Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017


Hvitløk

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Puny skrev:

Er dere fornøyde med jordmoren deres? Jeg vet ikke helt va jeg syntes, eller om jeg skal gidde å prøve å bytte. Hun er sånn typisk person jeg ville unngått som fastlege. Vi klikker ikke helt, men hun er jo sikkert dyktig nok. Vet at vi ikke trenger å bli bestevenner, men jeg hadde kanskje håpet på noe annet...

Jeg går ikke til jordmor. Har heller en ekstra kontroll hoss fastlege. Min erfaring er att hoss legen får jeg mer hjelp å blir hørt på en annen måte😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, trudb skrev:

Jeg går ikke til jordmor. Har heller en ekstra kontroll hoss fastlege. Min erfaring er att hoss legen får jeg mer hjelp å blir hørt på en annen måte😊

Fastlegen min (som jeg er utrolig fornøyd med) har akkurat begynt på et års spesialisering, så det er vikar der :dry: mulig jeg prøver legevikaren isteden. Føler meg veldig kresen som klager på dette, men vi klikket bare ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen har vi en jordmor, og hun er her en dag i uka så ikke så mye å velge i 😉 Men hun virker grei da så heller henne enn legekontoret, der er det kaos og man får aldri time hos fastlegen, kun hos turnuslegen 😩 

Nå er jo jeg på kontroller på sykehuset ofte da siden det er tvillinger, så oppfølgingen virker bra så langt 😊

Er blitt 100%sylemeldt da.. kan bli en lang vår dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en jordmor i kommunen her åsså som er her 1 gang i uka. Men her har e heldigvis aldri problemer med å komme inn til fastlegen. Får alltid time samme dag om jeg bekymrer meg for noe eller så får jeg dagen etter hvis det kan vente😊 har hatt veldig flaks med lege og legekontor sånn sett ettersom han også er gynekolog 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puny skrev:

Er dere fornøyde med jordmoren deres? Jeg vet ikke helt va jeg syntes, eller om jeg skal gidde å prøve å bytte. Hun er sånn typisk person jeg ville unngått som fastlege. Vi klikker ikke helt, men hun er jo sikkert dyktig nok. Vet at vi ikke trenger å bli bestevenner, men jeg hadde kanskje håpet på noe annet...

Vi har tre jordmødre i kommunen her, men de rullerer, så det er kun en på jobb av gangen. Fastlegen min er heldigvis grei å ha med å gjøre. Sist hadde han permisjon, så det var en vikar jeg ikke greide helt. Da ble det mye jordmor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora jeg går til er helt super, hun er utrolig kunnskapsrik og erfaren, tar alt på alvor og er tilgjenglig om det er noe. Da vi kom hjem fra sykehuset med dattera vår kom hun til oss etter kontortid med vekt og fulgte oss veldig godt opp den første tida. Hadde hun ikke vært så flink hadde jeg nok tatt noen av kontrollene hos fastlegen. 

Hva slags klær satser dere på til sommerbabyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mye etter guttungen som åsså er sommerbarn. Her er det en blanding av tynne bomulls klær, nye strikka i tynn merino til eventuelt kjøligere sommerkvelder å noe litt tykkere bomull. Det er ikke alle sommerdager som er like varme værtfall ikke her vi bor så da er en god blanding godt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jordmor virker flink. Har minst 100 års erfaring, så ikke av den nyeste sorten, men har enormt med erfaring og sprer rundt seg med kunnskap. Fastlegen min derimot er en skrulling, kun en vikar fortiden (typisk min flaks), har ingen peiling i det hele tatt, så der tar jeg ingen kontroller - han følger meg opp iht sykemelding og plager sådan, men tar alle kontrollene man må ha hos jordmor. I morgen er ENDELIG dagen for UL kommet, og jeg kjenner jeg både gruer og gleder meg.  :-D

Klær har jeg ikke tatt innover meg enda. Heller ikke utstyr. Har googlet meg grønn, så sitter igjen med 1000 lister. :-p Så jeg er også interessert i det dere finner utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en god blanding med klær her også, men ikke shorts og kortermede bodyer, ser ikke for meg å kle en nyfødt baby med så lite klær uansett hvor varmt det er. Er det så varmt er vi uansett inne eller i skyggen. Men nå er det ikke så varmt her vi bor heller da :) Det er så koselig å handle babyklær :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om sommeren guttungen var baby var kjempe varm brukte vi ikke kortermet eller noe på han. Veldig tynne bomulls klær noen gangen bare body med tynt helseteppe over når det var på det varmeste å alltid i skygge. Vi kjøpte parasoll til vogna sånn att vi kunne vri den så han alltid var skjermet fra sola. Små babyer skal ikke ha solkrem så holdt han unna sola😀 Vi har nå fått nye vogna i hus å vi falt på mountain buggy vogn. Barnerommet er snart ferdig pusset opp åsså😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, March 30, 2017 den 13.05, Hadena skrev:

Mi jordmor virker flink. Har minst 100 års erfaring, så ikke av den nyeste sorten, men har enormt med erfaring og sprer rundt seg med kunnskap. Fastlegen min derimot er en skrulling, kun en vikar fortiden (typisk min flaks), har ingen peiling i det hele tatt, så der tar jeg ingen kontroller - han følger meg opp iht sykemelding og plager sådan, men tar alle kontrollene man må ha hos jordmor. I morgen er ENDELIG dagen for UL kommet, og jeg kjenner jeg både gruer og gleder meg.  :-D

Klær har jeg ikke tatt innover meg enda. Heller ikke utstyr. Har googlet meg grønn, så sitter igjen med 1000 lister. :-p Så jeg er også interessert i det dere finner utav.

Hvordan gikk det på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker her i dag :strix: Og vi har fått tak i vogn og voksipose til en rimelig penge! :nori:

En uke igjen til glukosebelastning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FruN skrev:

19 uker her i dag :strix: Og vi har fått tak i vogn og voksipose til en rimelig penge! :nori:

En uke igjen til glukosebelastning!

Vilken vogn ble det på dere? Jeg har vogn dilla å syns dette med vogner er så spennende kjekt å høre hva andre velger å erfaringen med vogna😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, trudb skrev:

Vilken vogn ble det på dere? Jeg har vogn dilla å syns dette med vogner er så spennende kjekt å høre hva andre velger å erfaringen med vogna😊

Emmaljunga Cerox med Quadrolift bag :) Litt usikker på alder, ho sa det vel, men jeg husker ikke :P Pent brukt, så jeg er fornøyd med det :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FruN skrev:

Emmaljunga Cerox med Quadrolift bag :) Litt usikker på alder, ho sa det vel, men jeg husker ikke :P Pent brukt, så jeg er fornøyd med det :Nikke: 

Vi hadde Emmaljunga duo edge til første her.Men siden bilen ble utstyrt med både hundebur å div måtte vi ned i str på vogn men Emmaljunga er gode vogner. Har hatt babyjogger åsså men har bare sportsdelen igjenn, jeg likte ikke helt bagdelen på den vogna. Denne gangen har vi kjøpt Mountain Buggy. Vi er mye i terreng så her må vi ha vogn egnet for alt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, trudb skrev:

Hvordan gikk det på UL?

Ups, glemte å informere 😁. Alt bra med baby, og jeg så var så voldsomt redd for at det var noe galt. Satte termin tilbake, så gjennopplever uke 19 for tiden. Fremdeles i august, 28 💖. Og ikke minst fikk vi vite at det er en gutt inni der, så nå skal vi på kleshandel. Hvor mye klær handler dere, og i hvilke størrelser? Hva mer trenger man? Finner mange lister på nett men jeg føler de er dårlige. Skal også begynne med guttestrikk!! 

Jeg startet en tråd om barnevogner, og der har jeg fått mye hjelp. Så utrolig mange ulike vogner 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hadena skrev:

Ups, glemte å informere 😁. Alt bra med baby, og jeg så var så voldsomt redd for at det var noe galt. Satte termin tilbake, så gjennopplever uke 19 for tiden. Fremdeles i august, 28 💖. Og ikke minst fikk vi vite at det er en gutt inni der, så nå skal vi på kleshandel. Hvor mye klær handler dere, og i hvilke størrelser? Hva mer trenger man? Finner mange lister på nett men jeg føler de er dårlige. Skal også begynne med guttestrikk!! 

Jeg startet en tråd om barnevogner, og der har jeg fått mye hjelp. Så utrolig mange ulike vogner 😵

Så kjekt å høre alt er bra og gratulerer med en gutt😊 min erfaring er att de vokser fort utav klærne så altfor mye av 1 str trenger du ikke. Det som det går mest av er bodyer. Siden ikke jeg kan amme så har jeg både flaske sterlisator og flaske varmer fra dr brown. Er veldig fornøyd med dr brown flaskene også. Gulpekluter i fleng får aldri nokk av det. Men verken sterlisator eller flaskevarmer er noe man må ha man klarer seg helt supert uten😊. Helseteppe er også noe jeg brukte mye på de to vi har. Men altså man klarer seg veldig bra uten alle fancy duppedingser man kan få kjøpt. Bleie bøtte hadde vi å den forsvant for ut døra jeg syns den stinka mer enn å gå ut med en pose bleier vær kveld. Åsså var det dyrt med refill. Jeg hadde derimot ikke klart meg uten bæresele når kolikk ungen min slo til med skrik hele natta og dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi handla/ lånt til nå: badebslje, nyfødtliggebadeting, babygym, akebrett (fikk med på lånet, veldig nødvending ja), vippestol, sprinkelseng, vugge, leanderhengevugge med stativ, pumpe uten flasker.

Dette tenker jeg vi trenger: dyner (hvor mange, hvilke størrelser?), sengtøy til disse, vognpose (må vi kjøpe det med en gang?), gulpekluter (70x70? Finner ingen fine på nett vertfall?), gaskluter, klær, vogn, bilstol, babycall, stellematte, bæresele (hvilken? Eventuelt sjal?) + alle bruksgjenstander.😱🙊 Bare kom med tips. 

Tusen takk 😍💖. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Meitaien min (bære"sjal") :jepp: 

Dere trenger ikke vognpose med en gang, men om dere kommer over et godt tilbud på en dere vil ha, slå til. Jeg har akkurat skaffet meg Voksi Urban-pose, en pose alle jeg vet har hatt anbefaler på det sterkeste (sikkert noen som er misfornøyd og, selvfølgelig). 

Vi kjøpte vogn- og sprinkelsengdyne til frøkna her, fikk de på tilbud så det var greit å ha i hus ;) En av hver. Vogndyna har blitt super å ha i bilen når vi kjører hjemover rundt leggetid (bor langt unna nærmeste familie). Så må nok ha ny til lillebror :ler: 

Har kjøpt gulpekluter på NameIt, har fungert fint her :) Vi har babycall med kamera, men om det er nødvendig, er en annen sak :ler: Kjekt å kunne kikke på ho uten å forstyrre ho da. 

Vi kjøpte stellematte på IKEA, med oppblåsbare kanter. Hadde nok fungert bedre om katta ikke hadde punktert den :P Så kjøpte en annen som passet oppi stellebordet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, trudb skrev:

Vi hadde Emmaljunga duo edge til første her.Men siden bilen ble utstyrt med både hundebur å div måtte vi ned i str på vogn men Emmaljunga er gode vogner. Har hatt babyjogger åsså men har bare sportsdelen igjenn, jeg likte ikke helt bagdelen på den vogna. Denne gangen har vi kjøpt Mountain Buggy. Vi er mye i terreng så her må vi ha vogn egnet for alt😂

Vi har en Teutonia-vogn til lillemor, og det er mye jeg liker med den. Hovedproblemet mitt er de litt for lave sidene på sportsdelen, og at bøyla derfor blir ganske lav. Det gjør at jeg føler jeg klemmer beina hennes ned når jeg har voksiposen (classic) i. Føler at posen ikke holdes ordentlig på plass i vogna heller, pga de lave sidene. Blir lite trilleturer da.. men som sovevogn er den helt fin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...