Gå til innhold

jeg leser i flere tråder at man latteliggjør "gammeldagse holdninger"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Petra75 skrev:

Eller kanskje du skal ta av deg noen skylapper og se at også folk er forkjellige, og at folk flest fortsatt har et snev av moral, folkeskikk og tanke for andre. Hadde det vært slik du beskriver, hadde alle kvinner vært utro, siden vi har dette repet av mannfolk etter oss. Slik er det er ikke. Vi er faktisk ikke mer utro enn menn - overraskende nok, siden de visstnok aldri har muligheten til sex.... :rolleyes: 

Tenker vi avslutter her, da det ikke tilfører diskusjonen noe av verdi.

Jeg har sagt i mange poster at et fåtall menn har muligheten, men du velger å overse det, så vi diskuterer epler og pærer, og det fører ikke til noe. Enig der.

At folk flest har moral og omtanke for andre, får du meg ikke med på uansett. Det nærmeste blir nysgjerrigheten over hvorfor folk tenker annerledes enn meg. Hva er det de ikke har sett? Det må være deilig å være så blåøyd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de har sett litt mer av verden enn indre Sognefjord, og legger kanskje ikke bare egne erfaringer til grunn for hvordan de mener resten av menneskeheten er?

 

Jeg vet ikke.

 

 

Endret av Petra75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra75 skrev:

Kanskje de har sett litt mer av verden enn indre Sognefjord, og legger kanskje ikke bare egne erfaringer til grunn for hvordan de mener resten av menneskeheten er?

 

Jeg vet ikke.

 

 

Morsomt at du valgte Sognefjorden. Et av de få stedene i Norge jeg ikke har vært i nærheten av 😊 Jeg baserer mitt syn på erfaringer gjennom noen år, du baserer dem på... håp? (Tro er det samme som håp) Jeg vet om mange som er som jeg beskriver, alt fra mennesker med lite ressurser fra tidlig alder, til bortskjemte folk som har hatt alt de trengte, mentalt og økonomisk. Det har vært EN fellesnevner, og det er den du stikker hodet i sanda for. Jeg har reist i forbindelse med flere jobber de siste årene, og observert dette selv, uten at alt har skjedd med meg personlig. Jeg har sett det rundt meg, i helt vanlige jobber og nabolag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cronosgjesten skrev:

Morsomt at du valgte Sognefjorden. Et av de få stedene i Norge jeg ikke har vært i nærheten av 😊 Jeg baserer mitt syn på erfaringer gjennom noen år, du baserer dem på... håp? (Tro er det samme som håp) Jeg vet om mange som er som jeg beskriver, alt fra mennesker med lite ressurser fra tidlig alder, til bortskjemte folk som har hatt alt de trengte, mentalt og økonomisk. Det har vært EN fellesnevner, og det er den du stikker hodet i sanda for. Jeg har reist i forbindelse med flere jobber de siste årene, og observert dette selv, uten at alt har skjedd med meg personlig. Jeg har sett det rundt meg, i helt vanlige jobber og nabolag.

OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg har sagt i mange poster at et fåtall menn har muligheten, men du velger å overse det, så vi diskuterer epler og pærer, og det fører ikke til noe. Enig der.

At folk flest har moral og omtanke for andre, får du meg ikke med på uansett. Det nærmeste blir nysgjerrigheten over hvorfor folk tenker annerledes enn meg. Hva er det de ikke har sett? Det må være deilig å være så blåøyd ❤️

Folk flest har omtanke for andre. Men kan hende du er litt uspiselig siden det ikke er din erfaring.

Anonymkode: f1a68...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest har omtanke for andre. Men kan hende du er litt uspiselig siden det ikke er din erfaring.

Anonymkode: f1a68...9ef

"Observerte erfaring". Skjønner at det er et litt langt ord, men jeg har sett det skje med andre, betyr det.

Skal du stå langt bak og kaste stein, finn deg en skikkelig en da. 😄 Jeg er ikke uspiselig. Dette startet med at de jeg kunne tenkt meg å høvle over tidligere i livet, bare hadde stjerner i øya, og ville mer. Jeg burde kanskje vært litt uspiselig? Nå gir jeg bare faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...