Gå til innhold

Priskrig julen 2016


Akay

Anbefalte innlegg

5 timer siden, ..... skrev:

Når er det VG kjører sin matbørs i desember? Tenker det er like før da at prisene er lavest. Venter på tilbud på julebrus på glassflaske!

I fjor sto dette den 3. desember: http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/julen/vill-priskrig-i-kjedebutikkene-dumper-prisene-paa-julevarer/a/23573129/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, ops2 skrev:

Aha :)

3 desember var på en torsdag i fjor,

og da smeller det kanskje i dag eller i morgen?

Anonymkode: e5357...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den artikkelen kom lenger etter dumpingene. 

Anonymkode: a6e03...6b2

Ok. Men dumpingen er jo i gang, med visse varer til litt over kr 1,-, så det skjer nok store saker snart :)

Anonymkode: e5357...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Men dumpingen er jo i gang, med visse varer til litt over kr 1,-, så det skjer nok store saker snart :)

Anonymkode: e5357...347

Ja :)

Anonymkode: a6e03...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Røkte og ferke julepølser bruker vel å koste ca det samme pr kg?

I dag på Kiwi, la jeg merke til at de ferske koster ca kr 20,- pr kg, mens de røkte kostet en god del mer pr kg.

Anonymkode: e5357...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten. Røkte og ferke julepølser bruker vel å koste ca det samme pr kg?

I dag på Kiwi, la jeg merke til at de ferske koster ca kr 20,- pr kg, mens de røkte kostet en god del mer pr kg.

Anonymkode: e5357...347

Jeg mener at de røkte pølsene ikke var med i priskrigen i fjor. Bare de "hvite" som jeg ikke liker så godt. Og sosisser. Det var mye mindre enn 20 kr pr kilo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg mener at de røkte pølsene ikke var med i priskrigen i fjor. Bare de "hvite" som jeg ikke liker så godt. Og sosisser. Det var mye mindre enn 20 kr pr kilo.

Ja de kostet  jo helt ned i 1,50 pr stk i fjor (for en "ring" med fersk julepølse).

Jeg nevnte det bare for å si fra om at ting skjer med prisene på disse.

Anonymkode: e5357...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop ribba ble totalslaktet (pun intended) i matkontrollen sin ribbetest i går. Men de må ha vært uheldige med den ribben de fikk for vi hadde faktisk coop ribbe i går og alle her syntest den var veldig god. 

Anonymkode: 92504...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilde grillpølser under 30 kr på Rema

Geisha grøtris 6,20 på Rema

Anonymkode: 1c121...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,60 for 20g kanel på Coop Extra. Remas poser har 13g. Lutefiskbacon (eget merke) til 56 kr/kg på Extra, men det har de nesten ingenting av så du må ha flaks for å få ei pakke.

Anonymkode: 1f3d0...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rema i går kveld og da sto det en lapp på hylla ved den gule Kjeldsberg-kaffen om at det kun var 3 pakker pr pers. Men jeg fant ingen pris noe sted og er ikke så glad i den kaffen, så jeg aner ikke hva den kostet.
Det var det visst ingen andre som gjorde heller, for det var en helt full hylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter veldig på at prisen på jule marsipan de i poser, og andre julegodterier skal falle. I fjor ved disse tider kostet de ikke mange kronene. Nå ligger de posene på mellom 50 og 60 kr, noe jeg synes er alt for dyrt.

Anonymkode: ab972...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte kjøpe en av hver julebrus på glassflaske for å sjekke om prisen på lappene stemte. Det er ikke digitallapp siden det står utfor kassene. Cb og berntsen (rød) stemmer på pris, men hammar er på vei ned. 12.40 på lapp, 11,70 betalt. 

Og nå blir mannen fornøyd som får kose seg med julebrus i helga 😄

Anonymkode: 5c547...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte kjøpe en av hver julebrus på glassflaske for å sjekke om prisen på lappene stemte. Det er ikke digitallapp siden det står utfor kassene. Cb og berntsen (rød) stemmer på pris, men hammar er på vei ned. 12.40 på lapp, 11,70 betalt. 

Og nå blir mannen fornøyd som får kose seg med julebrus i helga 😄

Anonymkode: 5c547...f89

Kiwi?

Anonymkode: 8ff37...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiwi?

Anonymkode: 8ff37...c20

Anonymkode: 5c547...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, ..... skrev:

Når er det VG kjører sin matbørs i desember? Tenker det er like før da at prisene er lavest. Venter på tilbud på julebrus på glassflaske!

Den har gått nedover fra den kom i oktober

Anonymkode: 8d72d...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte folkene på Rema 1000 i dag. Priskrigen er i gang nå, men de kommer til å kjøre maks 3 pr kunde i år. 

De mente bestemt at det var de som var dem som startet priskrigen, før Kiwi og Coop går lengre ned i pris som svar til Rema, noe de igjen må svare på med enda lavere pris.

Nå aner jeg ikke vet som starter senking av prisene, og ikke er det så nøye for meg heller.

Det jeg ønsker er at noe av julesnopet synker i pris, noe av julematen og gjerne noen av dessertene. Jeg har ikke noe behov for å sanke julevarer, men ønsker å kjøpe inn det som står på handlelisten billigst mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...