Gå til innhold

Ser du ned på folk som sitter bak kassen på Rema?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Friday, October 21, 2016 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Nei, ser ikke ned på de som jobber i matbutikker, så høy er jeg heldigvis ikke😊

Ikke tenk slik om jobben din. De som ser på de som jobber i butikker som mindre verdt, har lav selvtillit selv. De som føler man må ha jobber med høy utdanning for å føle at man er noe verdt, er ikke akkurat mye sikker på seg selv. Når du snakker om sure kunder, har jobbet i et serviceyrke selv i mange år og kan love deg at sure kunder møter man mange av. Du trenger ikke bare å jobbe i matbutikk for å oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, kongenavtys skrev:

Du har veldig lav terskel for å bestemme at noen "ser ned på" noe eller noen. Jeg ser ikke ned på noen som velger andre utdannelses- eller yrkesretninger, men jeg er meget bestemt på at offentlige ressurser burde blitt redusert gjennom å strupe antall studenter i antropologi og lingvistikk på Norges universiteter. Men det er en helt annen diskusjon og litt på siden av trådens tema.

I og med at du (igjen) tillegger meg meninger og egenskaper jeg ikke kjenner meg igjen i, så blir jeg på nytt nødt til å forklare at nei, jeg ser ikke ned på verken de som jobber i butikk eller som sykepleiere.

Jeg har jo allerede hatt rett, så nei jeg har ikke noe lav terskel. Jeg ser igjen mønstre. Jeg observerer. Jeg hadde rett. Jeg traff spikeren på hodet. Du kan prøve å bortforklare så mye du vil, og få deg til å fremstille deg annerledes enn det du er, men jeg har gjennomskuet deg. Du motsier deg selv også i dette innlegget. Kan også legge til at vi pr. dags dato har oljekrisen, så det er strengt tatt ikke behov for nye ingeniører helt enda heller, da det er nok av erfarne ingeniører som har mistet jobben sin. Er det da rett av meg å kalle ingeniørstudiet ubrukelig da? De utdannes jo høyst sannsynlig til arbeidsledighet? 

Anonymkode: 2651e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan også legge til at vi pr. dags dato har oljekrisen, så det er strengt tatt ikke behov for nye ingeniører helt enda heller, da det er nok av erfarne ingeniører som har mistet jobben sin. Er det da rett av meg å kalle ingeniørstudiet ubrukelig da? De utdannes jo høyst sannsynlig til arbeidsledighet? 

I frykt for å revolusjonere virkelighetsbildet ditt: det finnes faktisk forskjellige type ingeniører. Ikke alle jobber i oljesektoren.

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo allerede hatt rett, så nei jeg har ikke noe lav terskel. Jeg ser igjen mønstre. Jeg observerer. Jeg hadde rett. Jeg traff spikeren på hodet.

Herrefred. Jeg har ikke ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kongenavtys skrev:

I frykt for å revolusjonere virkelighetsbildet ditt: det finnes faktisk forskjellige type ingeniører. Ikke alle jobber i oljesektoren.

 

Herrefred. Jeg har ikke ord.

Du prøver fortsatt å vri deg unna det faktum at du faktisk ser ned på andre, og tror du selv er best. Vel, du er ikke best, og det er patetisk å se ned på andre som ikke har samme utdanning/yrket som deg selv. Har du ikke forstått at vi trenger alle yrker for at samfunnet skal gå rundt? Ja, til og med humaniora? Ikke? Vel, da bør du gå inn i deg selv.

Anonymkode: 2651e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med din alternative virkelighet tror jeg vi best avslutter diskusjonen før det går helt galt. Nå grenser det til spam.

Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kongenavtys skrev:

Og med din alternative virkelighet tror jeg vi best avslutter diskusjonen før det går helt galt. Nå grenser det til spam.

Takk for meg.

At jeg observerer? Jeg hadde jo rett, du innrømmet det :) Ja, jeg tror det er best at du takker for deg. Adjø.

Anonymkode: 2651e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror jeg deg ikke? Jeg har også masergrad, i noe så spennende du aldri vil kunne være i nærheten av. Edda bedda.

 

 

 

Anonymkode: 2651e...310

Og faren min er mye sterkere enn din så😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tutte skrev:

Og faren min er mye sterkere enn din så😛

Min bror er sterkere enn din! :sprettoy: Jeg svarte bare på samme måte som herr ovenfra- og ned svarte meg. :ph34r:

Anonymkode: 2651e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min bror er sterkere enn din! :sprettoy: Jeg svarte bare på samme måte som herr ovenfra- og ned svarte meg. :ph34r:

Anonymkode: 2651e...310

Hehe, jeg måtte bare😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tutte skrev:

Hehe, jeg måtte bare😁

:fnise:

Anonymkode: 2651e...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Føler heller de ser ned på meg av og til når de ser hva jeg kjøper , hehe. 

Anonymkode: ca339...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/21/2016 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Ser overhodet ikke ned på de som jobber bak kassen. Jeg ser stort sett kun ressurssterke,oppegående, unge og positive mennesker (med noen få unntak) og mange av disse sparer penger til studier til høyere utdanning/annet. Synes de virker flinke! : - ) 

 

Kan bare snakke for storbyen selvsagt...vet ikke helt hva som rører seg der ute i distriktene. 

Anonymkode: 3c25e...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser overhodet ikke ned på de som jobber bak kassen. Jeg ser stort sett kun ressurssterke,oppegående, unge og positive mennesker (med noen få unntak) og mange av disse sparer penger til studier til høyere utdanning/annet. Synes de virker flinke! : - ) 

 

Kan bare snakke for storbyen selvsagt...vet ikke helt hva som rører seg der ute i distriktene. 

Anonymkode: 3c25e...d64

Glemte å legge til: 

 

husker da jeg selv studerte, så var det flere tannlegestudenter, legestudenter og jusstudenter som jobbet ekstra i sommerferier etc. bak kassen på Rimi, Rema og you name it. Disse pengene kom godt med under studiene! : - ) 

Anonymkode: 3c25e...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke! Jeg ser på alle jobber (de fleste vil jeg tro) som nødvendige og forstår ikke hvorfor man skal se ned på noen bare fordi de har den og den jobben. Kjenner en som er utdannet renholdsoperatør og har mange ganger opplevd å bli sett ned på og få kommentarer angående jobben fordi hun gjør rent... Nei hun trengte kanskje ikke ti års utdanning, men hun måtte jobbe skikkelig hardt for det og gjør en fantastisk jobb! Hvis vi ikke har renholdere så vil vi leve i massevis av bakterier og bli syk oftere + det vil bli veldig skittent. Og vi trenger kassemedarbeidere like mye som renholdere, lærere, leger, jordmødre, snekkere og forskere, for å nevne noen...

Endret av honnipuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp

Ser litt ned på dem som mener kunden skal hilse og være påtatt høflig. Det er det du som har betalt for det som skal være, kunden får velge fritt så lenge vedkommende ikke er vanskelig. Og ja, jeg har sittet i kassa på butikk, at noen ikke svarer når jeg hilser er helt problemfritt så lenge de betaler for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KlippKlapp skrev:

Ser litt ned på dem som mener kunden skal hilse og være påtatt høflig. Det er det du som har betalt for det som skal være, kunden får velge fritt så lenge vedkommende ikke er vanskelig. Og ja, jeg har sittet i kassa på butikk, at noen ikke svarer når jeg hilser er helt problemfritt så lenge de betaler for seg.

Jeg synes som kunde og samfunnsborger at det er problematisk med kunder og ansatte som ikke hilser høflig.

Isåfall har vi et dannethetsproblem.

Anonymkode: 3c25e...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest KlippKlapp
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes som kunde og samfunnsborger at det er problematisk med kunder og ansatte som ikke hilser høflig.

Isåfall har vi et dannethetsproblem.

Anonymkode: 3c25e...d64

Det skal du få lov å mene. Jeg kommer aldri på å reagere på at en som kanskje har blitt mobbet daglig i årevis ikke klarer å stamme ut et hei bare fordi vedkommende vil kjøpe en melk om jeg sitter i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten folk i kassa, hadde vi kjøpt mat via internett. Firmaer som tilbyr mat på døra, vokser opp som paddehatter. Jeg opplever sjelden sure mennesker, men det har kanskje noe med at jeg selv ikke er så sur. Smil og verden smiler til deg. :-D

Anonymkode: c5be9...13c

Personlig liker ikke jeg å få mat på døren. Eller liker og liker, er jo greit, men syns det også er greit å bare stikke en kjapp tur ned i butikken og kjøpe selv akkurat når det passer meg istedenfor å måtte vente.

Når det gjelder ''Smil til verden og verden smiler til deg'' frasen må jeg være uenig. Personlig går jeg rundt og smiler mye, men får alltid gretne blikk tilbake. Kanskje er det fordi jeg ikke er norsk? :b Neida, hva vet vel jeg hahah 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Den bak kassen kan være hvem som helst. Legestudenter, advokatstudenter, tannlegestudenter, etc. Kjenner flere fra polen som er her hver sommer for å jobbe. De plukker jordbær og vasker gulv, men egentlig er flere av de høyt utdannet. Hun ene er utdannet klinisk psykologer (7år), men tjener bedre ved å jobbe på gård i Norge. Det finnes utlendinger som jobber som pleieassistenter på sykehjem, men er ferdigutdannet lege i hjemlandet. Bare fordi man har en jobb som ikke kreves utdannelse betyr ikke det at personen bak kassen er mindre smart, har lave ambisjoner eller lignende. 

Ser man ned på folk kan man en dag ende med å se ned på feil person. Bare se på undercover boss for å se hvordan det går :fnise:

Endret av Rakelmaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Nei det gjør jeg ikke, men er jo ofte kort og smiler ikke fordi jeg har dårlig tid eller har en dårlig dag. I dagligvaren må man uansett om man har lite tid eller ikke "føler" for det, så noen kan nok virke sure uten at det har noe som helst med betjeningen å gjøre. Skal prøve å smile mere når jeg er i butikken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...