tweet Skrevet 28. mai 2017 Forfatter #301 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Nå er jeg bekymret for at jeg kanskje har for få bivirkninger igjen eller at noen har begynt å forsvinne, noe som er litt teit av meg. Ømme pupper har jeg ikke hatt, men begynner å kjenne det litt. Murringer er det mye av, tisser ofte og er generelt småkvalm og har halsbranntendenser. Såå.. at symptomene er litt mildere i perioder på dagen, bør jeg vel bare være takknemlig for Sex er helt forferdelig! Krampene blir tusen ganger verre og jeg må stoppe opp hele tiden. Vi fant en måte som ikke var vond i går, men rett etter en orgasme fikk jeg ordentlig vondt igjen. Det går egentlig raskt over, men det er ekstra ille på natta og under/etter sex. Håper det går over fort, for det er lite gøy for noen av oss Jeg er hvertfall gravid da, så skal ikke klage for masse S er mer og mer "med" nå. Jeg lå og leste om embryoet, hvor stort det er og hva som skjer denne uken. Først ville han ikke høre fordi han mente det var unødvendig. Men da jeg plutselig måtte reise på jobb, ble han litt snurt fordi han "ville høre mer om baby" Og i går kalte han meg "gravide jenta si", så jeg tror nok det har begynt å synke inn og at han er glad! Vi er begge spent på legebesøket i morgen Endret 28. mai 2017 av tweet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoste Skrevet 29. mai 2017 #302 Del Skrevet 29. mai 2017 Så koselig at samboer er engasjert så tidlig da! 😊 Har lest mange ganger at mannen ofte ikke "bryr seg" noe særlig før de ser fosteret på ultralyd, siden de ikke føler noe på det ellers. Skjønner du blir litt bekymret for at du får mindre symptomer, men det er nok ingen grunn til bekymring, regner med kvalmen og spying kommer plutselig, å da var det like greit uten symptomer 🤢😜 Hehe neida, håper du slipper unna, kan ikke være noe gøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 29. mai 2017 #303 Del Skrevet 29. mai 2017 Såå kjekt å lese om positiv test Gratulerer som nygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. mai 2017 Forfatter #304 Del Skrevet 29. mai 2017 Legetimen gikk meget bra! Alt så fint ut, bortsett fra at jeg synes jeg er for tung nå.. Men legen sa jeg så flott ut og at vekten kommer til å svinge, og selvfølgelig stige. Skal ikke bekymre meg, sa han. Fikk helsekort og tok både urinprøve og blodprøve. Han skulle snakke med jordmor og høre når hun vil snakke med meg. Siden jeg har en bipolardiagnose og går på medisiner, får jeg ekstra oppfølging framover. Var faktisk nervøs da jeg ventet på svaret på urinprøven, men heldigvis var den veldig positiv enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. mai 2017 Forfatter #305 Del Skrevet 29. mai 2017 3 timer siden, QBee skrev: Såå kjekt å lese om positiv test Gratulerer som nygravid Tusen takk! Det er så hyggelig med all støtten her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #306 Del Skrevet 30. mai 2017 Dette er en gråtedag! Først gråt jeg av filmen "what to expect when you're expecting", så var det fordi det er rotete, så fordi jeg føler jeg ikke mestrer skole, så fordi jeg følte S gnidde inn hvor mye jeg har feilet (han prøvde å hjelpe), så fordi han ikke ville ha sex. At det er mulig. Er det dette som er hormoner eller? Glemte å si at legen satt meg tilbake en dag, så er i følge han 4+5 i dag og termin er 4.februar. Føler det forandrer seg hver gang jeg skal beregne det men holder meg til 4.februar enn så lenge. Det viser seg også at bestevenninnen min, den eneste som vet om graviditeten, er gravid selv! Hun har termin i februar, hun også Vi som drømte om det da vi var barn, at våre barn skulle være like gamle! Er så utrolig glad på hennes vegne. Håper det går veien for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dragoste Skrevet 30. mai 2017 #307 Del Skrevet 30. mai 2017 Så koselig at dere kan gå gravide sammen da 😊! Satser på at det går veien for dere begge ja 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #308 Del Skrevet 31. mai 2017 4+6.. det går altså så treigt, men samtidig er det rart å tenke på at det er en uke siden postitiv test. Føles som det var i går! I dag har jeg bare litt ømme pupper, det blir på en måte sakte, men gradvis verre. "Mensmurringer" kjenner jeg fortsatt mest på natta og av og til på dagen. Blir også småkvalm når jeg er sulten eller når noe lukter vondt. Har brekt meg noen ganger av å plukke opp hundebæsj, og var nære på å kaste opp da jeg tørket oppkast etter hunden i dag! Og apropos det, så er labbisen blitt syk Luftet han rundt 7 i dag tidlig, har prøvd å lufte han litt oftere fordi han hadde diaré i går. Våknet litt sent i dag, og da jeg gikk inn på stuen, så jeg dammer av bæsj/spy overalt! Til og med en dam av blod på gjesterommet.. Han er så slapp og kvalm. Stakkars stakkars vennen min som aldri klarer å si fra! Ble akutt time hos veterinæren, som mente han mest sannsynlig har spist noe ute han ikke tålte og har fått betennelse i tarmene. Blir en 5-dagerskur med antibiotika og en slags diett for å få han i gang igjen. Får så vondt av han og vet ikke hva jeg skal gjøre Ligger i sengen sin og slever og puster tungt, helt tom for energi... Over til noe litt hyggeligere; S og jeg har bestemt oss for å fortelle foreldrene våre i uke 8 Vi tenkte det er fint å fortelle dem det før alle andre, og det er også greit med støtte fra dem om noe skulle gått galt. Gleder meg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #309 Del Skrevet 2. juni 2017 (endret) Nå vil plutselig S fortelle det til foreldrene våre i helgen! Vi er invitert på middag til hans foreldre og pappa hver sine dager. Jeg ser ikke så mye negativt i å fortelle det egentlig. Støtten er jo god å ha, og vi trenger ikke skjule noe eller lyve. Jeg virkelig hater å lyve Blir vel til at vi forteller det til mamma og stefaren min over helgen siden de er bortreist. Føler det kan være litt tidlig, men husker at søsteren min fortalte oss det med én gang hun fikk positiv test begge gangene. Tror egentlig det blir godt I dag er jeg litt kvalm, trøtt, humørsyk, tisser hvert femtende minutt, oppblåst og skikkelig andpusten! Selv når jeg sitter i ro, kjenner jeg det er "tungt" å puste. Noe jeg også har merket, er at jeg er veldig varm og fryser, og jeg kjenner hjertet mitt banke. Legen kunne fortelle meg at jeg har en bilyd på hjertet, men det er visst vanlig for gravide og helt ufarlig. 5+1, snork! Endret 2. juni 2017 av tweet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 2. juni 2017 Forfatter #310 Del Skrevet 2. juni 2017 Jeg innså plutselig at jeg allerede har fått en "craving". Grovt polarbrød med makrell i tomat! Spiser det til frokost og kveld hver dag I kjøleskapet står det et tårn av bokser med makrell i tomat. Heldigvis er det veldig sunt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #311 Del Skrevet 3. juni 2017 5+2 Når du kjeder deg skikkelig, men er for trøtt og slapp til å gidde noe som helst. Hele kroppen er helt "blah". Fortalte det til faren min i dag. Han ble glad, men ganske brydd. Han har litt vanskeligheter med å vise følelser og blir fort litt flau Kjente det var hyggelig, men også ganske ubehagelig faktisk. Kjente jeg ikke likte fokuset på meg og ville bare hoppe til et annet tema med én gang. Kjenner jeg får vondt i magen av tanken på å si det til flere! Er mest redd for at noen ikke skal bli glad. At vi skal få høre jeg er for ung, skulle hatt utdannelse... det verste er om noen påpeker hvor vanskelig det blir siden S er blind. Ble brått negativ her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mainecoon Skrevet 4. juni 2017 #312 Del Skrevet 4. juni 2017 Gratulerer med spiren Hilsen en snikleser jeg har fulgt med på dagboken din en liten stund og synes det er interessant lesing! Kjenner meg igjen i det du skriver om at det er litt flaut å fortelle nyheten og at du er redd familien skal bli negative fordi du ikke har utdanning. Jeg har heller ikke det, men sitter her nå med ei jente på 2mnd jeg fikk faktisk ikke høre noe negativt og mange kom faktisk til meg å sa at de syntes det var bra jeg fikk barn som ung. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det heller! Gled deg over at du har en fantastisk spennende tid i møte ps: litt off topic men får jeg lov til å spørre om labbisen er førerhund? Jeg er så glad i dyr så jeg tenkte litt på hunden også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 4. juni 2017 #313 Del Skrevet 4. juni 2017 Vet du, når jeg gikk med eldste fortalte jeg det ikke til noen (bortsett fra ei venninnne) før i uke 15 eller noe fordi jeg var så redd for reaksjonene til folk Jeg var 21 år, uten utdanning og uten fast jobb. Men når jeg fortalte det var det bare positive reaksjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 4. juni 2017 Forfatter #314 Del Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Mainecoon skrev: Gratulerer med spiren Hilsen en snikleser jeg har fulgt med på dagboken din en liten stund og synes det er interessant lesing! Kjenner meg igjen i det du skriver om at det er litt flaut å fortelle nyheten og at du er redd familien skal bli negative fordi du ikke har utdanning. Jeg har heller ikke det, men sitter her nå med ei jente på 2mnd jeg fikk faktisk ikke høre noe negativt og mange kom faktisk til meg å sa at de syntes det var bra jeg fikk barn som ung. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det heller! Gled deg over at du har en fantastisk spennende tid i møte ps: litt off topic men får jeg lov til å spørre om labbisen er førerhund? Jeg er så glad i dyr så jeg tenkte litt på hunden også Tusen takk! Så hyggelig med snikleser Jeg tror nok de fleste blir glad på våre vegne. Mamma og svigermor har jo hintet lenge, og slektninger også spør stadig når det er vår tur. Han er førerhund, ja Verdens flinkeste, mener nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 4. juni 2017 Forfatter #315 Del Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Pjusk skrev: Vet du, når jeg gikk med eldste fortalte jeg det ikke til noen (bortsett fra ei venninnne) før i uke 15 eller noe fordi jeg var så redd for reaksjonene til folk Jeg var 21 år, uten utdanning og uten fast jobb. Men når jeg fortalte det var det bare positive reaksjoner Tror nok jeg bekymrer meg for ingenting! Søstrene mine var under 20 med sine, begge to, og de klarte seg fint og ingen ble sure 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 5. juni 2017 Forfatter #316 Del Skrevet 5. juni 2017 5+4 Synes fortsatt det går forferdelig seint! Fortalte det til svigers i går og bestemoren til S. De ble veldig glad Svigermor reagerte vel slik jeg trodde - med en haug spørsmål og advarsler. "Du må være forsiktig! Ikke drikke eller snuse!" Også fortalte hun skrekkhistorier om da hun mistet selvfølgelig.. Googlet "svangerskap utenfor livmor" så fort jeg kom inn døren hjemme. Kjenner fortsatt litt "menssmerter", men de er ikke like vonde lenger, bare veldig ubehagelige. Blir også voldsomt kvalm av og til, spesielt når jeg er sulten, mett...eller uten grunn Litt ømme pupper, tørr hud, humørsvingninger, sulten hele tiden. Jeg er veldig gravid, for å si det sånn. Også får jeg orgasme på null komma niks! Skikkelig morsomt, men krampen etterpå kunne jeg vært foruten... Tror jeg har bestemt meg for å bestille tidlig UL. Vi skal ut og reise med familien min i juli, og vil se at alt er bra før det! Gleder meg til å (forhåpentligvis) se et lite, levende vesen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 6. juni 2017 Forfatter #317 Del Skrevet 6. juni 2017 I dag altså, er jeg så kvalm og uggen. Veldig lite praktisk på jobb, i alle fall når jeg tisser hvert tiende minutt/kvarter! Jeg må innrømme at jeg er ganske engstelig, og noen ganger klarer jeg ikke å glede meg over den lille. Har mange tegn på at jeg er gravid, og det setter jeg pris på, men de "menssmertene" liker jeg ikke. Er så redd det skal være noe galt! Så mange "tenk hvis"-tanker i topplokket. Det hadde virkelig tatt knekken på meg om jeg mistet nå. Æsj, det vil jeg ikke tenke på.. Vil bare hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 6. juni 2017 #318 Del Skrevet 6. juni 2017 Uff! Sender en klem du har mye mer symptomer enn det jeg hadde på å være gravid så jeg har god tro på deg! Googlet meg ihjel på mensenmurringen når jeg var gravid og det viser seg å være veldig normalt da livmoren må strekke seg har du vurdert å bestille tidlig UL? Det skal jeg vet jeg nestegang! Håper virkelig dagen din blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 6. juni 2017 Forfatter #319 Del Skrevet 6. juni 2017 4 timer siden, LineG skrev: Uff! Sender en klem du har mye mer symptomer enn det jeg hadde på å være gravid så jeg har god tro på deg! Googlet meg ihjel på mensenmurringen når jeg var gravid og det viser seg å være veldig normalt da livmoren må strekke seg har du vurdert å bestille tidlig UL? Det skal jeg vet jeg nestegang! Håper virkelig dagen din blir bedre Takk for klemmen Ja, har lest det er normalt. Men begynner å stusse litt når flere i en terminklubb ikke nevner mensmurringer som symptomer engang. Følte jeg var den eneste. De er ikke like vonde som før, så det er vel bra Jeg sendte Mail til gynekolog og hørte om de har noe ledig. Tenkte å ringe om jeg ikke får svar før helga Hvordan går det med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 6. juni 2017 #320 Del Skrevet 6. juni 2017 15 minutter siden, tweet skrev: Takk for klemmen Ja, har lest det er normalt. Men begynner å stusse litt når flere i en terminklubb ikke nevner mensmurringer som symptomer engang. Følte jeg var den eneste. De er ikke like vonde som før, så det er vel bra Jeg sendte Mail til gynekolog og hørte om de har noe ledig. Tenkte å ringe om jeg ikke får svar før helga Hvordan går det med deg? Hvis det er noen trøst: da jeg var gravid med dattera hadde jeg masse mensmurringer i starten. Da jeg var gravid i vinter hadde jeg også det, men den siste uken før SA-en hadde jeg det ikke i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå