Gå til innhold

Leola sin dagbok


Gjest Leola

Anbefalte innlegg

God helg Leola!

Du skal se at det går bra i helgen. av og til overrasker disse ungdommene med å vise ansvar når en gjærne minst venter det :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har roet meg ned 17-18 hakk :ler: snakket nettopp med sønnen på telefonen og det går fremdeles bra. Han var sur på meg - men jeg er sur på han og, så da er det ikke så farlig :ler:

Det er et fælt vær her idag - innevær, stod det i avisen - og det har jeg tenkt å leve etter idag. Stod nettopp opp - har sovet kjempegodt og er uthvilt etter en travel jobb-uke. Dagen idag skal brukes til husvask, pizzalaging, TV og avslapping :-)

Igår meldte jeg meg utav bokklubben min - meldte meg istedet inn i to nye :wink: 9 nye gratis-bøker - i tillegg bestilte jeg to bøker fra Bokkilden. Kjøper nesten alle bøkene fra Bokkilden, det er en glimrende nettbokhandel, synes jeg - finner alt jeg trenger der, både av fagbøker, ungdomsbøker og romaner. Gleder meg spesielt til jeg får en av bøkene, På hjemmefrontenav finske Kari Hotakainen - det skal være en kjempegod bok. I tillegg har jeg bestilt 2 skrivepakker til ungene, penner, trykkblyant, markørtusj, visk, osv.... til 49 kroner pakken - ordinær pris var 179 kroner... Jeg har rett og slett gjort noen varp :ler:

Nei, nå skal jeg fyre i peisen og fylle vann i vaskebøtten - halve dagen er nesten gått og jeg bare sitter her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg har hatt ubegrunnede hysteriske tendenser i begynnelsen av helgen :ler: Alt er gått fint med ham og jeg lurer nå på om jeg klarer å være like streng som jeg hadde bestemt meg for å være når han kommer hjem :wink:

Idag har jeg bare vært inne ... vasket bad og toaletter og en vaskemaskin med håndklær.

Nå har jeg stekt vafler og venter på at mannen skal komme hjem så vi får spist litt mer :-? har spist altfor mye denne helgen. Imorgen er det slutt på alle utskeielser ...

Mon tro om det kommer noe bra på TV ikveld ? Tror jeg skal tidlig til sengs - det er en travel uke som ligger foran med møter nesten hver dag. Det eneste positive må være at der er mildvær og det betyr sykling til jobben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling til jobben? Skal si at du er en sporty dame! Jeg er helt imponert jeg :klappe:

Ha en god uke da Leola, og en fortsatt god søndagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporty og sporty, fru Blom - har ikke verdens lengste vei til jobb - det tar vel en halvtimes tid, @riel :wink:

Idag er jeg syk og hjemmeværende. Men jeg er så rastløs at jeg kunne like gjerne ha vært på jobben. Jeg mangler evnen til å kunne slappe av, tror jeg... Har nå sittet i telefon med banken - skal bestille bank-kort til min yngste sønn. Han får lønn av meg hver måned og har veldig lyst på et betalingskort. Måtte først ringe og forsikre meg om at det er snakk om et online-kort slik at mor ikke blir sittende igjen med regningen om sønnen skulle gå bananas :wink: Det var visst ingen fare for det. Skal følge ham i banken på torsdag og bestille et kort.

Tror forresten at eldstesønnen min er blakk etter helgens strabaser - men han vil ikke innrømme det for oss. Det er ikke så festlig å innrømme at mor og far hadde rett :ler: da går han nok heller uten penger fram til neste lønn - jaja, det har ingen vondt av.

Jeg skal uansett ikke tilby han penger - han får komme og spør selv :sjarmor:

Egentlig skulle jeg holde sengen idag for å være bra igjen imorgen. Men istedet har jeg laget 2 matpakker, sittet her og lest nyheter, diskusjoner på KG, snakket 3 ganger i telefonen med mannen, snakket med banken, vært inne på nettbanken, varmet litt middag fra igår til lunsj idag, vasket klær, hengt opp klær, redd opp senger .. og klokken er bare 11 enda - jeg rekker sikkert å vaske gulv også :ler: håpløst.

Mon tro om jeg skal lage noe godt til middag idag - det eneste jeg har i kjøleskapet av middagsmat er kjøttdeig av kylling, egg og grønnsaker. Ellers har jeg masse brød, pasta, ris, ol... Får finne på noe. Kanskje jeg skal spe ut kjøttdeigen, blande i finhakket løk, smøre det på brødskriver og steke dem med ost inni ? Husker at jeg laget noe lignende for hundre år siden da jeg bodde hjemme... Men middag trenger jeg ikke begynne på enda, heldigvis :ler: jeg har nettopp spist lunsj.

Nei, nå er det nesten en time siden jeg leste nyheter - få ta en omgang til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Titter innom for å ønske deg en riktig god helg!

Kos deg masse :)

En halvtimes sykkeltur syns jeg faktisk er sporty, for da får du absolutt en god helsegevinst :) Jeg tar bussen jeg, men det er et stykke å gå til stoppet, så jeg får en spaserstur om morgenen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @riel :-) god helg til deg og :-)

Denne helgen har vært etterlengtet :-) Jeg skal sove, sove og sove :ler:

Såvidt jeg klarer å skrive - hadde et uhell med venstre pekefinger igår.

Tror jeg må la skrivingen vente til en annen dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sovingen må jeg visst ta imorgen - inatt sov jeg maks 4 timer :o Var så steintrøtt nå ikveld at jeg sovnet på sofaen før kl. 21 - våknet rett før 23 :ler: da var mannen gått til sengs - han skal tidlig opp imorgen.

Idag har jeg fått gjort lite husarbeid - har prioritert trimming, shopping, matlaging og avslapping :-) Mye kjekkere :wink:

Støvsugde kjapt huset i formiddag, skiftet sengtøy hos ungene, og vasket to maskiner med sengtøy og klær.

Var en tur på parfymeri idag og kjøpte meg ny øyesminkefjerner. Fikk med meg prøver på en dagkrem og en nattkrem fra Clarins. Renset huden i kveld og tok på meg nattkremen - men det kjennes ut som om jeg har en maske på meg. Jeg er helt stiv i ansiktet - tror ikke det var en krem for min hud, nei. Kanskje jeg har tatt for lite på - skal ta på litt mer før jeg legger meg.

Imorgen skal jeg ikke kaste bort unødig tid foran PC`en - når jeg først setter meg ned her om morgenen, så er det vanskelig å løsrive seg. Det blir ofte langt utpå formiddagen før jeg kommer igang med noe fornuftig.

Imorgen må jeg vaske over kjøkkengulvet, badet og toalettene - gidder ikke gjøre mer enn det.

Har diskutert med mannen - vi har endel planer for huset i nærmeste framtid:

Kjøkken:

Få pris på sokkel i stål/aluminium - jeg er lei av løse planker som løsner og detter av hele tiden. Har kjøkken fra Ikea som jeg egentlig er kjempefornøyd med - bortsett fra denne sokkelen.

Samtidig vil jeg ha pris på en plate av stål mellom kokeplatene og viften over - tror det vil bli flott.

Entreen:

Ny skyvedørsgarderobe fra vegg til vegg. En av skyvedørene skal være i speil - resten i bjørk.

Jeg er mildt sagt drittlei av den garderoben jeg har idag - dører og skuffer som løsner og blir skjeve. Dører som åpnes ut i rommet og stjeler verdifull plass.

Kjellerstuen:

Kaste endel av møblene. Kjøpe ny sofa, gulvlampe, puter, pledd - kanskje et gulvteppe - finne en fresh gjennomgangsfarge - kanskje turkis ?

Garasjen:

Rydde skikkelig - bestille container og kaste alt som ikke brukes.

Badet:

Kjøpe et nytt skap som matcher det jeg allerede har. Vi trenger mer plass til håndklær og toalettartikler. Kjøpe nye håndklær - skifte ut alle de jeg har idag med nye i turkis og lime - har veldig nøytrale farger på badet og må ha noe som frisker opp.

Laveste prioritet:

Skifte ut parketten i entre og kjøkken med skiferfliser. Har allerede varmekabler under - så underlaget skal være i orden.

Inngangstrappen ute:

Legge skiferheller i trappetrinnene.

Har et stort prosjekt i hagen som skal tas til våren - det er vår prioritet dette første halvåret. Ny sokkel på kjøkken - samt bakplaten i stål tror jeg ikke er så dyrt - skal undersøke priser på mandag. Hvis ikke for galt, så får vi gjort det så snart som mulig.

Koselig med planer, synes jeg. Det måtte vært litt kjedelig om man var fornøyde med alt - det er godt å ha noe å strekke seg etter - noe å drømme om - noe å se fram til :wink: Drømmingen må bare ikke ta helt overtak - man må nyte det man har samtidig :-)

Og det gjør jeg, egentlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oisann - det var visst en stund siden sist jeg skrev her.

Trodde nesten dagboken var slettet - jeg fant den ikke :ler:

De siste gangene jeg har vært på Kvinneguiden så har jeg kun lest og deltatt i enkelte diskusjoner.

Imorgen skal jeg ha hjemmekontor :-) gleder meg til å slippe å haste ut døren tidlig på morgenen. Det blir istedet en rolig start på dagen - med frokost og kaffe foran PC`en etter at ungene er sendt avgårde til diverse skoler. Det er rett og slett deilig - kunne godt hatt hjemmekontor hver dag om vinteren, ihvertfall :wink:

Helgen er rett rundt hjørnet og jeg skal faktisk ut til en forandring. På fredag er det ut med en venninne og drikke vin :-)

Ellers er planene for helgen litt vasking og masse trim. Har vasket badet idag - det er det som tar lengst tid og det kjedeligste av alt. Resten holder jeg sånn noenlunde hele uken og da er det ikke så ille på lørdagen.

Nei, nå må vel snart den håndballkampen være ferdig så jeg får komme meg opp og se på TV - stuen er den absolutt beste plassen å sitte - det synes visst gutta boys også som har benkret seg foran TV`en :wink:

Nei, får vaske av skrivepulten og gjøre klar til å jobbe her imorgen. Har sagt til ungene at de ikke får sitte og spise her nede på kontoret - men det som er på pulten nå er flekker fra kaffen - min :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har virkelig vært en effektig hjemme-kontor-dag :ler: nesten som jeg skjemmes en smule. Men jeg har fått gjort masse ting, ihvertfall. Vasket og tørket 2 maskiner med klær, luftet hunden, støvsugd, fuget noen huller i baderomsveggen, limt fast en håndklehenger som hadde løsnet på badet, gjort rent peisen, fyrt i peisen, tatt på trekket på noen sofaputer som jeg hadde vasket + noen småting til - foruten så har jeg faktisk tatt noen jobbtelefoner og fått gjort noen jobbting på PC`en også.

Ikke for å snakke om alt jeg har fått spist :ler: kan si jeg er en smule halvkvalm etter å ha spist en skål med Musli til frokost, drukket halvannen liter Farris, spist en skål med nøtter i tillegg til 1 stor plate Freia Mørk Sjokolade. Tror jeg venter litt med middagen som jeg skulle diske opp for mann og barn med :-?

Nei, jeg får vel legge mer ved på peisen og lese litt nyhteter før jeg prøver å jobbe litt igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skal si du har hatt en effektiv dag :tommelsmil:

Off jeg må sette igang med husarbeid jeg også for på søndag skal det være visning her. Det går ganske greit når jeg først har kommet i gang, men det er det å få rauå i gir som er problemet :roll:

Ha en flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og handlet idag. Kjøpte også ny trådløs telefon, jeg har nemlig lagt om fra ISDN til analog linje noe som krevde ny telefon også. Fant ut at det er totalt unødvendig å ha ISDN-telefonlinje og ADSL-internett -smør på flesk, rett og slett. Nå får jeg billigere abonnement, ikke for å snakke om billigere telefonapparat :-)

Som vanlig så sloknet jeg på sofaen ikveld - det slår liksom ikke feil - mannen er trøtt og lei av dette etterhvert :oops: Yngstesønnen satt med dyne rundt seg og så TV med oss ikveld - han er syk med feber og vond hals. Eldstesønnen la seg rett etter middag - han hadde satt oppe i hele natt og skrevet på skolearbeid. Resten av helgen skal han jobbe - så han trengte nok den søvnen.

Skulle egentlig vært på byen med venninnen min ikveld - men det er utsatt atter engang - nå til neste fredag.

Det regner og blåser ute - jeg gleder meg til å legge meg og lese videre i boken min. Leser en kjempekoselig triologi fra København på 1800-tallet :-) Holder på med første boken.

Imorgen er det husvask som vanlig på lørdagene :-? skulle så gjerne hatt vaskehjelp en gang i uken.

Men nå - leggetid :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært syk den siste uken - føler meg bedre og ser fram til å komme meg på jobb igjen på mandag. Er veldig lite effektiv når jeg går hjemme - blir som regel sittende på PC`en over halve dagen - og det er for sløvt. Nå er det full skjerping - imorgen skal jeg ikke bruke PC`en i det hele tatt - og på jobben har jeg gitt meg selv Kvinneguide-nekt for all framtid. Jeg logger meg aldri på - men jeg kan sitte og lese og lese - irriterende ! Foruten Kvinneguiden, så har jeg laget pizzadeig og lagt kjøttet i hvitløk/pepper-marinade.

Fikk pris fra reguleringstannlegen til yngstesønnen - et overslag på ca. 24.000,- - antagelig vil det bli dyrere. Får endel av pengene tilbake fra Trygdekontoret - hvor mye, vet jeg ikke enda. Han skal ha reguleringen på i to år så da skal den heldigvis fjernes før konfirmasjonen :-)

Nå skal jeg logge meg av her og trene på noen nye triks med hunden min - har fått helt dilla på å lære ham nye ting - kjempekjekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Leola.

Den der pizzaen hørtes digg ut :sikle: Vi skal også kose oss med god mat idag- næmlig nachos!!!!

Regulering er noe dritt altså. Tenke seg til at det skal være så dyrt i dette rike landet. Det skulle vært gratis sånn som i Danmark spør du meg.

Håper du får en fortsatt god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en dag - flott vær og jeg har vært inne hele dagen :-x Er like forkjølet enda - men jeg tror ikke jeg har noe feber lenger så da er det like greit å komme seg på jobb imorgen. En fordel med å gå på jobb er at jeg lever sunnere da - er forferdelig lett å gå og småspise på alt mulig når jeg er hjemme.

Ellers har dagen gått med til pakking for en av ungene som skal ut og reise. Det ble en stappfull diger Bergan-sekk - ser verre ut enn når mor selv skal på tur :-?

Et av problemene var at han ikke trodde han hadde jakke til å ha på seg. Da satte mor igang og skulle lage str. Small utav str. XL-jakken til broren ... :ler: ... ble litt miss, kan man si - heldigvis så fant vi ut at han hadde en flott jakke allikevel :-) Nå mangler bare en eneste liten ting - solkrem - og det skal jeg kjøre til vakt-apoteket og få tak i ikveld.

Nå skal jeg sitte her til vaskemaskinen er ferdig - må vaske en maskin med håndklær og få tørket dem igjen før kvelden.

Tirsdag er det lønn - gleder meg for jeg trenger masse dill-dall. Det synger på siste verste for hårspray, hårvoks, shampo, barbergel, fuktighetskrem, leppestift, og jeg kunne tenke meg noen nye plagg også - det er lenge siden sist. Det er jammen ikke billig når alt går tomt på en gang :-? Jaja, det er sånn som må til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Leola

Snart en måned siden sist jeg skrev i denne såkalte dagboken min :-? Dagene bare flyr avsted - forstår ikke hvor de blir av. Jeg gjør ikke noe spesielt heller - det er liksom bare det dagligdagse: jobb, unger, hus og hund ...

Har bedt om nye oppgaver på jobben nå - føler at jeg må ha nye utfordringer, det er på tide å lære noe nytt - kan ikke gro helt fast i gamle rutiner - jeg må kvesse hjernen iblant. Sjefen var positiv til det - og har allerede kommet opp med noe nytt til meg - kjempeinteressant - starter med kurs neste uke, allerede.

Vi har bestemt oss for å selge bilen og kjøpe oss en ny - men blir ikke helt enige om hva slags... Mannen vil ha en litt stor bil, helst Honda CRV eller Toyota RAV4 - jeg er mest hyppen på en Opel Zafira eller VW Sharan. :wink: Vi får se hvem som vinner til slutt - skal ut og begynne å kikke på tirsdag. Uansett så ser jeg fram til sommerferien i ny bil :-)

Jeg er steintrøtt idag - la meg sent igår. Mannen gikk tidlig til sengs - han skulle tidlig opp idag. Selv skulle jeg bare opp i stuen og se kjapt på tekst-tv - på TV var det konsert med Saybia - og jeg måtte jo sitte oppe til den var ferdig. "I surrender" er en av de vakreste sangene jeg hører. Nei, få komme meg igang med dagens gjøremål - det skjer ikke mye om jeg blir sittende her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God morgen, Leola!

Følger heretter med i dagboken din jeg, om det er greit for deg! :)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leola

Nå er det jammen lenge siden sist jeg var å besøkte deg i dagboka de.

Ny bil og greier! Så kjekkt da :-)

Håper du får en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...