Gå til innhold

Titania - Me, myself and the voices in my head


Titania

Anbefalte innlegg

Titania skrev (Akkurat nå):

«Å gå en tur i frisk luft er fantastisk for hodet» forsøker folk å fortelle meg, men de vil ikke/klarer ikke forstå at jeg ikke er skrudd sammen sånn. 
 

D2B6D9D0-C69E-449A-B3C3-14484339E8D1.thumb.jpeg.fcd8469e7247ac792b78b2f3447075da.jpeg

Fint å se på, kort vei hjemmefra. Men turen blir ikke fin når hodet hver gang klikker 5 min ut i turen og det grines til man kommer hjem igjen, og enda litt lenger. 

Huff:klem3:

Nydelig bilde da ❤️ Vakkert ❤️ Som bildene til @Athena Freyja💙

Gleder meg til snøen og isen er borte her og 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører på musikk, spiller playstation for å forsøke koble av, og et glass med nesquik jordbærmelk står på bordet. 

 

Om det er endelig vet jeg ikke, men jeg tror kanskje det jeg har sagt endelig blir respektert - selv om det innerst inne, inne i delene av meg jeg ikke forstår hva som skjer, så vil jeg ikke at det er denne veien det skal gå. For nå har det vært stille siden søndag kveld.

Jeg sprakk litt ekstra da. Å bli oppringt av kaoset når jeg allerede er midt i en stor knekk var ikke en god kombinasjon. Og når jeg ser på telefonen, sier til meg selv "NÅ er du dum", og velger å svare. 

Så han fikk beskjed om alle bensinbombene han kaster på bålet hele tiden. At ubevisste triggere hos meg er bare når han nevner ting jeg vet han har gjort pga henne. Hvor dårlig han har behandlet meg (som han av en eller annen grunn ikke klarer å forstå) på veien til der vi er idag. 

Og han fikk detaljene jeg lovte meg at han ikke skulle få. Hvor langt ned jeg faktisk er, pga behandlingen hans,. Alt er ikke hans feil, men det har både laget ny dritt, og gravd opp gammel dritt jeg ikke visste var der en gang. At følelsen jeg hadde sist jeg traff han som vi faktisk pratet (teller ikke kinoturen der han "løp for livet" da filmen var over som en gang) at det var "farvel for alltid" kommer hver gang vi har snakket sammen, og at det føles som "å holde liv i et dumt håp som bare ødelegger mer". Og at om dama hans er "redd" for meg, samtidig som at jeg ikke håndterer at han er med henne, da er ikke dette verdt det. 

 

Hans løsning før det var at enten jeg eller han legger på hver gang vi prater og jeg begynner å gråte. Jeg føler det beviser hvor lite han faktisk forstår. 

Men alt er så stille og vanskelig. Kan ikke en liten opptur komme snart? Bare en bitteliten en...? Vær så snill? 

 

Leste også en greie fra jodel idag. "Hvis du er alene på valentines. Bare husk på at du også er alene alle andre dager. Så det går bra". 

Den ble også en ganske stygg trigger idag. 

 

Men happy valetines da... Jeg har jo i det minste rosa melk. 

Endret av Titania
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig aldri vært superaktiv her, annet enn en periode i 2019 da jeg trengte å koble ut litt av diverse årsaker, og har liksom ikke vært aktiv nok til å merke endringer, annet enn den store som har skjedd, de siste månedene er vel rett å si? 

På en måte er det fascinerende eller hva jeg skal kalle det, å se hvordan nye mennesker dukker opp, og ting endrer seg på den ene eller andre måten. Noen kommer inn og blir likt av alle, mens andre kommer inn og (kanskje) tar litt stor plass, som gjør at andre velger å trekke seg unna, fordi det blir for mye. 

 

Påstanden om at dette ikke er noens personlige lekeplass er helt sant, men samtidig opplever jeg at noen få allikevel tar så stor plass at det kanskje ikke blir plass til alle, og noen bare leker i vei og ikke helt kan forstå (?) at andre syns det er mye. Selv om ingen bevisst skvises ut. Og man ser da hvem som sniker seg til hvilke tråder eller deler av forumet. Mulig det har vært det før og jeg ikke har lagt merke til det, men NÅ er det i hvertfall ikke vanskelig å merke at det er forskjellige "klikker" her inne. 

Og ja, jeg vet jeg også er en av de, fordi noen ting bare blir for mye mas, og gjerne fjas også, så det er enklere å trekke seg til hjørner man trives mer.. 

 

I stor grad er det enklest å holde kjeft, men idag måtte liksom tankene litt ut. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (18 timer siden):

Jeg har vel egentlig aldri vært superaktiv her, annet enn en periode i 2019 da jeg trengte å koble ut litt av diverse årsaker, og har liksom ikke vært aktiv nok til å merke endringer, annet enn den store som har skjedd, de siste månedene er vel rett å si? 

På en måte er det fascinerende eller hva jeg skal kalle det, å se hvordan nye mennesker dukker opp, og ting endrer seg på den ene eller andre måten. Noen kommer inn og blir likt av alle, mens andre kommer inn og (kanskje) tar litt stor plass, som gjør at andre velger å trekke seg unna, fordi det blir for mye. 

 

Påstanden om at dette ikke er noens personlige lekeplass er helt sant, men samtidig opplever jeg at noen få allikevel tar så stor plass at det kanskje ikke blir plass til alle, og noen bare leker i vei og ikke helt kan forstå (?) at andre syns det er mye. Selv om ingen bevisst skvises ut. Og man ser da hvem som sniker seg til hvilke tråder eller deler av forumet. Mulig det har vært det før og jeg ikke har lagt merke til det, men NÅ er det i hvertfall ikke vanskelig å merke at det er forskjellige "klikker" her inne. 

Og ja, jeg vet jeg også er en av de, fordi noen ting bare blir for mye mas, og gjerne fjas også, så det er enklere å trekke seg til hjørner man trives mer.. 

 

I stor grad er det enklest å holde kjeft, men idag måtte liksom tankene litt ut. 

💙😌👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Titania skrev (19 timer siden):

Jeg har vel egentlig aldri vært superaktiv her, annet enn en periode i 2019 da jeg trengte å koble ut litt av diverse årsaker, og har liksom ikke vært aktiv nok til å merke endringer, annet enn den store som har skjedd, de siste månedene er vel rett å si? 

På en måte er det fascinerende eller hva jeg skal kalle det, å se hvordan nye mennesker dukker opp, og ting endrer seg på den ene eller andre måten. Noen kommer inn og blir likt av alle, mens andre kommer inn og (kanskje) tar litt stor plass, som gjør at andre velger å trekke seg unna, fordi det blir for mye. 

 

Påstanden om at dette ikke er noens personlige lekeplass er helt sant, men samtidig opplever jeg at noen få allikevel tar så stor plass at det kanskje ikke blir plass til alle, og noen bare leker i vei og ikke helt kan forstå (?) at andre syns det er mye. Selv om ingen bevisst skvises ut. Og man ser da hvem som sniker seg til hvilke tråder eller deler av forumet. Mulig det har vært det før og jeg ikke har lagt merke til det, men NÅ er det i hvertfall ikke vanskelig å merke at det er forskjellige "klikker" her inne. 

Og ja, jeg vet jeg også er en av de, fordi noen ting bare blir for mye mas, og gjerne fjas også, så det er enklere å trekke seg til hjørner man trives mer.. 

 

I stor grad er det enklest å holde kjeft, men idag måtte liksom tankene litt ut. 

Fint innlegg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (23 timer siden):

Jeg har vel egentlig aldri vært superaktiv her, annet enn en periode i 2019 da jeg trengte å koble ut litt av diverse årsaker, og har liksom ikke vært aktiv nok til å merke endringer, annet enn den store som har skjedd, de siste månedene er vel rett å si? 

På en måte er det fascinerende eller hva jeg skal kalle det, å se hvordan nye mennesker dukker opp, og ting endrer seg på den ene eller andre måten. Noen kommer inn og blir likt av alle, mens andre kommer inn og (kanskje) tar litt stor plass, som gjør at andre velger å trekke seg unna, fordi det blir for mye. 

 

Påstanden om at dette ikke er noens personlige lekeplass er helt sant, men samtidig opplever jeg at noen få allikevel tar så stor plass at det kanskje ikke blir plass til alle, og noen bare leker i vei og ikke helt kan forstå (?) at andre syns det er mye. Selv om ingen bevisst skvises ut. Og man ser da hvem som sniker seg til hvilke tråder eller deler av forumet. Mulig det har vært det før og jeg ikke har lagt merke til det, men NÅ er det i hvertfall ikke vanskelig å merke at det er forskjellige "klikker" her inne. 

Og ja, jeg vet jeg også er en av de, fordi noen ting bare blir for mye mas, og gjerne fjas også, så det er enklere å trekke seg til hjørner man trives mer.. 

 

I stor grad er det enklest å holde kjeft, men idag måtte liksom tankene litt ut. 

Forstår deg.

Men merk at det alltid er sånn, var det ikke en gruppe så ville det vært en annen.

Grunnen til klikkdannelse er at noen gjerne ville være dominerende.

Og andre blåser fullstendig i akkurat det.

Forrige gang var det griseprat klikken som dominerte. Mange likte ikke det.

Nå er det kosemose klikken. Noen liker ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 time siden):

Forstår deg.

Men merk at det alltid er sånn, var det ikke en gruppe så ville det vært en annen.

Grunnen til klikkdannelse er at noen gjerne ville være dominerende.

Og andre blåser fullstendig i akkurat det.

Forrige gang var det griseprat klikken som dominerte. Mange likte ikke det.

Nå er det kosemose klikken. Noen liker ikke det.

Jo da, du har så rett. 

Og det er alle sin rett til å surre rundt som de vil, så lenge de ikke bryter regler. Jeg har jo allerede nevnt mitt standpunkt i tidligere tråder, og er nok jeg som ikke er "kosemose" nok, men jeg for min del syns det blir ekstreme avsporinger når samtaler ikke blir annet enn klemz-emojis. Men igjen - derfor setter jeg det som blir for mye på ignorer, og i tillegg ligger unna de trådene. Bare litt kjipt når det er tråder jeg har trivdes i tidligere. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Jo da, du har så rett. 

Og det er alle sin rett til å surre rundt som de vil, så lenge de ikke bryter regler. Jeg har jo allerede nevnt mitt standpunkt i tidligere tråder, og er nok jeg som ikke er "kosemose" nok, men jeg for min del syns det blir ekstreme avsporinger når samtaler ikke blir annet enn klemz-emojis. Men igjen - derfor setter jeg det som blir for mye på ignorer, og i tillegg ligger unna de trådene. Bare litt kjipt når det er tråder jeg har trivdes i tidligere. 

Det forstår og respekterer jeg. 😊

Det er som når flere brukere fortalte meg at de likte veldig godt at jeg forbød griseprat i chattetråden min 😊

(Jeg har ikke noe imot griseprat i moderasjon men når det er overalt hele tiden blir det for mye, og mange syntes det var frastøtende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 minutter siden):

Forresten @Titania, vet vi har overlappende musikksmak, er det greit å tagge deg når jeg poster musikk jeg tenker du kanskje liker?😀

Jepp 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (Akkurat nå):

Jepp 😊

Godt å høre, du er en fin person og jeg liker å prate med deg og dele musikk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært våken en halvtime, og konklusjonen er dårlig søndag. 
Kjente det i kroppen idet jeg våknet, og konklusjonen er at et nytt, egentlig teit - men allikevel vanskelig, valg må tas idag. 
 

bra psykologen er tilbake fra ferie til uka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (På 16.2.2023 den 21.40):

Jeg har vel egentlig aldri vært superaktiv her, annet enn en periode i 2019 da jeg trengte å koble ut litt av diverse årsaker, og har liksom ikke vært aktiv nok til å merke endringer, annet enn den store som har skjedd, de siste månedene er vel rett å si? 

På en måte er det fascinerende eller hva jeg skal kalle det, å se hvordan nye mennesker dukker opp, og ting endrer seg på den ene eller andre måten. Noen kommer inn og blir likt av alle, mens andre kommer inn og (kanskje) tar litt stor plass, som gjør at andre velger å trekke seg unna, fordi det blir for mye. 

 

Påstanden om at dette ikke er noens personlige lekeplass er helt sant, men samtidig opplever jeg at noen få allikevel tar så stor plass at det kanskje ikke blir plass til alle, og noen bare leker i vei og ikke helt kan forstå (?) at andre syns det er mye. Selv om ingen bevisst skvises ut. Og man ser da hvem som sniker seg til hvilke tråder eller deler av forumet. Mulig det har vært det før og jeg ikke har lagt merke til det, men NÅ er det i hvertfall ikke vanskelig å merke at det er forskjellige "klikker" her inne. 

Og ja, jeg vet jeg også er en av de, fordi noen ting bare blir for mye mas, og gjerne fjas også, så det er enklere å trekke seg til hjørner man trives mer.. 

 

I stor grad er det enklest å holde kjeft, men idag måtte liksom tankene litt ut. 

Veldig godt skrevet og jeg er enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at en av de sterkeste årsakene til at jeg ikke kommer meg på trening er påvirkningen hans. Ikke i negativ retning, men at trening er livet hans, og at jeg syns det var fint når vi trente sammen, selv om det ikke var så alt for ofte. 

 

Jeg juger til veilederen min, fordi jeg vil få det til, men ikke finner motivasjonen. Vekta fortsetter gå oppover, og alt i meg gir egentlig faen. Jeg er lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Han savner visst da jeg var hun glade, og å treffe meg. 

Men alt dette er jo hans feil. Den jeg var eksisterer ikke lenger, og jeg tror heller aldri hun kommer tilbake, fordi dette har ødelagt så mye, og har pågått så lang tid. 

Hjelper jo ikke at jeg er skrudd teit sammen heller, så en tur på intersport er triggende, men det er en annen sak. 

 

Skulle ønske jeg aldri ble kjent med han. 

Endret av Titania
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens teite savn.

Å ligge på sofaen og bruke rompa til noen som pute. 
 

Teit, jeg vet. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan ikke tanker, følelser og fornuft bli litt enige snart?

 

Jeg tenker at jeg ikke bryr meg, og føler også at jeg ikke gjør det. Allikevel klarer jeg ikke helt å ligge unna, og reaksjonene tidvis sier veldig klart at det påvirker mer enn jeg vil. 
 

Jeg vil bare fungere normalt snart. Selv om hva som er normalt kanskje kan diskuteres. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...