Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom akkurat på en "sløsehistorie" til. Denne er på grunn av det firkanta regelverket til NRK-lisensen. Siste termin for 2016 måtte jeg betale for selv om jeg gav beskjed om at jeg hadde flytta hjem og ikke brukte TVen mer. Problemet var at jeg sa fra 18 dager for sent, jeg hadde ikke lest reglene godt nok og visste ikke at jeg var nødt å si opp innen 1.juli. Betalingsfristen på neste termin var 31.juli så jeg regna i grunn med at det var tidsnok å si i fra 18.juli. Neida, fikk brev i fjor høst om at jeg måtte betale for HELE terminen siden jeg ikke sa opp innen 1.juli, selv om jeg ikke brukte TVen mer. Å fy søren, det var sure penger, var illsint når jeg betalte den fordømte rekninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, seriøst? Hvor mye var det snakk om? Mye rart altså.

Anonymkode: 26391...660

Dessverre seriøst. Summen husker jeg ikke, for det er noen år siden dette, men det var en hel måneds forskudd på å være dagmamma for gutten min. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Dette er ikke noe jeg har gjort selv, og jeg tviler på at han angrer, men jeg har en venn som absolutt ville ta sykkeltaxi til flyplassen. Turen tok over to timer, kostet over 2000, og da de nærmet seg flyplassen måtte de hoppe over i en vanlig taxi for å i det hele tatt rekke flyet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Dytter opp denne tråden igjen, så mange artige historier og håper på flere!

Anonymkode: 9a1a6...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøyal tråd! 

1. Da jeg var ung mistet jeg flere telefoner og hadde aldri forsikring så kjøpte bare ny. Til og med når jeg hadde reiseforsikring benyttet jeg meg ikke av den, rett og slett fordi jeg så på det som vanskelig eller for mye arbeid og finne ut av hvordan jeg fikk det dekket😳

2. Da jeg var gravid tok jeg timeekspressen og siden jeg var kvalm og uggen valgte jeg og ikke bruke beltet. Bussen ble stoppet i kontroll og jeg måtte betale 1500 kr i bot 😐 føltes som bortkastede penger, spesielt siden jeg skulle i bryllup den helgen og skulle kjøpe nye sko, det ble det ikke noe av. 

3. Vi var på reise og bagasjen ble borte underveis. Vi hadde reiseforsikring og kjøpte inn alt av klær, toalettsaker, sminke og div som vi trengte og tenkte det skulle bli dekket av forsikringen. Tror vi handlet for ca. 5000 kr.  Mannen var for sen med å sende inn kvitteringer så endte med at vi ikke fikk igjen noen ting. 

Anonymkode: 71529...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hjelp en kjæreste med gjeldsproblemer, det gir gjeldsproblemer til en selv. Ikke la bankbrikke ligge et sted en med gjeldsproblemer kan finne den. Kjenner han deg godt nok så kan han gjette seg til koder. Ikke legg igjen kontanter i bilen så en slik kan finne det, de forsyner seg som om det skal være normalt. 

3 år med en fyr og jeg var svindlet slik at jeg ikke kan bevise det.

Anonymkode: 11b29...2f1

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde med litt spillproblemer for en 5-6 år siden. Blåste vel 100-150000 på de greiene. Kunne tape, men surt. Ble en tur til psykolog etterpå for å ta problemet, kostet en del det også men var ikke så sure penger :)

Anonymkode: 0dea6...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg kommer på selv men vet om en som brukte ti tusen kr på byen en kveld. Faen så teit

Anonymkode: f0798...05b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være eksen min som ikke jobba, svindla NAV og levde på meg mens han ventet på en stor forsikringsutbetaling. I 3 år hadde han inn maks 12000 pr md men levde som en greve, brukte opp alle pengene sine på ting til seg, alkohol og røyk, og jeg dekket alt det andre. Attpåtil betalte jeg et forbrukslån på 80.000. Til slutt sa jeg at han måtte få fortgang i papirmølla så han fikk de 900.000 ca han hadde krav på. Da dumpet han meg og 2 mnd senere hørte jeg rykter om att han bodde med ei ny.

Kunne ikke bevise noe av dette nok til å anmelde eller få noe igjen. Men den gode nyheten er at når jeg ble singel så oppdaget jeg hvor lenge pengene mine holdt, de årene vi var sammen så hadde jeg nesten ikke brukt noe på meg selv, alt gikk til hus bo og mat som han spiste enorme mengder av. 

Anonymkode: 64ebb...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym:

2001 var et klovnete år. Hadde akkurat fått meg en jobb der jeg kunne tjene masse på overtid. Sløste vekk alle pengene på sko, klær og pynteting. 

Så tok jeg en stor tatovering som ble dritstygg. Betalte rundt 2000 kr for den det året. Har kostet 20 000 å fjerne den igjen. 

Tok også silikon i puppene det året for 25000, som også er borte vekk nå (men de ga meg og andre litt glede i det minste). 

 

Ellers har det vært mye sløsing på designervesker som jeg måtte selge med TAP. Har tapt totalt 80 000 kr på dette etter finregning. Men de som har kjøpt de har nok gjort et kupp. 

Det ALLER verste jeg har gjort må likevel være den gangen jeg tok opp lån i Thorn/léasy og Ferratum Bank til hinsides rente. 

thorn er direkte lureri og ferratum er mafiavirksomhet. 

Er noe mer bevisst i dag, men må jobbe med impulskontrollen daglig. 

Anonymkode: 8de4f...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte over 30.000 for bunad. Brukes kun på 17. mai, bryllup og andre festlige anledninger. Det er til å skjemmes over at man lar seg presse til dette hysteriet. Et sløseri uten sidestykke, og forteller vel strengt tatt hvor ovefladiske vi mennesker er, og jeg er ikke det grann bedre.

Når man tenker på at man har brukt 30.000 kroner på et klesplagg som brukes 4-5 ganger i året, er det til å gråte av.

Anonymkode: b5413...716

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noe i glasset på restauranten jeg hadde shopping pause på. Handlet kjoler for 14 000 og mistet alle unntatt en da jeg gikk hjem . Skulle kun bruke rundt 1000-lappen på én kjole egentlig.  Kom hjem 4 på natta. 

Nesten totalt minnetap.  Skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 0a806...351

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Brukte over 30.000 for bunad. Brukes kun på 17. mai, bryllup og andre festlige anledninger. Det er til å skjemmes over at man lar seg presse til dette hysteriet. Et sløseri uten sidestykke, og forteller vel strengt tatt hvor ovefladiske vi mennesker er, og jeg er ikke det grann bedre.

Når man tenker på at man har brukt 30.000 kroner på et klesplagg som brukes 4-5 ganger i året, er det til å gråte av.

Anonymkode: b5413...716

Du står selvfølgelig fritt til å føle det du føler, men de aller fleste som har bunad føler det ikke sånn og jeg er helt uenig i at det er et hysteri når det er et plagg som kan brukes gjennom flere generasjoner. De fleste jeg kjenner liker faktisk bunaden sin, og har ikke følt at de har stått ovenfor et kjøpepress.

Å kjøpe et klesplagg for 30 000 kr og faktisk bare bruke det 4-5 ganger i året i dyrt, men en bunad kan en praktisk talt brukes fra konfirmasjon til man blir 80 år om man vil det. Visst du begynner å tenke over det, så er det slettes ikke dyrt. Om man så bare bruker det en gang i året i snitt  50 år så blir det bare 600 kr i året. Kan ikke tenke meg at et annet festplagg vil kunne vare så lenge, en bunad er robust og holder seg mange år og den holder seg på moten.

Anonymkode: 9a1a6...cc4

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...