Gå til innhold

Rucculas dagbok

Ruccula

Anbefalte innlegg

Ferie!! Ahhh så deilig! Selv om det ikke akkurat blir en avslappende ferie, blir det godt å ha fri fra jobb, for jeg har virkelig jobbet meg ihjel de siste ukene. 

Ferien er fullstappet med praktiske gjøremål, hunder skal til tannlege, frisør og fysio, barnerommet skal pusses opp ferdig og vi skal lage en helt ny etasje nede.  mannen står og pigger opp gamle leca vegger akkurat nå, i morgen kommer pappa og hjelper oss å avrette gulvet. Osv osv.... Mye å finne på gitt :laugh:

I går hadde jeg bursdag og hadde en såå fin feiring. Ble vekt med frokost på senga av mannen,  så var det middag med venner og familie på kvelden.  Utrolig koslig! Og så fikk jeg sååå mange fine gaver :):)

Jeg har forøvrig satt mine føtter i en babybutikk for første gang og begynt å kartlegge hva vi trenger...det er så mye man trenger at det er helt overveldende.. Får bare begynne med vogn, bilstol, seng og stellebord og ta det derfra :)

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gårsdagen! :) 

Lurt å starte planleggingen av innkjøp. Enkelte ting må jo ofte bestilles opp, spes vogn. Er jo greit å ha den før fødsel mener jeg :P  Kan anbefale Maxi Cosi Cabriofix som babysete. Veier ingenting og er et veldig godt sete. Er ofte tilbud på de på barnas hus, babyshop osv :)

Vogn er jo litt smakssak, men vil absolutt anbefale svingbare forhjul i alle fall :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malicious skrev:

Gratulerer med gårsdagen! :) 

Lurt å starte planleggingen av innkjøp. Enkelte ting må jo ofte bestilles opp, spes vogn. Er jo greit å ha den før fødsel mener jeg :P  Kan anbefale Maxi Cosi Cabriofix som babysete. Veier ingenting og er et veldig godt sete. Er ofte tilbud på de på barnas hus, babyshop osv :)

Vogn er jo litt smakssak, men vil absolutt anbefale svingbare forhjul i alle fall :D 

Ja må ha en lett vogn,  som takler grus og skog. Må være lett å slå sammen og ikke ta for mye plass. 

Har sett på enten den bugaboo Buffalo eller en babyjobber City elite :)

Tenker å begynne å kjøpe litt og litt nå fremmover og ta den store "sjauen" i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdaget at det er salg i nærmest alle baby butikker rundt om. 50% på masse babyklær,  så da er det dumt å ikke kjøpe noe som helst ;)

Så jeg har kjøpt en ulldress, ullbodier og litt andre ull ting fra lille lam og pierre ropert og en god del bodier og bukser fra barnas hus :)

Jeg synes det er så vanskelig å beregne hvor mye man trenger av hver størrelse og hvilke strørrelser man trenger. Jeg har fått med meg at man ikke skal kjøpe så mye i str 50... Men bør man også kjøpe inn 62 og 68 med en gang? Bør man hoppe over størrelser...puh... Mye å forstå seg på gitt!

Ellers er formen fin, jeg blir fort sliten i sterk varme og trenger noen pauser i løpet av dagen, men ellers veldig bra :). Bekkenet er helt perfekt og jeg er ikke hoven noe sted

Begynner å få skikkelig babymage nå :):)

Eneste som er døds kjipt er at jeg har fått pigmentflekker i ansiktet :(.  Jeg var jo klar over at det kunne skje,  men har tenkt "jaja det skjer ikke meg" og ikke brukt solkrem.  Resultatet er at jeg har et skjollete møkkete mønster på begge kinnbena :(

Det blir laser og syrebehandling når jeg er ferdig å amme! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt baby seng, det ble en sånn troll bedside crib :):)

Ellers fikk jeg brev i posten i dag om at baby er rhesus positiv, motsatt av meg.  Så om litt over en uke skal jeg få sånn antiimmuniserings sprøyte i ratata..."hurra"

Jeg kom akkurat hjem fra 2,5 timer med hundene i skogen og skal nå spise sen lunch 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har kjøpt baby seng, det ble en sånn troll bedside crib :):)

Ellers fikk jeg brev i posten i dag om at baby er rhesus positiv, motsatt av meg.  Så om litt over en uke skal jeg få sånn antiimmuniserings sprøyte i ratata..."hurra"

Jeg kom akkurat hjem fra 2,5 timer med hundene i skogen og skal nå spise sen lunch 

Den sengen har jeg også sett litt på. Tenkte det var lurt å bare kunne løfte babyen rett bort i vår seng for amming om natten, men en venninne hadde dårlig erfaring med å sovne under ammingen. Så hun mente det var bedre å sette seg i en stol. Er så mange råd over alt.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for de første innkjøpene, også så koselig at magen begynner å komme på plass da. :) Når var det du hadde termin igjen? *glemsk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Hurra for de første innkjøpene, også så koselig at magen begynner å komme på plass da. :) Når var det du hadde termin igjen? *glemsk* 

Er egentlig 08.10 men blir ks i slutten av september en gang :) ikke fått den endelig datoen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 27+0 og jeg har endelig flyttet dagboken fra prøvebok til graviditetsbok :fnise:

Yohoo :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ohoi! Tredje trimester - her går det unna! :yvonne: Hvordan er formen? Og får dere slappet av noe i ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Ohoi! Tredje trimester - her går det unna! :yvonne: Hvordan er formen? Og får dere slappet av noe i ferien?

Formen er upåklagelig, så koslig at su spør :)  Jeg blir selvfølgelig fortere sliten enn før, men ingen smerter noe sted :)

Ferien er over, bahh... Og jeg er tilbake på jobb, nå er det 3 uker igjen med jobb før det er 2 nye uker med "ferie" 

Ferien ble brukt til masse praktisk som har stått på vent, ting med hundene, oppussing av barnerommet som var en ganske stor jobb + riving av alt som var i kjelleren nede og støping av gulv :). Så er ikke akkurat drømme ferie i år, men til neste år, om alt går bra med alt... Så er planen 6 uker i frankrike.  Det gleder jeg meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! Hurra for tredje trinser :strix: 

6 uker i Frankrike høres fantastisk ut! Du har i alle fall noe å se frem til, til neste år da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Pjusk skrev:

Her går det unna! Hurra for tredje trinser :strix: 

6 uker i Frankrike høres fantastisk ut! Du har i alle fall noe å se frem til, til neste år da :nigo:

Jaa gleder meg!  Håper alt går bra frem mot den tid da, det vet man jo aldri. Men jeg håper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en skikkelig lege dag, jeg var  både hos fastlegen og på sykehuset.  

Hos fastlegen var det bare vanlig kontroll. På sykehuset fikk jeg ultralyd for å sjekke hvordan det går med muskelkulen min også fikk jeg datoen for det planlagte keisersnittet :nigo:. Skal tilbake om en mnd for enda en ultralyd,  da er vi på ultralyd nr 12 :sprettoy:.

jeg er bare veldig glad for å få så tett og nøye oppfølging. De sjekker hele tiden om hun vokser som normalt, om morkaka er bra osv. Muskelknuta er foreløpig overhode ikke et problem.  

Også fikk jeg profylakse sprøyte i stumpen pga rhenus negativ blodtypen min. Det sprengte litt, men gikk greit. 

En mnd til neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Godt at kontrollen gikk bra :) Ultralyd nr 12 faktisk! Vil også se babyen mer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...