Jump to content
Akay

Priskrig julen 2016

Recommended Posts

penny_
16 minutter siden, toothfairy skrev:

Var innom Coop i dag. Der hadde de masse ferdigkuttet bakepapir igjen til 5 kr.

Det har de hatt så lenge jeg kan huske siden jeg begynte å handle på Extra i fjor.

Fortsetter under...

Nasse Nøff  ❤

Jeg håper det blir strengere enn i fjor. Altså x antall per kunde. 
De gjorde det mot slutten i fjor. Jeg ble så forbannet, ei kjerring gikk inn og ut! Flere ganger, helt til hun ble stoppet. Bare for å få mer enn det hun "hadde rett på". Slike folk får jeg fnatt av. Var ei som sendte inn barna for å kjøpe esker med smågodt i påsken. Da rema hadde regelen "1 eske per kunde". Usmakelig gjort. 

Jeg forstår godt at mat til en billig penge er fint for alle. Men tenk litt på dem som ikke har så mye. Synes det er ufattelig egoistisk av folk å ta med seg 20+ av en vare. Når de vet at det er stor forespørsel og flere ønsker faktisk en eller to av den varen. 

Men så klart, folk er egoistiske. Så i år blir det løp å ta det du kommer over! Før de griske bingokjerringene med 6 barn og 14 barnebarn boende i kjelleren kommer å robber halve butikken :bond:
Sett inn en komma der du føler for, jeg aner ikke hvor den skal. 

Purple Basil
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som maser om at ting blir utsolgt, og skjeller ut de som har dårlig råd for at de kjøper mer enn vanlig:

Dere vet jo hva dere trenger og hva dere ikke klarer dere uten nå, så hvorfor handler dere ikke de tingene nå istedenfor å hakke på de som er dårligere bemidlet. Dette er rett og slett ufint, og det jeg kaller ikke vise forståelse for folk som vil ha det litt romsligere. Det bør ikke være så vanskelig å forstå.

Gå da for søren og handle det dere trenger . og slutt å plage folk som har mindre å rutte med enn dere. . 

Anonymkode: a6e03...6b2

Hakker ikke på folk som har dårlig råd. Men jeg skal si deg en ting: av de jeg kjenner med dårlig råd så var det nettopp dem som ikke rakk å få tak i de rimelige varene. Vet om flere som tjener veldig godt og som skrøt av at de hamstret masse drit de ikke trenger. Gi heller folk med dårlig råd ekstra penger til jul sier jeg da. 

Priskrigen i fjor var jeg ikke klar over på forhånd, og ja det er irriterende å løpe fra butikk til butikk når man har en million andre ting å gjøre. 

AnonymBruker

Tenker at pga all avsporingen i denne tråden at når priskrigen startes at det kommer en ny tråd eller den gamle 'ekstremt billig matvarer'-tråden kommer opp igjen :)

Anonymkode: d98b1...fcb

AnonymBruker

De burde slenge inn gratis treningsbukse eller topp kort osv i noen av varene. Vi trenger det. Må jo tross alt få bort kiloene.  :rolleyes:

AnonymBruker
På 8.11.2016 den 14.33, Akay skrev:

Starter like godt en tråd på dette nå så alle kan oppdatere om de ser det "smeller". 

Det er antydet fra bl.a kiwi at det blir priskrig på julevarer i år også men at det kanskje ikke blir like galt som i fjor. Håper da uansett på billig grøt og bacon ned i 4 kr kiloen :)

Så post her om dere plutselig ser prisene går ned så kan jeg prøve å oppdatere tilbudene som kommer i førsteposten her!

Det er snilt av deg :hjerte:

Det er synd at det ble så mye avsporing i tråden.

Jeg skal si fra når jeg ser priskrig-varer :)

Anonymkode: e5357...347

Annonse

AnonymBruker

Husler at riskremen var farlig god ifjor. :rolleyes:

Guest KlippKlapp
12 minutter siden, Purple Basil skrev:

Problemet i fjor var at det var utsolgt hos de andre og! Så nei, det er ikke alltid bare å gå på andre butikker. 

Jeg fant alle priskrigvarene hos andre i fjor. Så jo, det er bare å gå på andre butikker.

Guest Mihva

Går det ann å fryse ned risgrøt? Jeg kjøpte ikke noe i fjor, men tenkte å kjøpe et par stykker til å lage riskrem av seinere hvis det kommer på tilbud i år også.

Edited by Mihva

.....

Billig hvetemel på obs til uka! 👍🏻

Musicman
3 timer siden, ..... skrev:

Billig hvetemel på obs til uka! 👍🏻

Ikke priskrig-billig. Dette er vanlig ukestilbud som inkluderes i tilbudsavisen.

Moongirl

Håper det smeller snart!😀😀

Annonse

.....
9 timer siden, Musicman skrev:

Ikke priskrig-billig. Dette er vanlig ukestilbud som inkluderes i tilbudsavisen.

Ja, men er nå billig uansett! Omtrent halv pris! Synes det er helt greit! 👍🏻

jabx
På 10.11.2016 den 13.33, Sølvrosen skrev:

Jeg håper det blir billig surkål ihvertfall. I fjor kjøpte jeg bare 20 pakker, og det ble tomt før påske. Hvis det blir billig i år og kommer jeg til å kjøpe minst dobbelt så mye. Surkål er godt!

Surkål er jo billig uansett. Skjønner ikke helt poenget.

Sølvrosen
5 timer siden, jabx skrev:

Surkål er jo billig uansett. Skjønner ikke helt poenget.

Det er stor forskjell på 10 kr og 1 kr, som er forskjellen på Nora surkål på tilbud og vanlig pris på billigsurkål. Nora surkål koster vanligvis over 15 kr.

Lammelåret
På 13.11.2016 den 11.26, Musicman skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Jeg har bare sett så lav pris på hvetemel på denne tiden av året. Mener du at det billigere senere mot jul?

penny_
9 minutter siden, Lammelåret skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Jeg har bare sett så lav pris på hvetemel på denne tiden av året. Mener du at det billigere senere mot jul?

36,9 for 8 kg hvetemel er vel kanskje halv pris, men det er ikke priskrig hvis ikke butikkene kriger om å være billigst, så jeg vil si at dette er et vanlig tilbud som Obs har på forskjellige varer hver uke.

Det er ikke sikkert at hvetemel er en kandidat for priskrigen.

Edited by penny_

Lammelåret
1 minutt siden, penny_ skrev:

36,9 for 8 kg hvetemel er vel kanskje halv pris, men det er ikke priskrig hvis ikke butikkene kriger om å være billigst, så jeg vil si at dette er et vanlig tilbud som Obs har på forskjellige varer hver uke.

Det er ikke sikkert at hvetemel er en kandidat for priskrigen.

Jeg vil likevel si at det er relevant for tråden i og med at det ikke er et repeterende tilbud gjennom året. 

Lammelåret

Hva mener dere andre? Skal vi kun tipse om priskrigvarene eller generelle gode tilbud? Og hvordan kan vi skille de?