Gå til innhold

Rucculas dagbok

Ruccula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal vi i bryllup, det blir stas :)

Jeg ligger i senga nå og legger en fremdriftsplan for dagen :P. Hundene må få en skikkelig langtur på noen timer og etterpå kommer hundepasseren. Har kjøpt inn lørdags godis til dem :P

Det at jeg drikker ibryllupetkommer ikke til å være særlig mistenkelig siden jeg nesten aldri drikker til vanlig heller :P dessuten skal jeg være sjåfør ;)

Det som er dumt er at jeg har fått migrene...og det kommer bare til å bli verre utover dagen :( Det bekymrer meg, jeg skulle så ønske jeg bare kunne ta en migrenetablett så slapp hele dagen å bli ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå dagboka!

I dag har jeg vært på ul igjen :laugh:. Det var så kult, for nå kunne vi se hode, kropp og armer og ben!! Hjææælp det er et menneske inni meg :alice:, hvordan kom den dit?! :P.

Vi kunne også se en fin navelstreng. Hjertet slo så fint :)

Reka er nå nesten 4 cm stor og ble målt til 10+6 (kalenderen sier 10+4). Gyn sa at alt så kjempe fint ut! :ninuskapus:

Så fortalte gyn at de en gang i måneden fikk besøk av en overlege fra rikshospitalet som er spesialisert på foster diagnose. Så jeg er satt opp på time hos han 1 april, da er jeg i uke 13. Han skulle gå igjennom fosteret veldig nøye og sjekke nakkefold og alt det der.  

I går var mine foreldre og bror på middag hos oss og både mamma og pappa mener jeg hsr begynt å få mage,  jeg er jo så oppblåst, så magen står litt rett ut hele tiden, selv om morningen før jeg har spist. Gynokologen trodde det ikke var mange uker før livmoren kom til å sprette frem. 

Ellers kan jeg meddele om god form og ingen plagsomme symptomer :):)

DSC_0379.thumb.JPG.7adac93753e7db3884b5d08b2de12eee.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Hallå dagboka!

I dag har jeg vært på ul igjen :laugh:. Det var så kult, for nå kunne vi se hode, kropp og armer og ben!! Hjææælp det er et menneske inni meg :alice:, hvordan kom den dit?! :P.

Vi kunne også se en fin navelstreng. Hjertet slo så fint :)

Reka er nå nesten 4 cm stor og ble målt til 10+6 (kalenderen sier 10+4). Gyn sa at alt så kjempe fint ut! :ninuskapus:

Så fortalte gyn at de en gang i måneden fikk besøk av en overlege fra rikshospitalet som er spesialisert på foster diagnose. Så jeg er satt opp på time hos han 1 april, da er jeg i uke 13. Han skulle gå igjennom fosteret veldig nøye og sjekke nakkefold og alt det der.  

I går var mine foreldre og bror på middag hos oss og både mamma og pappa mener jeg hsr begynt å få mage,  jeg er jo så oppblåst, så magen står litt rett ut hele tiden, selv om morningen før jeg har spist. Gynokologen trodde det ikke var mange uker før livmoren kom til å sprette frem. 

Ellers kan jeg meddele om god form og ingen plagsomme symptomer :):)

DSC_0379.thumb.JPG.7adac93753e7db3884b5d08b2de12eee.JPG

Gratulerer igjen:) Allerede gratulert  deg i dagboka mi:P

Kan du beskrive symptomer som har kommet og gått? Og Evt fraværet av symptomer du gjerne skulle ønsket å ha for å vite at alt er bra? Hvordan føler du det i magen? Føler du press eller voksesmerter/ligamentsmerter? Forsvinner disse av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL og bilder. :ninuskapus: Og spennende med spesialist som skal sjekke alt neste gang. 

Siden familien din synes du har fått mage så antar jeg du har fortalt nyheten. :klaske: Ref. spørsmål i min dagbok. :tongue: Men her også står magen som en sprekkferdig ballong til tider. Men det er helst etter jeg har spist da. :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Jill skrev:

Så gøy med UL og bilder. :ninuskapus: Og spennende med spesialist som skal sjekke alt neste gang. 

Siden familien din synes du har fått mage så antar jeg du har fortalt nyheten. :klaske: Ref. spørsmål i min dagbok. :tongue: Men her også står magen som en sprekkferdig ballong til tider. Men det er helst etter jeg har spist da. :spise:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe til noen, men etter å ha mistet 2 gangen så trengte jeg støtte fra mine foreldre. Så da jeg ble gravid for 3 gang så fikk de vite det samme dag som jeg tisset på pinnen. Jeg hadde ikke særlig trua på at det skulle gå bra  den gangen heller, så har satt stor pris på støtten jeg har fått fra dem :)

Så de som vet det er mine foreldre, min bror og en venninne. Mine svigerforeldre og nærmeste venner vet ikke noe.

Tenkte å si det til dem i uke 13 :).  Ellers har jeg ikke tenkt å si det til resten av verden i det hele tatt :P. Ingen Facebook innlegg her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, snehvit88 skrev:

Gratulerer igjen:) Allerede gratulert  deg i dagboka mi:P

Kan du beskrive symptomer som har kommet og gått? Og Evt fraværet av symptomer du gjerne skulle ønsket å ha for å vite at alt er bra? Hvordan føler du det i magen? Føler du press eller voksesmerter/ligamentsmerter? Forsvinner disse av og til?

Jeg tror jeg skrev en liste over alle symptomene i dagboka di et sted :P

Jeg skrev at det virker som kroppen driver å tester ut symptomer et par dager før de blir borte igjen :P

Føler ingen særlige voksesmerter, evt veldig sjeldent. De siste dagene har jeg følt meg litt full nederst i magen, lurer på om det er fordi jeg er så oppblåst. Ellers føler jeg meg ganske normal :)

Foresten... Når jeg tenker meg om kommer det små strekkesmerter i magen når jeg vrir på meg eller sitter i bestemte stillinger :P kjente det nå

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe til noen, men etter å ha mistet 2 gangen så trengte jeg støtte fra mine foreldre. Så da jeg ble gravid for 3 gang så fikk de vite det samme dag som jeg tisset på pinnen. Jeg hadde ikke særlig trua på at det skulle gå bra  den gangen heller, så har satt stor pris på støtten jeg har fått fra dem :)

Så de som vet det er mine foreldre, min bror og en venninne. Mine svigerforeldre og nærmeste venner vet ikke noe.

Tenkte å si det til dem i uke 13 :).  Ellers har jeg ikke tenkt å si det til resten av verden i det hele tatt :P. Ingen Facebook innlegg her! :P

Litt støtte fra de nærmeste er nok ikke så dumt, nei. :) Nå er det plutselig veldig mange som vet med oss føler jeg, men må prøve å holde ut noen uker til før flere får vite. Og noe innlegg på facebook kommer ikke hverken før eller etter kiden er ute. :tongue:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg tror jeg skrev en liste over alle symptomene i dagboka di et sted :P

Jeg skrev at det virker som kroppen driver å tester ut symptomer et par dager før de blir borte igjen :P

Føler ingen særlige voksesmerter, evt veldig sjeldent. De siste dagene har jeg følt meg litt full nederst i magen, lurer på om det er fordi jeg er så oppblåst. Ellers føler jeg meg ganske normal :)

Foresten... Når jeg tenker meg om kommer det små strekkesmerter i magen når jeg vrir på meg eller sitter i bestemte stillinger :P kjente det nå

Ja du har skrevet det før:) Jeg er bare veldig opptatt av spesielt magesmertene. For de var en betryggelse for meg. Så må bare få påfyll på at alt kan være helt fint selvom det ikke er smerter der nede. For smerter har jeg nå, da kommer håpet litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tr.heimspia83 skrev:

Åhhh se lille :ninuskapus:

Mannen synes den ser ut som en peanøtt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Ja du har skrevet det før:) Jeg er bare veldig opptatt av spesielt magesmertene. For de var en betryggelse for meg. Så må bare få påfyll på at alt kan være helt fint selvom det ikke er smerter der nede. For smerter har jeg nå, da kommer håpet litt. 

I de andre to svangerskapene hadde jeg masse murring i magen de første ukene. Var som rare mensensmerter, så murring vil jeg tro er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Er reka di seriøst 6,5cm?:laugh:

Den har byttet navn til peanøtten ;) og den er nesten 4 cm :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

For en nydelig peanøtt:rodmer:

Må være deilig og betryggende å få såpass mange ultralyder :) 

Takk :ninuskapus::rodmer:

Jeg synes det er utrolig deilig med ul annenhver uke. Da rekker jeg ikke freake skikkelig ut før jeg får se rekenøtta igjen neste gang  :P;)

Halvparten av ultralydene har vært på sykehuset og halvparten har jeg betalt for selv på en klinikk. Neste gang er på sykehuset :)

Etter uke 13 tenkte jeg å prøve å klare meg uten flere ul frem til ordinær ul i uke 18, vi får se jeg klarer det.. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh de hormonelle gleder...:laugh: greia med å være hormonell er jo at man ikke selv merker det, selv om hodet kanskje mistenker at dette er kanskje ikke så fornuftig så er kroppen i full drama mode og alt føles helt rett..

I kveld satt jeg i sofaen og prøvde å overtale mannen til å være med ut på langtur med hundene, selv om han har gått langtur hver  dag i lang tid mens jeg har sovnet kl 18 hver kveld.  

Så sier han  "jeg har jo gått tur hver kveld mens du har ligget og purket" dette ble sagt på en helt normal måte, han var ikke sur eller noe i stemmen.

Men jeg bare (klikket i vinkel):PUUURKET????? HVA MENER DU PURKE???

Han bare:  "sovet da"...

Jeg: PURKE?????

Han: "jeg har gått tur hver eneste dag var det jeg mente"

Jeg: PURKE??????

Så kom tårene, tårene fosset og jeg bablet usammenhengende om å være en purke mens snørr og tårer rart i strømmer! 

Han så på meg, ble stille...så la han hodet bakover og lo seg ihjel!!! Han oppdaget jo at jeg var hormonell som søren og totalt urasjonell og syntes dette var hysterisk morsomt  :fnise:. Så begynte jeg å le også, så lo vi mens jeg grein og lo samtidig... 

Jadda...:scorpis:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lo jeg godt her altså! :hoho: Kjenner selv på at jeg er litt ekstra nærtagende for tiden. Grinetokt har ikke skjedd, men det kommer garantert. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...