Gå til innhold

Priskrig julen 2016


Akay

Anbefalte innlegg

Håper vi slipper den jævla priskrigen i år. Jeg orker ikke alt det styret med at alt skal være utsolgt hele tiden, det er utrolig irriterende. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2016 den 15.02, Akay skrev:

Har fremdeles surkål igjen :) 

Holder seg lenge det. I tillegg så har vi vel 20 bokser med vaniljesukker og bakepulver så vi har nok av det til 2030 eller så :) 

Men grøt, riskrem, pølser, bacon osv satser jeg på kommer i år igjen, i tillegg til julesnop så klart.

Mener vi betalte 1.90 for 500gram bacon eller så i fjor.


Hva er vits med å kjøpe 20 bokser med vaniljesukker og bakepulver? Det er surt for de som faktisk trenger en boks, og ser at det er utsolgt pga noen hamstrer som om det gjelder livet. 

Anonymkode: d7a6b...fe8

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
På Friday, November 11, 2016 den 0.06, Purple Basil skrev:

Håper vi slipper den jævla priskrigen i år. Jeg orker ikke alt det styret med at alt skal være utsolgt hele tiden, det er utrolig irriterende. 

Da kan du jo ofte gå på en butikk som ikke driver priskrig. Typisk Joker, Spar, Meny etc. Om du har de alternativene vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Hva er vits med å kjøpe 20 bokser med vaniljesukker og bakepulver? Det er surt for de som faktisk trenger en boks, og ser at det er utsolgt pga noen hamstrer som om det gjelder livet. 

Anonymkode: d7a6b...fe8

Tja... hvis ikke jeg hadde gjort det så hadde noen andre gjort det men likevel så hadde alle butikker her mye av akkurat den varen til ebhver tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.11.2016 den 20.14, Nuttery skrev:

Åh.... jeg som ble så gira 😅

Jeg tror også at Kiwi har satt ned prisene litt på hermetikk.Spiser mye vegetar, og ser plutselig at en del bønner, kikerter m.m. er billigere enn det det har vært. For andre spiller det kanskje ikke så stor rolle om en pakke med kidneybønner koster 7,90,- eller 4,90,- men jeg er student og veldig glad i kidneybønner. Spiser ca. 6 bokser i uka, og vurderer å kjøpe med to store esker og sette på boden. Da slipper jeg å kjøpe inn så ofte, også.

Synes tomatene hørtes billige ut, så lenge de ble spist er det vel ikke noe galt i å hamstre? :)

Anonymkode: 05340...5e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, KlippKlapp skrev:

Da kan du jo ofte gå på en butikk som ikke driver priskrig. Typisk Joker, Spar, Meny etc. Om du har de alternativene vel å merke.

Så er det jo også de som faktisk ikke har råd til å dra på slike butikker. 

Anonymkode: 03072...f9e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så er det jo også de som faktisk ikke har råd til å dra på slike butikker. 

Anonymkode: 03072...f9e

I såfall de samme som ikke har råd til å vente til kvelden med å hqndle i priskrig-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er det jo også de som faktisk ikke har råd til å dra på slike butikker. 

Anonymkode: 03072...f9e

De aller fleste har vel råd til å kjøpe surkål på Joker? Det er jo normalpris, bare ikke pris-krig pris.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KlippKlapp skrev:

I såfall de samme som ikke har råd til å vente til kvelden med å hqndle i priskrig-tiden.

Hva mener du?

Anonymkode: 03072...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som maser om at ting blir utsolgt, og skjeller ut de som har dårlig råd for at de kjøper mer enn vanlig:

Dere vet jo hva dere trenger og hva dere ikke klarer dere uten nå, så hvorfor handler dere ikke de tingene nå istedenfor å hakke på de som er dårligere bemidlet. Dette er rett og slett ufint, og det jeg kaller ikke vise forståelse for folk som vil ha det litt romsligere. Det bør ikke være så vanskelig å forstå.

Gå da for søren og handle det dere trenger . og slutt å plage folk som har mindre å rutte med enn dere. . 

Anonymkode: a6e03...6b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, mjauritz skrev:

De aller fleste har vel råd til å kjøpe surkål på Joker? Det er jo normalpris, bare ikke pris-krig pris.. 

Joker er da en dyr matbutikk. 

Anonymkode: 03072...f9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så billige ting det er på priskrig da hamstrer jeg. Men jeg tømmer ikke hyllene. Men for meg, med en ekstremt tett økonomi og må bokstaveligtalt telle pr kr, så kjøper jeg inn mye når jeg kommer over billig mat. Håper risgrøt kommer på prisjakt, deilig å vite at jeg har masse middag og kvelds i frysen☺️

Anonymkode: 77735...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg likar å handle når det er billig. Men eg tømmer ikkje hyllene! Kan nok bli nokre ekstra pakkar av pang-tilbud, men eg går like gjerne tilbake dagen etter og kjøper eit par ekstra. Det er dårlig gjort å kjøpe kassevis av ting som ein ikkje eigentleg har bruk for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper marsipanen på rema 1000 blir billig igjen. Før kosta den 8,90. Så kom priskrigen, og da kostet den 1 kr. Nå koster den 19,90!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2016 den 0.06, Purple Basil skrev:

Håper vi slipper den jævla priskrigen i år. Jeg orker ikke alt det styret med at alt skal være utsolgt hele tiden, det er utrolig irriterende. 

Og vi som liker priskrig gleder oss over billigere matvarer. Det er stort sett rema 1000, coop og kiwi som kriger. Many, joker, spar og bunnpris er ikke med, så sier som en annen her. Dra dit når vi andre prøver å få tak i noe billig. 

Siden du er så lei av billige matvarer så har du sikkert også råd til å betale full pris i disse butikkene. Og sier som en annen her, mye av det som kommer ved en evt priskrig, kan du handle inn nå. Surkål, marsipan, gløgg, bakepulver, vaniljesukker mm er alle ting du fint kan kjøpe nå så du har nok i julen.

La nå oss som liker muligheten til å gjøre noen kupp, ha den gleden.

Anonymkode: ab972...82b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, KlippKlapp skrev:

Da kan du jo ofte gå på en butikk som ikke driver priskrig. Typisk Joker, Spar, Meny etc. Om du har de alternativene vel å merke.

Problemet i fjor var at det var utsolgt hos de andre og! Så nei, det er ikke alltid bare å gå på andre butikker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...