Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 0.25):

Har du sett TV episoden? Det er ingen dør mellom slusen og pasient. 

Anonymkode: 0d44f...98d

Ja, har sett episoden og jobber på LDS😉

Anonymkode: 9b895...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ludovica- skrev (På 6.12.2020 den 13.28):

Så episoden igår og det som irriterte meg var når Helene sa at Lovisenberg er lokalsykehuset til bydelene øst i Oslo, det stemmer jo ikke :P

Tror hun mener øst/indre Oslo for de er jo lokalsykehus for ; gamle Oslo, st.hanshaugen,  sagene og grunerløkka.

• Liker 6
Skrevet
missmcbeal skrev (På 5.12.2020 den 14.14):

Det er ikke akkurat veldig lav terskel for å bli lagt inn på sykehus i Norge, så du kan være sikker på at de har blitt innlagt pga. diverse undersøkelser som viser at det er behov for å overvåkes på sykehus.

Hun som ble skrevet ut og ikke var så glad for å bli sendt hjem,, sa vel at hun hadde hatt over 40 i feber da hun ble innlagt, og at hun aldri hadde hatt så høy feber noen gang i sitt liv.

Ellers har de nok målt oksygenmetningen blant annet, og den har nok vært på et nivå som tilsier at man bør legges inn på sykehus og passe på. De har nok kriterier å gå utifra.

Dessuten så er det ikke sånn at man faktisk kan se på folk hvor syke de faktisk er. Jeg har faktisk fått høre fra en lege: "Du ser ikke så syk ut", når jeg har følt meg elendig.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så kanskje jeg gjentar noe andre har sagt, men ville bare tilføye at noe av greia med covid19 er at man kan være moderat syk og plutselig bli livstruende syk. Dette skjer vel et fåtalls personer, men har man nok risikofaktorer på gang for et komplisert forløp (overvekt, å være mann, høy alder ++), i tillegg til høy feber, lav oksygenmetning, så er det jo mye bedre å bli lagt inn til overvåkning for sikkerhetsskyld. Influensa kan jo også gjøre folk svært syke, og noen kan jo også bli alvorlig syk på kort tid, men forstår det sånn at covid19 kan i enkelte tilfeller ha en litt mer utforutsigbar sykdomsutvikling med plutselig og drastisk forverring av allmenntilstand uten ordentlig forvarsel. Er usikker på hvordan det er i dag i forhold til i mars, siden helsepersonell nå er mer kjent med sykdom og forløp og behandlingsmetoder, så det kan hende at akkurat den biten har endret seg.

Anonymkode: bb285...ee8

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si jeg (sammen med flere andre i helsevesenet) stiller meg undrende over smittevernsrutiner ved dette sykehuset.. Jobber selv som sykepleier ved en annet sykehus i nærområdet. Vet vi at det er påvist covid hos en pasient går vi da aldri inn med bare munnbind, vi bruker da åndedrettsvern for vår egen og andre pasienters sikkerhet! Men dette er vel forskjellig som det med alt annet i helsevesenet. Glad vi får beskytte oss ordentlig hvertfall!

Anonymkode: 55e07...f9e

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror hun mener øst/indre Oslo for de er jo lokalsykehus for ; gamle Oslo, st.hanshaugen,  sagene og grunerløkka.

Ja men det er jo sentrumsbydelene. 

Bydelene øst i Oslo som Grorud, Alna og Stovner tilhører Ahus. Bjerke, Østensjø og Nordstrand/Søndre tilhører Ullevål. Ikke at det er krise, men i mine ører hørtest det feil ut å kalle det for bydelene øst i Oslo :P

• Liker 5
Skrevet

Det eneste jeg misliker med denne serien, er musikken de bruker når de filmer uten at noen snakker, slike småpauser med bilder og film. Grusomt, noe musikk med skrik? Hva i all verden skal det være?

Ellers elsker jeg serien, og jeg synes Helene er kjempegod som programleder

• Liker 5
Skrevet
MalloryK skrev (26 minutter siden):

Det eneste jeg misliker med denne serien, er musikken de bruker når de filmer uten at noen snakker, slike småpauser med bilder og film. Grusomt, noe musikk med skrik? Hva i all verden skal det være?

Ja jeg trodde plutselig minstemann lå å skrek på rommet sitt 😲

Anonymkode: 59e12...3c6

• Liker 3
Skrevet

Kjedelig episode nå? 

Og Helene har blitt helt grå i håret og er helt ustelt?

Anonymkode: 8a7a6...bc1

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes om episoden med Ali.. Han virket å være mest interessert i å vise fram musikken sin, ikke var han ærlig heller da han hadde fått nye dommer og skulle inn til soning igjen. 

Videre var det derimot så utrolig fantastisk å se igjen Hans Christian fra episoden hvor han var på Trasoppklinikken! Det er jo som natt og dag, blir så glad på hans vegne. 

Anonymkode: 34ddd...008

• Liker 17
Skrevet

Fantastisk å se at Hans Christian blomstret, og hadde fått kjæreste, barn og hus. Det var godt å se at han har kommet seg ut av alkoholproblemene og fått seg et liv fylt av håp. Det er han vel unt! ❤️

• Liker 16
Skrevet

Enig med dere over. Likte ikke episoden med Ali og følte det var mye han ikke fortalte, han kommer nok dessverre ikke til å nøye seg med de to dommene. Og jeg synes heller ikke måten Helene snakket til han på var feil, han fortjente å høre det. 

Så flott å se Hans Christian og kona! Og for et fantastisk hus og sted 😍

Anonymkode: 41c8d...8b5

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 18.04):

Jeg må si jeg (sammen med flere andre i helsevesenet) stiller meg undrende over smittevernsrutiner ved dette sykehuset.. Jobber selv som sykepleier ved en annet sykehus i nærområdet. Vet vi at det er påvist covid hos en pasient går vi da aldri inn med bare munnbind, vi bruker da åndedrettsvern for vår egen og andre pasienters sikkerhet! Men dette er vel forskjellig som det med alt annet i helsevesenet. Glad vi får beskytte oss ordentlig hvertfall!

Men er noen ansatte ved dette sykehuset blitt smittet på jobb da?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 21.43):

Kjedelig episode nå? 

Og Helene har blitt helt grå i håret og er helt ustelt?

Anonymkode: 8a7a6...bc1

Hun er jo ikke ustelt selv om hun er usminket og grå i håret. Helene er ikke 25 lenger.  Syns hun ser superflott ut. Men episoden var kjedelig ja:)

• Liker 22
Skrevet

Historien til Hans Christian, rørte meg veldig. Snakk om å snu livet til det bedre :hjerte: 

Når det gjelder programmet med Ali, så var det rett og slett flaut! Hvordan kan de gjøre så dårlig research?

Dette ble jo rene runkeshowet for en dealer som altså får full eksponering og etter dette kan fortsette å leke storkar med folk som tar kontakt utenfra. Her synes jeg hele redaksjonen svikter grovt.

Hèlt fair med tilbakefall og at man er ærlig rundt det, men Helene blir ei tafatt storesøster. :flau:

Anonymkode: 31ead...46d

• Liker 13
Skrevet
MalloryK skrev (På 7.12.2020 den 21.08):

Hvilken episode er dette? Med skrikingen? 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Historien til Hans Christian, rørte meg veldig. Snakk om å snu livet til det bedre :hjerte: 

Når det gjelder programmet med Ali, så var det rett og slett flaut! Hvordan kan de gjøre så dårlig research?

Dette ble jo rene runkeshowet for en dealer som altså får full eksponering og etter dette kan fortsette å leke storkar med folk som tar kontakt utenfra. Her synes jeg hele redaksjonen svikter grovt.

Hèlt fair med tilbakefall og at man er ærlig rundt det, men Helene blir ei tafatt storesøster. :flau:

Anonymkode: 31ead...46d

Hvordan blir hun det? Hun stiller jo bare spørsmål... 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 2
Skrevet

Ali - jeg spår ham ikke en stor rapkarriere.

Anonymkode: 9288c...270

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 18.04):

Da gjør dere det feil. Jf. Nasjonale retningslinjer (og forsåvidt også internasjonale) skal kirurgisk munnbind brukes ved kontakt med covid-positive, med mindre man skal utføre aerosolgenererende prosedyrer som bronkoskopi, intubasjon/respiratorbehandling og også behandling med NIV/hi-flow hvor man bruker åndedrettsvern. 

Anonymkode: 032ef...54d

• Liker 10
Skrevet

Hva syns dere om episodene der hun møter folk igjen? Syns det var tungt å se Michael. For en vanvittig omveltning i livet, beundringsverdig at han takler det. Jeg tror ikke jeg hadde taklet det i det hele tatt. Beundrer folk som står på selv om de havner i rullestol. Nei da, hodet er ikke ødelagt, men livet blir på ekstremt mange måter brutalt begrenset, og helt annerledes enn man er vandt til å leve... 

Anonymkode: ba1a0...dce

• Liker 6
Skrevet

Episoden med Michael var helt grusom å se. Hun drar opp video og riper opp "se du fridde til dama de, hun dumper deg" Skjønner godt det ble slutt, ulykken tror jeg var en stor omveltning for dem begge. Men han mistet klart mest. Og nå trøkker hun det inn på han. 

Jeg hadde gledet meg litt til disse, se hvordan det hadde gått. Hans Christian var så gøy å se. Men synes også det var bra de viste Ali som det ikke har gått så bra med. En hel episide med datteren til hun som døde wtf? Veldig greit det ikke blir mer. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...