Gå til innhold

Priskrig julen 2016


Akay

Anbefalte innlegg

På 8.11.2016 den 14.33, Akay skrev:

Starter like godt en tråd på dette nå så alle kan oppdatere om de ser det "smeller". 

Det er antydet fra bl.a kiwi at det blir priskrig på julevarer i år også men at det kanskje ikke blir like galt som i fjor. Håper da uansett på billig grøt og bacon ned i 4 kr kiloen :)

Så post her om dere plutselig ser prisene går ned så kan jeg prøve å oppdatere tilbudene som kommer i førsteposten her!

Hei :)

Takk for at du tok initiativ til dette!

Nå er prisene på vei ned på mange av julevarene :)

Anonymkode: e5357...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt jævlig kjipt for den som ikke får laget noen riskaker, pga du tok alle posene

Anonymkode: 67a09...3fb

Ingen den du siterte,men da får man seriøst gå på en annen butikk.

Jeg synes folk kan lov lov til å handle akkurat det de vil uten å skulle måtte tenke på naboen.Jeg kan ta meg selv som eks.Jeg lever fra hånd til munn bokstavlig talt,og når det da kommer ekstrem tilbud på ting jeg faktisk spise hver dag året rundt så benytter jeg selvsagt muligheten til å fylle opp skap/fryser el ligende med denne varen. Det kan faktisk bety at jeg kanskje da kan få råd til å gå på et kafe besøk fordi jeg sparte en del kroner,så dette gjør jeg med god sammvittighet

Anonymkode: 8d72d...5b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så innmari lei av all klagingen på priskrige og billige matvarer. Og jeg blåser i om noen kjøper en eller 100 poser med puffet ris. Første mann til mølla får puffet ris, vi andre kan betale noen kroner mer og få tak i det andre steder. 
Tør snart ikke handle en eneste billig ting på  butikken, i frykt for å bli uglesett og sett ned på. Det er naivt å tro at vi gjør andre en tjeneste med å bare ta noen få eller ingen av varene.

Fant billig non stop på rema i dag, var satt ned til 20 kr for en stor pose, og jeg kjøpte 1. 

Anonymkode: ab972...82b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig så folk klager på hamstring da? 

Dersom jeg går å tømmer hyllene for nonstop til full pris så er det greit men dersom jeg tømmer hyllene når det er tilbud så er det galt? 

Folk er jo helt ville når det er priskrig... så på det i påsken.. folk tråkket over lik for å få nok smågodt.  

Det er rett og slett ikke mulig å gjøre noe med det.. vil man ha så får man karre til seg mens det er. SÅNN ER DET BARE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene dropper hvertfall... som andre sa er nonstop også på vei ned.. melis har droppa.. brus på rema synker stadig.. tipper tirsdag så er det full krig nå og varer nede i bunn nivåene vi har sett tidligere.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for brukerdebatt og en mengde med avsporinger, samt svar til alt dette. Tråden er også flyttet til Juleforumet.

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Akay skrev:

Jævlig så folk klager på hamstring da? 

Dersom jeg går å tømmer hyllene for nonstop til full pris så er det greit men dersom jeg tømmer hyllene når det er tilbud så er det galt? 

Folk er jo helt ville når det er priskrig... så på det i påsken.. folk tråkket over lik for å få nok smågodt.  

Det er rett og slett ikke mulig å gjøre noe med det.. vil man ha så får man karre til seg mens det er. SÅNN ER DET BARE.

Hadde folk hatt for vane å tømme hyllene for varer til full pris, så hadde butikkene tatt inn mer, så det kommer ikke til å bli noe problem. 

Butikkene kan gjøre noe med det ved å sette en begrensning på antall varer per kunde. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ambivalent til disse priskrigene. På den ene siden var det konge å kjøpe rødbeter på glass til 5 kr, kanel til 2 kr og lett julebrus til en tier tidligere i dag for jeg har lite penger og hadde kjøpt disse tingene uansett. Samtidig var det litt synd å ikke få tak i pepperkaker, pepperkakedeig, nonstop eller melis i fjor. Men ja, hittil har jeg altså sett rødbeter på glass, kanel, julebrus, pepperkaker, nonstop, surkål (bunnpris) og marsipan. Ferdige pannekaker (sånne som ligger sammen med fjordland) har sunket litt av en eller annen grunn, det skjedde i fjor også.

Anonymkode: 46109...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke denne tråden stå i underforum forbruker?

Anonymkode: e5357...347

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dagligvarebransjen gått ut og avlyst priskrigen. Så det blir ikke slik det var før jul i fjor i butikkene. Dagligvarebransjen tapte flere hundre millioner på priskrigen i fjor.

Men jeg har sett Kjellsberg kaffe til 10 kroner posen på Rema. Og et lite skilt med informasjon om å kun ta tre poser pr kunde,så flere kunne få kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sommermor skrev:

Nå har dagligvarebransjen gått ut og avlyst priskrigen. Så det blir ikke slik det var før jul i fjor i butikkene. Dagligvarebransjen tapte flere hundre millioner på priskrigen i fjor.

Men jeg har sett Kjellsberg kaffe til 10 kroner posen på Rema. Og et lite skilt med informasjon om å kun ta tre poser pr kunde,så flere kunne få kaffe.

Det er de såkalt "dagligvareekspertene" som tror at det ikke blir priskrig. 

Sitat

– Jeg tror ikke det blir noen priskrig i år, sannsynligheten er hvert fall under 50 prosent. Men muligheten ligger der, og det kan starte bare med at en enkelt kjøpmann setter ned prisen. Det kan eskalere, og plutselig har man en priskrig, sier Molthe, til E24.

http://e24.no/privat/rema-1000/dagligvareeksperter-avlyser-ellevill-julepriskrig/23863134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sommermor skrev:

Nå har dagligvarebransjen gått ut og avlyst priskrigen. Så det blir ikke slik det var før jul i fjor i butikkene. Dagligvarebransjen tapte flere hundre millioner på priskrigen i fjor.

Men jeg har sett Kjellsberg kaffe til 10 kroner posen på Rema. Og et lite skilt med informasjon om å kun ta tre poser pr kunde,så flere kunne få kaffe.

Om du vil ha billig kaffe, så har jo Rema den Ambero som er superbillig og veldig god, og alltid billig så man slipper hamstre :P 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror ikke det blir som i fjor.. 

Tro får dem gjøre i kjerka... fasiten får vi i løpet av noen dager. Prisene er jo greit på vei ned så vi får se hva som skjer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... var innom rema i går.. nonstop var nede i 20 kr for store poser. Melis 12.-, bernaise saus (rema sin 3.30.- for 4 pkn). Puffet ris 1,30.-.. 

har ikke vært innom i dag... men går nok fort når ting skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Akay skrev:

Tja... var innom rema i går.. nonstop var nede i 20 kr for store poser. Melis 12.-, bernaise saus (rema sin 3.30.- for 4 pkn). Puffet ris 1,30.-.. 

har ikke vært innom i dag... men går nok fort når ting skjer.

Jeg så spesielt etter julebakevarer som melis, og det var ikke så billig som 12 på min Rema i går (søndagsåpent).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...