snehvit88 Skrevet 3. mars 2017 #301 Del Skrevet 3. mars 2017 HAHAHAHA!!! Fortsett å skriv drømmedagbok her 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 3. mars 2017 Forfatter #302 Del Skrevet 3. mars 2017 4 minutter siden, snehvit88 skrev: HAHAHAHA!!! Fortsett å skriv drømmedagbok her Okai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 3. mars 2017 #303 Del Skrevet 3. mars 2017 Hahahahahahahahahahahhaha Du er en særing i drømme-verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 4. mars 2017 #304 Del Skrevet 4. mars 2017 Så koselig å lese om UL`en din. Fantastiske nyheter altså!! Håper mannen din ikke er lenge bortreist da. Det er en stor fordel med katta, han lufter seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 4. mars 2017 Forfatter #305 Del Skrevet 4. mars 2017 Nå har jeg akkurat dratt kroppen rundt opp i skogen i 2,5 timer med pelsbarna.. Pust pes, blir så sykelig fort andpusten og peser som en hval. Blir litt kvalm av det også... Men men går bedre når kroppen får gått seg til og det er hyggelig å se pelsbarna sprette rundt og kose seg. . Ellers har jeg en intens kjærlighet for rødbeter om dagen. Spiser rødbeter på brødskiva nesten hver dag i en eller annen form, jeg har alltid likt rødbeter så vet ikke helt om det er svangerskapsrellatert, men de smaker ihvertfall utrolig godt. Leverpostei med rødbeter....mmmmmm Derimot så klarer jeg ikke tenke på laks engang...blæææk, jeg som vanligvis spiser laks 2 dsger i uken blir helt uggen av å tenke på laks. Snodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 4. mars 2017 Forfatter #306 Del Skrevet 4. mars 2017 20 timer siden, tr.heimspia83 skrev: Hahahahahahahahahahahhaha Du er en særing i drømme-verden Jepp, men jeg er en særlig generelt også 6 timer siden, Snotra skrev: Så koselig å lese om UL`en din. Fantastiske nyheter altså!! Håper mannen din ikke er lenge bortreist da. Det er en stor fordel med katta, han lufter seg selv. Han kommer heldigvis hjem i natt, så kanskje jeg får manipulert han til å ta langturen i morgen Men samtidig så er det sikkert bare veldig bra for meg å gå noen timer hver dag, så bør vel prøve å bli med, selv om det kan være vanskelig å finne motivasjon når jeg kan slippe Katter er litt enklere sånn sett, jeg ønsker meg katt, de nyydelige , men dessverre anses mine hunder katter som mat  Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 6. mars 2017 #307 Del Skrevet 6. mars 2017 Nå fikk jeg sykt lyst på rødbeter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 7. mars 2017 #308 Del Skrevet 7. mars 2017 Mmmmm rødbeter På grov leverpostei 😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #309 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg er litt i tenkeboksen om dagen. Vi vurderer å dra til sverige og ta denne berøpte NIPT testen, jeg har jo ikke noen spesielt stor risiko for å få et barn med kromosonfeil, men samtidig så kjenner jeg på et behov for å få avklart dette yttligere. Samtidig føler jeg at det er litt overdrevent, og det er jo ikke akkurat gratis heller (7500 kr). Og hvis jeg da mister barnet etter dette kan det bli dyrt med sånne tester for hver gang man prøver. Så dette må vi tenke litt på, planen er evt å kjøre til gøtebord og ta testen der. Ink i prisen er ul undersøkelse og da altså blodprøve analyse. Gruble gruble... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 7. mars 2017 #310 Del Skrevet 7. mars 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Jeg er litt i tenkeboksen om dagen. Vi vurderer å dra til sverige og ta denne berøpte NIPT testen, jeg har jo ikke noen spesielt stor risiko for å få et barn med kromosonfeil, men samtidig så kjenner jeg på et behov for å få avklart dette yttligere. Samtidig føler jeg at det er litt overdrevent, og det er jo ikke akkurat gratis heller (7500 kr). Og hvis jeg da mister barnet etter dette kan det bli dyrt med sånne tester for hver gang man prøver. Så dette må vi tenke litt på, planen er evt å kjøre til gøtebord og ta testen der. Ink i prisen er ul undersøkelse og da altså blodprøve analyse. Gruble gruble... de må vel inn å ta fostervannsprøve/prøve av embryo? Tør du ta sjansen på det da? Det er jo en risiko ifht at det kan ende i spantanabort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. mars 2017 #311 Del Skrevet 7. mars 2017 Man kan vel også se ganske mye på en privat ultralyd hos en spesialist? Billigere og mindre risikabelt. Anbefaler spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Er flere som kommer langveisfra for å ta en undersøkelse der. Legen der kan se veldig mye i uke allerede i uke 12-13. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #312 Del Skrevet 7. mars 2017 16 minutter siden, snehvit88 skrev: de må vel inn å ta fostervannsprøve/prøve av embryo? Tør du ta sjansen på det da? Det er jo en risiko ifht at det kan ende i spantanabort det Nipt testen er en vanlig blodprøve og utgjør 0 risiko for fosteret http://www.unilabs.se/SE/laboratorymedicine/NIPT/Pages/default.aspx 7 minutter siden, Marimba skrev: Man kan vel også se ganske mye på en privat ultralyd hos en spesialist? Billigere og mindre risikabelt. Anbefaler spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Er flere som kommer langveisfra for å ta en undersøkelse der. Legen der kan se veldig mye i uke allerede i uke 12-13. Nipt testen er helt uten risiko, det er bare en helt vanlig blodprøve. Og det er en mye sikrere diagnose form en ul, det er derfor vi vurderer det :), men dyrt er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #313 Del Skrevet 7. mars 2017 Litt om Nipt Den nye testen, som har navnet NIPT (non-ivasiv prenatal testing) – er uten slike farefylte stikk og reduserer dermed risikoen for spontanabort. – I den nye testen kan man gjennom en blodprøve fra mor analysere fosterets DNA og se om det har trisomi. Det er en enklere og sikrere metode, men til en dyrere pris. – Metoden er mer treffsikker og har bedre diagnostisk nøyaktighet, som gjør at færre må ta en invasiv prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 7. mars 2017 #314 Del Skrevet 7. mars 2017 Men da skader det jo ikke Skriv en liste på ting som veier for og imot Trenger du ferie kanskje? Også plutselig bare dumpe innom klinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #315 Del Skrevet 7. mars 2017 1 time siden, snehvit88 skrev: Men da skader det jo ikke Skriv en liste på ting som veier for og imot Trenger du ferie kanskje? Også plutselig bare dumpe innom klinikken I mot: pris og det faktum at jeg må ta meg en dag fri Nå begynte jeg å vurdere sånn organ rettet diagnose som jeg ble tipset om:) må diskutere det litt med mannen må ta en dag fri til det og, men er jo mye billigere :). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 7. mars 2017 #316 Del Skrevet 7. mars 2017 Nips hørtes spennende, skummelt og veldig snodig ut! Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å sjekke, men synes også at det høres kjempeskummelt ut Enn om dere finner noe galt? Nå vet ikke jeg noe om hva dere "leter etter" i forhold til din historikk selvfølgelig, så jeg aaaaner ikke utgangspunktet. Men en del sykdommer er på en måten "innenfor" hva man kan håndtere, så hvor går grensen deres er kanskje noe dere må snakke ut om sammen...? (Ikke at du må dele det med noen andre eller noe slikt, men bare så dere to har tenkt over alternativene ved div. diagnoser før dere tar testen). Men jeg ville nok også sjekket/screenet det meste dersom jeg hadde vært bærer av noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #317 Del Skrevet 7. mars 2017 1 time siden, tr.heimspia83 skrev: Nips hørtes spennende, skummelt og veldig snodig ut! Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å sjekke, men synes også at det høres kjempeskummelt ut Enn om dere finner noe galt? Nå vet ikke jeg noe om hva dere "leter etter" i forhold til din historikk selvfølgelig, så jeg aaaaner ikke utgangspunktet. Men en del sykdommer er på en måten "innenfor" hva man kan håndtere, så hvor går grensen deres er kanskje noe dere må snakke ut om sammen...? (Ikke at du må dele det med noen andre eller noe slikt, men bare så dere to har tenkt over alternativene ved div. diagnoser før dere tar testen). Men jeg ville nok også sjekket/screenet det meste dersom jeg hadde vært bærer av noe Vi er ikke bærer av noe som helst har ingen sykdommer i familien i det hele tatt. Utenom en far med plattfot Og er ikke innenfor en risiko gruppe, Så vi har tenkt på nipt rett og slett for sikkerhets skyld. Ved nipt avdekker de vel trisomi 17,18 og 21 (tror jeg det er) . Det er jo temmelig alvorlige kromosonfeil. Kanskje nipt er litt for overdrevent, kan nok godt hende vi bare tar sånn organrettet ultralyd på jessheim som @Marimba var så grei å tipse om Hvis vi er så heldig å komme så langt i svangerskapet da, det er jo ganske mange uker til det evt er aktuelt :). Jeg tar det ikke som en selvfølge å komme dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. mars 2017 #318 Del Skrevet 7. mars 2017 34 minutter siden, Ruccula skrev: Vi er ikke bærer av noe som helst har ingen sykdommer i familien i det hele tatt. Utenom en far med plattfot Og er ikke innenfor en risiko gruppe, Så vi har tenkt på nipt rett og slett for sikkerhets skyld. Ved nipt avdekker de vel trisomi 17,18 og 21 (tror jeg det er) . Det er jo temmelig alvorlige kromosonfeil. Kanskje nipt er litt for overdrevent, kan nok godt hende vi bare tar sånn organrettet ultralyd på jessheim som @Marimba var så grei å tipse om Hvis vi er så heldig å komme så langt i svangerskapet da, det er jo ganske mange uker til det evt er aktuelt :). Jeg tar det ikke som en selvfølge å komme dit Dere må jo bare tenke på det og vurdere alle muligheter, men jeg har stor tro på at du helt fint kommer deg til uke 12-13 (og videre til uke 40 ), selv om jeg så alt for godt husker alle bekymringene det første trimesteret førte med seg (bare husk, ikke kjøp dopapir med nisseluer eller blomster eller noe sånt på, det fører bare til unødig stress!) . Han på Jessheim kan hvertfall anbefales, han er så flink til å forklare og fortelle og måle og se alt som måles og sees kan. Ga oss til og med riktig kjønn allerede da (tror vi da, det finner vi ut om en måneds tid , men alle leger på UL har sagt det samme i ettertid ) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 7. mars 2017 Forfatter #319 Del Skrevet 7. mars 2017 30 minutter siden, Marimba skrev: Dere må jo bare tenke på det og vurdere alle muligheter, men jeg har stor tro på at du helt fint kommer deg til uke 12-13 (og videre til uke 40 ), selv om jeg så alt for godt husker alle bekymringene det første trimesteret førte med seg (bare husk, ikke kjøp dopapir med nisseluer eller blomster eller noe sånt på, det fører bare til unødig stress!) . Han på Jessheim kan hvertfall anbefales, han er så flink til å forklare og fortelle og måle og se alt som måles og sees kan. Ga oss til og med riktig kjønn allerede da (tror vi da, det finner vi ut om en måneds tid , men alle leger på UL har sagt det samme i ettertid ) . Ikke noe nisselue dopapir, got it Men var det innvendig eller utvendig ultralyd de tar under en sånn organrettet test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. mars 2017 #320 Del Skrevet 7. mars 2017 Utvendig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå