Gå til innhold

Ser du ned på folk som sitter bak kassen på Rema?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såklart ser jeg ned på dem. De sitter på en stol og jeg står så jah....

 

Nei altså folk som ser ned på andre menneskers yrke må jo ha lav IQ eller noe. Tenk deg å feks studere i 6 år og ikke forstå at man trenger folk i alle type jobber,da er man virkelig ikke særlig oppegående..

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også i kassa på en butikk med veldig god tilbakemelding på service og ansatte, og jeg sier hei til kunder helt til de sier hei tilbake :fnise: jobbet i ett år, og de fleste som er sure tenker bare ikke over at de ikke svarer og er vel travle, men de fleste blir overrasket/smiler når jeg hei-er ivei

Anonymkode: 1ead2...d0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Absolutt ikke. Jeg syns det er en viktig jobb. Jeg setter også stor pris på en hyggelig person i kassen med god stemning, uansett om det er en mann eller kvinne. 

Mitt råd til deg er at du selv bestemmer ditt eget humør, ikke lar sure middagsultne og gretne personer påvirke ditt humør. Kjør god stil og stemning så vil du oppdage at andre stiller seg inn på det samme. 

Ditt humør, din arbeidsplass.

Takk for jobben du gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

This. Og det mest ironiske er jo at det ofte er de som har snuten høyt i værs som har en elendig 3-årig bachelor fra BI, noe som gjør at de neppe vil få relevant jobb med det første med mindre de trygler om en salgsstilling i et irriterende firma etter endt utdanning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

This. Og det mest ironiske er jo at det ofte er de som har snuten høyt i værs som har en elendig 3-årig bachelor fra BI, noe som gjør at de neppe vil få relevant jobb med det første med mindre de trygler om en salgsstilling i et irriterende firma etter endt utdanning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør ikke det. Skulle gjerne ha jobbet der selv da jeg kun er vikar der jeg jobber, og det er i en annen sektor.

Anonymkode: 149e0...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Eg ser ned på dei som er i fin form og som går på NAV i staden for å jobbe, kanskje fordi jobben på Rema 1000 er under deira verdigheit eller noko slikt... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Såklart ser jeg ned på dem. De sitter på en stol og jeg står så jah....

 

Nei altså folk som ser ned på andre menneskers yrke må jo ha lav IQ eller noe. Tenk deg å feks studere i 6 år og ikke forstå at man trenger folk i alle type jobber,da er man virkelig ikke særlig oppegående..

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

Hvis det er så lett å få en god utdannelse med gode karakterer, hvorfor gjorde du det ikke selv? Er det noen med reelle alternativer som ønsker  å ha en kjedelig jobb og dårlig råd liksom?

Anonymkode: c833c...9b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se ned på hverandres valg av arbeid og utdanning er jo helt blåst, uansett hvem som mener hva. Jeg ser verken ned på folk som jobber i Rema eller i andre serviceyrker. Heller ikke på folk som f.eks tar en "elendig bachelor fra BI", som en skriver over her. Jeg tror faktisk det er flere som snakker dritt om sistnevnte kategori, men det er en annen sak.

Heldigvis velger folk forskjellig, hvis ikke hadde det vært et stort samfunnsproblem!

Anonymkode: a361a...59b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei, absolutt ikke, alle jobber er viktige og nødvendige.

Men jeg ser ned på de som ser ned på det som folk jobber med.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

Dette! Jeg har vært på begge sider i saken. Har lang utdannelse, og har arbeidet med noe relevant for dette. Nå har jeg valgt å studere videre (pedagogikk), og da passet det bedre å jobbe litt deltid i butikk mens studiet pågår. Og jeg vil definitivt si at det krever MYE mer av deg som person å arbeide i butikk fremfor å studere, og å arbeide med noe kontorrelatert. Folk som aldri har arbeidet i butikk klarer ikke å forstå hvor mye som kreves for å gjøre en god jobb i butikk, og hvor mye som faktisk må gjøres, og hvor høyt tempo det ofte er. 

Ja til seks måneders arbeidprøve i butikk for hele befolkningen når de fyller 18! Da blir det nok slutt på nedlatenheten enkelte utviser. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller Kiwi, Bunnpris eller andre dagligvarebutikker...

Jeg jobber på Rema 1000 (har jobbet her i 4 måneder) og sitter for det meste bak kassen, men hver dag er det sure kunder som ikke gidder å svare meg eller se på meg. Jeg føler de ikke respekterer meg. Jeg smiler selvfølgelig hele tiden og prøver å være serviceinnstilt,  men mange folk svarer veldig surt og jeg føler de tror jeg er mye mindre verdt enn alle andre. :( Sliter fra før av med dårlig selvtillit og jeg er ganske sjenert og prøver å gjøre så godt jeg kan. Blir bare så sliten... Synes du folk som jobber i butikk er mindre verdt enn folk med andre yrker?

Anonymkode: 87bbc...332

Jeg ser opp til de som er hyggelige og serviceinnstilte uansett hvor travelt det er.

Jeg elsket å handle på Rema før, de unge som jobbet der var alltid så trivelige.
Men nå har det begynt to godt voksne damer som alltid ser så sure og lite vennlige ut. Ikke ser de på deg, ikke sier de hei eller hadet, ikke noe. Eneste de sier er prisen, uten å se opp... Og spør man om noe så grynter de til svar og er lite villige til å reise på seg og hjelpe deg. 
Slike ser jeg ned på. 

Jeg ser opp til folk som trives i jobben og gjør sitt beste :)

De kan være med på å lyse på dagen til folk.
Har du en dårlig dag, handler på Rema og møter en skikkeilg hyggelig person i kassa, som til og med ønsker deg en god dag, kan det gjøre susen til at dagen blir iltt bedre.

Anonymkode: 2e0cb...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser opp til de som er hyggelige og serviceinnstilte uansett hvor travelt det er.

Jeg elsket å handle på Rema før, de unge som jobbet der var alltid så trivelige.
Men nå har det begynt to godt voksne damer som alltid ser så sure og lite vennlige ut. Ikke ser de på deg, ikke sier de hei eller hadet, ikke noe. Eneste de sier er prisen, uten å se opp... Og spør man om noe så grynter de til svar og er lite villige til å reise på seg og hjelpe deg. 
Slike ser jeg ned på. 

Jeg ser opp til folk som trives i jobben og gjør sitt beste :)

De kan være med på å lyse på dagen til folk.
Har du en dårlig dag, handler på Rema og møter en skikkeilg hyggelig person i kassa, som til og med ønsker deg en god dag, kan det gjøre susen til at dagen blir iltt bedre.

Anonymkode: 2e0cb...3c0

Faktisk har disse sure meggene gjort at jeg foretrekker å handle Eurospar, som er like ved. Selv om de kanskje er litt dyrere. 
Der vet jeg at jeg alltid møter på hyggelig betjening :)

Anonymkode: 2e0cb...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Såklart ser jeg ned på dem. De sitter på en stol og jeg står så jah....

 

Nei altså folk som ser ned på andre menneskers yrke må jo ha lav IQ eller noe. Tenk deg å feks studere i 6 år og ikke forstå at man trenger folk i alle type jobber,da er man virkelig ikke særlig oppegående..

Alle kan lese seg til en utdanning. Ja,noen utdannelser er krevende,men å sitte og lese seg opp på pensum,gjøre arbeidskrav og få gode karakter er virkelig ikke en bragd.

 

Jo det er faktisk en bragd! Hatten av for folk som jobber med studier, Rema eller noe annet! Hvorfor må du skrive nedsettende om én gruppe, nærmest som et kompliment til en annen? 

Anonymkode: a361a...59b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Har selv jobbet i matbutikk når jeg var student, jeg likte det. 

Jeg synes folk generelt er selvopptatte og liker å "ta" andre. Enten for det ene eller det andre. Det er så mange mennesker som er mer opptatte av å være bedre enn andre enn å tenke på seg selv og hvordan de oppfører seg. 

Anonymkode: a5ce2...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.  Men jeg er ikke der for å skravle og ha en samtale med dere heller.  Jeg smiler og si hei, men ikke forventer for mye ut av kundene dine.  

Anonymkode: 615c8...01b

Er kassadama pen så vil jeg absolutt stå å skravle med henne om der ikke er kø. Har også hendt jeg har bedt hun bak kassa med på date. To stk sa ja og ga meg tlf nr deres. En av de fikk jeg knu..e :-)

Anonymkode: 5e3ef...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg ikke. Dere gjør faktisk en viktig jobb, for hva skulle vi ha gjort hvis ingen jobbet i matbutikk? Jeg tror mange ikke tenker over det. Hvor vanskelig er det for noen å bare si hei? Koster deg ikke en kalori å si hei. Trenger ikke å ha en hel samtale med de, men si hei ihvertfall da. Folk må da klare det. 

Anonymkode: 71aed...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...