Gå til innhold

Leola sin dagbok


Gjest Leola

Anbefalte innlegg

Det er fredag og jeg sitter her og kjeder meg litt. Kunne egentlig tenkt meg å krype til sengs og lese litt i den nye boken min - men jeg må først vente til yngstesønnen min kommer hjem.

Idag har snøen skikkelig langet ned - det er til en forandring helt hvitt utfor vinduene. Er ikke så vant til det her på vestlandet. Ungene storkoser seg i bakken utfor huset vårt - jeg liker også snøen så lenge jeg ikke trenger å kjøre bil. Heldigvis så spaserer jeg til jobben - bilen bruker jeg kun når jeg skal handle stort eller ved spesielle anledninger.

Helt stille i huset, mannen sover - han skal tidlig opp i morgen. Jeg kan sove så lenge jeg vil

:-) ungene er blitt så store at de sover halve dagen hvis jeg ikke vekker dem.

Nei, nå må opp i stuen og sjekke peisen og TV`en - håper sønnen snart er hjemme. Jeg vil legge meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer med ny dagbok! :P

For en koselig start, du skriver så flott... snøen som lavet ned, peisen etc....

Jeg er Vestlending som bor i Midt-Norge, og heller ikke vant til at snøen laver ned sånn opprinnelig...! Men etter at jeg flyttet hit, har jeg måttet venne meg til det på vinterstid! :ler: Koselig, men litt for kaldt for meg egentlig... barna storkoser seg her også, minst 40 cm. nysnø, og flott akevær! :)

Håper sønnen kommer hjem snart, så du kan krype til køys! Mine barn er 7 og 10 år, så jeg er enda så heldig at jeg vet hvor de befinner seg... nemlig i dyp søvn under dyna...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, Dina :-)

Her er det faktisk enda mer snø idag enn igår. Men så lenge solen skinner så gjør det ingenting. Skulle ønske vi fikk sånn en fint vær til jul også - men så heldige er vi sikkert ikke.

Mannen ser på fotball, jeg har laget pizza-deig til i kveld - samt at jeg har marinert biffkjøtt til å ha på pizzaen.

Nå skal jeg strakt i gang med å bake litt - har funnet mormor sine gamle kakeoppskrifter og skal prøve endel av dem til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en av oppskriftene - ikke helt vellykket :ler:

Til og med mannen syntes det ble for søtt - mulig jeg har tatt feil med målene. Det er eldgammel skrift, og endel av målene er i pund ... Kaken jeg laget skulle egentlig være Havremakroner - det ble liksom mer veldig søt havrekjeks. Har gjemt dem og kan bruke det til bunn på en eller annen kake ... kanskje en ostekake? Jeg må sjekke om det er andre kaker som er gode med søte havrekjeks til bunn.

Ellers har jeg vært på Ikea idag. Handlet 2 dørmatter, vaniljelys, gavepapir, bånd & sløyfer, sett med 3 sakser, pepperkakedeig ... det var vel alt, tror jeg.

Lørdagen er en herlig dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart søndagen over. Jeg har fått ryddet i gamle papirer og bilder. Vasket sengtøyet til ungene - skal snart legge det på igjen.

Har ikke hatt den helt store rengjøringsiveren. Må vaske over toaletter og bad før jeg setter meg ned for kvelden. Håret skulle jeg også vaske - men det får jeg ta imorgen tidlig heller. Jeg håper på litt mildere vær noen dager framover - har noen krukker med sommerblomster som skulle vært tømt for vinteren :-?

Det verste er at blomstene ikke er visnet enda - må være første gang jeg har hatt blomstrende sommerblomster til langt uti november.

Det er så vanvittig mørkt ute - men fremdeles tidlig kveld og jeg hører barn som leker ute i snøen :-)

Nå må jeg laste ett par sanger til over på Mp3-spilleren min - deretter er det vask av bad og toaletter før jeg kan sette meg ned foran TV`en og sløve resten av kvelden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :vinke:

Var bare innom og tok en titt på dagboken din jeg, og må i den anledning få gratulere deg med ny dagbok :bukke:

Vi har hatt snø her også (bor utenfor stavanger), og det har vært herlig, for det er sjelden det er så hvitt og fint utenfor vinduet mitt, men idag hadde snøen sannelig regnet vekk :roll: Jaja, satser på at det kommer igjen til jul :)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig hilsen, @riel :-)

Er kjempetrøtt for tiden - det er stress å gå på isete og glatte veier til og fra jobben hver dag. Jeg savner virkelig bare veier og sykkelen min. Ikke bare er det stress å gå til jobben - det er stress på jobben også. Prøvde å være kjempe-effektiv idag - men når over halve dagen går med til møter så er det liksom begrenset hvor mye man får gjort. I tillegg føler jeg mange ganger at slike møter tapper meg for krefter - luften er liksom halveis gått utav meg :-?

Måtte innom i en butikk for å kjøpe noe å kose meg med i kveld ... youghurt-nøtter, fyr i peisen, pledd og TV ... da er plutselig alt bra igjen :wink:

Nå skal jeg krype under dynen på et iskaldt soverom (har vinduet oppe året rundt) og lese til jeg sovner (sikkert ikke lenge) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært litt fraværende her på KG i det siste, er jeg nå på en liten oppdateringsrunde i dagbøker! :wink:

Ønsker deg en kjempekos Adventshelg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Dina og @riel :-)

Lørdag formiddag og jeg sitter og drar ut tiden :-? Merkelig, men jo mer jeg har å gjøre, jo mer tiltaksløs er jeg. Har masse planer idag:

  • (har klart å lage deigen, ihvertfall)

Julekake-baking (skal prøve noen gamle oppskrifter)

Husvask

Klesvask

Finne fram adventstaken

Kjøpe adventstjerne til stue-vinduet

Skal drikke opp resten av kaffen og starte opp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag ettermiddag og jeg har sannelig fått gjort alt det jeg hadde på listen min lørdag morgen :-)

Igår og idag har jeg hatt en skikkelig bake- og vaskedag. Har bakt 4 kakesorter til jul - men med to grådige sønner så spørs det hvor lenge kakene holder :ler: - baker ikke mer til jul uansett ...

Tenkte bare å lage risboller og delfiakake ... så må jeg vel steke kransekakestenger ... :o

Har ellers fått unnagjort litt julerengjøring i og utenfor huset:

  • Vasket oppå peisen

Samler på kunstglass - vasket alle sammen

Pusset sølv

Vasket vinduene

Vasket huset (vanlig rengjøring)

Ommøblert litt på bilder i stuen

Vasket håret

Kastet sommerblomstene

Ryddet terassen

Satt lys i adventstaken

Hengt opp adventsstjernen

Vasket og strøket klær

Dessuten har jeg kastet alle duft-lys jeg hadde i huset. Har vært helt frelst på lys med vaniljeduft - helt til jeg leste at de var kreftfremkallende. Over og ut med duftende lys i Leola-hjemmet - har satt vanlig lys i alle lysestakene mine.

Ellers føler jeg meg temmelig stappmett idag - eller halvkvalm er vel en mer treffende betegnelse på tilstanden min. Er ikke vant med å spise kaker i alle fasonger - men idag har jeg prøvesmakt at jeg har bakt. I morgen er det slutt - da er det frukt og grønnsaker på menyen igjen - skulle ønske jeg kunne spist hva jeg ville uten å føle meg helt bedriten etterpå.

Nå skal jeg hive på meg jakke og sko og komme meg ut på tur - frisk luft og mosjon hadde gjort seg nå, kjenner jeg ... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har hatt en produktiv dag :)

Det har forsåvidt jeg og. Vi har hatt skikkelig opprydding i boda idag, og så har jeg slevfølgelig pynta litt :)

Kos deg på tur Leola. Forhåpentligvis er det en god kur for full kakemage :wink:

Advents :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk i like måte, @riel :-)

Har hatt en produktiv dag på jobben - satt lenger og fikk unnagjort endel. Dette er alene-hjemme-kvelden min, jeg har spist en halv kylling og nøtter ... gadd ikke lage annen mat - men det smakte godt :-) Så har jeg gått tur med hunden, hengt opp klær og sett litt på TV.

Denne helgen er det rydding og fiksing av klær som står på programmet. Bakingen fikk jeg unnagjort sist helg - det som mangler nå tar jeg nærmere jul - ellers blir det spist opp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser stikker og strå her idag - våknet av at dynen holdt på å blåse av meg :ler: Jeg MÅ ha vinduet åpent på soverommet uansett - har bare lukket det en natt det blåste som verst og hele huset ristet.

Har vært flink idag - stod opp forholdsvis tidlig, dusjet og vasket håret. Ryddet eldstemann sitt rom siden han er på jobb, tok av putetrekkene hans og fikk vasket dem. De bruker så mye voks i håret at jeg må vaske putetrekkene mye oftere enn resten av sengtøyet. Ryddet og vasket kjøkkenet også. Nå har jeg spist omelett til frokost og sittet her og lest masse på Kvinneguiden og alle nett-avisene jeg kom over. Øyeblikk skal jeg igang og bake litt - har noen kokesjokolade-plater liggende som jeg må bruke før ungene finner dem :wink: Deretter blir det å legge kakene i kakebokser og tape godt igjen ... Gjorde det samme sist helg - ellers forsvinner det før jeg får sagt k a k e.

Senere idag skal jeg på en besøksrunde - før det er kveld og avslutning på Robinson, som jeg må få med meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var dagen over ... har fått unnagjort litt idag. Nå er middagen ferdig - bare venter på at mannen skal komme hjem fra hockey-kamp. Må også få med meg avslutningen på Robinson før jeg køyer.

Denne uken tenkte jeg å begynne på julegavene - har faktisk ikke kjøpt en eneste gave enda. Men listen er klar - jeg har bestemt hva alle skal få ... da skal det gå greit unna :wink: (håper jeg)

Ser ut som om vinden har stilnet litt ute - håper det for jeg vurdere sterkt om jeg skal ta opp jobb-syklingen igjen. Satte sykkelen vekk da frosten satte inn her for noen uker siden - men det ble med noen få dager - siden har det vært mildvær for det meste. Da kan jeg like godt sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @riel - så koselig med en helgehilsen :-)

Er veldig fornøyd med uken som har gått. Har fått unnagjort nesten alle gavene + juletreet og alle regningene - før jeg har fått desemberlønnen :-)

Nesten verd å feire - skal ihvertfall kose meg med kinamat i kveld - mannen og jeg - ungene skal ut.

Idag var jeg og kikket i en ny butikk i nærheten av her jeg bor. Fant en deilig fleece-joggedress - rød og perfekt til late juledager. Prislappen på jakken viste 389 kroner - fin pris, tenkter jeg. Da jeg skulle betale så viste det seg at buksen også kostet 389 kroner. Da skal jeg ikke ha den, sa jeg til damen. Betaler ikke så mye for en kosedress til å ha i sofaen. Nei, det var altfor dyrt sa damen og gav meg hele dressen til 389 kroner :-)

Det er så deilig med fredag - har allerede begynt å glede meg til å sove lenge imorgen. Denne uken har vært knallhard - såvidt jeg har greit å komme meg opp om morgenen. Så denne helgen er etterlengtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...