Gå til innhold

Adoptere hund fra Portugal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det er ingen av mine venner og familie i Norge som har så mørke tanker heller! Vel. Her folk Anonyme, så enkelte viser nok sitt sanne sinn eller de tuller og syns det er kult og fremstår som en kald fisk!

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er direkte ondskapsfult å være skapt slikt at man ikke føler empati og glede når lidende dyr får nye hjem. Jeg er rystet over slike holdninger.

Anonymkode: 9182a...c56

Og jeg synes det er direkte ondskapsfullt å ta hjem en hund til tross for risikoen for å trekke med sykdommer/parasitter som kan ødelegge for friske hunder her hjemme. Ta med en hund fra Spania eller Romania (eller annet sted), høste massevis av "likes" fra folk som ikke vet bedre, og samtidig risikere å ødelegge for andre. "Din hund" kan ødelegge "min hund". Hvor er empatien for den?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skywalker skrev:

Og jeg synes det er direkte ondskapsfullt å ta hjem en hund til tross for risikoen for å trekke med sykdommer/parasitter som kan ødelegge for friske hunder her hjemme. Ta med en hund fra Spania eller Romania (eller annet sted), høste massevis av "likes" fra folk som ikke vet bedre, og samtidig risikere å ødelegge for andre. "Din hund" kan ødelegge "min hund". Hvor er empatien for den?

OM du leser så har jeg angripet kynisme,uvitenheten, rasismen(!) her og er IKKE involvert i adopsjon innad Europa! Og sagt at stå for pokker på barrikadene for å gjenreise gamle regelverk da om zombiene kommer og spiser dere!

 Og jeg spyr av de som KJØPER innalv hunder på generell basis. Og der går  IKKE ann å skille hunder fra utlandet! Da viser man kunnskapsgap.

Sjokkert og skammer meg på enkeltes vegne her.ferdig med nedrigen, smålige, sutrete, kalde holdning her. Gjett hva jeg og fantastiske (!!)folk skal i kveld? Redde liv! lete etter skadet og fødende hund. Om det får bermen her til å føle seg dritt- FEEL FREE!-:),be my guest!adios!

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk status på hundeliv USA, Asia, øst Europa- om du fortsatt mener det er samme nivå av MISBRUK, MISHANDLING,TORTUR, FORLATTHET  som for Norske hunder - REIS!!

Anonymkode: 9182a...c56

Altså. Jeg er rett og slett ikke enig i at alle gatehunder utenfor Norge har det grusomt og at alle norske hunder lever som primadonnaer som blir gitt bort av tullete årsaker. Det er helt klart flere hunder i nød i utlandet, men jeg mener at enkelthunder kan lide like mye i Norge som på gata i Spania. Ulik lidelse, men lidelse likevel. Du virker som du er rimelig investert i arbeid med dette, og da har du kanskje også lest noe faglitteratur rundt dyrevelferd? Du er enig i at lidelse/velferd ikke bare handler om smerte og sult? Velferd defineres som et individs evne til å mestre omgivelsene sine i tillegg til individets egne oppfatning av fysisk og mental tilstand. En viktig faktor i dyrevelferd er stress, og evne til å selv påvirke omgivelsene sine og ta egne avgjørelser.

Vil du ikke være enig med meg i at en hund som lider av alvorlig separasjonsangst og må være alene store deler av dagen sin vil kunne ha en like nedsatt velferd som en mager gatehund som i det minste lever fritt og styrer hverdagen sin selv? Særlig hvis hunden med separasjonsangst blir "straffet" for alt den har gjort når eier kommer hjem og ellers når eier er hjemme, og dermed har en hverdag full av angst og frykt. Det er ikke et helt utenkelig eller uvanlig scenario desverre, og jeg synes det er flott om slike eiere innser at de har tatt seg vann over hodet når dette eskalerer og enten kontakter profesjonell hjelp eller søker etter et nytt hjem for denne hunden. Om noen med mer ressurser og kunnskap kan adoptere slike hunder og gi dem en ny start synes jeg det er minst like flott som de som adopterer en hund fra Spania som det kanskje er mer "synlig" at har hatt det vanskelig. 

Hunder på shelters i utlandet kan helt klart ha det grusomt, og etter å ha fått innblikk i den verdenen er jeg usikker på om jeg er tilhenger av såkalte "no-kill" organisasjoner hvor dyr blir levende i fangenskap og stress i evigheter. MEN, når vi sammenligner enkelthunder er jeg ikke enig i premissene dine. Jeg tror forsåvidt heller ikke at alle hunder til omplassering i Norge har det grusomt eller omplasseres på grunn av problemadferd i tilfelle noen tror det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MrsPiggyBank skrev:

Altså. Jeg er rett og slett ikke enig i at alle gatehunder utenfor Norge har det grusomt og at alle norske hunder lever som primadonnaer som blir gitt bort av tullete årsaker. Det er helt klart flere hunder i nød i utlandet, men jeg mener at enkelthunder kan lide like mye i Norge som på gata i Spania. Ulik lidelse, men lidelse likevel. Du virker som du er rimelig investert i arbeid med dette, og da har du kanskje også lest noe faglitteratur rundt dyrevelferd? Du er enig i at lidelse/velferd ikke bare handler om smerte og sult? Velferd defineres som et individs evne til å mestre omgivelsene sine i tillegg til individets egne oppfatning av fysisk og mental tilstand. En viktig faktor i dyrevelferd er stress, og evne til å selv påvirke omgivelsene sine og ta egne avgjørelser.

Vil du ikke være enig med meg i at en hund som lider av alvorlig separasjonsangst og må være alene store deler av dagen sin vil kunne ha en like nedsatt velferd som en mager gatehund som i det minste lever fritt og styrer hverdagen sin selv? Særlig hvis hunden med separasjonsangst blir "straffet" for alt den har gjort når eier kommer hjem og ellers når eier er hjemme, og dermed har en hverdag full av angst og frykt. Det er ikke et helt utenkelig eller uvanlig scenario desverre, og jeg synes det er flott om slike eiere innser at de har tatt seg vann over hodet når dette eskalerer og enten kontakter profesjonell hjelp eller søker etter et nytt hjem for denne hunden. Om noen med mer ressurser og kunnskap kan adoptere slike hunder og gi dem en ny start synes jeg det er minst like flott som de som adopterer en hund fra Spania som det kanskje er mer "synlig" at har hatt det vanskelig. 

Hunder på shelters i utlandet kan helt klart ha det grusomt, og etter å ha fått innblikk i den verdenen er jeg usikker på om jeg er tilhenger av såkalte "no-kill" organisasjoner hvor dyr blir levende i fangenskap og stress i evigheter. MEN, når vi sammenligner enkelthunder er jeg ikke enig i premissene dine. Jeg tror forsåvidt heller ikke at alle hunder til omplassering i Norge har det grusomt eller omplasseres på grunn av problemadferd i tilfelle noen tror det!

Jeg syns det er upassende å ha en "konkurranse "iforhold hvor fælt hunder her eller der har det. Jeg mener 100% sikkert at det er høyverdig  (for å bruke uttrykket til noen her å redde en utsultet mishandlet hund og jeg har NULL empati eller forståelse for de som lemper hunder til FOD shelter el. Der er ytterst ytterst få tilfeller som er kredible.

  Jeg syns ikke noe om å sammenligne grovt mishandlede hunder med de "allergikere) my a" dumper )på Frogner.   Jeg syns apatien, kunnskapsløsheten (lenge leve den glade idiot) ,om nettopp dyrevelferd i utlandet /Norge er skremmende.  Jeg har ingen forståelse for noe misbruk av hunder men nekter å sammenligne en som  (fortsatt ille) hund som er hjemme alene hver dag med en som er brukt som bait. Det er å spytte på de som lider hele livet å gjøre det.

  Denne tråden minnet meg hvor selvrettferdig,bortskjemte , gjerrige (!) og egosentriske mange nordmenn er.  Sitter med en emmen smak i munnen. Og btw jeg trenger å henvise til teorier for å gjøre riktig. 

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forunderlig hvordan noen som ikke ønsker å importere nye sykdommer og parasitter til Norge, er de som mangler empati, er selvrettferdige, bortskjemte, gjerrige og egosentriske..

Jaja, jeg lever fint med at en som ikke engang tør å skrive med brukernavn kaller meg det på det grunnlaget jeg :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en gruppe på facebook er det et par som til stadighet forteller om hvor fantastiske folk som "adopterer gatehunder" er i forhold til dem som tar hund fra omplasseringssentre i norge. Begrunnelsen er at hundene i norge har det så godt og de dør lykkelige. Er man i mot å "adoptere" gatehunder, så er man forferdelig og grusom. Uten empati og er gjerne litt rasistiske siden de ikke vil ha inn fremmede hunder i landet. Annonsesider myldrer over av annonser på hunder som trenger nye hjem, leser man dem så finner man også en rekke importerte gatehunder også. For det krever en del å trekke inn en hund som har levd på gata eller under forferdelige vilkår i et shelter. Å ta den inn og tro den automatisk vil fungere som en norsk familiehund er en sweet dream. Derfor er det en del avlivninger og omplasseringer av dem. Men det snakker man helst ikke om da.

Anonymkode: 5f8bc...730

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. oktober 2016 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er dårlig gjort av deg Ts å ville utsette dyr og mennesker i Norge for sykdommer og parasitter. Er det virkelig så viktig å fremstå som god og snill på bekostning av andre?

Det er mer en nok av hunder i Norge som venter på sprøyta for å si det slik. 

Anonymkode: 613a8...fa2

Har du ikke fulgt med? INGEN av hundene som har kommet fra azorene til Norge har vært syk eller smittet noen som helst etter de har kommet hit. Myggen som smitter med hjerteorm som er så blåst opp i media finnes ikke på azorene. Denne hunden kom fra Spania. Men hvorfor er hunder i Norge hjemløse? Fordi egoistiske mennesker har skaffet seg en hund uten å vite hvor mye jobb det er, og gir opp. Legger den ut for omplassering for en tusenlapp og skylder på allergi i familien. De aller aller fleste omplasseringshunder er ikke gamlere enn året. Derfor synes jeg ikke disse to kan sammenlignes. Det er ingen av hundenes feil i noen land at de blir hjemløse, men det er mennesker i Norge sin skyld at norske hunder blir hjemløse det er iallefall helt sikkert. 

Anonymkode: 91af5...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fulgt med? INGEN av hundene som har kommet fra azorene til Norge har vært syk eller smittet noen som helst etter de har kommet hit. Myggen som smitter med hjerteorm som er så blåst opp i media finnes ikke på azorene. Denne hunden kom fra Spania. Men hvorfor er hunder i Norge hjemløse? Fordi egoistiske mennesker har skaffet seg en hund uten å vite hvor mye jobb det er, og gir opp. Legger den ut for omplassering for en tusenlapp og skylder på allergi i familien. De aller aller fleste omplasseringshunder er ikke gamlere enn året. Derfor synes jeg ikke disse to kan sammenlignes. Det er ingen av hundenes feil i noen land at de blir hjemløse, men det er mennesker i Norge sin skyld at norske hunder blir hjemløse det er iallefall helt sikkert. 

Anonymkode: 91af5...e63

Det spiller da liten rolle hvilke land hundene kommer fra. Poenget er at vi her i Norge har vært forskånet fra en del sykdommer som man finner hos hunder i en rekke andre land, og et generelt forbud mot import av gatehunder er derfor det tryggeste.

Hvis man vil hjelpe gatehunder kan man hjelpe dem der de er, og den beste hjelpen må jo være å støtte organisasjoner som arbeider for kastrering av hunder, slik at populasjonen av løshunder minsker. Bør det ikke være et mål å få bukt med problemet, synes du? Det blir jo ikke færre gatehunder om vi skal frakte noen av den til Norge.

Jeg er veldig enig i at det er mange omplasseringshunder i Norge som har kommet i den situasjonen de er i fordi altfor nange folk er idioter og aldri burde hatt hund. Det gjør likevel ikke disse hundene som situasjon mindre alvorlig, og rettferdiggjør på ingen måte import av gatehunder fra utlandet. Man må feie for egen før før man begynner hos andre, ellers blir det litt som å mene at f.eks barnevernsbarn i Norge kan seile som egen sjø, fordi foreldrene aldri burde hatt barn når de ikke greier å ta vare på dem, og det er tross alt barn i Afrika som sulter ihjel. Det blir litt for dumt, synes du ikke?

Anonymkode: db930...21d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 1.59, AnonymBruker skrev:

Der ER mer moralsk bedre og mer høyverdig å adoptere og hjelpe torturerte hunder enn de som forbannede bortskjemte latsabber dumper i Norge!!

Om noen sure tryner blir indignert og ikker føler glede av å vite at andre hjelper de i nød-  bryr med midt bak! -:)  Og BARE i Norge den forkastelig tanken faktisk finnes.  Aldri i mitt liv møtt slikt korrupt syn som opptil flere viser her! Vanvidd og å ha slike holdninger. Jeg er pinlig berørt på fleres vegne her og føler skam på deres vegne. Vanvidd og stygt 

Du kan ta gift på en ting- de som går ad veien for å adoptere og hjelpe hunder er ufattelig mye mere  generøse på allen muliger måter, du trenger IKKE Å bekymre deg for det!

Idioti opplegg og faktisk tror det er mulig å dele og skille hunder som aller nådigest  skal få muligens komme til Norge i fremtiden!  Folk skjønner ikke bæret av hvordan verden fungerer. Enten alle , eller ingen med vaksinasjonspapirer  ellers får suppegjengen her stå på og få tilbake tidligere regelverk tilbake!

Anonymkode: 9182a...c56

Jeg tror ikke innlegg som dette hjelper saken din, akkurat.

Leste du forresten ikke innlegget mitt ordentlig? Jeg sier ikke at folk ikke skal hjelpe. Det er bedre å gi penger til organisasjoner som hjelper hundene lokalt. Selv om noe av "adopsjonsgebyret" (her ser jeg bort fra de som TJENER penger på adopsjon av "gatehunder" de selv har oppdrettet under grusomme forhold) går tilbake til shelterne, vil mye nødvendigvis gå til transport, bur, veterinærattester etc. Alt dette er penger rett ut av vinduet, som heller kunne gått til hjelp av hundene lokalt. Da kan man hjelpe flere. 

At du tror man er et "bedre" menneske hvis man adopterer hunder fra utlandet, sier vel mest om deg. Jeg synes det sier noe om at selv om man nok har empatien i orden, er det store svikter kunnskapsmessig ute og går. 

Anonymkode: 0ddef...5d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 3.48, AnonymBruker skrev:

OM du leser så har jeg angripet kynisme,uvitenheten, rasismen(!) her og er IKKE involvert i adopsjon innad Europa! Og sagt at stå for pokker på barrikadene for å gjenreise gamle regelverk da om zombiene kommer og spiser dere!

 Og jeg spyr av de som KJØPER innalv hunder på generell basis. Og der går  IKKE ann å skille hunder fra utlandet! Da viser man kunnskapsgap.

Sjokkert og skammer meg på enkeltes vegne her.ferdig med nedrigen, smålige, sutrete, kalde holdning her. Gjett hva jeg og fantastiske (!!)folk skal i kveld? Redde liv! lete etter skadet og fødende hund. Om det får bermen her til å føle seg dritt- FEEL FREE!-:),be my guest!adios!

Anonymkode: 9182a...c56

Hjelpe meg. Jeg hadde ikke giddet å kommentere dette sammensuriet av et innlegg, hvis det ikke hadde vært for en ting - slutt å bruke uttrykket rasisme om hunder. Det er en grov fornærmelse mot alle de millionene av mennesker, verden over, som lever med rasisme og følgene det får for deres liv, hver eneste dag. 

Anonymkode: 0ddef...5d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å AVLIVE disse problemhundene? En patron i .22 LR i hodet på disse løshundene  fikser problemet permanent, humant og sannsynligvis rimelig smertefritt. Og koster mindre enn 1 krone per kule. Uavhengig av utdannelsesnivå og evne til empati, virker det fleste "dyrevenner" i denne tråden rimelig sneversynte, for ikke å si direkte stupide. Syke dyr avliver man. Punktum. For ordens skyld, så er jeg ingeniør, hvis noen lurer.

Endret av Resignert
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

For ordens skyld, så er jeg ingeniør, hvis noen lurer.

Jøss! Jeg er trygdet, har lite formell utdanning, gammal røy, stemmer FrP, og er enig med en ingeniør! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/23/2016 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er upassende å ha en "konkurranse "iforhold hvor fælt hunder her eller der har det. Jeg mener 100% sikkert at det er høyverdig  (for å bruke uttrykket til noen her å redde en utsultet mishandlet hund og jeg har NULL empati eller forståelse for de som lemper hunder til FOD shelter el. Der er ytterst ytterst få tilfeller som er kredible.

  Jeg syns ikke noe om å sammenligne grovt mishandlede hunder med de "allergikere) my a" dumper )på Frogner.   Jeg syns apatien, kunnskapsløsheten (lenge leve den glade idiot) ,om nettopp dyrevelferd i utlandet /Norge er skremmende.  Jeg har ingen forståelse for noe misbruk av hunder men nekter å sammenligne en som  (fortsatt ille) hund som er hjemme alene hver dag med en som er brukt som bait. Det er å spytte på de som lider hele livet å gjøre det.

  Denne tråden minnet meg hvor selvrettferdig,bortskjemte , gjerrige (!) og egosentriske mange nordmenn er.  Sitter med en emmen smak i munnen. Og btw jeg trenger å henvise til teorier for å gjøre riktig. 

Anonymkode: 9182a...c56

Jeg mener å huske at du var bosatt i utlandet, og lurer på om du skriver på utenlandsk tastatur? Det hadde vært enklere å lese innleggene dine hvis du renset dem for skrivefeil osv før du poster. Jeg har satt kursiv på noen av setningene dine som var litt vanskelige å tolke.

Uansett, hvorfor vil du ikke sammenligne en hund brukt som bait for hundekamp med seriøs separasjonsangst? Slik jeg ser det er bait-hunder utsatt for å utvikle en slags PSTD, altså angstlidelser knyttet til visse triggere (f.eks. andre hunder, menn eller hunder som ser slik-eller-slik ut). I tillegg kommer de fysiske konsekvensene, men de vil gjerne behandles før en hund blir adoptert ut. Og de fleste adferdseksperter er vel enige om at separasjonsangt er nettopp det - en angstlidelse. For oss som mennesker virker det kanskje absurd å sammenligne de to tilfellene, fordi slosskamper virker så mye mer dramatiske og skumle (vi sloss jo sjelden selv, og hundekamper er grusomme å se på). Men det viktige er jo hvordan det oppleves for den individuelle hunden. Noen bait-hunder overlever på mirakuløst vis uten store psykiske mén, akkurat som noen hunder kan komme i slosskamp eller andre traumer og ikke ta stor skade av det, mens andre blir merket for livet. De fleste hunder klarer å være alene hjemme i kortere eller lengre perioder, mens noen vil daglig måtte leve i sitt verste mareritt.

Nå forenkler jeg her, men jeg står på mitt om at hunder kan lide i Norge også, uansett om de har en myk hundeseng og tilgang til veterinær. Det betyr ikke at vi ikke burde bry oss om hva som foregår andre steder, men jeg kjøper ikke argumentet om at man gjør en bedre gjerning rett og slett ved å adoptere en hund fra utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MrsPiggyBank skrev:

Jeg mener å huske at du var bosatt i utlandet, og lurer på om du skriver på utenlandsk tastatur? Det hadde vært enklere å lese innleggene dine hvis du renset dem for skrivefeil osv før du poster. Jeg har satt kursiv på noen av setningene dine som var litt vanskelige å tolke.

Uansett, hvorfor vil du ikke sammenligne en hund brukt som bait for hundekamp med seriøs separasjonsangst? Slik jeg ser det er bait-hunder utsatt for å utvikle en slags PSTD, altså angstlidelser knyttet til visse triggere (f.eks. andre hunder, menn eller hunder som ser slik-eller-slik ut). I tillegg kommer de fysiske konsekvensene, men de vil gjerne behandles før en hund blir adoptert ut. Og de fleste adferdseksperter er vel enige om at separasjonsangt er nettopp det - en angstlidelse. For oss som mennesker virker det kanskje absurd å sammenligne de to tilfellene, fordi slosskamper virker så mye mer dramatiske og skumle (vi sloss jo sjelden selv, og hundekamper er grusomme å se på). Men det viktige er jo hvordan det oppleves for den individuelle hunden. Noen bait-hunder overlever på mirakuløst vis uten store psykiske mén, akkurat som noen hunder kan komme i slosskamp eller andre traumer og ikke ta stor skade av det, mens andre blir merket for livet. De fleste hunder klarer å være alene hjemme i kortere eller lengre perioder, mens noen vil daglig måtte leve i sitt verste mareritt.

Nå forenkler jeg her, men jeg står på mitt om at hunder kan lide i Norge også, uansett om de har en myk hundeseng og tilgang til veterinær. Det betyr ikke at vi ikke burde bry oss om hva som foregår andre steder, men jeg kjøper ikke argumentet om at man gjør en bedre gjerning rett og slett ved å adoptere en hund fra utlandet.

Du skaper premisser her! Hvorfor sier du det er  en ekstrem angstlidende hund som blir dumpet  for så sammenligne med eks  en bait hund? 99%av alle hunder i Norge er dessverre alene minst 8t hver dag.  Skulle blitt dumpet av eier hele gjengen da. Til hva....

   JA!!Mange hunder i MANGE land  har enda verre skjebner enn de som  løgnhalser , de som får "allergi etc" lemper over til FOD ol  i Norge. Jeg har sett nok fskap til at jeg ser hvor bortskjemte og giddauslause de som dumper/=dreper hunder de ikker gidder mere i Norge, men det er selvsagt enda større nød hos de som er iferd med å bli kokt i Sør -Korea eller levd i en kjeller siste 10 årene uten noe tilsyn etc.  SELVSAGT  er det mer HØYVERDIG  (!] å redde de som har det verst, men jeg syns selvfølgelig det er bra å adoptere uansett!

 De som har spydd ut mot de grufulle "gatebikkjene" ( for et white trash nordmanns ord) har selv GARANTERT KJØPT HUND!  DE er de som burde bruke 80%av lønna si til å hjelpe dyr i nød men jeg vedder en milliard at de er mest opptatt av å "ta" de lovlig adopterer over grenser. Jeg er selv IKKE involvert i adopsjon i Norge på noe slags vis, jeg reagerer kun sterkt på dårlige holdninger. 

Og totale vanvidd å tro det vil være mulig å skille hvilken hund som skal få lov til å komme til Norge slik enkelte enfoldige folk sier her. Da vet man liter om dyrehold, opphav etc andre steder enn lille Norge.

Anonymkode: 9182a...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skaper premisser her! Hvorfor sier du det er  en ekstrem angstlidende hund som blir dumpet  for så sammenligne med eks  en bait hund? 99%av alle hunder i Norge er dessverre alene minst 8t hver dag.  Skulle blitt dumpet av eier hele gjengen da. Til hva....

   JA!!Mange hunder i MANGE land  har enda verre skjebner enn de som  løgnhalser , de som får "allergi etc" lemper over til FOD ol  i Norge. Jeg har sett nok fskap til at jeg ser hvor bortskjemte og giddauslause de som dumper/=dreper hunder de ikker gidder mere i Norge, men det er selvsagt enda større nød hos de som er iferd med å bli kokt i Sør -Korea eller levd i en kjeller siste 10 årene uten noe tilsyn etc.  SELVSAGT  er det mer HØYVERDIG  (!] å redde de som har det verst, men jeg syns selvfølgelig det er bra å adoptere uansett!

 De som har spydd ut mot de grufulle "gatebikkjene" ( for et white trash nordmanns ord) har selv GARANTERT KJØPT HUND!  DE er de som burde bruke 80%av lønna si til å hjelpe dyr i nød men jeg vedder en milliard at de er mest opptatt av å "ta" de lovlig adopterer over grenser. Jeg er selv IKKE involvert i adopsjon i Norge på noe slags vis, jeg reagerer kun sterkt på dårlige holdninger. 

Og totale vanvidd å tro det vil være mulig å skille hvilken hund som skal få lov til å komme til Norge slik enkelte enfoldige folk sier her. Da vet man liter om dyrehold, opphav etc andre steder enn lille Norge.

Anonymkode: 9182a...c56

Du skriver utrolig usammenhengende, og jeg oppfatter deg som nokså krakilsk. Du slenger ut påstander som om de skulle være sannheter, både om andre mennesker og deres hensikter, og om dyrevelferd i Norge. Hvor i alle dager kommer påstanden din om at 99% av alle hunder i Norge er alene minst 8 timer hver dag? Har du noe som helst du kan vise til som bekrefter den påstanden? Og hva i all verden vet du om årsaker til at noen velger å omplassere dyrene sine, og om dette er reelle årsaker for dem det gjelder? Joda, det finnes helt sikkert folk som skjuler seg bak en allergi som ikke finnes for å kunne rettferdiggjøre omplassering, mens den egentlige årsaken kanskje er at de bare fant ut at de ikke ønsket å ha hund likevel. Men så finnes det også helt sikkert folk som virkelig finner ut at de er allergiske. Ellers at de ikke greier å håndtere hunden sin. Eller at hunden ikke går med barna i familien. Eller at det å ha hund ikke var helt sånn som de trodde. Da er det vel uansett til det beste om de får omplassert til noen uten allergi, uten barn, med større kunnskaper om hundeadferd og håndtering, enn at de blir hos en eier som ikke kan ha den? Ved å omplassere kan man sikre hunden et bedre liv.

Man kan gjerne ønske at det skulle vært vanskeligere å anskaffe hund. Man vil jo gjerne redusere denne problematikken, ikke sant? Kanskje man burde pålegge potensielle nye hundeeiere et kurs i hundehold, hvor de virkelig fikk en grundig innføring i hva det faktisk vil si å holde hund? En del useriøse mennesker, som ellers kanskje ville skaffet seg en hund helt spontant, ville kanskje ombestemme seg. Kanskje det hadde vært på sin plass med en slags regulering av avl og salg også, slik at man fikk bukt med spontankjøp av hund på finn.no. Det er sikkert mange mulige løsninger for å nå et mål som jeg er ganske sikker på at du også mener er det ideelle: færre hunder i omløp, trygge hundeliv hos gode hundeeiere. Løsningen er i hvert fall ikke å importere gatehunder fra utlandet. Å støtte arbeid for å redusere bestanden, og sikre de som allerede finnes et bedre liv der de er, må være det eneste fornuftige.

Her ser du hva adopsjon du snakker så varmt om kan føre til: 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83394885

 

Anonymkode: db930...21d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.10.2016 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Ja det kan jeg fortelle deg!- jeg bor ikke i Norge, jeg reiser og bor i andre verdensdeler. Denne kynisk, stygge, misunnelige holdningene fins ikke andre steder!

Aldri i mitt liv møter jeg folk som neida! De føler ikke glede og empati med dyr og syns det er bra ANDRE går den ekstra milen for fortapte dyr, de ser inn i sitt  mørke mørke sinn istedet og blir forbannet fordi det får de SELV til å føle seg som møkk , ergo " åhhh tror de se er bedre nå".Fyyyyy f!

Anonymkode: 9182a...c56

Å jo da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå på Animal Planet går Rabid. Handler om Rabies. 

Er også om det eneste menneske i verden som har overlevd å få Rabies. 

Vi er utrolig heldige som ikke har dette i Norge. Se episoden, og få ett innblikk i hvor jævlig Rabies er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...