Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Her går det fint, har passert 100 dager igjen og har enten begynt tredje trimester, hvis ikke er det rett rundt hjørnet (blir ikke klok på disse appene :P )  Er uansett 27+3 nå :Nikke: 

Bekkenet er stadig kranglete, går til fysio hver uke og prøver å begrense meg litt på aktiviteter så jeg klarer å bevege meg hele dagen. Vil gjerne komme meg ut på gåtur, men da bare sitter jeg der resten av dagen. 

Ellers er formen ganske bra, blir bare lett sliten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er 32+2 i dag, og merkar at det begynnar å bli tyngre etter kvart! Har ein del kyynnarar og magevondt for tida. Og så hadde eg ei veke for kort tid sidan, der eg var skikkelig dårlig i ryggen. Smertene sat heilt nederst i ryggen, og strålte nedover beina. Heldigvis gjekk det over, så no er formen bedre igjen. :) 

Ellers har eg lagt på meg mykje meir dette svangerskapet, enn eg gjorde i dei to forrige svangerskapa mine. Synst det er litt kjedelig, men får håpa at kiloane forsvinner raskt igjen etter fødselen. 

Jenta i magen min er veldig aktiv, så eg slepper iallfall å bekymra meg for om det er liv der inne ;) I dag har eg vore hos jordmor, og fekk høyra ein veldig tydelig og fin hjertelyd. :rodmer: Berre 8 veker igjen til termin no, så det begynnar virkelig å nærma seg for alvor!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heller ingen tvil om det er liv for det både kjennes og syntes godt når han ruller seg rundt. Ungene syns det er superstas å både kjenne å se magen bevege seg. Her er det bare 6-7 uker igjenn til han er planlagt å bli henta ut, den magiske datoen vår er 19 Juli å selvom alt har sett mørkt ut ser det veldig lyst ut for att han ikke kommer før nå:D kjenner det skal bli godt å få en baby født til tiden å ikke lenge før :D Vi skal på kontroll på sykehuset til fredag så er veldig spent på hvordan strikket sitter rundt livmorhalsen nå.

Søvn har jeg gitt opp for våkner jo 6-7 ganger iløpet av natten for att jeg må snu meg å typisk nokk så må jeg da åsså tisse hele 5 dråper selvom det føles som jeg må løøøpe:P Fler som kjenner til dette problemet?

Nå har vi åsså fått alt på plass i huset å jeg har så smått begynt å gjøre klart for att mamma skal flytte inn når datoen for fødsel er her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker på vei nå :) synes det går veldig fort! Kjenner at det begynner å bli tungt, jeg holder ikke tritt med 2-åringen lengre nå :fnise: (om jeg noen gang har gjort det)..

Det meste er klart eller i hus, gleder meg veldig til å vaske bittesmå babyklær og re opp babysengen.

Hvilke planer har dere i ferien? Samboeren min sin ferie er slutt like før termin, så regner med at vi får 3 uker ferie og så kommer babyen. Har lyst til å finne på noe, blir kanskje noen dagsturer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+0 her nå. :) Blitt sykemeldt for tungpusthet de siste to ukene, men tilbake på jobb på tirsdag. Tungpustheten og bekkenløsningssmertene mine gjør det dessverre vanskelig for meg å bevege meg mye ute. :'( Det er ikke gøy! Jeg skulle vært i skogen og sjekket multemyra mi akkurat nå. Heldigvis, så går det an å kjøre ganske langt ut i marka, så jeg får ruslet litt rundt.

Det har blitt veldig tungt her også, og det skjedde veldig fort! Er på trening to ganger i uka, og fra den ene til den neste er det veldig mye tyngre! Syns det er litt snodig at det går så fort. Alt er bra med den lille dog, og de fleste målinger på meg er fine. :) Jeg prøver å overtale samboer til å ta noen dager fri før termin, slik at han får slappet av litt også. Det er mye annet enn dette som skjer hos oss akkurat nå. Vi har også det aller meste på plass! Bare småtteri som salver og oljer vi ikke har anskaffet oss ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ingen ferie på oss i år men vi er litt sånn att vi trenger ikke dra på ferie for å ha ferie er godt nokk å være hjemme å slappe av eventuelt ta noen dagsturer til div 😊 

Her var alt fint på kontrollen å det ser veldig fredelig ut enda heldigvis😊 jeg tenkte jeg skulle pakke ferdig min fødebag og babyen sin bag nå ikveld. Det er bare det som mangler her nå😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+4 idag! Iiiiik! Bare jeg som synes tiden går superfort? 

Har fått alt nødvendig i hus (tror jeg) - mangler kun småting som en ny ammebh til meg (og kanskje et par behagelige men fine og praktiske klesplagg til etter fødsel), salve for såre bryster og ja - badebalje!!! Noen tips? :) 

Formen er fin, men kroppen begynner å bli tung. Og den siste uka har det være mer ligamentsmerter når jeg beveger meg mye og ikke minst våkner jeg ofte for å snu meg da det er vondt å ligge i ro. Og kjenner meg veldig igjen i det du skriver trudb om å må løpe på do for å tisse de fem dråpene :fnise: Spesielt gøy er det de gangene jeg har prøvd meg på kjøpesenteret, må gi opp shoppingen for å stå i dokø - og endelig slipper til - også kommer det tre usle dråper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke finbukse, men aboslutt den beste: https://cubus.com/no/trousers/bukse/7031115_F990

Myk og god, helt perfekt etter fødselen :) Den buksa, ammetopp og en lang cardigan var stort sett det jeg gikk i første tida etter fødselen sist. Jeg brukte purelan mot såre bryster sist, den har jeg kjøpt inn nå også. Vi har Stokke Flexi bath, veldig fornøyd med det (har ingen å sammenligne med da). Tar liten plass og er lett å bruke. 2 åringen her i huset bruker det enda, men det begynner å bli litt trangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De buksene har jeg hamstra ett lager av. De er jo ikke bare gode etter fødsel men også nå før fødsel når ingenting er behagelig lenger. På Cubus har de også noen gode å vide singleter. Helt fantastisk behagelig å kle seg i nå😉😊

Å våkne for att man må snu seg å det gjør vondt å ligge for lenge på en side er en veldig gjenkjennelig ting her😂 jeg har gitt opp senga da jeg bruker ofte mange timer på å sovne for så å våkne 1 time etterpå for kroppen  skal enten tisse 5 dråper eller snu seg eller begge deler😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 13.59, Bjørka skrev:

35+4 idag! Iiiiik! Bare jeg som synes tiden går superfort? 

Har fått alt nødvendig i hus (tror jeg) - mangler kun småting som en ny ammebh til meg (og kanskje et par behagelige men fine og praktiske klesplagg til etter fødsel), salve for såre bryster og ja - badebalje!!! Noen tips? :) 

Formen er fin, men kroppen begynner å bli tung. Og den siste uka har det være mer ligamentsmerter når jeg beveger meg mye og ikke minst våkner jeg ofte for å snu meg da det er vondt å ligge i ro. Og kjenner meg veldig igjen i det du skriver trudb om å må løpe på do for å tisse de fem dråpene :fnise: Spesielt gøy er det de gangene jeg har prøvd meg på kjøpesenteret, må gi opp shoppingen for å stå i dokø - og endelig slipper til - også kommer det tre usle dråper! 

ÅÅÅ skulle ønske jeg følte det sånn, føler jeg har vært gravid i 2 år snart og tiden snegler seg avgårde. Jeg vil ha babyen min NÅ! Er så utålmodig!

Men det er kanskje fordi jeg er sykemeldt 100% og går hjemme nesten hele dagen. Har rundet netflix og holder på å gå på veggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Bringebær skrev:

Kanskje ikke finbukse, men aboslutt den beste: https://cubus.com/no/trousers/bukse/7031115_F990

Myk og god, helt perfekt etter fødselen :) Den buksa, ammetopp og en lang cardigan var stort sett det jeg gikk i første tida etter fødselen sist. Jeg brukte purelan mot såre bryster sist, den har jeg kjøpt inn nå også. Vi har Stokke Flexi bath, veldig fornøyd med det (har ingen å sammenligne med da). Tar liten plass og er lett å bruke. 2 åringen her i huset bruker det enda, men det begynner å bli litt trangt. 

Det har vi også kjøpt, og jeg drev akkurat å lurte på hvor lenge man kan bruke det, 2 år hørtes jo fantastisk ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puny Ser for meg du er superorganisert og har alt på stell og bare venter på fødsel. Fødebag pakket, bilstol montert og ganske så strøkent hus til alle tider :fnise: Vimsete som jeg er er så kjenner jeg mer på alt jeg mangler/ikke har fikset enda, og jeg holder på å avslutte de siste ansvarsområdene på jobben og er egentlig litt stressa for alt jeg ikke rekker/må sette bort til andre. 

@Bringebær takk for gode tips! Har hørt rykter om at cubus skal ha bigsmileday eller noe slikt på mandag med masse tilbud - da blir det sånn bukse! (og antageligvis litt mer) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Puny skrev:

Det har vi også kjøpt, og jeg drev akkurat å lurte på hvor lenge man kan bruke det, 2 år hørtes jo fantastisk ut :) 

Mener det sto 0-4 år på det når vi kjøpte det, tipper en 4-åring kunne badet der selv om det hadde vært trangt :) 

Den buksa anbefaler jeg til "alle", supergod nå som jeg er gravid også. Så tåler de en god vask, som absolutt er en fordel når man akkurat har født og har små barn. Da skal jeg kjøpe inn flere sånne bukser på mandag :jepp: Får aldri nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nå har fått verdens ekleste gravidplage hittil! Kort tid etter å ha sovnet, bråvåkner jeg av at jeg kveles av mageinnhold som renner opp i halsen! Så jeg fyker jo opp og hoster som en gal, mens det svir i halsen. Æsj! Jeg forsøkte google det for å se om flere plagdes av det, men mange skriver at det er panikk/angst som gjør at man bråvåkner. Jeg har tidligere vært plaget av akkurat det selv, så jeg vet at dette her ikke er det samme! Det er virkelig mageinnholdet som renner opp igjen... :haar: Nå kan man jo si at det er min feil som legger meg for flatt med hodet kort tid etter å ha spist, så har jo lært nå at jeg skal unngå akkurat det, men lurer på om flere har opplevd det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bjørka ja, du sier noe, men så har jeg vært sykemeldt en stund da. Har vel mer å gjøre med at jeg har hatt uendelig masse tid til nettshopping, enn at jeg er så utpreget 'ordensmenneske' :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Mayah Det der har jeg opplevd et par ganger den siste tiden etter lørdagsmiddagen foran tv'en hvor jeg har flatet ut på soffaen etterpå. Har ikke sovet da, så har ikke bråvåknet og fått panikkfølelsen. Men det er ubehagelig.

@Puny God tid eller ordensmenneske - uansett veldig greit å ikke stresse vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mayah skrev:

Tror jeg nå har fått verdens ekleste gravidplage hittil! Kort tid etter å ha sovnet, bråvåkner jeg av at jeg kveles av mageinnhold som renner opp i halsen! Så jeg fyker jo opp og hoster som en gal, mens det svir i halsen. Æsj! Jeg forsøkte google det for å se om flere plagdes av det, men mange skriver at det er panikk/angst som gjør at man bråvåkner. Jeg har tidligere vært plaget av akkurat det selv, så jeg vet at dette her ikke er det samme! Det er virkelig mageinnholdet som renner opp igjen... :haar: Nå kan man jo si at det er min feil som legger meg for flatt med hodet kort tid etter å ha spist, så har jo lært nå at jeg skal unngå akkurat det, men lurer på om flere har opplevd det samme? 

Har det åsså sånn har vært sånn på slutten med de 2 andre åsså. Det beste er å bygge opp å halvveis sove sittende, ikke veldig behagelig men det hjelper. Det er jo ganske liten plass i magen nå etterhvert så babyen presser jo på alt inni der å er ekkelt når det går utover magesekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mayah skrev:

Tror jeg nå har fått verdens ekleste gravidplage hittil! Kort tid etter å ha sovnet, bråvåkner jeg av at jeg kveles av mageinnhold som renner opp i halsen! Så jeg fyker jo opp og hoster som en gal, mens det svir i halsen. Æsj! Jeg forsøkte google det for å se om flere plagdes av det, men mange skriver at det er panikk/angst som gjør at man bråvåkner. Jeg har tidligere vært plaget av akkurat det selv, så jeg vet at dette her ikke er det samme! Det er virkelig mageinnholdet som renner opp igjen... :haar: Nå kan man jo si at det er min feil som legger meg for flatt med hodet kort tid etter å ha spist, så har jo lært nå at jeg skal unngå akkurat det, men lurer på om flere har opplevd det samme? 

Ja, dette har jeg opplevd i det siste også. Jeg syns det har hjulpet å avslutte kvelden med Biola eller yoghurt, for halsbranntabletter hjelper ikke mot dette for meg. Har bråvåknet flere ganger i løpet av natten av at jeg har måttet kaste opp eller ikke får puste på grunn av oppkast i nesegangen og munnen. Heldigvis ikke så ofte, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei hvordan står det til med dere nå? Noen som har fått enda?

Jeg har den siste tiden når baby i magen beveger seg hatt noen syke smerter i selve høna kjennes nesten ut som noen grafeser inni høna gjennom kanalen å ut. Det er kunn under bevegelser jeg kjenner dette men fy så ubehagelig. Noen andre som kjenner igjenn dette. ? Ellers har vi nedtelling med ungene bare 25 dager igjenn til lillebror ankommer😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...