom 6-7 av at han klatrer og pirker på meg 😬 

I morgen skal jeg søke ny jobb.. hjelp! En 70% stilling. Håper jeg får den og at permisjonen varer ut oppsigelsestiden min. Jeg har ikke lyst tilbake til der jeg var.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte endelig på den jobben jeg snakka om, så nå får jeg bare vente og håpe på telefon/Mail om et evt intervju! Jeg har så lyst på den jobben, selv om den ikke er all verdens. 

C lærer og gjør så mye nytt nå! Det er veldig gøy, men fører med seg litt knall og fall. I går fikk han sin første blåkul da han stod på kne og støttet seg med hendene inntil vinduet, og mistet balansen. Bakhodet rett i gulvet 😬 Han står på kne dagen lang og prøver hardt å røyse seg, men klarer det ikke helt, klarer snaaaart å sette seg opp selv, kryper masse (eller åler mest da, siden det går raskere 😅) og er generelt bare veldig aktiv. Han er mest fornøyd når han får krype fritt og utforske, elsker å klatre på oss og sitte på skuldrene til pappaen, åler i full fart etter støvsugeren, studerer hver lille smule eller støvkorn på sin vei, vil helst spise selv, men da blir han mer opptatt av å mose maten mellom fingrene enn å faktisk spise. En ordentlig nysgjerrig, liten apekatt! Sånn når det kommer til mat, er han ingen storspiser. Liker best grøt og smoothie eller søt frukt, brekker seg av alle middagsglass bortsett fra fiskegrateng, liker skive med leverpostei, men orker ikke spise så mye før han blir lei. Han spiser mye skive når S mater han da, det er litt morsomt. Det er stas å smake på vår mat synes han, spesielt brokkoli, avokado eller potet, men han blir lei av det også og ser ikke ut til å bli skikkelig mett. Litt vanskelig, det der med mat! Ammer ca 3-4 ganger for dag, og like mange på kvelden/natten. Leggingen har gått bra i det siste, men det blir noen runder med turning, pupp, turning, pupp, før han klarer å finne roen og sovne 😅  De to siste nettene har han sovnet rundt klokken 19 og ikke våknet igjen før midnatt, og to oppvåkninger etter det. 

I natt våknet han rundt 2:30 og fant ikke helt roen, selv etter byssing og amming på begge sider leeenge. Jeg orker rett og slett ikke mer for jeg var så trøtt, så jeg la han mellom oss og tenkte å bare la han turne og rase fra seg.. Men så la han seg bare med kinnet inntil ansiktet mitt og med en hånd på pappaens hånd, og sovnet søtt uten hjelp 😭😭😍😍 Altså ååå! 

Jeg og S er litt lei av hverandre, men prøver jo å ta oss sammen. Det kan bli litt glefsing og unødvendige kommentarer fra begge. Han reiser heldigvis snart og blir borte noen dager, og da skal jeg BARE hekle, spise godteri og nyte mitt eget selskap. Det skal bli godt å kjenne på savnet. 

Hadde visst mye på hjertet i kveld (natt) 🙈 Når jeg først er i gang, kan jeg nevne at jeg skal i utdrikningslag i starten av november. Søsteren min skal passe C hele dagen og skal legge han her hjemme og sove på rommet med han, så sover jeg på gjesterommet når jeg kommer hjem. En hel dag og natt er lenge! Hvordan skal jeg forberede han (og meg) på det? Det kan bli vanskelig siden har er vandt til å ammes i søvn på natten, og jeg har ikke tenkt å kutte det ut.. Kanskje han sovner fort uansett, når han ikke kjenner lukten av meg? Søsteren min er veldig flink og tålmodig, så tror hun takler hva enn som måtte skje da. Og om hun er til stede, er det ikke krise om jeg ammer når jeg kommer hjem fra fest heller om han er umulig å roe ned.

Nei, nå altså! God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...