Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Liker serien, men på den siste episoden på Elevator virker hun veldig fordomsfull og virker mest interessert i hva de soner for. Hvorfor må vi vite det egentlig??

Anonymkode: 46371...929

Må si jeg antar det verste når de ikke sier noe! Tenker på om han og han virker som mennesker som ville banket kvinner, voldtatt, banket og gjorde en mann lam for livet som bare satt i baren og passet sine egne saker! 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Alle klager sånn på Helene, men det hadde jo ikke akkurat blitt det programmet det skal være om hun ikke hadde vært så direkte og PÅ. Programmet er ment for å få et realistisk syn på disse instutisjonene og menneskene som er der. De som er med på programmet er jo også med frivillig og vet at de kommer til å få direkte spørsmål om ting som er vanskelig. Programmet er ikke ment for å vise frem Helenes omsorgsevner, det et laget for å få frem sannheten om disse forskjellige stedene. Få frem svar på ting folk faktisk lurer på. 

Syns hun gjør en god jobb jeg. Hun får jo frem svar på ting mange lurer på. Programmet hadde ikke blitt interessant uten. 

Anonymkode: 14838...180

Og hun gjør en dårlig jobb! Det er mulig å få til disse tingene uten å fremstå som anklagende og dømmende! 

Syntes hun virker mer og mer dømmende for hver episode, det høres veldig godt i tonefallet hennes, som er anklagende. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gått tilbake i tråden og lest, men lurer på om folk syntes der var like «viktig» å få vite hva de satt inne for da Helene var i kvinnefengselet??? Tror ikke det...

Her er det da sannsynligvis snakk om at vi ikke liker at evntuelle voldsmenn får «lov» til å sone de siste månedene med daglig perm? For det første må de gjennom en evaluering, for det andre så skal de slippes fri uansett. Jeg vil virkelig at en kriminell( uansett hva han har gjort) , skal ha fått muligheten til å rehabiliteres over tid fremfor å møte på ham med en søppelsekk i hånda på gata en kveld. 

Anonymkode: f1096...d93

• Liker 11
Skrevet

Helene må skjerpe seg hun ler, smiler og flirer på helt upassende steder. Hun må lære å tone seg inn på de hun snakker med. Flaut å se på.

Hun er ganske fordomsfull også, antar at alle som soner er farlige for andre og lurer på om vi vil være trygge med disse som nabo. Det er nye man kan sone for som ikke gjør en farlig. 

Anonymkode: e9113...554

• Liker 17
Skrevet

Hva i alle dager er denne intense gravingen etter hva folk sitter inne for???

Hun må lære seg å lytte og tone seg inn på folk. Spør i tillegg om det mest sensitive første dagen.

• Liker 11
Skrevet

Synes hun er konfronterende og dømmende når hun snakker med andre.

• Liker 10
Skrevet

Synes hun var ganske ille i siste episode. Forrige episode, på Evjeklinikken, synes jeg ikke hun var så ille som jeg så for meg etter og først ha lest her. 

Anonymkode: d1b77...a64

• Liker 8
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helene må skjerpe seg hun ler, smiler og flirer på helt upassende steder. Hun må lære å tone seg inn på de hun snakker med. Flaut å se på.

Hun er ganske fordomsfull også, antar at alle som soner er farlige for andre og lurer på om vi vil være trygge med disse som nabo. Det er nye man kan sone for som ikke gjør en farlig. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er denne intense gravingen etter hva folk sitter inne for???

Hun må lære seg å lytte og tone seg inn på folk. Spør i tillegg om det mest sensitive første dagen.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun er konfronterende og dømmende når hun snakker med andre.

Du har fått frem budskapet ditt nå. 

• Liker 9
Skrevet
52 minutter siden, blåtimen skrev:

Ble bare så provosert.

• Liker 7
Skrevet

Forstår ikke all den hetsen mot Helene. Synes dama er flink jeg, og hun stiller de spørsmålene folk flest lurer på, men kanskje ikke tør stille.

Finnes dere ikke nysgjerrige dere som mener hun ikke må spørre om ditt og datt? Jeg er kjempenysgjerrig, og det er jo en av grunnene til at jeg vil se programmet, få svar på ting jeg lurer på. 

Og de som har valgt å stille på programmet må jo forstå konseptet, og de er nok godt forberedt på å få mange forskjellige og kanskje litt direkte spørsmål. 

Anonymkode: 05e36...29f

• Liker 26
Skrevet

Programmet er av og til interessant, men tror det hadde blitt mye bedre med en litt mer sensitiv og varm person enn Helene. Hun virker utrolig skjermet og naiv for endel av livets skyggesider. På grensa til ufin noen ganger.

Anonymkode: 351da...e85

• Liker 19
Skrevet
På 22.11.2018 den 8.14, AnonymBruker skrev:

Bare NEI! Hvordan har hun fått godkjennelse til å bo på st.Olav? Svinse med kamera i gangene der mennesker er på sitt mest sårbare. Usmakelig. 

Neste blir vel at hun flytter inn på barnevernsinstitusjon og begynner å spørre barna om hvorfor de er der - om de har vært slemme

Anonymkode: a4c49...03e

Du fekk visst rett i dette 😊

• Liker 8
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Programmet er av og til interessant, men tror det hadde blitt mye bedre med en litt mer sensitiv og varm person enn Helene. Hun virker utrolig skjermet og naiv for endel av livets skyggesider. På grensa til ufin noen ganger.

Anonymkode: 351da...e85

Helene har hatt det rimelig tøft og har utgitt bok om det. Skjermet virker hun ikke å ha vært. 

• Liker 4
Skrevet
På 19.12.2019 den 19.34, blåtimen skrev:

Greit arrogant. Du bestemmer ikke max antall tillatte bidrag i en tråd. Bidra selv du, i stedet for å være frekk.

Anonymkode: 85b56...846

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Gorilla skrev:

Helene har hatt det rimelig tøft og har utgitt bok om det. Skjermet virker hun ikke å ha vært. 

Rimelig tøft? Jeg er klar over det med moren og faren, men har lest i tidligere intervjuer at hun og tvillingsøsteren var de pene og populære gjennom hele ungdomsskolen og vgs med haugevis av venner. Hun ble dumpet av ekskjæresten sin, og det var et sjokk for henne hvordan noen kunne slå opp med henne. 

Anonymkode: 87e64...66b

• Liker 11
Skrevet

Får dere ikke med dere noen ting? Det første er episoden starter med er jo: Er det frekt å spørre hva de sitter inne for? Det viser at det er reflektert over. 

Anonymkode: 40fe3...468

• Liker 14
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får dere ikke med dere noen ting? Det første er episoden starter med er jo: Er det frekt å spørre hva de sitter inne for? Det viser at det er reflektert over. 

Anonymkode: 40fe3...468

Man må jo lese situasjonen og den man skal spørre, ikke bare durre på fordi den ansatte har sakt at noen synes det er ok og andre ikke. 

Fikk helt vondt på vegne av noen av de som ble spurt. Han ene forlot jo til og med rommet når hun begynte å snakke om det, allikevel spurte hun senere. 

• Liker 10
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig tøft? Jeg er klar over det med moren og faren, men har lest i tidligere intervjuer at hun og tvillingsøsteren var de pene og populære gjennom hele ungdomsskolen og vgs med haugevis av venner. Hun ble dumpet av ekskjæresten sin, og det var et sjokk for henne hvordan noen kunne slå opp med henne. 

Hva skjedde med foreldrene?

• Liker 4
Skrevet

Synes mange av dere er mer dømmende enn hun er i serien 😂

Hun mener åpenbart ikke noe vondt, og vi mennesker er ikke alltid like flink i forskjellige situasjoner, synes hun spør om det folk lurer på, selvom det virker dømmende, og synes egentlig det er litt fint, at hun ler litt upassende steder kan være at hun prøver å avvæpne situasjonen(eksempel hvis det oppleves veldig intenst eller som en litt negativ situasjon). Latter kan gjøre det mindre seriøst, hele siste episode var jo ekstremt seriøst.

Dog det negative som jeg er enig med at hun virker veldig påvirket av å ikke få vite hva de andre rundt henne har gjort, at hun ender opp med å virke mer utrygg og er ikke like flink som hun har vært i tidligere episoder pga. dette.

Anonymkode: 769bc...257

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes mange av dere er mer dømmende enn hun er i serien 😂

Hun mener åpenbart ikke noe vondt, og vi mennesker er ikke alltid like flink i forskjellige situasjoner, synes hun spør om det folk lurer på, selvom det virker dømmende, og synes egentlig det er litt fint, at hun ler litt upassende steder kan være at hun prøver å avvæpne situasjonen(eksempel hvis det oppleves veldig intenst eller som en litt negativ situasjon). Latter kan gjøre det mindre seriøst, hele siste episode var jo ekstremt seriøst.

Dog det negative som jeg er enig med at hun virker veldig påvirket av å ikke få vite hva de andre rundt henne har gjort, at hun ender opp med å virke mer utrygg og er ikke like flink som hun har vært i tidligere episoder pga. dette.

Anonymkode: 769bc...257

En ting er å bruke humor avvæpnende, en annen ting og flirer folk opp i ansiktet på helt upassende steder. Man ser tydelig at den andre er ukomfortabel og irritert.  Som nevnt mange ganger i tråden så er det noe med det å lese situasjonen og den andre.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha hatt det tøft selv om man var pen, populær og hadde mange venner altså.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...